Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Projektor priser, geografisk set (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 19 December 2007 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

jeg tror ikke vi har noget at klage over i danmark.Hvis det ER så slemt ,så flyt,Så kunne man jo flytte til japan hvor priserne er meget lavere.Men så skal man jo lige have et job,oghvad for man så i løn?Mon ikke det hele hænger fornuftig sammen i den sidste ende.De sælger vel til højere priser ,fordi det kan sælges til højere priser,fordi vi har råd til til at betale de højere priser
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 December 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
jeg tror ikke vi har noget at klage over i danmark.Hvis det ER så slemt ,så flyt,Så kunne man jo flytte til japan hvor priserne er meget lavere.Men så skal man jo lige have et job,oghvad for man så i løn?Mon ikke det hele hænger fornuftig sammen i den sidste ende.De sælger vel til højere priser ,fordi det kan sælges til højere priser,fordi vi har råd til til at betale de højere priser

Hehe.. det er faktisk den slags svag holdninger der holder tingene statiske og er med til at stoppe udviklingen i den positiv retning. Helt ærligt. Alle er enige om at DK er en god land. Men jo det er ting og sager som ikke er god nok, og nej man skal sgu ikke flytte hvis man ikke kan lide det. Vi skal alle arbejde på at forbedre vilkårene og i mange tilfalde, folk der udtrykker en utilfredshed har en pointe.

Så i stedet for "flyt hvis du ikke kan lide det" skal holdningen efter min mening være ”hvordan kan dette gøres bedre”. Og det er et eller andet sted lige gyldigt hvad vi snakker om.

Så tilbage i den konkret sag, op med humøret og forsat kampen til bedre priser til alles fordel. J

hilsen

Panos

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

p.las skrev:

Hehe.. det er faktisk den slags svag holdninger der holder tingene statiske og er med til at stoppe udviklingen i den positiv retning. Helt ærligt. Alle er enige om at DK er en god land. Men jo det er ting og sager som ikke er god nok, og nej man skal sgu ikke flytte hvis man ikke kan lide det. Vi skal alle arbejde på at forbedre vilkårene og i mange tilfalde, folk der udtrykker en utilfredshed har en pointe.

Så i stedet for "flyt hvis du ikke kan lide det" skal holdningen efter min mening være ”hvordan kan dette gøres bedre”. Og det er et eller andet sted lige gyldigt hvad vi snakker om.

Så tilbage i den konkret sag, op med humøret og forsat kampen til bedre priser til alles fordel. J

hilsen

Panos

det kunne være sjovt at se hvad priserne er i forhold til vores gennemsnitlig årsløn,i forhold til til de nævnte lande

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 December 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Tjaa

I kina koster en arbejdsmand ca17kr i indien ca.5kr og i polen ca. 36kr i danmark er mindste lønnen rund regnet ca. 150kr så har i lidt faktore i kan regne på.

Altså en projektor til 15000kr i danmark skal koste 500kr i Indien ;o)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 December 2007 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Vi må erkende vi har en af de bedste købekræfter i verden men også de mest brokkende pris fikseret folk mere vil have mere ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Tjaa

I kina koster en arbejdsmand ca17kr i indien ca.5kr og i polen ca. 36kr i danmark er mindste lønnen rund regnet ca. 150kr så har i lidt faktore i kan regne på.

Hilsen Jonas Bojer

tak for udregningenlige min pointe

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 December 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

det er da dejligt at se at alle er enige i at der ikke findes plads til forbedringer i den her land....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 December 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

Jonas bojer skrev:
Tjaa

Hilsen Jonas Bojer

tak for udregningenlige min pointe

Jamen, det forklarer stadig ikke hvorfor jeg kan købe min projektor, forstærker og alle mine 4 baghøjttalere til halv pris i Tyskland. Jeg nægter at tro på at en tysker tjener det halve af hvad vi gør i DK.

Jeg kan godt følge priserne i de andre lande, uden for EU. Men de priser der er inden for EU, der er forskellen efter min mening for stor.

Og desuden kan jeg godt lide Panos holdning  Hvad kan vi gøre for at få billigere priser på varer i DK??

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 December 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
det er da dejligt at se at alle er enige i at der ikke findes plads til forbedringer i den her land....
Der er vel altid plads til forbedringer i alle aspekter af livet - men her er der jo slet og ret tale om markedskræfter: Hvis varen er for dyr, så sælger den ikke. Omvendt - Sålænge varen sælger godt nok til en given pris, er der vel fra sælgerens synspunkt ingen grund til at man skulle sætte prisen ned..?

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Tjaa

Hilsen Jonas Bojer

Desuden sammenligner du jo produkter som er bygget i henholdsvis Kina, Indien, Polen og Danmark. Så priserne du hentyder til, må være hvad det ville koste at købe en projektor i Dk, som også er bygget af en arbejdsmand i Dk, sammenlignet med en projektor købt i Indien som er bygget af en arbejdsmand fra Indien.

Det er jo ikke det der er tale om her....... jeg snakker om en projektor (fx en Sanyo, for at vælge et asiatisk mærke) som er bygget af en asiatisk arbejdsmand, men som sælges i DK og andre EU-lande, men hvor prisen i DK til tider bare er langt højere end fx Tyskland. Det er lige DÉR jeg har svært ved at begribe de store prisforskelle???

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 December 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Men ser man fx på bilpriser, ved vi jo alle sammen at det skyldes de høje danske afgifter, og ikke hvad en bilforhandler tjener, for han får ikke særlig meget ud af at sælge en ny bil. Faktisk er prisen for en bil uden afgift i DK billigere end i Tyskland. Det er derfor mange tyskere køber bil lige over grænsen, for derefter at omregistrere den til tyske afgifter og så spare penge.

En Mercedes i Tyskland kan snildt koste det halve i forhold til DK pga afgiften. Gad vide om der gælder det samme for vores hifi-udstyr .

Det må da næsten være derfor??

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 19 December 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

uha kan se man kan få en 1080P projektor for 14.000kr Mitsubishi HC4900 i tyskerland hvad koster den her hjemme?

Hilsen Jonas Bojer

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 20 December 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
uha kan se man kan få en 1080P projektor for 14.000kr Mitsubishi HC4900 i tyskerland hvad koster den her hjemme?

Set til 20.750.

FYI såvidt jeg ved er HC4900 stadigvæk med den gamle iris... og ikke den nye fra HC6000. Den gamle iris kunne man se arbejde når en film klipper mellem mørkte-lyser scener.

Og apropos denne tråds topic: I USA køres der pt tilbud på HC4900 til 8.000,-

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

27pH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 December 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Eller finde ud af, hvad en Mercedes koster i Kina!

Sikkert temmelig ikke særlig meget.

Nu bliver mange biler i asien bygget på licens, dvs. f.eks. en indisk Toyota ikke er helt det samme som dem vi ser herhjemme.

vH pH

Til top Vis 27pH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 27pH

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 20 December 2007 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

27pH skrev:

Svend P skrev:
Eller finde ud af, hvad en Mercedes koster i Kina!

Sikkert temmelig ikke særlig meget.

Nu bliver mange biler i asien bygget på licens, dvs. f.eks. en indisk Toyota ikke er helt det samme som dem vi ser herhjemme.

vH pH

Arhh, det var et snyde spørgsmål, for jeg kender nemlig godt svaret. Den koster næsten det samme som i Danmark pga. Kinesiske afgifter.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes