Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 06:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: HiFi Udstilling: Lyd & Billed (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 10:38 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på at du kan overbevise alle. Jeg synes som de fleste at Dali (både de dyre og billige) var messens suverænt bedste. Og at SA og Linn var ekstremt kedeligt.

For mig at se, kunne Hifi klubben godt lave god lyd på messen, og Linn kunne ikke. Mener du at Linn ville lyde som Dali gjorde, blot med en anden opsætning?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Bond
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

HEJ !

Jonas - jeg syntes , som dig , at de to store rum med Dali og Linn skuffede fælt !

....men du skriver videre at efter "lukke tid" lød det (Linn) kanon og du var imponeret ?

Hvad blev ændret ?? - og hvorfor måtte/må vi andre ikke høre det ??

Syntes i øvrigt også at det "lille Linn" i rum 19 stod for den bedste lyd , ikke mindst til prisen - synd at LP12 ikke virkede .

Pioneers plasma skærm syntes jeg stod for bedste billede.  

Med venlig hilsen

Til top Vis Bond's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bond

Tøffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg talte med en mand fra Dali og han sagde bla-at Der kommer en Evidence serie mk2 om 6 mdr tids, med ny diskant fra Helicon af og muligvis nye terminaler. Designet er det samme. En ny blå serie om et år og at man arbejdede på at få en bånddiskant i, men at det sikkert blev alt for dyrt!

Hehe - hvor typisk! Endelig blev jeg færdig med at samle mig en komplet Evidence-surround serie og så hører man rygter om en opgradering. Ak ja - livet er hårdt :-)   Men tilbage til business : Er der nogen der har noget mere info om den forestående opgradering? Mon det vil blive muligt at få opgraderet ens gamle højtalere til mk2? Sikkert ikke, men alle løse rygter og vilde historier vil blive modtaget med kyshånd ;-)

TØF

Til top Vis Tøffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tøffe

Stryx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Mine oplevelser fra messen var klart... At Linn's sereo setup slog alt og alle på stereo siden, vil dog gerne have haft højtalere til at spille på den lange led i rummet i stedet for. Den optimale lytteposition var jo ikke til stede . Hvor imod Dali/Denon styrede surround'en. Men synes dog ikke det optimale kom ud af MS5 ved messen, Henrik fra Dali var dog heller ikke helt tilfreds med rummet. Men det var jo ens for alle dernede. Hørte det da kun imens de store 15" subwoofer's var slået til, og det virkede lidt synd for anlæg'et. Desuden fokuserede de i rummet kun på surround, lidt stereo musik på MS5 er ellers ikke at fornægte

Og så fik man set resten af Helicon serie, det var Fætter Dan (Dankortet) ikke glad for

Stryx

Til top Vis Stryx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stryx

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Jeg fik ikke merer at vide om Evidence mk2..sorry-Jeg havde tænkt på at købe evidence, men venter nu 6mdr. så kan det værer at de "gamle" modeller bliver billigere...

Bedste lyd var faktisk når jeg tænker over det: TC setup med Audio Aeros cd-afspiller ( til 60.000! ), creek hører telefon forstærker og Grado hører telefoner! Det lød godt og så sad man super i den stol! Uhmmm. 

Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov

Stryx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Jeg fik ikke merer at vide om Evidence mk2..sorry-Jeg havde tænkt på at købe evidence, men venter nu 6mdr. så kan det værer at de "gamle" modeller bliver billigere...

Bedste lyd var faktisk når jeg tænker over det: TC setup med Audio Aeros cd-afspiller ( til 60.000! ), creek hører telefon forstærker og Grado hører telefoner! Det lød godt og så sad man super i den stol! Uhmmm. 

Nææ, der manglede simpelthen bund i de høretelefoner, synes generelt det rum hvor de høretelefoner var i skuffede

Til top Vis Stryx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stryx

Anders_K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:

Rummet med Grado, Audio Auro og SA 2K tager i hvert fald prisen for det mest behagelige rum. Virkeligt lækkert møblement. Og så gav Audio Aero Og SA 2K virkelig øreflødelyd for alle pengene. Jeg synes det blev lidt kedeligt i længden men slappe af den kunne kunne man

Til top Vis Anders_K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anders_K

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Lille rettelse - det rum stod Expert for, ikke TC...

Mvh. Otto, Tape Connection

...ups en svipser... undskyld til TC- men det lød totalt ringe det setup de havde lavet så røffel til Expert for messens dårligste sound

Til top Vis Acer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Acer

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Det er da flot at læse at Jonas, når alle andre lyttere er gået, selv mener at kunne få et lamt Linn anlæg til at spille. Hvor flot, men svært at tro på!

Jeg hørte intet rum på udstillingen so var værd at høre på. Synes det er genrelt talentløst at det eneste udstillerne kan stille op med er et surroundsystem og 5 hårde film og derefter konkurrere på hvem der laver mest bulderbas fra de alt for mange subwoofere.

I Klubbens rum havde de endda stillet 2 woofere op samtidig med de største Dali. Det er enormt overkill og ødelagde det hele.

Linns sælgere var, som sædvanlig i selvforstået arrogant stil, igang med at OVERTALE de tvivlere som sjovt nok ikke kan HØRE at Linn bare ikke kan spille.

Jeg var meget skuffet over kvaliteten, hele vejen hjem. Hvoirfor gør de alle det samme?

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

flex195
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Er lige kommet fra messen, det var alt i alt en god oplevelse, blev dog lidt skuffet over linns setup til 435000 kr, bevares det lød godt, men til 435000kr kan det da vist gøres bedre!det var en helt anden oplevelse med Infinity7Harman Kardon anlægget, det spillede jo som en drøm, de preluder spiller dælme godt

Mvh Brian Høgh

Til top Vis flex195's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flex195

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

I Klubbens rum havde de endda stillet 2 woofere op samtidig med de største Dali. Det er enormt overkill og ødelagde det hele.

hvis du prøver at læse Kjeldsens indlæg igen:

"Dali biografren (euphonia) med 2 stk. swa15 blev modificeret. Swa15 blev slukket da de simpelthen ikke lød godt i rummet. Derfor har der sikker været forskellig mening alt efter hvornår man har hørt."

du har åbenbart været forbi på det forkerte tidspunkt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

flex195 skrev:

Er lige kommet fra messen, det var alt i alt en god oplevelse, blev dog lidt skuffet over linns setup til 435000 kr, bevares det lød godt, men til 435000kr kan det da vist gøres bedre!

Nej, det lød ikke godt...  ... jeg var meget skuffet

flex195 skrev:

det var en helt anden oplevelse med Infinity7Harman Kardon anlægget, det spillede jo som en drøm, de preluder spiller dælme godt

ja rummets størrelse taget i betragtning, men bassen var lidt buldrende. lidt mere afstand mellem ht og mere plads omkring dem, så ville det være optimalt.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Spindle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

De skulle have demonstrede med ASW850, det er en sub som kan spille bas!

Til top Vis Spindle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spindle

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Det er da flot at læse at Jonas, når alle andre lyttere er gået, selv mener at kunne få et lamt Linn anlæg til at spille. Hvor flot, men svært at tro på!

Jeg hørte intet rum på udstillingen so var værd at høre på. Synes det er genrelt talentløst at det eneste udstillerne kan stille op med er et surroundsystem og 5 hårde film og derefter konkurrere på hvem der laver mest bulderbas fra de alt for mange subwoofere.

Linns sælgere var, som sædvanlig i selvforstået arrogant stil, igang med at OVERTALE de tvivlere som sjovt nok ikke kan HØRE at Linn bare ikke kan spille.

Jeg var meget skuffet over kvaliteten, hele vejen hjem. Hvoirfor gør de alle det samme?

Mvh

Dige

Hejsa

Jeg er enig med dig at alle rumene ikke var optmale i lyden. Jeg skriver jo ikke at alt er fantastisk den time vi fik olov til at lytte. Vi var 3 personer som gerne vil have det bedste inde for surround og derfor ville vi lytte kisto. Vi prøvede det i almindelig åbningstid men der kom 3 børn ind og de begyndte at græde da hovederne fløj derfor blev vi tilbudt at komemr efter 17.00.

Jeg skirver jo blot at Desperado gik godt igennem med dynamik skudene var meget kraftfulde og en lille effekt med bølgerne i Saving private ryan var sjove elles var det ikke noget super i mine øre over dette setup.

Jeg må erkende at surround ikke siger mig så meget til lyd hvad sjovt er det ved at en guitarist står i venstre baghøjtaler og en sanger i højre baghøjtaler det fjerne da illusionen totalt at være tilstede. Og jeg hørte ikke en eneste surround musik ting hvor det forøgede musikkens kvalitet i forhold til 2 kanaler. Surround til film og stereo til musik det siger jeg stadig.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Er netop kommet hjem fra messen, og må tilstå at de små Linn Katan gjorde det rigtigt godt. Jeg var dybt overrasket over dem, og selv kæresten var helt vild: "nååå de spiller godt Brian, hvorfor købte du ikke sådan nogle"......!!! Hørte noget musik af Jack Johnson, og det lød rigtigt fedt, fed guitar-lyd.......meget sprøde højtalere....

Alt i alt en okay-messe med mange gode ting og sager, bare for mange mennesker til at man kan høre/se tingene ordentligt.

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

Er ligeledes netop hjemvendt. Må dog sige at de Linn Katan kun lød godt i de første 10-15 min. man lyttede.

Man kunne ikke undgå at blive imponeret over at så små højttalere kunne sige så meget. Men efter et stykke tid opdager man, at der er alt for meget fokus på mellembassen. Alle instrumenter der siger noget under ca. 200 Hz lyder ens. Diskanten er rigtig modbydelig prikkende og kommer absolut ikke i nærheden af at lyde som musik lyder live. Men OK de koster også "kun" DKK 8.000-9.000.

Endnu værre lød det dog i rummet med Linn's Akurate højttalere. Jeg tror bedst jeg kan beskrive lyden som "kabinetlyd". Det lød simpelthen som om selve højttalerkabineterne sagde mere end enhederne. På intet tidspunkt var man i tvivl om at man lyttede på et sæt højttalere. Helt galt gik det under seancen med Pink Floyds Money på SACD. Hvad pokker har de stopet i de højttalere for at få dem til at spille så... ja hvad skal man sige... umusikalsk?

I et af rummene blev der også spillet på nogle SA højttalere (kunne ikke at holde ud at være i rummet længe nok til at se hvilke). Der var bare skruet så højt op at LARM var den bedste beskrivelse af de lydbølger der blev frembragt.

Man kan godt forstå at arrangørerne kalder det Lyd & Billede. For lyd var der meget af, men musik eller hi fi var der intet af. INTET.

Et lyspunkt var dog TC's demo af NEC HT 1000. Det var da et usædvanligt stort og klar billede (160"???) blot man ikke stod for tæt. Plasma har ingen chancer hos mig. Det skal være en projektor i en eller anden form.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

dumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Kan være det var derfor jeg syntes de lød godt så, var nemlig kun inde i rummet i ca. 10 min....

Til top Vis dumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dumbo Besøg dumbo's Websted

Moebius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:

Jeg syndes at det er et rigtigt godt initiativ at der for en gang skyld er en udstilling her i den eneste landfaste del af Danmark, håber at det bliver tradition.

Ved ikke rigtigt hvorfor det som regel skal foregå i Køwenhavn, måske der er noget snopperi indblandet.

Måske har det noget at gøre med at Kbh er en pæn del større end Århus?

Det er ikke snobberi, men et fact.

Men godt at der også kommer tiltag i resten af landet, ingen tvivl der!

Morten

Til top Vis Moebius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moebius

Buddy
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

dumbo skrev:

Kan være det var derfor jeg syntes de lød godt så, var nemlig kun inde i rummet i ca. 10 min....

Hæ hæ hæ. Yep det må være det.

Til top Vis Buddy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buddy

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Er enig med Buddy; Katan lyder frisk og spændende i 10 minutter. Derefter bliver det hele det samme. Den tror alt skal spilles friskt. Har selv haft nogle da de kom fem, men efter 3 mdr. var det ud igen.

Syntes iøvrigt der er et fælles kendetegn at Linns kabinetter larmer. Jeg er dog i tv ivl om det er enhederne med deres plasticmembraner eller selve kabinetterne der larmer. Men det er sikkert at der ER en ekstra "støj". Tror måske det netop er tilsigtet, for at give folk den der oplevelse af "musik/live" Linn forestiller sig folk vil gerne have?

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum