Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Star Wars 4-5-6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Ja, det er nice. Så kan man købe dem i September, nå at slide dem op i løbet af et halvt år og være klar d. 25 maj 2005 når Episode 3 har premiere!

biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

micjen skrev:
Jeg må enten skaffe de der asiatiske kopi versioner på dvd skiver
(hader ellers pirater), eller købe en laserdisc afspiller og købe de
uændrede på laserdisc. Hmmm.... hvis nogen skulle kunne skaffe en
af disse løsninger til små penge er jeg lutter øre.

Men jeg køber nu nok alligevel dem der kommer på dvd...de gamle
har bare større interesse.

Hej Micjen det skulle være muligt at få fat i en laserdisc afspiller og starwars på laserdisc.Jeg købte i sin tid Starwars laserdiscboksen for 2200 kr da den udkom, nu kan man købe en laserdiscafspiller og en masse film for ca 2500 kr  Nyprisen for den første annonce fra den blå avis er ca 18000 kr.

Fra den blå avis

Laserdisc, Pioneer CLD-2850, PAL/NTSC. Flot stand. Afspiller begge sider, indb. Dolby Digital BNC udg., inkl. 24 film heraf 5 boxset (Star Wars, Star Wars SE, T2, Abyss, Jurrassic Park) 2500 kr

Laserdisc, Pioneer CLD-2850, m. 38 film bla. 4 boxset: T2, abyss, Starwars (nypris, kr. 2500) og 10 timers Tom og Jerry som aldrig er pakket ud 2800 kr

Laserdisc, Pioneer cld-2950, Vender selv. inkl 46 film, star trek, star wars, the rock, topgun. mv 2600 kr

Se flere annoncer fra den blå avis http://www.dba.dk/asp/Soegning/soegning.asp?RubrikId=214

link til laserdiskens debat forum salg af film og afspiller  http://www.laserdisken.com/html/forum.dna?DO=visgruppe&g ruppe=101403410514892

Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted

Yoda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Det er blevet MEGET populært og polititsk korrekt at dunke Lucas oven i hovedet med hans "forbedringer" på Star Wars ep. 4-6, men jeg synes at det på nær et enkelt punkt er noget fordrukkent sludder . Jeg er noget lunken over den ændring, der nu betyder at Greedo skyder først, for det er altså noget pjat at ændre og ren leflen for amerikansk moral. Men udover denne ene scene, så er det efter min mening næsten kun positive ting, der er ændret. Effekterne er plevet pudset gevaldig op, og der er masse af skud og vinkler, der er lavet om (til det bedre), end man tror.

Lad mig anbefale denne side: http://users.fdn.com/~datalore/starwars/sepage.htm Her kan man i den grad se alle ændringerne. Og der er mange!

Og skal vi så ikke huske, at det er Lucas' film... Det er ham (kunstneren), der bestemmer, hvordan han vil vise sine værker til verden - ikke verden, der skal bestemme med hvilke farver, kunstneren skal male

Til top Vis Yoda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yoda Besøg Yoda's Websted

micjen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Tak for visning af annoncerne BIOJENSEN, det var et par dage    
siden jeg sidst havde kigget derinde. Kan afsløre jeg købte den    
første af dem, lækkert lækkert!!! De film jeg har kigget på var i meget    
god stand. Så jeg er glad         

Mvh Michael
Til top Vis micjen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 19 Februar 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

x
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Marts 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Til Puristerne

I er ikke alene. Se resultatet af en undersøgelse på imdb.com(http://www.imdb.com/poll/results)

The original Star Wars movies are coming to DVD – but only in their updated formats, not the original theatrical releases. What's your take on this? (Suggested by Jonathan B.)

Votes
I'm against it – I want the original theatrical releases minus the so-called "improvements"
309
(49.0%)
I'm all for it – just get these out on DVD in my lifetime!
221
(35.0%)
I have absolutely no opinion
101
(16.0%)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2004 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig såmænd til at indlemme de 3 første SW-film i samlingen til september, uanset om det er S.E. udgaverne.

Der var nogle ting som jeg var lidt utilfreds med - bl.a. Greedo-scenen fra ANH, Vader's manglende "Bring my shuttle!" fra ESB samt Luke's tøseskrig når han falder fra outriggeren og det "nye" musiknummer i ROTJ. Når det så er sagt er der jo også ændringer som fungerer fint - f.eks. de udvidede scener i Mos Eisley og Wampa'en i ESB.

Jeg kan ikke forstå hvorfor nogle fravælger at købe disse film i den bedst mulige kvalitet pga 1-2 min. ekstra film som måske ikke burde være der - resten af det vi ser holder jo stadigt 100% - synes jeg. Så kan jeg godt ignorere de detaljer som ikke er så heldige...

VH

Thomas

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:
Yoda skrev:

Det er blevet MEGET populært og polititsk korrekt at dunke Lucas oven i hovedet med hans "forbedringer" på Star Wars ep. 4-6, men jeg synes at det på nær et enkelt punkt er noget fordrukkent sludder . Jeg er noget lunken over den ændring, der nu betyder at Greedo skyder først, for det er altså noget pjat at ændre og ren leflen for amerikansk moral. Men udover denne ene scene, så er det efter min mening næsten kun positive ting, der er ændret. Effekterne er plevet pudset gevaldig op, og der er masse af skud og vinkler, der er lavet om (til det bedre), end man tror.

Lad mig anbefale denne side: http://users.fdn.com/~datalore/starwars/sepage.htm Her kan man i den grad se alle ændringerne. Og der er mange!

Og skal vi så ikke huske, at det er Lucas' film... Det er ham (kunstneren), der bestemmer, hvordan han vil vise sine værker til verden - ikke verden, der skal bestemme med hvilke farver, kunstneren skal male

Ham Don-THX-Lucas, må da gerne lave om på sine film, de er jo hans "værker", men jeg (og flere milioner andre) er vokset op med Star Wars, og for mig betyder de film meget. Så derfor vil jeg gerne have dem i original-versioner, uden digital-pynt. Star Wars: A new hope har jeg set 8-9 gange, Empire strikes back 10-12 gange og Return of the Jedi 7-8 gange, alt sammen i biografen, så jeg har været med til at give Lunkas smør på brødet. Derfor skylder han sine fans lidt respekt.

Jeg er fuldstændig enig. Svensk TV4 har lige sendt de 3 gamle (godt nok med ændringerne, men jeg overlever), og der er sgu en vis nostalgi og glæde i at se dem igen - stemningen i Episode 1 og 2 kan slet ikke sammenlignes.

Starwars: A new hope har jeg set 155 gange nu (ja, kald mig syg - det er jeg) og de to andre har været gennem spillen ca. 100 gange hver - det resulterer i at jeg morer mig bekosteligt i at sidde og nævne replikkerne inden skuespillerne siger dem, og det irriterer generelt dem jeg ser filmene med. Og med dvd-udgivelsen bliver det bare endnu lettere og mere sygeligt at se dem igen og igen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes