Forfatter |
|
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det har jeg ikke ,men har nu ikke hørt nogle 6½ og 8" der spiller lige så dybt og højt som en 12" eller 15".
haldor __________________ WISH YOU WERE HERE...
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
uha nej 15" i en HT det er tydeligt at du går efter nogle andre præferencer når det kommer til hvordan du vil ha dine højttalere skal formidle lyden end jeg gør !!! ikke nødvendigvis dårligt men bare anderledes..
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
haldor skrev:
3070 har 4 5,5" basenheder så vit jeg ved og de kan ikke levere en særlig dyb bas!!!
haldor
|
|
|
Nu har du vel hørt dem, ikke? og i mere end 2 min under kummerlige forhold??
haldor skrev:
TI5000 kan godt virke lidt hård i diskanten, på nogle indspilninger. Det må jeg indtil videre leve med.
|
|
|
Det er samme problem som TI3000 (sjovt nok ) men det er kun et spørgsmål om at vælge de helt rigtige kabler. Jeg synes dog bassen, på både ti3000 og ti5000 er for kedelig, meen nu har jeg heller ikke lyttet forfærdeligt meget til ti5000.
vi bliver aldrig enige om hvilke ht der har den bedste bas, heldigvis. for var vi enige om alt herinde ville der ikke være en debatforum på hifi4all
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glemte at spørge: hvorfor har EMI, DG, Philips mm.ikke en 6½ og 8" basenheder i deres studiomonitor???
|
Til top |
|
|
micjen Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imo, bør en højttaler kunne spille så meget som muligt af frekvensspektret. For at kunne dette behøves der ikke mere end en 8" (set iforhold til bas selvf. da det er det vi er inde på), hvis den bruges rigtig. Om mine IMF kan spille højere end ti-5000 tror jeg ikke og nok heller mærke den meget fysisk, men jeg kan da se de går dybere. Men jeg er enig med haldor om at SA ikke kan spille bas ingen af dem jeg har hørt kan ihvertfald. Men pæne ser de da ud, hvis man går meget op i det er de da et godt valg
Vil ikke op at skændes
|
Til top |
|
|
haldor Forum Bruger

|
Sendt: 21 Marts 2004 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey witzel
Nej jeg må indrømme, jeg har ikke haft 3070 hjemme. Men har hørt dem ved flere lejligheder,og synes de mangler fysiskbund.Som sagt er det den bedste i diskant/mellemtone jeg har hørt og måske sammen dali Megaline.
|
Til top |
|
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi i det mindste blive enige om at SA-folk har èn opfattelse af hvordan rytmisk musik skal lyde og vi andre har en anden ?  Jeg er til dels enig med Haldor, men jeg mener at SA's "problem" ligger i de små enheder som ikke er i stand til at flytte nok luft. Det kan vi diskutere herfra og til jul omkring, men jeg syntes de SA 1750 jeg hørte på spillede elendigt på rytmisk musik. Slet ingen glød og engagement i rytmikken. Hvordan de andre modeller lyder kan jeg ikke udtale mig om, men jeg tror der er noget om snakken med basforskrækkelse hos SA-folket  . Så en rytmisk SA HT'er vil jeg da gerne høre, .... det er bare ikke 1750'eren  .
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja utroligt hvordan en højttaler kan lyde forskelligt alt efter hvem der høre på dem en af dem der kritisere den mest (ik acer ) har skrevet at B&W var for mørke ????? men er da på en måde enig, til SA skal der være sub som os skal kunne støtte til andet end film.. bas forskrækket passer ikke på mig der nyder massive attack, mos def, og generalt alt rock ..
men behold i jeres CW med 15" enheder.. i mine øjne kan de ikke spille musik... men med store enheder kan man jo altid skjule mangler på det der trækker dem
|
Til top |
|
|
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Hold øje med HIFI4ALL.DK !!!! |
|
|
Yes, yes, vi holder øje. *kigger på kalenderen*
Mvh,
Kenneth
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth K. skrev:
Redaktøren skrev:
Hold øje med HIFI4ALL.DK !!!! |
|
|
Yes, yes, vi holder øje. *kigger på kalenderen*
Mvh, Kenneth |
|
|
du skal ikke kigge efter tests i kalenderen ... du finder dem under anmeldelser.
|
Til top |
|
|
Rocco Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rimlig neder af Hifi4All.dk egentlig
|
Til top |
|
|
Kenneth K. Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 281
|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er jeg klar over witzel, men kan nu ikke se noget om SA1750 derinde. Redaktøren skrev at vi skulle holde øje, det var d. 18 Januar. Det var over 2 måneder siden, men mon ikke om der er noget i ovnen.
vh,
Kenneth
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber at forsinkelsen er udtryk for den grundighed som vores kære redaktør lægger for dagen. Det er noget så trælst at læse reviews som tydeligt bærer præg af at forfatteren havde en deadline at nå. __________________ Low Budget HTPC Z1 Projektorsetup 4.1 lyd
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også spændt på at høre redaktørens dom over dem. Han er sgu nok uenig med mig og anbefaler dem til rytmisk musik istedet for blød muzak som bl.a. høres i Biva  når man alligevel shopper billigt træ........
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smukt elsker god læsning...
Men gav jo desværre ikke nogen endegyldig dom..
Til små 7000 kroner, som er den vejlendende pris, får du et sæt særdeles velspillende allround højttalere
*snøft* jeg gav en del mere end det håber meget det er stk pris
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke fordi jeg vil jokke i det ...men citat:
"Et veltilrettelagt afsluttende Strauss-brag skal gerne understøttes af en virkelig solid og dyb bund, og her kommer SA1750 en smule til kort sammenlignet med mere basstærke systemer".
Så fik vi vist det på plads , men iøvrigt en dårlig og vag anmeldelse . Testeren giver slet ikke sin reelle mening til kende, men væver omkring uden at tage stilling til noget som helst. Jeg savner også en reel stillingtagen til om den er til blød hat og cigar, eller til heftige og svedige samba rytmer .
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Ikke fordi jeg vil jokke i det ...men citat:
"Et veltilrettelagt afsluttende Strauss-brag skal gerne understøttes af en virkelig solid og dyb bund, og her kommer SA1750 en smule til kort sammenlignet med mere basstærke systemer".
Så fik vi vist det på plads , men iøvrigt en dårlig og vag anmeldelse . Testeren giver slet ikke sin reelle mening til kende, men væver omkring uden at tage stilling til noget som helst. Jeg savner også en reel stillingtagen til om den er til blød hat og cigar, eller til heftige og svedige samba rytmer .
|
|
|
nu kan det jo være svært for diverse anmeldere at lave en test som alle kan være glade for (ikke nødvendigvis enige i), jeg synes at mindes en tråd der handlede om at redaktøren IKKE skulle egen mening for meget til kende, men teste ud fra et neutralt synspunkt. eller er det mig der er galt på den. jeg skal da indrømme at jeg ikke har fået læst testen ordentligt endnu, kun en hurtig gennemlæsning.
Nu regner jeg med at skulle en tur i kt radio imorgen, så skal jeg da medbringe et eksemplar af min safri duo cd.. og se om jeg får samme resultat som sidst.
Rocco skrev:
Rimlig neder af Hifi4All.dk egentlig  |
|
|
Kan du ikke uddybe det lidt? ... mener du at det er for dårligt at testen har været så langt tid undervejs? du skal lige huske at alle anmeldere og os andre, arbejder ganske frivilligt og uden betaling, og når man ikke får penge for aktiviteterne herinde, så må de skaffes gennem almindelige 8-16 jobs.. og der er andre ting der også skal passes, familien f.eks.
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja og dine dynaudio har den mest øreskærende diskant !!! 
nej det har de ikke, der er et par der er endnu værre !! men dette kan rettes op på andre måder, med kabler eller udstyr det samme kan det hvis der mangler lidt bas..
som du vel læste var beskrivelsen af bassen at den var let tilbagetrukken, alt andet var optimalt ! denne højttaler kan nemt formå at give et spark der er mere end kompetent, hvordan man når det er op til en selv, sand,væg eller en ordentlig sub.. men man kan jo os gå efter en 15" mudderbas der runger og smadrer lydbilledet..
prøver en sidste gang. hvor meget bas man vil ha er en smags/vane sag.. der er en grund til folk køber de ting de gør (tro det eller ej)
og er helt enig.. anmeldelsen var mere en indikation end en anmeldelse, men da man alligevel, kun overfladisk skal lytte efter anmeldelser gør det ik så meget-men enkelte passager var dog meget beskrivende og gav en god ide om hvad han lyttede efter og vuderede dem efter
testens højdepunkt var at han mente 1280 som baghøjttalere ville gå rigtig godt i spænd med 1750 da jeg selv overvejer den kombination
Attention witzel.. hvad koster det Transparent High Performance coax ? er kommet til lidt penge og kan vist afse dem til netop dette formål (at kæresten vil ud at spise er en helt anden og mindre væsentlig sag )
Basforskrækket bestemt ikke (men lytter os efter andre ting) Tøffelhelt så stopper legen 
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

|
Sendt: 23 Marts 2004 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21: Jeg syntes du bliver noget useriøs i dine udtalelser. Jeg har ikke Dynaudio'er, men de er da på ønskesedlen et eller andet sted fordi de har en så god bund, hvilket jeg vægter højt. At du bliver lettere irriteret over at jeg måske fremstiller en af SA's svagheder syntes jeg er tyndt. Men selv testeren kunne høre den tilbagelænede bas.
witzel: Ja prøv at høre en gang Safri på dem (uden sub support), måske tager jeg fejl ...men i mine ører lyder det ikke "rigtigt". De kan nok så meget andet de HT'er (jeg kan, i modsætning til visse andre, godt rose lidt ) og især deres diskant er god. Mellemtonen er efter min mening ikke helt på B&W niveau (nu flipper live21 ud igen ), men de gør det ganske godt. Men rytmiske er de ikke i mine ører. Men vi er da i det mindste enige om forstærkervalget herinde......
|
Til top |
|
|