| Forfatter |
|
Autechre Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen flex195.
Ved godt, at det gør ondt at få at vide... Men i mine ører er 5000'eren for stor til dig og dit lokale. Og begynde at stoppe basporten til!!!? NEJ, siger jeg bare - jeg vil helt klart ikke anbefale det. Og JBL, syntes nok også, at det var en dårlig ide, siden de også lavede Ti3000... 
Det var noget andet, hvis du vidste at du ville få et større lytterum inden for nærmeste fremtid.
Go for the Ti3000! Eller lign.
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
flex195 skrev:
|
Hej Brian!
Så det var ikke en præcis bas du havde, med den afstand? Ja det er altid sjovt at prøve noget nyt, det er meget svært at komme af med hifi feberen, når man først har fået den ... Jeg kan godt se der er mange der taler positivt om den, det er helt sikkert en overvejelse værd, er bare så eventyrlig syg med 250 og 5000, der er simpelthen bare noget over de højttalere, som ingen andre har, så det ville da være kanon hvis man kunne få dem til at spille rimelig optimalt...
jeg vil til at på arbejde,men vender frygtelig tilbage med en masse spørgsmål kan i hygge jer...
Endnu engang tak for svarene
Mvh Brian Høgh
|
|
|
En Ti3000 ligner da en Ti5000, den er bare lidt mindre i højden og drøjden, en rigtig flot højtaler.
Det er ikke altid man skal gå efter den helt store topmodel, man står sig bedre med en højltaler der passer til ens boligforhold.
Desuden kan jeg da oplyse dig at da hifi klubben solgte JBLs Ti serie var deres egen farvotit TI3000. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
haldor Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej flex195.
Min stue er Ca.25kvm. og mine TI5000 står halv meter ud fra bagvægen og har ingen problemer.
Nå der er fest bliver de rykket ind til væggen og er der bas nok til festen!
Men de kræver en rimelig god forstærker.Har prøvet med Denon POA 6600, med dårlig resultat. Den faver mellemtonen og får en svampede bas.
MVH.
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
jeg har også haft mine 250TI 0.5 fra bagvægen og det gav heller ingen problemer i mit rum.
| |
Pokemon Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 66
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille fif til 250ti: Lav basrefleksporten længre! Det hjælper utrolig meget. Du får en dybere bas og ikke så buldrende. Prøv dig frem med et rør du kan afpasse længden på.( Det kan være en sammenrullet kalender).
Mvh kjo
|
| Til top |
|
| |
Pokemon Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til prisen virker 14000 lidt højt. De sidste blev jo solgt for 9995 pr. stk. i 97-98 tror jeg. Jeg tror du har en classic edition. Der er ikke så voldsom forskel på de forskellige 250 TI´ere bortset fra jubilee som har et batteri til kondensatorerne til diskanten. Den har også et bedre delefilter. Den er den nyeste. Jeg ville maks give 9-10000
mvh kjo
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 03 Februar 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Det er jo dejligt at komme hjem fra en hård dag på arbejde og se der er så mange svar til en, sikke et herligt forum! det kunne jo være man skal prøve sig ad med 3000'neren, ville nu være dejligt hvis man kunne komme til at høre dem, inden man gik ud og handlede! Tror i min forstærker kunne få dem til at spille? ville det være en god kombination? nogen mener den kan slæbe dem, andre gør ikke....
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
Pokemon Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke at det er noget problem! Hvis du finder et par kan du jo bare spørge om du må tage nad´en med. Jeg har hørt nad´en med B&W 802 Nautilus og det gik da ok.
mvh kjo
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2004 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pokemon
Det lyder bare godt! nu har jeg sat mine højttalere til salg, hvis de blir solgt, må jeg ud og finde et sæt JBL.... glæder mig allerede! en sidste ting, hvad ligger maks prisen på for et sæt TI3000/5000? jeg har set flere sæt af 3000'neren omkring de 5000kr, er det en rimelig pris?
På forhånd tak
Brian Høgh
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 05 Februar 2004 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den pris fejler vist ikke noget, såfremt at de står i pæn stand. Så vidt jeg husker var nyprisen på dem omkring 9-10.000 kr. pr. stk...!!!
Jeg ved ikke helt hvad 5000'ern må koste, men den burde da umiddelbart ikke koste over 8-10.000 kr. for et velholdt sæt....
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Endnu engang tak til dig Brian, for hjælpen, og selvfølgelig til alle jer andre....
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
Pokemon Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyprisen på 3000TI var 9.395,- pr. stk i 96. 5000 virker ikke helt i skoven. Der har ikke været så meget opmærksomhed på den "lille 3000" så den har tabt mer. Men det virker som et godt køb. Men hvor gamle er de? Jeg mener om de er 10 år så skal du jo tænke på kantophæng mm.
5000 blev solgt til 13.495,- men er også blevet solgt til 9.995,- så Brians forslag virker meget rimeligt.
Held og lykke med dit køb!
Mvh KJO
__________________ Køb 2, så har du 1 til stumper
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Den TI3000 jeg har kigget på er fra 96-97, ved ikke helt hvordan kantophængene ser ud! er der nogen der ved hvorfor JBL brugte skum som kantophæng? istedet for gummi? det virker jo lidt åndssvagt at man skal have skiftet det rådne kantophæng i tide og utide! mine nuværende højttalere (system audio) er også fra 96, og der er kantophænget af gummi....
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
dumbo Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2296
|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa...det er et godt spørgsmål, de må vel have syntes at det havde nogle lydmæssige fordele fremfor gummi-ophæng. Det er selvfølgelig træls at det skal skiftes, men man kan så også sige, at hvis man ofrer de små 1500 kr. som det ca. koster, så har man altså også højtalere de næste 10 år.....
Man kan jo også forlænge levetiden ved at sørge for at enhederne ikke får direkte sollys, f.eks ved at beholde sine front-gitre på....(det er jeg bare ikke så god til, vil sgu gerne se dem arbejde )
|
| Til top |
|
| |
flex195 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan du have ret i, der er ikke noget federe end at se på række enheder, mens man spiller for fuldt tryk! glæder mig nu til at jeg får anskaffet mig et nyt sæt højttalere, der er ikke noget som at koble nyt udstyr til, og høre det spille for første gang
Mvh Brian Høgh
|
| Til top |
|
| |
Pokemon Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gummi holder heller ikke evigt, bare spørg en læge i sexuelt overførte sygdomme.
Du må gerne rapportere, når du har fået dine højttalere. Held og lykke
Mvh KJO __________________ Køb 2, så har du 1 til stumper
|
| Til top |
|
| |
Jan P Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg mig endelig taget sammen til at scanne testen af TI3000'eren, derudover har jeg fundet en brochure om TI-serien  Kan jeg lægge dem på nettet et eller andet sted eller hvad??? Ellers kan de interesserede lægge en mail! __________________ Mit grej
Sarkasme er blot en af de ting, jeg tilbyder...
|
| Til top |
|
| |
power Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
fandt lige en kanon test af JBL TI5000 i hifi & elektronik fra febuar 1994 hvis i kan finde det blad.
power
| |
homer Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har testen fra hifi og elektronik scannet ind om ti 5000
jeg kan sende den til dig hvis du sender din email til mig
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 07 Februar 2004 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan P skrev:
Så fik jeg mig endelig taget sammen til at scanne testen af TI3000'eren, derudover har jeg fundet en brochure om TI-serien Kan jeg lægge dem på nettet et eller andet sted eller hvad??? Ellers kan de interesserede lægge en mail! |
|
|
Du må gerne sende mig en kopi af brochuren over Ti-serien. Skal lige se om det er en jeg ikke har! Mail mig på metalgear@mail.dk  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |