| Forfatter |
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer vel lidt an på genren?
Men min absolutte oplevelse herhjemme har været med The Roots.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
FMJ Branchemedlem

FMJ
Bruger siden: 27 Juni 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min mening:
Bedste live udgivelse : Deep Purple Made in Japan, 3 disc udgave
Næstbedste live udgivelse : The Who live at leeds, 2 disc udgave
Fedeste koncertoplevelse jeg har været med til: AC/DC i KB hallen for en 8-10 år siden __________________ Frederik Johansen
www.gato-audio.com
|
| Til top |
|
| |
Mr. Riistobaxxx Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tool er uden tvivl et af de fedeste live-bands, man kommer i nærheden af!!! __________________ NAD M3
Shanling CD-S100 MKII
Tara Labs Air 3
Black Magic Revelation
B&W N803
|
| Til top |
|
| |
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
dr. jeep skrev:
Verdens bedste live band er Motörhead...  |
|
|
De er fede. Når det ikke går galt for dem. Var der ikke noget med en koncert, der blev aflyst i Danmark for et par år siden. Mr. ace of spades mistede vist stemmen __________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fedeste live band ? Der er da kun et svar: FREDE FUP. http://www.frede-fup.dk/
Haugaard
PS. Er Live på Hotel Klitten udkommet på cd?
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
har været inde og se Carpark North 2 gange og begge gange fyrede de den max af, en virkelig positiv oplevelse. Men går nu sjældent til koncerter, så mit grundlag for sammenligning er meget lille da det ellers er små arrangermenter såsom tivoli og div. byfester/1dagsfestivaler jeg har været til.
Dog husker jeg Big fat snake som jeg normalt ALDRIG høre på, var rigtig gode live og skabte en rigtig god stemning og det var vildt fedt.
til en gammel elevfest var Rollo og King oppe og spille diverse klassikere + nogle af deres egne numre og må indrømme der ramte stemningen også et uset højt niveau. den lille af dem er musik lære på skolen. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Longhi Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Motorhead på skanderborg for et par år siden, de var ret cool. Men synes ellers synes jeg at Nephew gør det rigtig godt live. Jeg er dog mest til Pink Floyd, så roger waters på Roskilde, det var satme en fed koncert, var også i Hamburg for at se ham, det var også fedt, men der sad vi også 2 rækker fra ham  På DVD, er jeg enig at AC-DC live in Madrid(DVD). er en af de fedeste musikDVD'er jeg har. Angus er for vild med en guitar
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Johnny Madsen Band på Skanderborg - Hold da op ! !
Og ellers Thin Lizzy i `82
Bakker op om Carpark North ( havde dem som husorkester til afterski i Italien )
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var inde og se Run Rig i sommers de er også rigtig gode, jeg har lige fået den nye live udgivelse (07. 07. 07.) fra Nephew. Jeg har ikke fået set dvden endnu, men cden er rigtig god især det nummer hvor L.O.C er med.
Mvh. Morten.
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min største positive overraskelses-pris, hvad live-kvali angår går ubetinget til Henning Stærk. Det er nogle år siden efterhånden og minder har det jo med at blive bedre og bedre. Som jeg husker det, var der dømt nerve og swing helt til bageste række. Det foregik til Hinge søstival og ikke et øje var tørt. Men sådan går det vel når godt håndværk, pæn lydkvalitet og fin stemning mødes!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SP Just Frost, der vist lige er omdøbt til Skipper Just Frost, var/er altid garant for en god fest, de er rigtigt gode til at engagere publikum. Det samme er Ibrahim Electric, der samtidig har dén kvalitet at de varierer deres performance ekstremt meget fra gang til gang, det er et band man ikke bare ser én gang, og så har man prøvet dét.
Derudover er der nogle kopi-bands som jeg synes fyrer den max af live, måske fordi de ikke rigtigt har andet end dét at holde sig oppe på: Die Herren, Booze Brothers, Killer Queen (eksisterer vist ikke mere), og Pink Floyd Project er nogle af dem der lige springer op i hukommelsen.
Og så glemmer jeg helt Magtens Korridorer! Har kun set dem én gang, men det skal helt klart gentages... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Otto
Sjovt den lige kom efter mit....... for er der ikke en del gengangere i sp-just frost og stærks gamle besætning? Ret mig gerne...... demens light har sat ind!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bastian skrev:
|
Sjovt den lige kom efter mit....... for er der ikke en del gengangere i sp-just frost og stærks gamle besætning? Ret mig gerne...... demens light har sat ind!
|
|
|
DET har jeg ingen anelse om, har aldrig rigtigt gjort så meget i Henning Stærk... Men SP Just Frost er bassisten "SP" (Henrik Schou Poulsen), som jeg sagtens kunne forestille mig har været indblandet i Henning stærk, Esben Just og Søren Frost. Så må du jo se om du kan genkende nogle...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
christian m Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 406
|
| Sendt: 02 December 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rammstein  __________________
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Motorhead-koncerten i VEGA imorgen er udsolgt, men ellers skulle du tjekke Machine Head ud. De spiller i KB-hallen tirsdag 10/12-07.
Tourpakken hedder "the Black Crusade" og byder desuden på Trivium, Arch Enemy, Shadows Fall og Dragonforce, hvoraf jeg godt kan stå inde
for at de 2 første er superfede livebands.
Machine Head var småkedelige på Metaltown i år, men tog i den grad revanche ca. en uge senere hvor de lagde Grøn scene ned på Roskilde.
Andre af mine live-favoritter er:
Tool
Judas Priest
Alice Cooper
Whitesnake
Kreator
Napalm Death
Roger Waters
David Gilmour
Porcupine Tree
Iron Maiden
K
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metallica - to klassekoncerter - Fed stemning
Kashmir - leverer altid varen
Rammstein - Har desværre kun set dem på "video" samt i biografen "øst for paradis" med fadøl og smøger.
Red Warzawa- Vild energi, sindssyge fans - har kun været til en enkelt koncert, men tager gerne afsted igen.
Thin Lizzy - Holder stadig 100% også selv originalbesætning desværre ikke er mulig.
Tina Dickow - Det går under huden.
Just my 5 cents... __________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
| Til top |
|
| |
1967Henrik Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Det fedeste live band ? Der er da kun et svar: FREDE FUP. http://www.frede-fup.dk/
Haugaard
PS. Er Live på Hotel Klitten udkommet på cd?
|
|
|
Åhh... Gode gamle Frede Fup på fem-øren i midten af 80`erne, der var sgu stemning... minder minder minder og masser af ØL 
De bedste live band, for mig:
Depeche Mode, jeg var vildt overrasket
Lee Ritenour, i pumpehuset (10-12 år siden??? måske!) til Copenhagen Jazz festival. 40 gr udenfor, 60 gr. i pumpehuset og efter 10 min. med en fadbamse var den 80 gr...
Infernal, Nibe festivalen i sommers, ikke lige min musikstil men fed stemning og de havde publikum i deres hule hånd.
Pink Floyd, FED musik FEDT lys............ 
Største skuffelse: U2, mine forventninger var måske for høje men jeg havde bestemt forventet meget mere.
mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metallica
Volbeat
Carpark North
DAD
|
| Til top |
|
| |
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter.
Jeg ser en masse Heavy. (fedt).ja jeg er også til den hårde tråd,har set mange fede koncerter gennem de sidste 25-30 år.(er selv 41år).og ja Iron Maiden er super live.så også Metallica, den første gang de spillede i dk.(i saga) tror det var i 84 .er ikke helt sikker,men det var sinsygt vildt,og fedt.men Judas Priest,dem har jeg set hver gang det har været muligt for mig,de er det fedeste live band.
|
| Til top |
|
| |
oink Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 03 December 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som nævnt i et tidligere indlæg
Deep Purple Made in japan
The Who live at Leeds
Pink Floyd In Pompeij (dvd)
Det "eneste" musikerne gør på disse optagelser er at de trykker den af, som var det den sidste koncert de skal give.
|
| Til top |
|
| |