Emne: Kalibrering med SpyderTV ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg tror så bare jeg lader det ligge lidt endnu. Så hopper jeg ved lejlighed tilbage og finjusterer gråskalaen og så et hurtigt kig på farverne en gang til. Derefter tror jeg vil pille lidt ved indstillingerne på min iScan. Det er noget med den kan gemme indstillinger for forskellige opløsninger på samme indgang? Hvis den kan, så er det sgu smart. Kan den se forskel på på forskellige framerates eller er 1080p bare 1080p for den?
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 23 September 2008 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
jeg tror så bare jeg lader det ligge lidt endnu. Så hopper jeg ved lejlighed tilbage og finjusterer gråskalaen og så et hurtigt kig på farverne en gang til. Derefter tror jeg vil pille lidt ved indstillingerne på min iScan. Det er noget med den kan gemme indstillinger for forskellige opløsninger på samme indgang? Hvis den kan, så er det sgu smart. Kan den se forskel på på forskellige framerates eller er 1080p bare 1080p for den? |
|
|
Du kan have separate indstillinger per opløsning, men ikke per framerate, bortset fra at du kan styre output framerate baseret på input framerate. På dansk: Du kan have forskellige indstillinger for brightness for f.eks. 1080i og 576i, men 1080i/50 og 1080i/60 vil altid have samme brightness indstilling. Til gengæld kan du styre f.eks. at 1080i/50 skal outputtes som 1080P/50, mens 1080i/60 skal outputtes som 1080P/24.
Derudover kan du lave forskellige display profiles, så du f.eks. har én display profile der outputter 1080P/60 fra 24 og 60 Hz kilder, og en anden der outputter 1080P/24 fra 24 og 60 Hz kilder - hvis jge husker rigtigt, denne funktion har jeg ikke arbejdet så meget med. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
jeg tror så bare jeg lader det ligge lidt endnu. Så hopper jeg ved lejlighed tilbage og finjusterer gråskalaen og så et hurtigt kig på farverne en gang til. Derefter tror jeg vil pille lidt ved indstillingerne på min iScan. Det er noget med den kan gemme indstillinger for forskellige opløsninger på samme indgang? Hvis den kan, så er det sgu smart. Kan den se forskel på på forskellige framerates eller er 1080p bare 1080p for den? |
|
|
Du kan have separate indstillinger per opløsning, men ikke per framerate, bortset fra at du kan styre output framerate baseret på input framerate. På dansk: Du kan have forskellige indstillinger for brightness for f.eks. 1080i og 576i, men 1080i/50 og 1080i/60 vil altid have samme brightness indstilling. Til gengæld kan du styre f.eks. at 1080i/50 skal outputtes som 1080P/50, mens 1080i/60 skal outputtes som 1080P/24.
Derudover kan du lave forskellige display profiles, så du f.eks. har én display profile der outputter 1080P/60 fra 24 og 60 Hz kilder, og en anden der outputter 1080P/24 fra 24 og 60 Hz kilder - hvis jge husker rigtigt, denne funktion har jeg ikke arbejdet så meget med.
|
|
|
det er så nok det jeg har misforstået, så bliver det uanset hvad noget med at rode med indstillinger pr. film, da jeg bruger min HD DVD til alm. DVD film også. So far agerer den stort set bare switch. Den er indtil videre sat til at outputte 1080P/60 på alle kilder og deinterlacer fra selectoren. Men den har så indtil videre også haft lavest prioritet mht indstillinger, da jeg gerne ville have billedet på plads først.
Det med display profiles mener jeg at have læst om, men har med som så meget andet på den ikke beskæftiget mig så meget med det. Lige nu skal jeg bare have 1080P/24 til at virke ordentligt, som det ser ud nu er der ingen lyd - receiveren kører med HDMI 1.1, så jeg troede egentlig at det var problemet til at starte med, men jeg går ud fra at det ikke er problemet, hvis den kan hive lyd ud af et 1080P/60 signal? Det ender sgu nok med jeg bliver nødt til at have dig på besøg alligevel, men for lige at vende tilbage til noget der minder om trådens oprindelige emne; hvordan indstiller man saturation, er det via CMS'en på tv'et der også styrer farverne?
Det der irriterer mig ved de farveindstillinger jeg har er så langt cyan er fra target. Er det "normalt"? Jeg synes ikke "farve" og "tint" indstillingerne gør det helt store ved billedet (jo, det er sort/hvid hvis man skruer helt ned for "farve"), hvad gør de i praksis? I CMS'en sker der jo relativt mange ting med få tryk.
Og så lige for at dele et par erfaringer til andre der måtte bøvle lidt med det. I gråskalaen kan man (på mit tv) spare en masse tid ved at få grøn til at passe først. Lektion 2 (måske det i virkeligheden er den første), lad være med at ændre mere end 1 indstillinge af gangen, f.eks. hvis der er for meget grøn og for lidt rød skal man ikke skrue ned for grøn og op for rød, skidtet hænger sammen, så når man skruer ned for den grønne kan det være både rød og grøn passer bagefter __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 26 September 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Det med display profiles mener jeg at have læst om, men har med som så meget andet på den ikke beskæftiget mig så meget med det. Lige nu skal jeg bare have 1080P/24 til at virke ordentligt, som det ser ud nu er der ingen lyd - receiveren kører med HDMI 1.1, så jeg troede egentlig at det var problemet til at starte med, men jeg går ud fra at det ikke er problemet, hvis den kan hive lyd ud af et 1080P/60 signal? Det ender sgu nok med jeg bliver nødt til at have dig på besøg alligevel, men for lige at vende tilbage til noget der minder om trådens oprindelige emne; hvordan indstiller man saturation, er det via CMS'en på tv'et der også styrer farverne?
Det der irriterer mig ved de farveindstillinger jeg har er så langt cyan er fra target. Er det "normalt"? Jeg synes ikke "farve" og "tint" indstillingerne gør det helt store ved billedet (jo, det er sort/hvid hvis man skruer helt ned for "farve"), hvad gør de i praksis? I CMS'en sker der jo relativt mange ting med få tryk. |
|
|
Det kan meget hurtigt blive omfattende, og ende med at bruge mere af min tid end en kalibrering ville tage, så jeg håber du har forståelse for at jeg ikke går i dybden med alle dine spørgsmål... Men helt kort, så kan jeg ikke se hvad dit Cyan problem er ud fra de grafer du har uploadet, og dernæst mangler du lige at fange forskellen på "saturation" som hvor mættet farverne er i CIE diagrammet (som styres via CMS'en), og hvad farvestyrken af den enkelte farve er (som styres via "farve" justeringen). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg haft min Optoma HD70 i omkring 2 år og først nu forsøgt mig udi kalibreringens ædle kunst. Som værktøj har jeg brugt:
Guiden er meget grundigt vejledende og går trinvist frem, så det er en ret nem, men noget tidskrævende proces. Målinger af de mørkeste dele af gråskalaen kræver forholdsvis lang tid for sensoren, så jeg løb flere gange ind i at dvd-afspilleren gik i screensaver-mode. Det var lidt irriterende, men til at leve med.
Først resultatet af den indledende gråskala-justering:

Herpå en udlæsning af RGB levels for gråskalaen:
 Pænt resultat med et delta E på under 3 i det vigtigste område
Målingen af håndtering af primær- og sekundærfarver gav dog et lidt kedeligere resultat:

Desværre har HD70 ikke noget Color Management System tilgængligt for brugeren, så jeg kunne kun rode lidt med Tint og andre indstilinger uden at det dog ændrede på de grundlæggende skævheder her.
Mine spørgsmål kunne så være: Hvor slemt er det her? Og hvordan kan jeg evt. gøre noget ved det?
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 09 Oktober 2008 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
gråskalaen ser fin ud. Hvordan man helt præcis skal læse CIE chartet ved jeg ikke, men det er rart der er indstillet target. Magenta ser ikke umiddelbart alt for god ud.
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er billedet at CIE chartet før jeg begyndte at rode med Tint.
OBS - FØR-billede:
På nogle områder ser det ud som om jeg har fået forbedret farverne lidt, men jeg er bange for at Tint også har indflydelse på gråskalaen, og så er jeg jo lige vidt.
Det har ikke været muligt for mig at finde en kode eller anden vej til service menuen, men måske kan nogen berolige mig og fortælle at et ikke er så galt endda - Otto, hvor er du? ... På den anden side så kan Otto jo ikke leve af at dele gratis konsulenthjælp ud - til trods for hans flittige skriverier her på siden.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Det har ikke været muligt for mig at finde en kode eller anden vej til service menuen, men måske kan nogen berolige mig og fortælle at et ikke er så galt endda - Otto, hvor er du? ... |
|
|
Det er ikke så galt endda... 
En af de ting man lærer som professionel calibrator er at intet er perfekt. Kunsten er derfor at nå frem til et resultat hvor man kan sige at det ikke kan blive bedre med dét udstyr man har til rådighed, og så lade det være ved dét, og komme videre. Magenta fejlen skyldes formentligt en fejl i projektorens farvedekodning, og det kan du ikke rette på, heller ikke i service-menuen. Det kan være et bevidst valg fra producentens side, for at kompensere lidt for at rød ikke er mættet nok. Rød og grøn er begrænset af farvehjulets farvefiltre, du kan ikke gøre dem kraftigere, så det er som det bliver med den projektor. Jeg synes du skal være godt tilfreds med resultatet, du kan evt. tage din HD Basics frem og kigge lidt på demo-sekvenserne der, om det ser naturligt ud, eller om der skal kompenseres lidt med tint-justeringen for at modvirke magenta-fejlen lidt. Nogle gange er det bedre at have tre små fejl end én stor. Jeg vil påstå at det eneste du kan gøre hérfra er at rette én fejl ved at lave en ny, og så kan du fortsætte i det uendelige.
Bemærk at det vigtige ikke er placeringen på CIE charten, men dE værdierne. Charten tager ikke højde for fejl i lysstyrken af de enkelte farver, så hvis du justerer til døde for at få værdierne korrekte på charten, så risikerer du at du laver endnu større fejl i farvestyrken end du retter på CIE charten. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
På den anden side så kan Otto jo ikke leve af at dele gratis konsulenthjælp ud - til trods for hans flittige skriverier her på siden. |
|
|
Du tager bare en kasse Carls Special med til hifi-udstillingen i november, så er vi kvit   __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Bemærk at det vigtige ikke er placeringen på CIE charten, men dE værdierne. Charten tager ikke højde for fejl i lysstyrken af de enkelte farver, så hvis du justerer til døde for at få værdierne korrekte på charten, så risikerer du at du laver endnu større fejl i farvestyrken end du retter på CIE charten. |
|
|
kan du lige forklare en gang til hvordan det med dE værdierne fungerer på CIE charten? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
kan du lige forklare en gang til hvordan det med dE værdierne fungerer på CIE charten?
|
|
|
Du ser ikke dE værdier på CIE charten, dem har du stående et andet sted i softwaren. Pointen er at dE værdierne (alt efter hvordan de beregnes) tager højde for _både_ placeringen på CIE charten, og lysstyrken af den enkelte farve. Det er en samlet værdi for hvor tæt farven ligger på målet i et 3D spektrum, hvor CIE charten kun viser dig 2D.
Men igen, pas på du ikke begraver dig selv i at sidde og måle i én uendelighed, du skal acceptere at den projektor aldrig vil kunne justeres til at være 100% perfekt på alle punkter. Du skal justere det så godt du kan, og lade det være ved dét. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
kan du lige forklare en gang til hvordan det med dE værdierne fungerer på CIE charten?
|
|
|
Du ser ikke dE værdier på CIE charten, dem har du stående et andet sted i softwaren. Pointen er at dE værdierne (alt efter hvordan de beregnes) tager højde for _både_ placeringen på CIE charten, og lysstyrken af den enkelte farve. Det er en samlet værdi for hvor tæt farven ligger på målet i et 3D spektrum, hvor CIE charten kun viser dig 2D. |
|
|
jeg var godt klar over at de er et andet sted i softwaren. Anyway, hvad betyder prikkerne på CIE charten? Og hvad skal dE sådan ca. være for at det er ok (jeg ved godt så lavt som muligt, men sådan en tommelfingerregel for
AV Precision skrev:
Men igen, pas på du ikke begraver dig selv i at sidde og måle i én uendelighed, du skal acceptere at den projektor aldrig vil kunne justeres til at være 100% perfekt på alle punkter. Du skal justere det så godt du kan, og lade det være ved dét.
|
|
|
det var så ikke míg med projektoren, men skal til og i gang med den "gamle" fladskærm til soveværelset. Spændende at se hvor meget bedre den nye 50" er i forhold til en 436 __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Her er billedet at CIE chartet før jeg begyndte at rode med Tint.
OBS - FØR-billede:
På nogle områder ser det ud som om jeg har fået forbedret farverne lidt, men jeg er bange for at Tint også har indflydelse på gråskalaen, og så er jeg jo lige vidt.
Det har ikke været muligt for mig at finde en kode eller anden vej til service menuen, men måske kan nogen berolige mig og fortælle at et ikke er så galt endda - Otto, hvor er du? ... På den anden side så kan Otto jo ikke leve af at dele gratis konsulenthjælp ud - til trods for hans flittige skriverier her på siden.
|
|
|
Kunne vaere sjovt at hoere hvad du mener om billede kavaliteten?
maaske en sammenligning af dine foer efter indtryk, har selv samme projektor desvaere i en boks i Danmark, lejligheden her er ikke lige til en projektor __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 11 Oktober 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
jeg var godt klar over at de er et andet sted i softwaren. Anyway, hvad betyder prikkerne på CIE charten? |
|
|
Prikker?
brasch skrev:
Og hvad skal dE sådan ca. være for at det er ok (jeg ved godt så lavt som muligt, men sådan en tommelfingerregel for |
|
|
Max 3 principielt, men det kan være svært at opnå i praksis, alt efter udstyret.
brasch skrev:
det var så ikke míg med projektoren, men skal til og i gang med den "gamle" fladskærm til soveværelset. |
|
|
Ups, sorry, kiggede ikke lige på brugernavnet...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
jeg var godt klar over at de er et andet sted i softwaren. Anyway, hvad betyder prikkerne på CIE charten? |
|
|
Prikker?
brasch skrev:
Og hvad skal dE sådan ca. være for at det er ok (jeg ved godt så lavt som muligt, men sådan en tommelfingerregel for |
|
|
Max 3 principielt, men det kan være svært at opnå i praksis, alt efter udstyret.
brasch skrev:
det var så ikke míg med projektoren, men skal til og i gang med den "gamle" fladskærm til soveværelset.
|
|
|
Ups, sorry, kiggede ikke lige på brugernavnet...  |
|
|
ja prikker. Altså, der er prikker ved A, B og C. Derudover ved enkelte temp. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en mængde prikker inden for den blå ring. De prikker viser resultaterne af gråskalamålingen og den blå ring er grænsen for dE< 3 eller 10 husker ikke lige hvilken jeg har aktiveret.
Jeg ved ikke hvad A, B og C står for, men kunne være targetpunkter for gråpunkter ved forskellige farvetemperaturer. Den krumme linje repræsenterer ihvertfald forskellige farvetemperaturer.
Det er sådan set ikke det, der er interessant ved CIE-billedet. Det interessante er de to store trekanter. Den mørke med hvide krydser i referencepunkterne er det ønskede mål for det givne farverum, hvor hjørnerne repræsenterer primærfarverne rød, grøn og blå og prikkerne på langsiderne repræsenterer målet for sekundærfarverne cyan, magenta og gul.
Den hvide trekant viser så resultatet af min egen måling og viser hvordan projektoren - eller rettere hele systemet - viser primær- og sekundærfarverne.'
Ved at følge den guide jeg linkede til, er det tanken at man først justerer "color" ved rødt billlede indtil man er så tæt på det ønskede resultat som muligt. Det betød at jeg skulle skrue helt op for "color", men det gav altså ikke noget godt resultat i praksis. Jeg prøvede med "Silence of the Lambs" for at prøve med en film der ikke er skudt digitalt og ikke for hårdt colorgraded. Der blev hudfarverne alt for voldsomme.
Inden farvemålingen kiggede jeg lidt på hvad gråskalakalibreringen havde gjort for billedet og da jeg havde været provokeret af det unaturligt grønne græs i starten af "Butterfly Effect" håbede jeg på at det havde hjulpet, men jeg tror det ligger i filmen ... - screenshot følger om lidt.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Der er en mængde prikker inden for den blå ring. De prikker viser resultaterne af gråskalamålingen og den blå ring er grænsen for dE< 3 eller 10 husker ikke lige hvilken jeg har aktiveret.
Jeg ved ikke hvad A, B og C står for, men kunne være targetpunkter for gråpunkter ved forskellige farvetemperaturer. Den krumme linje repræsenterer ihvertfald forskellige farvetemperaturer.
Det er sådan set ikke det, der er interessant ved CIE-billedet. Det interessante er de to store trekanter. Den mørke med hvide krydser i referencepunkterne er det ønskede mål for det givne farverum, hvor hjørnerne repræsenterer primærfarverne rød, grøn og blå og prikkerne på langsiderne repræsenterer målet for sekundærfarverne cyan, magenta og gul.
Den hvide trekant viser så resultatet af min egen måling og viser hvordan projektoren - eller rettere hele systemet - viser primær- og sekundærfarverne.'
Ved at følge den guide jeg linkede til, er det tanken at man først justerer "color" ved rødt billlede indtil man er så tæt på det ønskede resultat som muligt. Det betød at jeg skulle skrue helt op for "color", men det gav altså ikke noget godt resultat i praksis. Jeg prøvede med "Silence of the Lambs" for at prøve med en film der ikke er skudt digitalt og ikke for hårdt colorgraded. Der blev hudfarverne alt for voldsomme.
Inden farvemålingen kiggede jeg lidt på hvad gråskalakalibreringen havde gjort for billedet og da jeg havde været provokeret af det unaturligt grønne græs i starten af "Butterfly Effect" håbede jeg på at det havde hjulpet, men jeg tror det ligger i filmen ... - screenshot følger om lidt.
|
|
|
så ved du ca det samme som mig , troede måske man skulle bruge A, B og C til noget. Det er iøvigt dE<10 der er aktiveret på billedet. Den anden er muligvis også, men kan ikke ses, da den kun er en smule større en gråskala prikkerne.
Ang. græsset har jeg lagt mærke til det samme. Jeg tror tit den grønne farve er boostet. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Boye Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er det omtalte billede - captured med Powerdvd - så farverne er måske "født" lidt vilde, men de er altså noget mere neongrønne på projektoren - subjektivt vurderet, naturligvis.
|
Til top |
|
|
Holmes Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 63
|
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også købt mig en SpyderTV2, som jeg har prøvet at kalibrere mit Pioneer 5090H med. Det fungerer også fint med dE værdier for gråskalaen på højst 2 og dE værdier i CIE diagrammet på højst 8 (fra 2-8).
MEN ......... jeg bruger en HTPC som kilde til testbillederne (sat til HDMI), da jeg ikke ejer en DVD/Bluray afspiller med HDMI udgang. Min HD-boks fra CD er sat til samme HDMI-indgang via et switch. Jeg har sørget for, at min HTPC står i standardindstillingerne (så at den ikke skruer op eller ned for farverne eller andet). Jeg ved godt at min opsætning er problematisk, men kan man nogenlunde stole på de testbilleder en HTPC udsender?
Mht. Spyder sensoren - nu ved jeg at den ikke er den mest nøjagtige sensor (specielt ved de lave værdier i gråskalaen). Hvis jeg nu købte en Eye-One sensor istedet, ville man så kunne kalibrere sig til et sebart bedre resultat?
EDIT: Det skal nævnes, at billedet er mærkbart bedre efter min hjemmekalibrering. F.eks. er jeg ikke på nogen måde fristet til at skrue op for skaphed (den står nu på -15). Det står skarpt uden. Desuden kan jeg også skrue meget længere ned for kontrasten - specielt om aftenen (den står ca. om aftenen på 25). Så for dem der ikke selv kaliberer (og måske også for nogen af os som gør), få jeres TV kalibreret af f.eks. Otto - der ser federe ud.
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 02:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg har forstået kan du måle flere ting og mere præcist med Eye One. Men på den anden side lyder det som om du er kommet frem til nogenlunde samme resultat som mig (samme skærm iøvrigt) og Otto har mere end en gang givet hints om at det er muligt der er enkelte småforbedringer at hente, men ikke noget der er værd at spilde tiden på.
I teorien kan du jo ikke rigtigt gøre andet end at stole på de målinger du har lavet. Specielt i forbindelse med TV indgange (hvad enten det drejer sig om den indbyggede tuner eller en ekstern boks) er det svært at gøre ret meget andet end at bruge samme indstillinger end dem du allerede er kommet frem til. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|