Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 17:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dvi kabel til Sanyo plz 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

woody skrev:
HustlerDK skrev:

hvad http://www.proconsult.dk siger de ikke har returret på kabler.. hmm

nå ...de vil se  om de kan skaffe et bedre kable så er det bytte-bytte..

Tillykke med dit nye grej og er spændt på at hører om det kable du har bestilt er noget der dur

Har lige være ind og bytte mit kabel hos proconsult ingen problem

Anders

Jeg er selv MEGET tæt på at købe den nævnte afspiller, har du fået prøvet den og hvad er din vurdering/erfaring ?

Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren

HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 07:10 | IP-adresse registreret  

Jeg er faktisk meget glad for den..

Du får et virkelig lækkert billede med den

divx delen er jeg ikke helt tilfreds med har oplevet den hakker i en enklet film eller 2 og en anden kunne den slet ikke afspille. har testet ca. 10 film på den.. Men hva

fjernbetjeningen er lidt plastik agtigt så en omkodet en vil være lækkert

Til top Vis HustlerDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HustlerDK Besøg HustlerDK's Websted

HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

kører med et 5 meter dvi kabel forresten har ikke kunne finde et 10 meter kabel der dur..

regner med jeg selv korter et 10 meter op til ca 7 meter så må vi se

Til top Vis HustlerDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HustlerDK Besøg HustlerDK's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

HustlerDK skrev:

kører med et 5 meter dvi kabel forresten har ikke kunne finde et 10 meter kabel der dur..

Har du (eller andre) prøvet et af kablerne fra www.hifiworld.dk eller www.av-connection.dk ? (Regner med at købe mit 10m kabel et af de steder).

Til top Vis Ingeniøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniøren

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

HustlerDK skrev:

Jeg har også prøvet et 10 m dvi kabel med min Z2 til mit ati 9800 pro kort, hvilket gav et meget dårligt billed i høj opløsning 1280 x 720 i lav opløsning var der ingen problemer. Ved høj opløsning gav det "støj" i form af små prikker der blinkede specilet i det sorte.

Anders

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 00:51 | IP-adresse registreret  

woody skrev:
HustlerDK skrev:

Jeg har også prøvet et 10 m dvi kabel med min Z2 til mit ati 9800 pro kort, hvilket gav et meget dårligt billed i høj opløsning 1280 x 720 i lav opløsning var der ingen problemer. Ved høj opløsning gav det "støj" i form af små prikker der blinkede specilet i det sorte.

Anders

jeg har netop samme problem - med prikker der blinker i grøn eller rød (tydligst ved sort baggrund) med 10m DVI Kabel. Kablet er et DVI-D 24+1 kabel fra tyskland. Er der nogen der har fundet en løsning på dette problem - eller er kablet bare for kort-? Problemet har vist sig at være periodisk, og forsvinder nogle gange, andre gange er det grønne eller røde prikker der blinker i et fint matrix.
Er der noen der har erfaringer med DVi kablet fra Hifi-World (http://www.hifiworld.dk/product.asp?product=30483&page=1)?

Til top Vis Echovolution's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Echovolution

HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

hey

kabelt er vist for langt. ,ikke for kort

jeg har det lindy kabel fra Hifiworld men det var også for langt og duede ikke, men jeg har kortet det 3 meter op. og det virker nu!

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

HustlerDK skrev:

jeg har det lindy kabel fra Hifiworld men det var også for langt og duede ikke, men jeg har kortet det 3 meter op. og det virker nu!

Hvordan bar du dig rent praktisk an med det? (Hvor kunne du købe et løst stik, hvor svært var det at montere, og havd med benforbindelserne).

Regner selv med at gøre det samme når jeg får en DVI afspiller, jeg skal nemlig bruge 7,5 m kabel.

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

HustlerDK skrev:

Hvordan har du kortet det op? 

Hvor langt er dit kabel nu?

- Jeg er fået trukket nogle rør over loftet, hvor der ikke kan komme et DVI-stik igennem!!

Til top Vis Dr. W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. W

Echovolution
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Februar 2004
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

HustlerDK skrev:

hey

kabelt er vist for langt. ,ikke for kort

Jeg har netop bestilt et lindy kabel på 10m - og blev temlig ærgelig da jeg læste at det ikke duede ved 10m  - jeg bestilte det netop fordi at det billige 10m kabel jeg havde købt ikke virkede.
Hvordan forkortede du dit kabel?
Er der andre der har erfaringer med det kabel (10m 24+1 DVI fra Lindy)?
Mvh Ask

Til top Vis Echovolution's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Echovolution

Dr. W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Nå, jeg var ikke den eneste der ville vide det  
Til top Vis Dr. W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. W

HustlerDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Nu skal i hører drenge..

Bestilte et løst fuld monteret DVI-D stik fra Rc-elektronik nær vejle.. De bestilte det så fra tyskland.

jeg har kortet kablet  ca 3 meter op så nu er det 7 meter.

så var det igang med at lodde, jeg er Elektriker så sådan noget har jeg prøvet før, men det er fandme småt, men ikke umuligt. Jeg er nok også mest til støre ledninger generalt

Det tog næsten 2 timer at lave men det er nu rart mit kable er helt skjult nu.

Det skal dog nævnest at hvis stikket ikke sidder lidt ude fra min Yamakawa divx afspiller så fryser funktionene på min remote?!? skal lige have målt mit kabel igennem. Men hvis stikket sidder lidt ude virker alt og det er jo et kanont billede.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Giver du snart et review af din Yamakawa DVI DVD afspiller? (og tillykke med kablet).

Jens krogsgaard
Branchemedlem
Branchemedlem

Best-Seat

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Som jeg læser det har Yamakawa DVD-365DivX ikke DVI udgang med HDCP:

DVI Ausgang
Digitaler DVI-D Ausgang ohne HDCP Signal zum Anschluss an Projektoren und TV-Geräte mit DVI Eingang.

De nyere projektorer har netop DVI indgange med HDCP og efter mine oplysninger skulle tilslutning af DVI uden HDCP give støj og "sne" i billedet, men jeg har ikke set det selv.

Hvis I ønsker en DVD-afspiller med DVI udgang har Samsung en DVD 935 til lige under kr. 2.500,- Alle er velkommen til at få den demonstreret, og man kan også låne den hjem et par dage til test på eget udstyr.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 07:36 | IP-adresse registreret  

Jens krogsgaard skrev:

Hvis I ønsker en DVD-afspiller med DVI udgang har Samsung en DVD 935 til lige under kr. 2.500,- Alle er velkommen til at få den demonstreret, og man kan også låne den hjem et par dage til test på eget udstyr.

Hej Jens (jeg går ud fra det er dig fra www.best-seat.com).

Vil det betyde at I har fået den til at virke med en Z2'er og PAL materiale ?

Jeg snakkede med Mads for en uges tid siden, hvor jeg fik oplyst at det ikke virkede. Men hvis det er tilfældet vil jeg da gerne have en demo af den

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jens-> Hvis man kigger på de mange brugererfaringer med Yamakawa på avsforum er der ikke nogen som jeg har set der har klaget over støj. Det er den billige DVI out DVD afspiller som er mest rost derinde for tiden.  

Ingeniøren-> Der har aldrig været problemer med at føde Z2 og AE500 med 60hz over DVI.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

Ingeniøren-> Der har aldrig været problemer med at føde Z2 og AE500 med 60hz over DVI.

Da jeg købte min Z2'er hos www.best-seat.com blev den demonstreret med en Samsung 935'er via komponent, fordi de slet ikke kunne få det til at fungere over DVI med PAL materiale!

Konvertering fra PAL(50Hz) til de 60Hz skulle give en svagt hakkende effekt specielt ved panoreringer. Men om det er et reelt problem ved jeg ikke, jeg har kun læst om det.

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:
[QUOTE=Thue K]

Konvertering fra PAL(50Hz) til de 60Hz skulle give en svagt hakkende effekt specielt ved panoreringer. Men om det er et reelt problem ved jeg ikke, jeg har kun læst om det.

Du har helt ret i ovenstående udsagn. Jeg pointere bare at der aldrig har været problemer med at få et billede frem fra PAL over DVI i 1280x720 60hz. At billede så rykker i små hak er en anden side af sagen. Jeg kan selvfølgelig ikke vide om Best-seat har haft problemer af den ene eller anden slags, men det ikke et generelt problem at få et billede fra PAL over DVI i 1280x720 60hz.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Thue K skrev:

Jeg pointere bare at der aldrig har været problemer med at få et billede frem fra PAL over DVI i 1280x720 60hz.

Det modsiger jeg dig heller ikke i (medmindre jeg har formuleret mig uklart ).

Det kan så disskuteres om man er interreseret i 720P i 60Hz fra PAL materiale. Det attraktive ved DVI er at man kan undgå D-A-D konverteringen, men hvis man introducere en anden konvertering (endda i tid) syntes jeg ideen forsvinder lidt (selv om det måske er et bedre 'kompromi').

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Ingeniører-> Så er vi enige (medmindre jeg har formuleret mig uklart).

Interessant diskussion du lister op. Problemet med 50hz er ikke kun relateret til DVI men også RGBHV (vga), da der på de fleste projektorer opstår fænomentet Tearing (billedet knækker) ved 50hz. 50hz løser ikke nødvendigvis problemet med småhakkeri da mange film er optaget i 23 eller 24 billeder i sekundet, så det er lidt svært at gøre sig klog på.

Programet Reclock sørger for at output devicet får en sync som er delelig med de antal fps som programmet detektere videokilden til at være, således at får helt jævne panoreringer. Som jeg nævnte før introducere det desværre fænomemet tearing når projektoren ikke får 60hz.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes