| Forfatter |
|
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 25 December 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
har tænkt lidt på om, en harman kardon avr 8500 ville være bedre?? vil den kunne trække H400(dali helicon)???? ellers kunne man vel købe en effekt til den senere hen.. ?? ville det ikke blive bedre?
__________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et 2.0/2.1 sæt nu og jeg er rigtig godt tilfreds. Af tidligere surroundgrej har jeg haft Harman/Kardon AVR 435 og Cayin DP12EX og jeg synes at sættet her på trods af sin alder gør det rigtig godt. Det spiller perfekt i mine øre :)
Det skal lige siges at 2.0'eren også findes i udgaver der kan dekode DTS, det kan min og det er den født med. Jeg regner med at beholde mit sæt længe endnu, og vil bruge dens 5.1 analog indgang til lyd fra fremtidig blu-ray afspiller.
Jeg har ikke hørt den spille op mod AVR 8500, så ved ikke hvad der er bedst - hvad siger folket? :) Umideelbart vil jeg til hver en tid nok foretrække 2.0/2.1 sættet.
Det virker også som om der er godt med saft og kraft i effektblokken. Dog siger folk at 2 kanals blokken ved navn 1.5 er bedre rent lydmæssigt, det samme skulle gælde 1.0'eren som er en rent analog multikanals forfotstærker.
EDIT: Glemte lige det negative :) 2.0'eren suser lidt i de kanaler der ikke er i brug, f.eks. i centerkanalen når man lytter stereo - det er dog ikke noget man lægger voldsomt meget mærke til. En sidste ting er at den i sig selv brummer/summer lidt, jeg ved ikke om det bare er min model der er underlig eller hvad. Det er formegentlig processordelen eller en af strømforsyningerne der brummer, men igen det er ikke noget man hører når musikken spiller :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
steenhansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev frarådet at købe sættet, og beholde min Avr 8500, da nogle herinde mener at den er 2,0 og 2,1 overlegen. Ved ikke om det passer i praksis, men må indrømme at min Avr 8500 er et super køb ifht. alder og pris
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal være en surroundforstærker eller hvad?
Hvis ikke, brder det jo spektret lidt...
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med denne her?
http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=64496
http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=755&zoneid=3
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 : hvis du læser tråden igennem kan du se hva jeg vil have Ja det skal være surround. 
ja der er jo forskellige menninger om alt, det er jo derfor det bedste er at høre tingende selv, bare så svært når butikkerne ikke har det mere..
jeg tænker bare på at 8500'erne har jo en masse fede lydformater som passer perfekt til mig, og så som i nævner den effekt der hedder 1.5 kunne man jo altid prøve at få fat i, hvis man mangler noget saft og kræft, eller hva mener i??
ville det være klogest og få fat i en avr 8500, eller det signatur sæt?? __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
steenhansen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 102
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kommer da ikke til at mangle saft og kraft med Avr 8500, hvis de skal spille på dine nuværende HT.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Jeg har et 2.0/2.1 sæt nu og jeg er rigtig godt tilfreds. Af tidligere surroundgrej har jeg haft Harman/Kardon AVR 435 og Cayin DP12EX og jeg synes at sættet her på trods af sin alder gør det rigtig godt. Det spiller perfekt i mine øre :)
Det skal lige siges at 2.0'eren også findes i udgaver der kan dekode DTS, det kan min og det er den født med. Jeg regner med at beholde mit sæt længe endnu, og vil bruge dens 5.1 analog indgang til lyd fra fremtidig blu-ray afspiller.
Jeg har ikke hørt den spille op mod AVR 8500, så ved ikke hvad der er bedst - hvad siger folket? :) Umideelbart vil jeg til hver en tid nok foretrække 2.0/2.1 sættet.
Det virker også som om der er godt med saft og kraft i effektblokken. Dog siger folk at 2 kanals blokken ved navn 1.5 er bedre rent lydmæssigt, det samme skulle gælde 1.0'eren som er en rent analog multikanals forfotstærker.
EDIT: Glemte lige det negative :) 2.0'eren suser lidt i de kanaler der ikke er i brug, f.eks. i centerkanalen når man lytter stereo - det er dog ikke noget man lægger voldsomt meget mærke til. En sidste ting er at den i sig selv brummer/summer lidt, jeg ved ikke om det bare er min model der er underlig eller hvad. Det er formegentlig processordelen eller en af strømforsyningerne der brummer, men igen det er ikke noget man hører når musikken spiller :)
|
|
|
Det med susen led min også af, tror det er engeneral fejl som også NADs recievere lider af.
er ikke i tvivl om at AVR8500 vil kunne trække de Dali, men en 2.1er er lige det bedre. (også derfor der er den prisforskel)
men Som du selv siger, så kan du altid købe effekten senere.
og som jeg har læst, Så er det 1,3eren der skulle være den bedst lydende (3x100w) derefter 1,5/2.1 (2x200w) /(5x100w)
men du kommer ikke til at savne kraft i en 8500.
Hørte kort på en da jeg skulle have min sub (han havde en 8500 plus nogen VA og så den sub jeg har XTZ) og er du gal der er smæk på den 8500, han havde et rum der er 5gange større end min stue og alligevel ved samme DB (min AVR330 og hans 8500 køre med samme volume scale) spillede hans MARKANT højere end min ville have gjort og det lød sindsygt godt. kan ikke forstå han ville skifte den ud, men det er så hans valg
hvis det ikke var fordi jeg havde min nu og brugte alle 7 kanaler (5 i stuen de sidste 2 i køkkenet i zoneII) så kunne jeg godt være fristet til at købe sådan en 8500, Dog ved jeg at med den ekstra power, ville jeg også have større højtalere og så kører bussen igen = en STOR ekstra udgift til hifi
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
HenrikW skrev:
|
EDIT: Glemte lige det negative :) 2.0'eren suser lidt i de kanaler der ikke er i brug, f.eks. i centerkanalen når man lytter stereo - det er dog ikke noget man lægger voldsomt meget mærke til. En sidste ting er at den i sig selv brummer/summer lidt, jeg ved ikke om det bare er min model der er underlig eller hvad. Det er formegentlig processordelen eller en af strømforsyningerne der brummer, men igen det er ikke noget man hører når musikken spiller :)
|
|
|
Det med susen led min også af, tror det er engeneral fejl som også NADs recievere lider af.
er ikke i tvivl om at AVR8500 vil kunne trække de Dali, men en 2.1er er lige det bedre. (også derfor der er den prisforskel)
og som jeg har læst, Så er det 1,3eren der skulle være den bedst lydende (3x100w) derefter 1,5/2.1 (2x200w) /(5x100w)
|
|
|
ja det med susen er sgu underligt. og ja det var sent da jeg skrev indlæget og det er vidst 1.3'eren der "lyder bedst". __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
HenrikW skrev:
|
|
|
|
Hørte kort på en da jeg skulle have min sub (han havde en 8500 plus nogen VA og så den sub jeg har XTZ) og er du gal der er smæk på den 8500, han havde et rum der er 5gange større end min stue og alligevel ved samme DB (min AVR330 og hans 8500 køre med samme volume scale) spillede hans MARKANT højere end min ville have gjort og det lød sindsygt godt. kan ikke forstå han ville skifte den ud, men det er så hans valg
hvis det ikke var fordi jeg havde min nu og brugte alle 7 kanaler (5 i stuen de sidste 2 i køkkenet i zoneII) så kunne jeg godt være fristet til at købe sådan en 8500, Dog ved jeg at med den ekstra power, ville jeg også have større højtalere og så kører bussen igen = en STOR ekstra udgift til hifi
|
|
|
hehe jamen så kan det jo være man skulle prøve at gå på jagt efter sådan en.. det er vel bare sjældent de kommer til salg __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
steenhansen skrev:
| Du kommer da ikke til at mangle saft og kraft med Avr 8500, hvis de skal spille på dine nuværende HT. |
|
|
Steen hvis du lige læser lidt længere oppe i tråden så er det dali helicon 400 jeg vil kunne trække, da jeg regner med at få fat i sådan et sæt.. __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |