|
Jeg har fundet en måling af en Sunfire 5x400w som ikke er lavet af Sunfire selv:
http://www.hometheatermag.com/preampprocessors/1106sunfiretg ptga/index1.html
All channels driven continuously into 8-ohm loads: 0.1% distortion at 343.4 watts 1% distortion at 446.3 watts
This graph shows that the TGA-5400's left amplifier channel, with two channels driving 8-ohm loads, reaches 0.1 percent distortion at 392.0 watts and 1 perent distortion at 450.4 watts.
Den bekræfer alså at opgivelserne ikke er helt ved siden af.......
Jeg kan forøvrigt også huske noget om Ultimate Receiveren på 7x200w som målte op til 276w ved 2-kanalsdrift. Man kan altså ikke altid bruge de "gamle" indikationer om at så og så meget effekt ikke kan lade sig gøre på en så og så lille en sikring. Du kan jo også sagtens spille på flere effektforstærkere (og resten af hifi anlægget) på én gang, uden at sikringen går. Det har jeg da i al fald selv prøvet på fuld tryk. Der brugte jeg vel ca 7000w forstærker watt + det løse.....
I følge min mening så kan man dog sjældent sammenligne effektopgivelser, da det helt kommer an på, hvor svær din højttaler er at trække. Derfor kan den ene opleve en væssentlig større forskel på to forstærkere med forskellige effektopgivelser, end den anden kan.
|