Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: CDWOW-forlig (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:

En sag kan anskues fra mange sider, viste I forøvrigt at de s/h-fjernsyn der bliver solgt, bliver solgt til jurister, de synes at det viser verden på den eneste rigtige måde.

LOL .

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

K Man, din kommentar om kvalitet kontra kvantitet er forkert. Det er jo den samme vare, man blot finder billigere. At betale mere for den samme vare er jo blot dumt.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

K Man, din kommentar om kvalitet kontra kvantitet er forkert. Det er jo den samme vare, man blot finder billigere. At betale mere for den samme vare er jo blot dumt.

Hmmmmmmm, så har jeg måske bare ikke udtrykt mig ordentlig. Jeg mener feks. nu har vi fået en nyt godt medie DVD og så vil rigtig mange have sådan en. Så langt så godt, men hvorfor fa..... gør man sig ikke den ulejlighed at se på markedet og i det mindste købe et produkt med mere end 5 komponenter i? Det er næsten til at få ondt i maven, når man ser hvordan nogen slæber DVD afspiller hjem til 389,- fra Bilka og Aldi. Man kigger kun på prisen og ikke andet. Pr definition er der en masse kunder der aldrig får/tager muligheden og ser hvad bare 500,- kan gør for en forskel. Se det er kvantitet frem for kvalitet. Lidt det samme med musik. En del har et ganske fornuftigt anlæg stående derhjemme, og hvad gør man så, man går da på nettet og planker den sidste top 20  i en rigtig dårlig kvalitet, hvor er kvaliteten i det. Hvorfor ikke hellere gå ned til den lokale pladepusher, købe en cd´i fornuftig kvalitet med en god ly, og tænk nu hvis den dygtige ekspedient nu lige havde fået noget nyt musik hjem så man fik udvidet sin horisont musikalsk.

Jeg har haft den fornøjelse at arbejde i en ungdomsklub, når man taler med ungerne omkring lyd, ja så er det sådan noget man downloader og afspiller på computerens 15W PMPO højttaler eller via et par Sony ørepropper, inegn vil betale noget og bare det skratter en smulle så er man tilfreds.

Det er hvad jeg mener med kvantitet kontra kvalitet.

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man

K Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kim F skrev:

Men hvem er det så der holder priserne oppe, når man kan få samme cd meget billigere i verden? De danske afgifter? Jeg har set cd'ere i Sverige, de er i samme prisleje.

Jeg har en formodning om at moderskibet i USA/UK gør som man gør med Hifi og Biler. Man kigger på hver marked individuelt.

Jeg kan give et eksempel:

Firma X som ligger i Hong Kong skal sælge produkter til deres egen afdeling i Tyskland. Man kigger på markedt og ser på hvad produktet kan bære i pris, hvad de enkelte afgifter er og ikke mindst hvor meget den enkelte afdeling kan aftage. Derudfra beregner man sin nettopris.

Sony i Japan sælger ikke deres produkter til tyskland til samme nettopris som man ville gøre overfor Sony Danmark.

Du kan se det samme gør sig gældende med biler, producenterne nedsætter nettoprisen til de danske forhandler i forhold til de tyske for at de danske forhandler samlet set kan være med på udsalgsprisen.

Her er der så bare sket det at tyske forhandler køber deres biler til mindre nettopris hos danske forhandler.

Til top Vis K Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af K Man

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

K Man skrev:

Kim F skrev:

Men hvem er det så der holder priserne oppe, når man kan få samme cd meget billigere i verden? De danske afgifter? Jeg har set cd'ere i Sverige, de er i samme prisleje.

Jeg har en formodning om at moderskibet i USA/UK gør som man gør med Hifi og Biler. Man kigger på hver marked individuelt.

Jeg kan give et eksempel:

Firma X som ligger i Hong Kong skal sælge produkter til deres egen afdeling i Tyskland. Man kigger på markedt og ser på hvad produktet kan bære i pris, hvad de enkelte afgifter er og ikke mindst hvor meget den enkelte afdeling kan aftage. Derudfra beregner man sin nettopris.

Sony i Japan sælger ikke deres produkter til tyskland til samme nettopris som man ville gøre overfor Sony Danmark.

Du kan se det samme gør sig gældende med biler, producenterne nedsætter nettoprisen til de danske forhandler i forhold til de tyske for at de danske forhandler samlet set kan være med på udsalgsprisen.

Her er der så bare sket det at tyske forhandler køber deres biler til mindre nettopris hos danske forhandler.

Den case du nævner der med bilerne, blev netop dømt ulovlig af EF domstolen. Derfor betaler danske bil importøre samme pris som øvrige markeder. At sælge billigere på det danske marked var altså ulovligt, og det er et nationalt anliggende at vi stadig har verdens højeste bilafgifter.

Det du henviser til er fortid og ikke gældende mere.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

K Man skrev:
...Ikke forstået. Hvis vi kan værer enige om at en ny cd koster ca. kr 105/110 netto når den feks. købes hos GDC og man ikke tager i betragtning at man køber 10 for at få en UB, tager du den nettopris og smider momsen oveni så har jeg svært ved at få en fortjenste ud af det...
De fleste af "top20"-cd'erne sælges mig bekendt hos GDC til ~85 kr stk med u/b ved 25 stk. Avancen er derfor måske en smule lavere i butikken, men ikke meget. Når "nyhedens interesse" har fortaget sig, så stiger titlen til "normalpris" som er det du skriver.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Den case du nævner der med bilerne, blev netop dømt ulovlig af EF domstolen. Derfor betaler danske bil importøre samme pris som øvrige markeder. At sælge billigere på det danske marked var altså ulovligt, og det er et nationalt anliggende at vi stadig har verdens højeste bilafgifter.

Det du henviser til er fortid og ikke gældende mere.

ctacta, der er aldrig faldet dom i en sådan sag.

Rent faktisk har der aldrig været en sådan sag!!!

Det der skete var, at Komissionen ophævede den gruppe-fritagelsesforordning der galdt for motorkøretøjer (og reservedele). 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

ctacta, der er aldrig faldet dom i en sådan sag.

Rent faktisk har der aldrig været en sådan sag!!!

Det der skete var, at Komissionen ophævede den gruppe-fritagelsesforordning der galdt for motorkøretøjer (og reservedele). 

Er du sikker, jeg er nemlig stensikker på at jeg læste en sådan, men jeg skal da ikke udelukke at jeg forveksler den med noget andet (ikke kartel-sagerne)

Smid lige et link til den komissionsafgørelse du henviser til så det kan afklares. Men anyway, danske importører får ikke bilerne billigere end deres øvrige kollegaer i EU.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

jeg sidder hjemme lige nu og har ikke her adgang til celex, men den burde være til at finde der.  Ellers kan du søge efter div. avis artikler, f.eks. http://politiken.dk/VisArtikel.sasp?PageID=224806

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 7
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes