Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 11:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: klamphugger anmeldelse af Neeper (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Andre skrev:
Chr. R. skrev:

JP anmeldelse

Det er da copy-paste af testen i februar (2008) nummeret af Lyd og Bilde side 70, dog har man skåret kraftig i teksten. Men mon ikke Neeper kan bekræfte om JP har lånt et sæt højtalere til test og samtidig komme med en præcisering af prisen. I en anden tråd har Neeper skrevet at prisen på denne højtaler skulle være den samme i hele Norden, men i Norge er prisen netop officielt sat ned fra fra 82.000 nkr. til 66.000 nkr. (ca. 78.000/62.000 dkr).

Men positivt at se hi-fi omtalt i en "alternativt" medie.  

Det eneste Neeper kan fortælle, burde være hans pris til forhandlere.Ifølge loven mener jeg ikke han kan bestemme en salgspris.Så i må selv i gang ved de forhandlere der er.

MVH 

Er Neeper ikke eneforhandler herhjemme?

Så vidt jeg har forstået det, så er der juridsk set forskel på en anbefalet pris og en vejl. pris.

Det ved jeg ikke om han er.

Jeg tror udmærket en forhandler kan udregne en salgspris.Kan han ikke finde ud af det, skal han nok finde andet, at bruge sin tid på.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Ja Lyd og Bilde og min.

Har sagt nej til dem mange gange.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Nu går JP heller ikke for at have de bedste anmeldere på nogle punkter

Jeg har aldrig læste en restaurant anmeldelse i JP som jeg kunne nikke genkendende til, deres anmeldere har virkelig intet kendskab til det som de skriver om

Madhouse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Rolig nu. JP har aldrig været et hifi-medie, og skal heller ikke være det. Se nu artiklen i den sammenhæng den er offentliggjort i. Hvis du vil have en hard-core anmeldelse vil du vil aldrig købe JP og forvente at finde den der i?

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sådan set godt forstå både rlb og madhouse.

Det slog mig også, at det var en ret overfladisk test, som mere lugtede af noget, som en markedsføringsafdeling kunne have udfærdiget.
Lige bortset fra, at den er lidt kritisk omkring basområdet. Om testen var lige så overfladisk i den oprindelige form, eller om der er sakset
væsentlige elementer ud, ved jeg ikke.

Men som madhouse påpeger, så er det væsentligste kritierie, når JP køber sådan noget udebys for at kunne give læserne flest muligt tilbud
på paletten, er at flest muligt læsere skal kunne forstå teksten. Derfor forsøger aviserne at undgå indviklede og knudrede sætninger som
denne og andre.

Om dette er en rigtig tilgang til målgruppen (analyse af målgruppen), kan man så diskutere. Måske skal vi høre Janils fra High Fidelity om,
hvorfor de ikke begynder et samarbejde med JP eller andre aviser om at levere tests. Eller om det har været til diskussion på HF.

Jeg vil
vædde med, at vurderingen på JP er at HF umiddelbart er for "nørdet", indforstået og for svært læselig - til at det vil være interessant for
læserne. Der kan selvfølgelig også være mange andre grunde til, at JP lige har indledt et samarbejde med LB. Det hedengangne HE ville nok
have været et bedre match til den tone som de fleste dagblade gerne vil ramme læserne med.

Den mystiske opsætning skyldes at mac og denne side ikke er helt kompatible...
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

mon ikke vi kunne blive enige om at det havde været fint hvis de havde lavet en produkt omtale da Neeper er dansk og så undladt at uddele stjerner de ikke er kompetente til at uddele

Nu vil Neeper jo være dicederet sløv hvis han ikke næste gang JP har et lyd, billede og ferie tillæg, at indrykke en lille lækker annonce med citat fra anmeldelsen og de 6 stjerner - og hermed få solgt et par sæt - hvilket jeg onder ham 100%

Generelt er det jo en landsdækkende tendens - se blot alt det vrøvl fyldt med faktuelle fejl som gengives uredigeret direkte fra Ritzaus r.. , det er da outsourcing på den triste måde.

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Der er vel ret generelt langt mellem de informative og velskrevne anmeldelser af HiFi. Dette er vel bare endnu en bekræftelse til reglen...

I øvrigt er klamphugger med p (nu vi er i gang med at rette skribenter)

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker mere, stakkels den arabiske olie milliardær, der om morgenen, på vej på job i firmajet'en, ved sin daglige gennemlæsning af erhvervssektionen, tilfældig kaster et hurtigt blik på anmeldelsen af Neeper, og ser de 6 stjerner. "De må være verdens bedste, og formen på den, min om formen på min fotomodel-kone", tænker han. "Dem må jeg have". Fluks bliver privatsekretæren sat til at bestille nogle sæt i flere forskellige farver, med forventningerne helt i top 

Forestil jeg skuffelsen, når han får en af sine folk til at pakke dem ud af kassen, og senere opdager de ikke kan spille dybbas. Det er jo horribelt!

Først Muhammed-krisen, og nu Neeper krisen. Kan vi ikke bare lade de stakler være???

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg tænker mere, stakkels den arabiske olie milliardær, der om morgenen, på vej på job i firmajet'en, ved sin daglige gennemlæsning af erhvervssektionen, tilfældig kaster et hurtigt blik på anmeldelsen af Neeper, og ser de 6 stjerner. "De må være verdens bedste, og formen på den, min om formen på min fotomodel-kone", tænker han. "Dem må jeg have". Fluks bliver privatsekretæren sat til at bestille nogle sæt i flere forskellige farver, med forventningerne helt i top 

Forestil jeg skuffelsen, når han får en af sine folk til at pakke dem ud af kassen, og senere opdager de ikke kan spille dybbas. Det er jo horribelt!

Først Muhammed-krisen, og nu Neeper krisen. Kan vi ikke bare lade de stakler være???

Det sker ikke,da den arabiske verden, netop på grund af muhammedgrisen,har boykotet danske varer.Men det kan jo være de endnu ikke er klar over SS og Hornslet er danske.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Prøv iøvrigt lige at læse "testen" af de to Yamaha'er. Neepertesten er vist ikke et enligt tweak...

Er det iøvrigt JP selv, der drysser stjerner på, som journalisten lige vurderer, det vil passe bedst med teksten?
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:
Der er vel ret generelt langt mellem de informative og velskrevne anmeldelser af HiFi. Dette er vel bare endnu en bekræftigelse til reglen...

Og nu vi er ved det - det hedder 'bekræftelse'

Ikke for at ordkløve
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

hermed en bekræftelse på at tiltlen er ændret til klamphugger og det er fint med lidt ordkløveri platitracer

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Nu går JP heller ikke for at have de bedste anmeldere på nogle punkter

Jeg har aldrig læste en restaurant anmeldelse i JP som jeg kunne nikke genkendende til, deres anmeldere har virkelig intet kendskab til det som de skriver om

Nu om stunder anmelder dagbladende alt mellem himmel og jord, biler, købeskabe, plæneklippere, småkager og højtidsøl, nu også hifi, i én pærevælling. Komposten har ganske enkelt anbragt Neepers højttalere i samme sæk som alt mulig andet forbrugerkrams, det må jo være der de mener at hifi hører hjemme.

PS de andre morgenaviser gør ligeså

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
jkjaers skrev:
Der er vel ret generelt langt mellem de informative og velskrevne anmeldelser af HiFi. Dette er vel bare endnu en bekræftigelse til reglen...

Ikke for at ordkløve

Hehe, touché - Man skal aldrig have travlt når man retter andres fejl

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

hva en tegning af højtaleren????
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

jkjaers skrev:

plafitracer skrev:
jkjaers skrev:

Ikke for at ordkløve

hehe toupé - Man skal adrig have travlt når man retter andres hår

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

...aldrig have FOR travlt....Ouch

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
jkjaers skrev:

plafitracer skrev:
jkjaers skrev:

Ikke for at ordkløve

hehe toupé - Man skal adrig have travlt når man retter andres hår

Mon ikke den ged er aldeles glatbarberet

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

jo,tilbage til musikken....

JR_audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

KOLDE FAKTA = MINDRE FANTASI=MERE VIRKELIGHED= MINDRE SPEKULATIONER.

JR-AUDIOTONE INFO NYT OMKRING PERFECTION ONE HØJTALEREN:

Test uddraget a  Neeper højtaleren er et UDDRAG a en sammen hængende test, der pågik over 3 1/2 måned i det Norske Magasin LYD OG BILDE, hvor Lydgengivelsen a Neeper højtaleren blandt anden er testet  sammen med det store Primare forstærker sæt i desember udgaven 12/2007 og  i februar  2/2008 kom der en fuld test over 4 sider a Neeper høytaleren. Der udover blev Neeperen brugt som referense højtaler for evaluering af 4 højtalere i en gruppe test i samme udgave.

Lydgengivelsen sammen m Primare sættet blev beskrevet som det mest complette lydgengivelse anmelderen havde oplevet i deres lytte rom.( Lyd og bilde test rom for evaluering af højtalere).

Problemet m at gengive uddrag a en test er at ting bliver taget ud af deres rette sammenhæng, og ikke giver et ret bilde af hvad der egenligt er blevet skrevet i anmeldelsen.

VI VIL OFFENLIGØRE DEN FULDE TEST AF NEEPER HØJTALEREN INCl TESTEN A PRIMARE SÆTTET + DE DELE A GRUPPE TESTEN HVOR DER REFERERES TIL NEEPEREN SAMT DEN FULDE TEST A NEEPER HØJTALEREN så snart at næste måneds udgave er udkommet.

Vis man læser alle 3 test aktikler( tester) i rette række følge, vil det give et langt bedre bilde af hvad anmelderene på LYD OG BILDE mener og test uddraget citeret i Jyllands posen vil da fremstå i sin rette sammenhæng.

Omkring Direkt prisen her i Norge er det del af et fremstøds Kampanje for højtaleren i Norge  (Introduktions pris) og vil være gældende frem til den 15/3-08, hvorefter salg a højtaleren vil overgå til  normal disbrution her i Norge, og prisen vil herefter og fremover blive 82.000-NKR-.

Undertegnede kommer ikke til at kommentere eller svare på spørsmål relateret til dette emne på dette forum, med kan henvise til Neeper Acoustics hjemme side, hvor test beskrivelserne af højtaleren vil kunne findes eft næste nummer a Lyd og Bilde er udkommet.

Mvh. Johnny Rasmussen/ Importør og forhandler a Neeper Acoustics.

Til top Vis JR_audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JR_audio Besøg JR_audio's Websted

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes