| Forfatter |
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder 3 m fra lærredet, så jeg får "Full benefit of 1080p is visible". Nice
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey! problemet er løst ... nu skal du bare bruge pengene
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Otto, hvornår får modellerne fra CES premiere og generel indflydelse på markedet?
|
|
|
Det er jo meget forskelligt. Hvis vi kigger på de store spillere lige nu, så er JVC og Sim2 lige kommet med nye modeller i dette prisleje, så der sker næppe noget revolutionerende. Sony's VW60 har heller ikke været ret længe på markedet, så jeg tvivler på at der er noget fra dén kant. Disse producenter er mere fokuseret på CEDIA end CES. Det samme gælder vel et firma som Infocus, IN81/82 er også ret nye. Pioneer skulle lancere en projektor på CES, men jeg tror det er en JVC HD100 i forklædning. Kort sagt, flertallet af de modeller der får indflydelse på markedet i løbet af foråret, er allerede præsenteret. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne gut har betalt kr. 435,50 i timen i værdiforringelse, hvis han har købt projektoren til den vejl. pris. http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=65936Her kan man vist købe et Brobizz kort, og tage over storebæltsbroen for at gå i biffen billigere.
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
woody Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Denne gut har betalt kr. 435,50 i timen i værdiforringelse, hvis han har købt projektoren til den vejl. pris.
http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=65936
Her kan man vist købe et Brobizz kort, og tage over storebæltsbroen for at gå i biffen billigere.
|
|
|
Mon dog han har givet fuld pris, det håber jeg ikke. Jeg har i øvrigt set den, som tidligere omtalt, og det er en meget stor projektor fylder rigtig meget.
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| PS Svend vil lige lave en advarsel mod Otto på den gode måde. Han viser utrolig gode billeder og han vise kvalitets forskelle på de forskellige projektoere og pludselig sidder man og ser en 200.000kr projektor og ser den er meget bedre til alt, puha så tvinger pengepungen dig til at vælge en billigere og dermed en dårligere projektor og det finder jeg sku svært som menneske når nu jeg har set den gode kvalitet |
|
|
Jeg ville ønske jeg havde lyttet mere til dig, Jonas
Endvidere vil jeg godt advare folk. Hvis I ser denne mand:

så løb straks i en anden retning. Han er farlig og ond. 
PS. Jeg flyttede en del af budgettet fra lyd-delen over til billed-delen, og har som følge deraf bestilt en Sim2 D80e. Jeg siger ikke hos hvem
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der sådan en sort plamage i den højre del af billedet ? Det må da give en stor rabat.
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jonas bojer skrev:
| PS Svend vil lige lave en advarsel mod Otto på den gode måde. Han viser utrolig gode billeder og han vise kvalitets forskelle på de forskellige projektoere og pludselig sidder man og ser en 200.000kr projektor og ser den er meget bedre til alt, puha så tvinger pengepungen dig til at vælge en billigere og dermed en dårligere projektor og det finder jeg sku svært som menneske når nu jeg har set den gode kvalitet |
|
|

PS. Jeg flyttede en del af budgettet fra lyd-delen over til billed-delen, og har som følge deraf bestilt en Sim2 D80e. Jeg siger ikke hos hvem
|
|
|
f... ham for jeg besøg af i nær fremtid
hvad ender det ikke med
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
[IMG]hspace=5 src="http://www.hifi4all.dk/content/articlefiles/1567-otto.j pg" vspace=5 border=1>
PS. Jeg flyttede en del af budgettet fra lyd-delen over til billed-delen, og har som følge deraf bestilt en Sim2 D80e. Jeg siger ikke hos hvem |
|
|
Dejligt at høre Svend den må jeg måske komme forbi og se en dag? KAn stadig huske vor du bor fra sidste besøg ;O)
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 13 Januar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Jeg flyttede en del af budgettet fra lyd-delen over til billed-delen, og har som følge deraf bestilt en Sim2 D80e. |
|
|
Hvad med rainbows dem har du jo før talt en masse om? Jeg har kun set D80 og de var ikke generende for mig ved denne model.
Hilsen Jonas Bojer
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 01:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto kan da ikke værre helt ond, for han kaster skygge, se bare på billde
Eller er han en meget dyr hr. at komme tæt på, på den gode måde
Er Sim2 D80e ikke beder når det gælder rainbows i forhold til Sim2 D80, den er jo næste 50% dyre ?
Svend P. kan se at du er gået over til mono lyd "Jeg flyttede en del af budgettet fra lyd-delen over til billed-delen"
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 14 Januar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Er Sim2 D80e ikke beder når det gælder rainbows i forhold til Sim2 D80, den er jo næste 50% dyre ? |
|
|
Det hænger ikke nødvendigvis sammen med prisen, men jo D80e er en tand bedre, fordi farvehjulet kører RGBCMY i stedet for RGBRGB+DG som D80. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, Sim2 D80e viste sig at være et fejlkøb for mig.
Den larmede noget mere end jeg havde regnet med, også mere end min Z3'er i high mode. Jeg havde fået at vide at D80'eren larmede en del, men fandt data på Hembiobutikken.se's hjemmeside, hvor der stod, at D80e støjede med 22 dB, og jeg troede derfor den var blevet forbedret på det punkt. Det viste sig så at være et gæt fra deres side af! Jeg har så siden skrevet til dem, og fået dem til at fjerne den forkerte oplysning. Da den hænger lige over, hvor jeg sidder, og da den skulle hænge lavere end Z3'eren, pga. dårligere lens shift, var det ret afgørende for mig.
Jeg kunne desuden stadig se regnbuer på den. Det skulle man efter sigende kunne vænne sig til, men jeg synes bare, at til den pris, havde jeg ikke fornemmelsen af at have fået det ultimative produkt til mit behov.
Billedkvaliteten var fin fin, men nu startede jeg jo ud med at afsløre, at jeg ikke var ekstremt kritisk på det punkt, og jeg påskønner nok ikke helt forskellen til de billigere modeller.
Heldigvis er Otto til at snakke med, så jeg regner med at bytte til en Panasonic PT AE2000
http://www.projectorreviews.com/advice/cedia/2007/NewHomeThe aterProjectors/Panasonic_PT-AE2000U.php
og en fladskærm til stuen i stedet.
Panasonic'en skulle være på niveau med Sony VW60, men er 10.000 kr billigere. Og så er den meget stille med 22 dB(!)
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Den larmede noget mere end jeg havde regnet med, også mere end min Z3'er i high mode. Jeg havde fået at vide at D80'eren larmede en del, men fandt data på Hembiobutikken.se's hjemmeside, hvor der stod, at D80e støjede med 22 dB, og jeg troede derfor den var blevet forbedret på det punkt. Det viste sig så at være et gæt fra deres side af! Jeg har så siden skrevet til dem, og fået dem til at fjerne den forkerte oplysning. Da den hænger lige over, hvor jeg sidder, og da den skulle hænge lavere end Z3'eren, pga. dårligere lens shift, var det ret afgørende for mig.
Jeg kunne desuden stadig se regnbuer på den. Det skulle man efter sigende kunne vænne sig til, men jeg synes bare, at til den pris, havde jeg ikke fornemmelsen af at have fået det ultimative produkt til mit behov.
Billedkvaliteten var fin fin, men nu startede jeg jo ud med at afsløre, at jeg ikke var ekstremt kritisk på det punkt, og jeg påskønner nok ikke helt forskellen til de billigere modeller.
Heldigvis er Otto til at snakke med, så jeg regner med at bytte til en Panasonic PT AE2000
http://www.projectorreviews.com/advice/cedia/2007/NewHomeThe aterProjectors/Panasonic_PT-AE2000U.php
og en fladskærm til stuen i stedet.
Panasonic'en skulle være på niveau med Sony VW60, men er 10.000 kr billigere. Og så er den meget stille med 22 dB(!)
|
|
|
sikke træls.det med støj er sku noget mærkelig noget.Jeg har p.t en sanyo z5 ,men har bestilt en sim2 d10.Min sanyo kører i eco mode og er i min verden total lydløs.Selv om at jeg skruer op for lysstyrken går der ikke mere end 5 min før jeg ikke hører den.Jeg er heldigvis ikke så kritisk ang støj.
Har du overvejet den nye epson 1080ub?
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har en god ide til hvad man skal gøre med sin gamle (3 år) projektor - udover placering på kanten af småt brændbart ?. En 3 år gammel projektor til omkring 100K kan jo tilsyneladende slet ikke hamle op med en ny dataprojektor fra Acer til 6k.
Det er mit indtryk at ingen er interesseret i projektorer i mellemprisklassen. Enten må de ikke koste over 10k. Eller også er man så entusiastisk at man ikke vil investere før den "perfekte" projektor dukker op. (som man så sikkert ikke har råd til). Man er åbenbart slet ikke interesseret i at se film, men er hysterisk optaget af f.eks kontrastniveauet. (som man alligevel ikke kan udnytte med mindre at rummet er indrettet ligeså "hysterisk".) Det er f.eks lidt komisk at se flertallet stille deres elektronik lige under lærredet med utallige blinkende dioder, og samtidig gå op i om projektorens kontrastniveau er 20.000 eller 30.000:1.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
|
|
|
Hej Svend
Det med støjen kan jo nemt løses ved at bygge en hushbox. Nogen synes ikke det ser så pænt ud med sådan en kasse i stuen, men selv er jeg ligeglad. Da du jo, så vidt jeg ved, har et dedikeret bio-rum, kommer kassen jo under ingen omstændigheder til at genere nogen. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ked af at hørre at Sim2´s projektorer, en af grund til at jeg gik væk fra DLP projektorer, var en geng tæt på at købe en Sim2 projektorer på
grund af det flotte billde, men det strandet på grund af støjer, det samme for Infocus projektorer, det farvehjul giver stadig støj problem fra 1 chip
DLP projektorer, det er sjovet at man ikke kan lære fra Computer verden, eller design DLP projektorer over en lyd tæt kasse.
Det kan god værre at regnbure er blivet mindre, med det er vel opnået med at spinde det hurtig, og dette ville så giver mere støj og så er vi lige
langt.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 25 Januar 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
|
Man er åbenbart slet ikke interesseret i at se film, men er hysterisk optaget af f.eks kontrastniveauet. (som man alligevel ikke kan udnytte med mindre at rummet er indrettet ligeså "hysterisk".) Det er f.eks lidt komisk at se flertallet stille deres elektronik lige under lærredet med utallige blinkende dioder, og samtidig gå op i om projektorens kontrastniveau er 20.000 eller 30.000:1.
|
|
|
HØRT!! Nu oplever jeg jo mange forskellige opstillinger når jeg er rundt og kalibrere, og det er skræmmende hvor forskellig ydelse folk har fra samme udstyr, alt efter hvor meget der er gjort ud af detaljerne i opstillingen, og det pudsige er netop at dem der ikke ved en dyt om teknikken og bare opfatter elektronikken som et nødvendigt onde for at de kan opleve deres elskede filmsamling bedst muligt, det er dem der har de _suverænt_ fedeste hjemmebiografer. Det vil være lidt groft at sige at jo mere man går op i teknikken, jo ringere ydelse får man i praksis, men der er faktisk en vis grad af sandhed i det (til en vis grænse naturligvis). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |