Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
2000.- er også mange penge for mig, men ikke nok til at jeg vil handle gennem audiosound og lignende butikker. men jeg udnytter da at KT Radio og andre har prisgaranti, ikke at de matcher audiosounds priser, men man kan ofte presse dem lidt ned, eller få noget ekstra med.
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende med denne debat om SA.
Jeg mener dog, at SA1280 er den mest vellydende højttaler fra SA, har ikke lyttet til den store 7er.
SA1750 kan lide store effektforstærkere, men så spiller de naturligvis også godt!
|
Til top |
|
|
Snaphead Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 61
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi er nu meget tæt på SA2k med den rabat snak
Ville klart vælge den
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7537
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det nærmer sig da SA2K. Men den har tilsyneladende problemer med for høj lydstyrke - der er ihvertfald et par ytringer omkring det nu. Er der andre der har haft lignende oplevelser så post det i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=6392
Interessant viden, specielt da jeg selv har dem i tankerne! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
Sendt: 29 Januar 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
men får vist ikke deres varer gennem de normale indkøbskanaler da deres priser ofte er under indkøbspris for de fleste andre forhandlere.. viden  |
|
|
Lige en detalje: Udover Denon (som Klubben er eneforhandler af i DK) og enkelte special-tilbud får Tape Connection alle varer leveret fra de officielle danske importører. Man er derfor ikke ringere stillet mht. opbakning fra leverandørerne fordi man handler i Tape Connection.
Mvh. Otto, Tape Connection
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, TC skrev:
Live21 skrev:
men får vist ikke deres varer gennem de normale indkøbskanaler da deres priser ofte er under indkøbspris for de fleste andre forhandlere.. viden  |
|
|
Lige en detalje: Udover Denon (som Klubben er eneforhandler af i DK) og enkelte special-tilbud får Tape Connection alle varer leveret fra de officielle danske importører. Man er derfor ikke ringere stillet mht. opbakning fra leverandørerne fordi man handler i Tape Connection.
Mvh. Otto, Tape Connection
|
|
|
Jeg havde heller ikke opfattelsen af at TC var en butik i stil med audiosound, shopman etc. men jeg har dog undret mig over hvordan de (I) kan sætte priserne på det niveau, hvilket jo ofte er en del lavere end konkurrenterne. men det kan vel skyldes at avancen ofte er meget høj, eller indkøb i større mængder.
|
Til top |
|
|
Daring Dane Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Daring Dane skrev:
KA-TJING!!!!!
Efter forespørgsel hos Audiosound.dk fik jeg oplyst en pris på (hold fast):
9990 kroner for et sæt System Audio 1750.
Happy Hifi Everyone!
|
|
|
OK, det lyder jo glimrende, de reklamere dog ikke med at kunne skaffe SystemAudio hjem.
2000,- er MANGE penge for mig, så det ville jeg bestemt tage med i mine overvejelser når jeg engang skal købe...

|
|
|
Det er sandt at Audiosound ikke umiddelbart forhandler System Audio, men jeg havde en prisforespørgsel på et par højttalermærker, som de har listet under "Produkter" -> "Andre" - og så tog jeg chancen og hørte på System Audio ved samme lejlighed.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke fordi jeg er pænt utålmodig men kan vi ikke få en ETA på den test 
min F5 er begyndt at brokke sig
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
ETA: ultimo februar
|
Til top |
|
|
AndersP Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej er der nogen der er seriøst interesseret i et par helt nye SA2k højt. med gulvstande til. ?
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersP skrev:
hej er der nogen der er seriøst interesseret i et par helt nye SA2k højt. med gulvstande til. ? |
|
|
Du skal benytte KØB SALG BYTTE og IKKE forummet til den slags !
|
Til top |
|
|
Jesper4 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 44
|
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!
Har lige anskaffet et sæt SA 1280 mkII og glæder mig til rigtigt at få lyttet til dem. Fandt et sæt til cirka 1/2 pris, (5 md. gamle) og ser ud som nye. Og lyden??? - Uhhh, den lyder, om end, bedre end da jeg hørte et sæt inde ved KT-radio!
Hilsen Jesper4 __________________ In Trance we trust!
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren ETA: ultimo februar times up
|
Til top |
|
|
gulkings Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
Redaktøren ETA: ultimo februar times up  |
|
|
Ja ja, kom nu med den test - jeg står også og overvejer et par 1750 med dertil hørende center  Det kribler helt i øregangen - er det mon foråret der er på vej ?
Forresten - på prislisten for SA, oktober måned står 1750 til 5999,- pr. stk. Så 9990,- for sættet ER billigt !
Update: Har lige set SA 1280 til 6995,- for sættet ved KT-Radio i Tjøvenhavn !!!
__________________ Look Mommy, there's an aeroplane up in the sky!
-Pink Floyd, The Wall
Ta' håret med, så smutter vi!
-KOPPS
|
Til top |
|
|
Rocco Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var nede i Expert i Kalundborg i formiddags, og de har SA 1280B (Formoder det er mk.II) De solgte dem for 2995,- pr. styk.
Mens SA 1750 Stod til 7995,- pr. styk (Så vidt jeg husker).
En anden ting der fangede mig var en stor BOSE opstilling, der gik ud på at vise hvor små højttalere i dag kan være samtidig med at de spiller lige så godt som en gulvhøjttaler. (De opstillede BOSE var ikke mere end 10 cm høje) - Ved i noget om det er værd at investere i? - Ekspedienten snakkede om at BOSE har patent på lige netop den teknologi...
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved bruger BOSE at booste i forskellige frekvenslag, det for dem til at lyde større end de er, men de spiller ikke som en god gulvhøjtaler. Ret mig lige en eller anden, hvis det er forkert.
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht en gtest her af et SA produkt er det næsten sikkert som amen i kirken den bliver god, sådan måske "jeg har tabt mit hovede af lykke" test, med 50 ekstra superlativer som i testen af Primares DVD 30.
Jeg kan se alle SA testes her med et "lige lovlig" forrygende resultat. Er det fordi de er danske eller har testholdet (Bruno) bare en positiv bias ?
40 points i spitzenklasse er jo ikke noget særligt - der er jo den øvre klasse Absoluten spitzenklasse og der er langt til de maksimale 90 points!!
Desuden er pointene relative til prisen...
Mvh
Dige
|
Til top |
|
|
WhoCutTheCheese Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 188
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Mht en gtest her af et SA produkt er det næsten sikkert som amen i kirken den bliver god, sådan måske "jeg har tabt mit hovede af lykke" test, med 50 ekstra superlativer som i testen af Primares DVD 30.
Jeg kan se alle SA testes her med et "lige lovlig" forrygende resultat. Er det fordi de er danske eller har testholdet (Bruno) bare en positiv bias ?
40 points i spitzenklasse er jo ikke noget særligt - der er jo den øvre klasse Absoluten spitzenklasse og der er langt til de maksimale 90 points!!
Hvad mener du med "lige lovlig" ?
Hvis anmelderen mener det er en super-højttaler, så skal han have lov at udtrykke sig. Jeg tror ikke der er noget "snyd" med i spillet, det ville gøre testen useriøs. Og Barcelli er ikke ligefrem kendt for at tage let på tingene når det kommer til tests. SA får bare ros for sine idéer, produkter og filosofi, længere er den ikke. At man måske ikke kan lide lyden fra SA er en helt anden ting, men så må man vel nøjes med at glæde sig på andres vegne.
Mvh
Dige
|
|
|
__________________ Don´t just stand there and shout it. Do something about it.
|
Til top |
|
|
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Mvh
Dige
|
|
|
Jamen kære Dige, så lad være med at læse dem - der er ingen tvang.
Og ja.. den bliver publiceret efter messen - det har taget mere tid at arrangere, end jeg havde regnet med...
|
Til top |
|
|
Rocco Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 08 Marts 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|