Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: SUPERFEDT SÆT !!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Øv steiss, nu gik det lige så god med vores spekulationer

Eller tilykke med dit salg
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

steiss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2006
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ha Ha det er ok, nu blander jeg mig jo selv i tråden, men sættet ryger til tyskland.
Til top Vis steiss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steiss

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Så er den sag hvis ikke længe
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jean M Jarre skrev:
... når det er et defekt sæt der har fået stærkstrøm og nok er MEGET dyrt at få lavet og kan sikkert slet ikke betale sig ellers havde forsikrings selskabet fået det gjort, forsikringen har kasseret det og det har været rundt omkring til forskellige der ikke kan lave det, så hvorfor linke til noget som måske kan få en til at købe noget som for ham eller hende kan blive et dyrt bekentskab.

En mere spændende indgangsvinkel på denne tråd ville have været: "Hvad koster det at få lavet?"

Svaret herpå er: det er _meget_ dyrt at få lavet. Først omkostningerne til og fra US, og dertil selvfølgelig selve reparationen af de dyre dele. Det medfører at det bør være langt billigere at købe et sæt der er i orden fra start af, og måske købe det her annonceret sæt til reservedele, men det afhænger af hvor mange stumper man kan bruge som reservedele. 

En anden ting nu når vi har fat i Wadia, så er der desværre nogle der tror at man "bare lige" kan omstilles en US maskine til vores 230v net, men det kan man ikke! Den skal tilbage til fabrikken, og før de går i gang kræver de dokumentation for ophold/bopæl i US gennem en længere periode (mener det er 6 måneder når det gælder nye maskiner). Alternativt kan man sende maskinen til GNSC (også US), men de laver kun netdelen om hvis man i samme ombæring køber en modificering hos dem (det koster kassen). Det er desværre Wadias måde at beskytte sine markeder på (læs: distributører).

Et sundt brugt sæt Wadia 270/27i koster desuden for meget i ft. andre bedre lydende Wadia modeller.   

Det skal da ikke til USA for at blive lavet, det kan klares herover lett nok.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Jean M Jarre skrev:
... når det er et defekt sæt der har fået stærkstrøm og nok er MEGET dyrt at få lavet og kan sikkert slet ikke betale sig ellers havde forsikrings selskabet fået det gjort, forsikringen har kasseret det og det har været rundt omkring til forskellige der ikke kan lave det, så hvorfor linke til noget som måske kan få en til at købe noget som for ham eller hende kan blive et dyrt bekentskab.

En mere spændende indgangsvinkel på denne tråd ville have været: "Hvad koster det at få lavet?"

Svaret herpå er: det er _meget_ dyrt at få lavet. Først omkostningerne til og fra US, og dertil selvfølgelig selve reparationen af de dyre dele. Det medfører at det bør være langt billigere at købe et sæt der er i orden fra start af, og måske købe det her annonceret sæt til reservedele, men det afhænger af hvor mange stumper man kan bruge som reservedele. 

En anden ting nu når vi har fat i Wadia, så er der desværre nogle der tror at man "bare lige" kan omstilles en US maskine til vores 230v net, men det kan man ikke! Den skal tilbage til fabrikken, og før de går i gang kræver de dokumentation for ophold/bopæl i US gennem en længere periode (mener det er 6 måneder når det gælder nye maskiner). Alternativt kan man sende maskinen til GNSC (også US), men de laver kun netdelen om hvis man i samme ombæring køber en modificering hos dem (det koster kassen). Det er desværre Wadias måde at beskytte sine markeder på (læs: distributører).

Et sundt brugt sæt Wadia 270/27i koster desuden for meget i ft. andre bedre lydende Wadia modeller.   

Nej, du kan sagtens konvertere en Wadia med en omformer! Har du i øvrigt sammenlignet 270/27ix med ex. 581 SE?

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Chr. R. skrev:

Jean M Jarre skrev:

Det skal da ikke til USA for at blive lavet, det kan klares herover lett nok.

HVOR?

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
Nej, du kan sagtens konvertere en Wadia med en omformer! Har du i øvrigt sammenlignet 270/27ix med ex. 581 SE?

Ja men nu er en transformer jo ikke det samme som en det jeg beskriver, og en transformer løsning er jo ikke altid optimal. Tilmed er prisbesparelsen meget lille, hvis man henter en 110v maskine hjem fra US efter man har betalt transport, told og moms  

Nej jeg har ikke testet den kombination, men der ligger f.eks. en test på nettet mellem en 581 (non "se") og 270se + Serie 9 DAC. Men søg selv på nettet, for der er en del test og bedømmelser af de forskellige Wadia modeller.

jensen skrev:
Det skal da ikke til USA for at blive lavet, det kan klares herover lett nok

Det er så nyt at dette kan lade sig gøre. Da jeg skulle købe min gamle Wadia, var det kun muligt at få det lavet i US. Men kan det i dag lade sig gøre her i Danmark/Europa, er kravene til ejerskab vel de samme som i US, før et autoriseret Wadia sted vil lave det. Her vil jeg personligt altid benytte et autoriseret værksted, for har desværre læst og selv erfaret hvorledes det ellers kan gå  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Svaret herpå er: det er _meget_ dyrt at få lavet.

Ok, så beklager jeg sammenlignignen med Ferrari'en...

I flg. salgsannoncen for den, er den nemlig blevet ramt af det, der i bilbranchen hedder et "clean cut", hvor den er knækket over direkte på midten, og den kan derfor nemt samles med et par punktsvejsninger og en rulle tape hele vejen rundt

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Et fedt sæt alligevel
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

tadman skrev:

Ja men nu er en transformer jo ikke det samme som en det jeg beskriver, og en transformer løsning er jo ikke altid optimal. Tilmed er prisbesparelsen meget lille, hvis man henter en 110v maskine hjem fra US efter man har betalt transport, told og moms  

Nej jeg har ikke testet den kombination, men der ligger f.eks. en test på nettet mellem en 581 (non "se") og 270se + Serie 9 DAC. Men søg selv på nettet, for der er en del test og bedømmelser af de forskellige Wadia modeller.

jensen skrev:

Det er så nyt at dette kan lade sig gøre. Da jeg skulle købe min gamle Wadia, var det kun muligt at få det lavet i US. Men kan det i dag lade sig gøre her i Danmark/Europa, er kravene til ejerskab vel de samme som i US, før et autoriseret Wadia sted vil lave det. Her vil jeg personligt altid benytte et autoriseret værksted, for har desværre læst og selv erfaret hvorledes det ellers kan gå  

Jaja måske for dig.

Hvem siger det ikke er en autoiseret, det er da ikke længe sinde jeg hælp en herinde med en 861 update.

Så ladvær med at gøre det svære end det er.

Da jeg havde en CD6 var det da heller et problem at fortælle mig hvordan jeg satte en om til 240v, og den var kørt i USA.

Klart det sæt før de andre.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Jaja måske for dig.

Hvem siger det ikke er en autoiseret, det er da ikke længe sinde jeg hælp en herinde med en 861 update.

Beklager at jeg har forsøgt at beskrive de regler der var/er gældende samt de erfaringer jeg og andre har haft i den forbindelse. Distributører kan jo være specielle at argumentere med...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 22 Februar 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
jensen skrev:
Jaja måske for dig.

Beklager at jeg har forsøgt at beskrive de regler der var/er gældende samt de erfaringer jeg og andre har haft i den forbindelse. Distributører kan jo være specielle at argumentere med...

Nej ved det godt.

Jeg har ejet wadia længe før jeg begynte min shop, så ved godt hvordan det kan være og hvor slemme nogle kan være når man skal have lidt hjælp.

Men nu trykker jeg på de knapper jeg har.

Det værste har jeg også postet for længe siden herinde hvad jeg oplevet med en CD6.

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

tadman skrev:

jensen skrev:

hvorfor er en transformer ikke optimal i dette tilfælde? Til din orientering, så er det en skrøne, at Wadias produkter ikke kan benyttes sådan!

Hvordan kan man skrive at de nye maskiner er bedre end 270/27ix, når man ikke har hørt en 270/27ix? Jeg giver ikke meget for andre folks meninger og skriverier på nettet, vil høre det selv.

Men kender godt dem som referer hvad andre siger, netop som om det var deres egne erfaringer - dem er der flest af...

Forresten kan jeg få en spritny 581SE i staterne til ca. 33k, selv med fuld told og moms bliver der  råd til en ferie for hele familien oven i (ca. 30K)...så kan jeg godt leve med en evt omformertraffo...

Iøvrigt tror jeg ikke at man kan fikse de nye store Wadia modeller andre steder end i staterne - det er noget meget avanceret dsp som skal skiftes, men man kan selvfølgelig købe Wadias egen programmerede dsp og selv sætte det i.

vh

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Februar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:
hvorfor er en transformer ikke optimal i dette tilfælde? Til din orientering, så er det en skrøne, at Wadias produkter ikke kan benyttes sådan!

Det er før set/hørt at en transformer skaber støj, og det er ikke en risiko jeg vil løbe med et indkøb i denne prisklasse. Derfor er min anbefaling en lidt dyrere 230v maskine med en uproblematisk europæisk garanti. 

tadman skrev:
Hvordan kan man skrive at de nye maskiner er bedre end 270/27ix, når man ikke har hørt en 270/27ix? Jeg giver ikke meget for andre folks meninger og skriverier på nettet, vil høre det selv.

Men kender godt dem som referer hvad andre siger, netop som om det var deres egne erfaringer - dem er der flest af...

Jeg håber der fremgår meget tydeligt at jeg ikke har hørt 270/27i sættet. Jeg vil _meget_ gerne høre min Wadia op mod andre Wadia modeller, men det er desværre svært/umuligt at få arrangeret. Men hvorfor angribe mig for at videreformidle hvad alle skriver - og mener alle - skriver om den netop 581se modellen vs andre Wadia maskiner. Men nu ved jeg at du stærkt overvejer at købe netop en 581se, og det uden du har hørt den. Det er mindre seriøst i manges øjne.  

tadman skrev:
Forresten kan jeg få en spritny 581SE i staterne til ca. 33k, selv med fuld told og moms bliver der  råd til en ferie for hele familien oven i (ca. 30K)...så kan jeg godt leve med en evt omformertraffo...

Når fragt, told, moms samt transformer er betalt, så står du med en 110v maskine + en tranformer, der alt andet er mindre attraktiv end en tilsvarende 230v maskine når det skal sælges. Desuden er besparelsen så lille i ft. hvad "den rigtige" maskine kan skaffes til, at det slet ikke er værd at overveje at hente en maskine hjem fra US. 

tadman skrev:
Iøvrigt tror jeg ikke at man kan fikse de nye store Wadia modeller andre steder end i staterne - det er noget meget avanceret dsp som skal skiftes, men man kan selvfølgelig købe Wadias egen programmerede dsp og selv sætte det i.

Det skal jeg ikke gøre mig klog på, bortset fra min anbefaling at man altid få en Wadia lavet på et autoriseret værksted.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Et fedt sæt alligevel

Wadia har altid været nogle distanceblændere.

I 60'erne havde de fleste med farve-TV også fuld knald på farve og kontrast. I længden gav det en stærk hovedpine. Og træthed.

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 02:46 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

heltny skrev:
Et fedt sæt alligevel

Wadia har altid været nogle distanceblændere.

I 60'erne havde de fleste med farve-TV også fuld knald på farve og kontrast. I længden gav det en stærk hovedpine. Og træthed.

Mvh.

Niels

Og du er så den ENESTE jeg har hørt der synes DET om Wadia.

Hvad har du selv, som du mener er bedre ? (Ret interessant)

Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes