Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: CDWOW-forlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

lige præcis!  Manden har købt ind for en formue i tyskland, men piver alligevel over det her.  Lidt sjovt egentligt......
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Moral eller ikke moral!

Det er jo lovligt!! Køber man fra et andet land, indefor EU, og betaler man moms i det land man køber fra, skal man ikke betale dansk moms/told. Hvis det cdwow gjorde var lovligt ville det jo ikke komme en dom over dem.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Ja, der er sådan set ikke noget forkasteligt i at handle i Tyskland hvis vi skal drage EU osv. ind i billedet - handelen foregår jo stadig indenfor EUs grænser og drejer sig ikke omprodukter der f.eks. ikke er beregnede til det europæiske marked. En af fordelene ved EU er jo netop at det er betydeligt lettere at handle indenfor grænserne af EU.

Det har ikke så meget med moral og dobbeltmoral at gøre - det er så op til en selv og tegnebogen om man vil støtte de danske forhandlere og evt. forsøge at få dem ned i konkurrencedygtige priser eller man vil daffe ned og købe grejet sydpå - der er intet forkasteligt i det da det ikke er ulovligt eller udnytter huller i love osv.!

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 03:17 | IP-adresse registreret  

hejsa ,,,

welwel mage til stupidt indlæg skal man da lede længe efter !! og så fra et radaktionelt medlem citat !!

ronin :

Det har ikke så meget med moral og dobbeltmoral at gøre - det er så op til en selv og tegnebogen om man vil støtte de danske forhandlere og evt. forsøge at få dem ned i konkurrencedygtige priser eller man vil daffe ned og købe grejet sydpå - der er intet forkasteligt i det da det ikke er ulovligt eller udnytter huller i love osv.!

kwwel :

det er vel et faktum at al undladelse af moms told skat til det danske samfund på en eller anden måde har indflydelse på , hvor meget vi kan gøre for vores gamle , hospitaler , handicappede ,,,,, wel du har vel fundet tråden nu ,,,,

hvis ikke der er moral i at tænke over hvad man gør i den retning så ved jeg sørme ikke hvad moral er,,,, .

At der intet ulovligt er i det , er jo så en helt anden sag . en fin sammenligning kunne være den nedsatte sprit/røgpolitik pga presset , den store grænsehandel har presset den danske stat / læs det danske folk !!! til at nedsætte afgifter pga manglende opbakning , og eller folkelig protest .

så at at du kobler moral sammen med hvad der er lovligt !!! siger vel mest om din moral

det betyder sgu ikke at jeg ikke selv køber cd / dvd fra udlandet men det er en bevist handling ,,, jeg synes cd'ere er for dyre i danmark og at der ikke for de extra kroner kommer mere rigtig musik ud af det !!

det er tordenskjolds soldater de sender i ringen gang på gang ,,,, så jeg der var en spire af nye bands sponsoreret af pladeselskaber welwel ,, så sagde min MORAL MIG AT JEG SKULLE KØBE I DK ,,,,

hvis jeg vidste kronerne kom nogle tilgode i dk så ville jeg betale ,,,,,,, så lad da være med at blande lovlighed sammen med moral ,,,, så lige forleden en mand på næsten 90 med bonelock i hoften der stadigvæk ventede på sin erstatning ,,,,, well loven er overholdt så det er helt moralsk iorden ,,,, han skreg sgu ikke så meget

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Moral eller ikke moral!

Det er jo lovligt!! Køber man fra et andet land, indefor EU, og betaler man moms i det land man køber fra, skal man ikke betale dansk moms/told. Hvis det cdwow gjorde var lovligt ville det jo ikke komme en dom over dem.

Så vidt jeg ved, skal man betale DANSK moms hvis forhandleren sælger varer til DK for mere end ca. 280.000 årligt (kan ikke huske det præcise tal på stående fod).

For det andet, var der tale om en sag i England, med et betydeligt politisk pres, pga. den britiske pladeindustri, der er væsentligt større end i DK. 

For det tredje, faldt der ikke dom i sagen, men der blev indgået udenretligt forlig.

For det fjerde, adskiller den britiske common law sig betydeligt  fra dansk ret på flere områder, bl.a. på immaterialretten.

Konklusion må derfor lyde, at det er tvivlsomt om en lignende sag vil få samme udfald i andre lande end i England. 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Ja, der er sådan set ikke noget forkasteligt i at handle i Tyskland hvis vi skal drage EU osv. ind i billedet - handelen foregår jo stadig indenfor EUs grænser og drejer sig ikke omprodukter der f.eks. ikke er beregnede til det europæiske marked. En af fordelene ved EU er jo netop at det er betydeligt lettere at handle indenfor grænserne af EU.

Der jo strengt taget heller ikke noget ulovligt ved det CDWOW har gjort.  De har udnyttet et hul i lovgivningen og indtil dette hul er lukket, er det som udgangspunkt lovligt.

Hvis man kigger på handel i Tyskland; Hvor mange af de personer, der kører derned og handler betaler dansk moms? (forudsat som sagt, at grænsen på de 280.000 kr. er overskredet af forhandleren). 

Jeg tror virkeligt, at det er de færreste (hvis nogen overhovedet), der efter en vel overstået indkøbstur i Tyskland, husker at sende en check til Told og Skat.

Dette er det ene "moralske aspekt".

Det andet er, som du også selv har været inde på, om man vil støtte det danske erhvervsliv eller ej.

Mine indlæg er ment generelt og er ikke møntet på enkelt personer.

Vittel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Slettet....

Til top Vis Vittel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vittel Besøg Vittel's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Januar 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

kwwel skrev:

hejsa ,,,

welwel mage til stupidt indlæg skal man da lede længe efter !! og så fra et radaktionelt medlem citat !!

ronin :

kwwel :

det er vel et faktum at al undladelse af moms told skat til det danske samfund på en eller anden måde har indflydelse på , hvor meget vi kan gøre for vores gamle , hospitaler , handicappede ,,,,, wel du har vel fundet tråden nu ,,,,

hvis ikke der er moral i at tænke over hvad man gør i den retning så ved jeg sørme ikke hvad moral er,,,, .

Hmmm kwwel, har du tænkt over at de moms og told regler der gælder i EU og altså også i DK er skabt for at åbne op for samhandel EU landene imellem.

Det betyder at vi i DK kan handle i andre EU lande, men så sandelig også at EU borgere i andre lande kan handle i DK. Det går begge veje.

Det gælder altså for de danske virksomheder at skabe produkter der er konkurrencedygtige i EU, så vi kan få gang i eksporten. At handle i udlandet må være intentionen med lovgivningen på dette område

Det er efter min mening et sundt princip, som kommer os alle til gode. 

Man bliver nød til at se tingene i et større perspektiv, verden er blevet mindre....

mvh

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Udklip fra cdwow´s side idag!: Please ensure you read the following information before proceeding:

Please note that within the European Union you MAY be charged CUSTOMS DUTY/VAT on this item as the value of this product is in excess of your personal import allowance.

If applicable, this Customs charge is collected by the Post Office/Postal Agent who may also charge you an additional handling fee for clearing your package through Customs.

We are unable to provide any guidance as to how much the Customs Duty/VAT or Post Office clearance fee will be as unfortunately these charges are completely beyond our control.

Av for søren da....den var ikke så god.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Januar 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Aah pis!!

Jeg bestilte 7 cder i lørdags, håber ikke jeg skal betale ekstra. Jeg kan ikke se noget forkert i at de har udnyttet et hul i systemet.

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Her er en lille update vedr. danskeres position i forhold til forliget...

http://politiken.dk/visartikel.iasp?PageID=304251

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

mikkelp skrev:

Her er en lille update vedr. danskeres position i forhold til forliget...

http://politiken.dk/visartikel.iasp?PageID=304251

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Det ser da ud til vi kan købe hos dem endnu til billige penge . Men det skal skattefar nok stoppe hvis han kan .

Mvh

Hede

Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Det er noget f***ing svineri hvis skattefar får lukket det hul, men det skulle ikke undre mig at det vil lykkes for dem, cheferne i skat og told er jo på resultatløn

Så hvis butikkerne her i landet tog nogenlunde de samme priser som cd-wow, så skal jeg være til den første til at købe mine cd'er og dvd'er her i danmark, det er helt sikkert. Men så længe at priserne bliver fastsat efter "købekraften" i danmark og ikke efter hvad der er rimeligt, så har jeg de penge som jeg har tilbage efter at skattefar har taget sin del, alt for kært. Hvorfor skulle jeg dog lægge penge hos detailkæder som jeg ved per defination prøver at tage røven på mig hvis de kan slippe afsted med det? så min loyalitet ligge kun et sted hvad mine lommepenge angå, og det er i hos mig.

Undskyld mit sure opstød, men jeg bliver sgu nogle gange sur når skattefar og andre organisationer/forretninger prøver at plukke mig for penge som retteligt ikke er deres.

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Jeg gir dig helt ret. Nej, sæt prisen på en cd ned til en hund og jeg vil købe mine cder her i landet. Det kunne hjælpe lidt på salget og måske også nedbringe folks lyst til at kopirer.

Mvh

Hede

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Der er sgu mange facetter i denne sag, personlig køber jeg så meget jeg kan fra CDWOW jeg får sådan en dårlig smag i munden når jeg står i en dansk "pladebutik" og skal betale 150 kr. eller det der er være, for hvem tjener på denne alt for høje pris - kunsteren ? tror jeg ikke. Er det ikke sådan at musikerne får samme afkast uanset hvor i verden CD'en bliver solgt ? Pladeselskaberne hyler op om at de sælger for lidt i danmark - har prisen mon noget med det at gøre, nu må de snart tage en beslutning vil de blive ved med at se faldende salgstal eller vil de sætte prisen ned til f.eks. 100 kr. og sælge meget mere til glæde for selskaberne, musikerne og os forbrugere. CD-WOW har en omsætning på over 1 mia. hvor meget at den omsætning går vi glip af i danmark ? Pladeselskaberne skyder det meste at skylden for det ringe salg på kopiering, fejl, folk har bare fundet alternative handels kanaler.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Sprocket
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

jep.

Leve den favre nye verden hvor der ingen grænser er. Det med at handle fra andre lande via internettet var jo næsten utænkeligt og ikke mindst umulig for de fleste mennesker for bare 8-9 år siden, nu er det noget alle gør og har muligheden for. Når jeg tænker tilbage på hvor meget bøvl min far havde med at skaffe en cd Lou Ann Barton fra United Stats of Bluff for ca 12år, hvor det tog et par måneder at finde ud af hvor man kunne skaffe den henne derovre, og at få den betalt og sendt osv. osv. Til i dag hvor at man kan gå på nettet og bestille en cd fra et vilkårligt sted på kloden og hvupti, nogle få dge senere ligger den og venter i postkassen.

Og som Lasse siger så skyder pladeselskaberne skylden for drastisk dalende salg af cd'er over på piratkopier, internet og diverse digitale formater, og jeg vil ikke afvise at det har nok taget en del af omsætningen, men det er for det meste folk som bedøvende lige glade med lydkvalitet som gør i den slags. Det er ihvertfald mit indtryk. Og førhen sad folk og optog musik på bånd fra Danmarks radio og Radio Luxemborg, der gik selskaberne jo også glip af penge, så hvor er forskellen henne spørger jeg bare. Og en ting til som jeg tror er en ret stor faktor ved det dalenden cd salg er uden tvivl det eksplosivt stigende salg af DVD-film, så folk er gået fra at købe musik cd'er til DVD-film. Men det i tankerne er det jo klart at pladeselkaber hyler som en stukken gris når et andet midie er ved at udkonkurre dem, og at de ikek aner hvad de skal gøre, hvad er så nemere end at skyde skyde skylden på andre? Det er et meget menneskeligt træk, men det gør det jo desværre ikke bedre.

Men folk har fundet andre måder at handle på, og  da man jo kun har et vist antal kroner til rådighed at handle for óg kun kan bruge dem en gang, så finde folk udveje, herunder det dejlige fænomen kaldet Internettet.

Så jeg vil afslutte med at sige AL MAGT TIL FORBRUGERNE

Til top Vis Sprocket's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sprocket Besøg Sprocket's Websted

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Når nu så mange siger det samme ude i samfundet  - nemlig at priserne er alt for dyre (jeg står selv bag disken, så jeg ved det), hvordan kan det så være at pladeselskaberne ikke får øjnene op for dette og tager konsekvensen?

Det er altid en eller anden stud.jur.hader.mp3 der stiller sig op og forklarer om de mange piratkopier, hvorfor pokker bruger de ikke menigmands holdninger?

Mr. Lunds
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Dette gælder kun cd'er og ikke dvd'er?? eller hvad..

Niels

Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2004 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Kunne det være at man skulle være optimist, og sende en mail til pladeselskaberne og se om de vil være med til at deltage i denne tråd?

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes