| Forfatter |
|
Jonstrup Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først vil jeg lige sige, at jeg ikke præcis vidste hvor dette indlæg skulle være henne, så hvis det er landet forkert, så må I gerne flytte det :) .
Jeg står i den situation, at jeg har fået anskaffet mig et ganske udemærket fjernsyn, så nu mangler jeg bare noget lyd. Dog vil jeg ikke ofre en bondegård på det så i omegnen af 2- og 3000.
Kan I give nogle forslag til hvilke højtaler/sorround sound sæt, man kan købe til et par tusinde kroner, og som er værd at købe?
Det skal lige siges, at jeg skal kunne tilslutte en Xbox 360 til det.
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se efter et godt stereoanlæg, der kan du komme rigtigt langt brugt for 3k!
Se evt. efter et sæt Dali 450 til ca. 1500 kr. og så find en ældre NAD, Marantz, Rotel eller Harman Kardon forstærker.
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitech Z5500Hvis det bliver dem, så lad være med at bestille dem hos Getmore...
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm for 3K kan der godt laves surround
Der er sæt gale til salg en 1200 i Køb & salg og de kan godt gå an.
Og så en brugt reciever til resten af budgettet
Men må også erkende jeg hellere ville have et bedre stereo
hvor stort er dit rum??
B&W DM601 måske, på en NAD eller Harman __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Jonstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari: Nu bor jeg hjemme ved mine forældre, og der er simpelthen ikke plads til sådan nogle store højtalere :) ..
Michael GJ: Ja det kunne da godt være sådan et sæt jeg skal have, eftersom det jo har fået ganske gode anmeldelser. Men nu er det jo primært et sæt computerhøjtalere, så kan de godt tilsluttes et fjernsyn? Og hvordan skal Xboxen sluttes til?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&W DM601s2 kan findes til 1000 (gav jeg for mine) Det er reol højtalere
og så en brugt forstærker til hvad du nu vil give, ville selv vælge NAD eller Harman Kardon. Men Marantz kunne også være spændende på, tror Denon bliver for lyst __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indgangsstik: Indgangsstik til lyslederkabel fra dvd- eller cd-afspillere, PlayStation®2 eller Xbox®** Indgangsstik til koaksialkabel fra dvd- eller cd-afspillere eller lydkort til pc'er (kræver koaksialkabel, der sælges separat) 1 sæt indgangsstik til 6 kanaler direkte (3 ministereostik) til pc-lydkort med 2, 4 eller 6 kanaler ELLER
1 sæt indgangsstik 6 kanaler direkte (3 ministereostik) til 3 analoge
stereolydkilder, fx cd- og dvd-afspillere, PlayStation2, Xbox eller
2-kanalers lydkort til pc'er (til nogle enheder skal du muligvis bruge
en adapter fra mini-jackstik til dobbelt RCA-stik, som sælges separat) Analogt ministereostik (på siden af kontrolcenteret) til bærbare cd-, mp3- eller MiniDisc®-afspillere http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_spe akers/devices/224&cl=dk,da
|
| Til top |
|
| |
Jonstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax: Igen synes jeg, at de er noget voldsomme i størelsen, jeg foretrækker de lidt mere diskrete højtalere :) .
Michael GJ: Nu er jeg ikke lige den der ved mest om lydindgange, så det fik jeg desværre ikke meget ud af :) . Det jeg gerne ville vide er, om man kan tilslutte det direkte til fjernsynet, uden at den skal omkring en dvd afspiller. Og hvordan man tilslutter ens Xbox 360.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
voldsomme ????
okay vi 2 er HELT sikkert ikke enige hvad der voldsomt og hvad der ikke er
Du skal vist bare ud og have det sæt pcspeakere så, det blir vist ikke mindre end det. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ved jeg ikke hvad TV du har, men mon ikke det kan ordnes sådan her: Minijack-->RCAMinijackstikket jages i det lille grønne hul på logitech kontrolenheden:  Phono/RCA stikkene sættes til fjernsynets analog out (Tjek lige om dit tv har dette, eller et brugbart alternativ) Xbox 360: Såvidt jeg lige har læst mig til skal du bruge et specielt kabel for at få digital out på xboxen, et af disse ?! Tilføjelse: Der skal også bruges et optisk kabel?!
|
| Til top |
|
| |
Jonstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke helt hvad analog out er, og jeg kan ikke finde noget på Samsungs hjemmeside.
Det er forresten en Samsung LE26R86BD
Jeg har det øverste og midterste kabler til Xboxen, som du linker til, og jeg tror helt klart at det er kabel nummer to man skal bruge. Optisk kabel?? :D:D
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge Samsung, har den analog out: Lydudgang (L/R) 1 stk. Optisk kabel: http://www.av-connection.dk/?ML3=75&ML4=103Tilføjelse kl. 23.13: Istedet for at sætte minijack i den grønne på ovenstående billede, skal du nok bruge den her: Analogt ministereostik (på siden af kontrolcenteret) til bærbare cd-, mp3- eller MiniDisc®-afspillere Det grønne skal formentligt bruges til at tilslutte fronthøjttalere der medfølger..doh.
|
| Til top |
|
| |
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
| Sendt: 25 November 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonstrup skrev:
tonyax: Igen synes jeg, at de er noget voldsomme i størelsen, jeg foretrækker de lidt mere diskrete højtalere :) .
|
|
|
voldsomme? er du sikker på du ikke bare skal have merlins de fladeste? tænk jeg synes dali 450 er en lille højtaler for slæt ikke at nævne b&w'erne __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
| Til top |
|
| |
Jonstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
djaan skrev:
Jonstrup skrev:
|
|
|
voldsomme? er du sikker på du ikke bare skal have merlins de fladeste? tænk jeg synes dali 450 er en lille højtaler for slæt ikke at nævne b&w'erne |
|
|
Hehe :D.. ja vi har nok lidt forskellige meninger omkring det  . Så jeg skal bare have fat i et optisk kabel og så køre det? Og hvor skal det kabel så sættes til? Er de egentlig trådløse?
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 November 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved tilslutning af din Xbox skal du bruge det optiske kabel, det skulle efter hvad jeg kan læse sættes til det "Advanced HD" component kabel du har til den..hvor det på kablet ved jeg ikke, jeg har ikke en Xbox360.
Du skal dog stadig bruge et minijack-->RCA kabel hvis du også vil have lyd via højttalersættet når du ser almindelig TV.
De er ikke trådløse.
|
| Til top |
|
| |
Jonstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, så de er ikke trådløse...
hvor lange er ledningerne til baghøjtalerne så? De skulle helst være en 4 - 5 meter.
|
| Til top |
|
| |
kimc88 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan man tilslutning tv og xbox 360 og pc på samme tid
|
| Til top |
|
| |
abemaas Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 47
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er den lykkelige ejer at Z 5500 som jeg med stor fornøjelse haft i min tidligere stue (er lige flyttet, så de er ikke pakket ud :-)). Det er et super fint alternativ til noget dyrere "rigtige" surroundanlæg/forstærkere osv.
Der er så meget lyd i dem, at man ikke skal være bange for at de spiller over evne. Jeg kan ikke sættes et eneste minus ved det højttalersæt udover designet, og den lidt kluntede måde, som højttalerne skal skrues op på væggen på.
Den grønne indgang er IKKE til sættes fronthøjttalere i!!! Den kan bruges til fx at tilslutte sin bærbare eller lignende, ligesom et almindeligt højttalersæt.
Alle 5 højttalere sættes til bassen. Længden bestemmer man selv, da det er rigtig/almindelig højttalerkabel der skal bruges, altså rød/sort.
Der kan sættes alle mulige ting til samtidig, og naturligvis også både tv og xbox på samme tid :-)
Jeg kan ikke huske hvor lange de længste ledninger er der følger med, men de er minimum 5 meter.
|
| Til top |
|
| |
Tingeling Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 06 December 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ejer også et sæt Z5500.
Det er et ret godt køb til prisen, hvis du vil have surround. Et godt stereo leverer dog ligeså god filmfølelse i et mindre rum. Hvis det er det du leder efter.
Z5500 kræver at man er efter med justeringen temmelig tit, for at komme i nærheden af hifi-lyden. Men vil man det, så er der altså et sæt højttalere der virkelig levere ydelse for prisen.
Når det er sagt, så er jeg absolut glad for mit sæt. Spiller kanon. Designminusset ifht. lyd, er de store membraner de har smidt på for at de små gutter kan spille over hele ranget.
Mit bud er at du skal mindst af med 5-6000 for at klare samme lyd. (5-1+forstærker fra nyt) Justeringen slipper du dog for allerede længere nede.
|
| Til top |
|
| |
Jonstrup Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davs i stuen igen :) ..
Jeg har nu fået fat i et sæt Z-5450, grundet de trådløse baghøjtaere. Jeg har dog lige et enkelt spørgsmål: Jeg kan først få sat mit sæt op til Januar, da der skal laves en del om på værelset først, Jeg tænkte dog, om man kunne sætte de to fronthøjtalere plus subwooferen til, så jeg får stereo lyd, da det nu engang er bedere end det fjernsynets lyd ;)..
I den lille manual står der godt nok at man skal placere sine højtalere før man skal sætte lednignerne til. Er det noget man skal rette sig efter?
|
| Til top |
|
| |