Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Beolab 5 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

hvad har du gang i Marvin

Hvis det er eneste kommentar du har, så kan jeg altså ikke rintig tage dine indlæg for særlig seriøse.

Hvad med at tage ned og se, føle og lytte på dyrene og så komme med din saglige mening bagefter, hvis du har nogen.

Til top Vis Jan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Jan skrev:

hvad har du gang i Marvin

Hvis det er eneste kommentar du har, så kan jeg altså ikke rintig tage dine indlæg for særlig seriøse.

Hvad med at tage ned og se, føle og lytte på dyrene og så komme med din saglige mening bagefter, hvis du har nogen.

Hvad jeg har gang i? hvad fanden mener du? Jeg taler ud fra en erfaring som jeg havde det sted jeg var! Det er vel ikke ulovligt!

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Ja undskyld jeg udtrykker mig så voldsomt! Men jeg kan ikke tage en forretning eller sælger seriøs når sådan et argument kommer fra en sælger. Hvis du skulle købe en ferrari og sælgerens salgsargument er at den kan køre enormt hurtig, hvor seriøs ville du så tage ham? Prøv lige at læse mit indlæg igen. Jeg har jo været inde fysisk i en forretning og "se og føle" på dem. Men jeg gider ikke at spilde min tid på en båtnakke der står og kævler om at væggen står og kollapser når man spiller højt! Det siger jo sig selv!

Desuden så er min mening saglig og ja jeg har en! Jeg tror bare ikke at du forstår mine kriterier og derfor skriver du sådan! Det er da logik for burhøns at man ikke kan sætte en cd afspiller til 1300,- kroner op mod sådan et par højttalere hvis man bare har lidt interesse i HIFI!

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Dette her er hvad jeg mener

Marvin skrev:

HA!! GRINER!

HMMMM. Tror du virkelig at preampen er fællesnævner med BEOLABBERNE!

.......................

hvad betyder det, er det et sagligt indlæg og hvad du har oplevet ?

rune-nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

marvin skrev:

Desuden så er min mening saglig og ja jeg har en! Jeg tror bare ikke at du forstår mine kriterier og derfor skriver du sådan! Det er da logik for burhøns at man ikke kan sætte en cd afspiller til 1300,- kroner op mod sådan et par højttalere hvis man bare har lidt interesse i HIFI!

Husk på, at det eneste en CD-afspiller skal bruges til i denne sammenhæng er som drev med en digital udgang. Der findes mange gode brugte drev til 1300 kroner

Desuden forstår jeg ikke rigtigt hvordan du kan have en mening om et produkt ud fra din oplevelse med en dårlig sælger. Det er jo ikke sælgeren men produktet man skal have med hjem...

Mit Hifi
Til top Vis rune-nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rune-nielsen Besøg rune-nielsen's Websted

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Jan skrev:

Dette her er hvad jeg mener

Marvin skrev:

HA!! GRINER!

Hold op hvor du kan! Det beviser jo bare at DU ikke kan deltage sagligt!

Godnat! 

.......................

hvad betyder det, er det et sagligt indlæg og hvad du har oplevet ?

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hvis en sælger opfører sig sådan, så er jeg da ening. Det har jeg også været udsat for i HIFI klubben, det var nogle store wafferdale han var så begejstrede for. Vi andre holdt os for øerne og passede på menbrnerne ikke knipse dem.

Men det har jo ikke meget med selve højtaleren at gøre. Det er jo manden.

mht en CD afspiller til 1300, så er jeg ikke helt ening. Jeg har prøvet at sætte billige DVD maskiner til min egen Meridian 568 via digital indgangen, og det spiller faktisk forbavsende godt. På en analog udgang er der en langt størrere forskel.
Men selvfølgelig er der da forskel på digitale udgange, bare ikke så stor at man ikke kan bedømme højtaleren efter min mening. Jeg tror også B&o kommer med noget der kan matche. De har selv udtalt at der i de nærmeste år kommer en meget stor udvikling inden for den digitale Audio / video teknik, så de er nok på vej.
Og det bliver sikkert billiger og billiger, sådan er det gået med alt andet digitalt, og det bliver ikke dårligere.

marvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

..............................suk!!! jeg mener bare at en cd afspiller til 70000,- og selvom det er digital udgang vi taler om, så er der da forskel på at nette en 1300,- kroners cd afspiller og tilsætte en god CD afspiller til. Det må du sgu give mig ret i!  

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

nu er følgende jo dit indlæg:

Marvin skrev:

HA!! GRINER!

Hold op hvor du kan! Det beviser jo bare at DU ikke kan deltage sagligt!

Godnat! 

så hvorfor det er mig der ikke kan deltage sagligt ??

Jeg mener såmænd bare i stedet for alle de hoveder, så skule du helere tage og forklare hvad du mener med "Fællesnævner for beolapperne".

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Februar 2004 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Marvin skrev:

..............................suk!!! jeg mener bare at en cd afspiller til 70000,- og selvom det er digital udgang vi taler om, så er der da forskel på at nette en 1300,- kroners cd afspiller og tilsætte en god CD afspiller til. Det må du sgu give mig ret i!  

Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Jeg kender en der har en Proceed PMDT DVD løbeværk til 65.000. og jeg kan altså ikke høre der er særlig stor forskel. Mon ikke man betaler en del for navnet her også. Det er der jo mange der mener man gør med B&O.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jan skrev:

Marvin skrev:

Det vil jeg ikke helt give dig ret i. Jeg kender en der har en Proceed PMDT DVD løbeværk til 65.000. og jeg kan altså ikke høre der er særlig stor forskel. Mon ikke man betaler en del for navnet her også. Det er der jo mange der mener man gør med B&O.

Hvis DU ikke kan høre forskel på et drev til 65.000 og et til 1300, så skal du da endelig ikke købe det til 65.000. Men vi er nok nogen der godt kan høre forskel..

Men nu ville jeg aldrig sætte et proceed drev til en B&O højtaler, det er sku da synd for Proceedén.

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hvis DU ikke kan høre forskel på et drev til 65.000 og et til 1300, så skal du da endelig ikke købe det til 65.000. Men vi er nok nogen der godt kan høre forskel..

Men nu ville jeg aldrig sætte et proceed drev til en B&O højtaler, det er sku da synd for Proceedén.

[/QUOTE]

skal vi nu ind på den digital kabel diskution igen. Det er det samme med en digital udgang. der er ikke så stor en forskel som på analog. Det jeg mener med Proceeden er ikke den til 1300 men f.eks. min egen Meridian til de 32k. Der få du ikke noget ekstra i Proceeden, men du betaler det dobbelte. Men vil man betale det dobbelte for ingenting så fint. men det er ikke lydforskellen. Og så er der det oveni at Meridianén faktisk er maget bedre til at læse skiverne.

B&o og proceed, så ville jeg heller ikke, i de ældre modeller, men det er jo netop det man godt kan med disse Beolab5. har du hørt dem.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Jan skrev:

[/QUOTE]

skal vi nu ind på den digital kabel diskution igen. Det er det samme med en digital udgang. der er ikke så stor en forskel som på analog. Det jeg mener med Proceeden er ikke den til 1300 men f.eks. min egen Meridian til de 32k. Der få du ikke noget ekstra i Proceeden, men du betaler det dobbelte. Men vil man betale det dobbelte for ingenting så fint. men det er ikke lydforskellen. Og så er der det oveni at Meridianén faktisk er maget bedre til at læse skiverne.

B&o og proceed, så ville jeg heller ikke, i de ældre modeller, men det er jo netop det man godt kan med disse Beolab5. har du hørt dem.

[/QUOTE]

Nej jeg har ikke hørt lige de her b&O højtaler og det interesere mig heller ikke spor. Men der er stor forskel på kvaliteten af drev, jeg har fesk haft tre forskelige sony drev gennem tiden og de lød forskeligt (Uanset digikabel)Jeg har haft en denon cd maskine med et halvdårligt drev rent lydmæssigt (DCD S1) og nu er jeg ejer af et proceed drev (CDD) som lydmæssigt overgår samtlige andre drev jeg har haft. Det er de oplelveser jeg har at tære på med hensyn til drev .  Et drev til 1300 ville jeg ikke eje, det må være noget plastikbras af værste skuffe.

Om Proceed læser dårligt skal jeg ikke kunne sige, den læser alt hvad jeg propper i den, også de 5 cdér min gamle Denon ikke ku´tygge.

Om det dyre proceed drev du snakker om er bdre end dit eget skal jeg lade være usagt, forskel bør der dog være, men spørsmålet er nok mere hvor meget man forventer forskellen bør være, vi er jo nogle entusiaster der gerne betaler en hel del for 5-10% forskel, det er jo det det hele handler om med hi-fi.

Andre vil hellere bruge 1 million på en mercedes med læderindtræk der kommer de samme steder som en polo Feks.Der er kun komforten til forskel.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

hvem gider eje et proceed drev, når reservedelene ik kan fås mere
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
hvem gider eje et proceed drev, når reservedelene ik kan fås mere

Mig bekendt kommer der reserveldele på lager igen.Det er vidst meget værre for dem der har Infinity højtalere af ældre dato.

mikp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

sjovt du lige nævner infinity, sådan nogle har jeg aldrig ejet, men sidder netop nu og kigger lidt på mts prelude, nogen der hørt dem ?
Til top Vis mikp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikp

Jan P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Der er vist nogen, der er trætte og pylrede

Til sagen: Nu har jeg hørt de omtalte højttalere og jeg må sige, at de overgik min forventning rent lydmæssigt. Og det er endda med et B&O drev, så der er meget at hente med bare et "mellemklasse-drev"...

Mht. prisen synes jeg den er helt rimelig, men kun hvis man ikke har behov for én digi-indgang. Hvor meget får man for 110kkr???

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Ikke slipse fyr skrev:

Nej jeg har ikke hørt lige de her b&O højtaler og det interesere mig heller ikke spor.

Jeg syntes faktisk du skulle cykle ned i nærmeste B&o butik og høre dem, for din udtalelse om at Det vil være synd for Proceed er ikke gældende længere. Disse Beolap5 er HIGH END helt på linie med andre HIGH END mærker. De der ikke kan høre det, har sikkert nogle fordomme omkring B&O, som sikkert havde noget på sig før, men ikke med disse.

Så kon du bare afsted, med mindre du kun kan bruge ML, og mener det er det eneste der dur. men så er der vel ingen grund til at snakke med her.

Jan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

mikp skrev:
sjovt du lige nævner infinity, sådan nogle har jeg aldrig ejet, men sidder netop nu og kigger lidt på mts prelude, nogen der hørt dem ?

Jeg har hørt Infinity Prelude og har selv et par Intermetzo subér, som er den samme som er i Prelude, bare i et andet kabinet.

Start en anden tråd så skal jeg nok tale med der, det har jo ikke meget med dette emne at gøre.

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Jan skrev:

Ikke slipse fyr skrev:

Nej jeg har ikke hørt lige de her b&O højtaler og det interesere mig heller ikke spor.

Jeg syntes faktisk du skulle cykle ned i nærmeste B&o butik og høre dem, for din udtalelse om at Det vil være synd for Proceed er ikke gældende længere. Disse Beolap5 er HIGH END helt på linie med andre HIGH END mærker. De der ikke kan høre det, har sikkert nogle fordomme omkring B&O, som sikkert havde noget på sig før, men ikke med disse.

Så kon du bare afsted, med mindre du kun kan bruge ML, og mener det er det eneste der dur. men så er der vel ingen grund til at snakke med her.

Jeg har ingen fordomme. det er sikkert det bedste B%O har præsteret....MEN. 

punkt 1: jeg er ikke intereseret i nogen form for digital forstærkere,syntes ikke de kommer op på siden af en god analog forstærker.

Punkt 2: Er du klar over hvor meget kostbart udstyr jeg skal skrotte , udstyr jeg har brugt mine kostbare og hårdttjente penge på at købe, NOPE!

Punkt 3: Fordi jeg har Levison udstyr er det ikke ensbetydene med at det er det eneste der duér, men som Musikker og hi-entusiast i 30 år er det faktisk det udstyr der gengiver mine studieindspilnger mest korrekt jeg har hørt. B& O højtalere har ikke set brugt i studierne . Men hvis de er at finde på den kommende hi-fi udstilling skal jeg nok lægge et øre til dem.

End of story.

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes