Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 00:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Den er sjov (WARNING-du kan blive stødt) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Er man ikke selv ude om det, hvis man køber noget, hos et firma, der hedder Sound and Magic?

Lyd, fup og illusioner?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

anda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Hver gang kabel debatten melder sig køre det derud af, jeg prøver gang på gang og fange en fanatiker, der er med på en blindtest, hver gang stikker de af, eller taler udenom med underlige argumenter. Så nu vil jeg spørge lidt mere åbent om nogle  af jer der kan høre forskel ikke kunne tænke sig og deltage i en blindtest, hvor i såmænd bare skal høre forskel på min elektrikerledning og jeres eget medbragte super kabel? -det må da kunne lade sig gøre.

(I kommer selvfølgelig ikke til at vide hvad der er sat til af kabel, og resultat bliver selvfølgelig offentliggjort)

Så vil forklaringen jo altid kunne udlægges som: "Dit anlæg er ikke i stand til at vise forskellene"

Hvis du derimod tilbyder at troppe op med elektrikerledningen, så folk kan sammenligne kablerne på deres eget anlæg er den undskyldning da ryddet af vejen.

Jeg stiller IKKE op.

Mvh.

Anders D.

Til top Vis anda's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anda

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Hver gang kabel debatten melder sig køre det derud af, jeg prøver gang på gang og fange en fanatiker, der er med på en blindtest, hver gang stikker de af, eller taler udenom med underlige argumenter. Så nu vil jeg spørge lidt mere åbent om nogle  af jer der kan høre forskel ikke kunne tænke sig og deltage i en blindtest, hvor i såmænd bare skal høre forskel på min elektrikerledning og jeres eget medbragte super kabel? -det må da kunne lade sig gøre.

(I kommer selvfølgelig ikke til at vide hvad der er sat til af kabel, og resultat bliver selvfølgelig offentliggjort)

Måske en anden gang

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

js1973 skrev:

Det sidste du skriver: Det slår de dimser man kan få til at afkoble sine højttalerkabler fra gulvet.

........er nok noget af det dummeste jeg endnu har set på dennne side. Du må jo ha´ørene placeret på røvballerne hvis du ikke kan høre forskellen på en ( vel at mærke) god afkobling !!!!

Et uddybende spørgsmål: Havde du fanget at der er tale om afkobling af højttalerKABLER, ikke højttalere? (dén fejl er begået tidligere i tråden, så jeg er nødt til lige at spørge)

Hey Otto og trådstarter,

Sorry  - det var sgu min fejl - jeg så det som højttalere. Afkobling af kabler har jeg ingen erfaring med.

Jeg undsKylder!

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

js1973
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Medlem skrev:

js1973 skrev:
sunmusic skrev:
fra tilbudavisen.

CD sound-improver

det er nok det mest latterlige jeg endnu har set. Hvis det virkeligt er sandt hvorfor produceres cd'er ikke bare sådan? Det slår de dimser man kan få til at afkoble sine højttalerkabler fra gulvet.

Det sidste du skriver: Det slår de dimser man kan få til at afkoble sine højttalerkabler fra gulvet.

........er nok noget af det dummeste jeg endnu har set på dennne side. Du må jo ha´ørene placeret på røvballerne hvis du ikke kan høre forskellen på en ( vel at mærke) god afkobling !!!!

Det andet "cd sliberi" skal jeg ikke kunne udtale mig om.

What! Det må prøves så, hvilke har du prøvet? Hvad kan du anbefale?, jeg synes på en måde også at det kunne se ret nørdet ud  Med kablerne oppe på sådan nogen banditter. Det ville også adstedkomme nogen gode spørgsmål fra gæster

Er det korrekt forstået at vi snakker om de her klodser eller lign. til at holde højttalerkabler løftet op fra gulvet?

Ja jeg undskylder også direkte til dig - så dit indlæg som om det drejede sig om højttalerafkobling.
Sorry - min fejl !!!

Audio Physic Scorpio. Marantz CD 63, Amp Pm 65. Mogami 3130. Flatline Black Knight. Pulsar Points.
Protools 8 Digi 003. Imac. ESI. Sennheiser. Future Sonics. Fender Strat Gibson Epiph
Til top Vis js1973's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js1973

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

For the record, så tror jeg iøvrigt ikke at der er nogen forhandlere derude der bevidst forsøger at tørre folk ved at sælge dyre kabler som de godt ved ikke virker. Hvis den slags sælgere findes, så kan jeg i hvert fald ikke pege på nogen her til lands. Alle jeg har talt med, virker så absolut som om de tror på de produkter de sælger, også når man taler med dem "bag kulisserne". Modsat hvad mange gerne vil tro, så er dette ikke en branche man er i for at blive rig, man er her på _trods_ af indtægtsmulighederne, fordi man ikke kan lade være... Så at jeg er uenig med andre i branchen, betyder IKKE at jeg mener de snyder nogen. Der skal være plads til forskelligheder, ikke kun blandt brugerne, men så sandelig også blandt forhandlerne.

Hvorfor skulle audiobranchen være bedre/mere ærlige end alle andre brancher

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

SoundandMagicOdense.dk skrev:
Kan stærkt anbefales - prøv det !

Her menes vel prøve FØR man køber. Så er det ikke blot at få "skåret" en eller to CD'ere nede i butikken, og herefter teste de "omskårede" CD'ere op mod normale CD'ere på en række forskellige anlæg. Altså en grundig HIFI4ALL brugertest.

Jeg er frisk på at give dette produkt en chance. Hvis der er andre der ligeledes er friske på projektet, så må vi forsøge at få forhandleren med på ideen?

På trods af mange indlæg, så er folk vist mere til at debattere deres fordomme. Synd at dette produkt ikke fik en mere fair chance

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Sound and Magic har også denne. Om den virker skal jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har prøvet den.

Men 13-15K. ............Kan godt finde sjovere ting at bruge pengene til.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Man skal ikke lade Uri Geller røre ens kabler!
Så risikerer man at metallet knækker.

Jeg har iøvrigt valgt at reducere lugten fra det lokale rensningsanlæg, ved altid at have en ny duftblok i mit badeværelse.

Denne filosofi er som med hifi: 'better safe than sorry'

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret  

Man kan ikke nå at nærlæse tråden fra ende til anden, så lad mig præcisere:

Jeg har stillet mine højtalere op på korkslibeklodser, grundet et uroligt/medsyngende parketgulv. Det virker fint, omend bassen ikke er nær så agil, som med spikes under.

Mine HØJTTALERKABLER er OGSÅ stillet op på disse 10-kroners korkslibeklodser (2 stk pr. side), ved det at da jeg ville rette kablerne lidt pænt til, bemærkede at bassen blev en smule mere detaljeret/mindre mudret, når jeg løftede kablerne fra gulvet. Ganske tydeligt, omend der IKKE er tale om en STOR forbedring, selv siddende på hug med kablet i hænderne, lige ved siden af bare en højttaler. Jeg har middelmådige CD´ere (rent teknisk), hvor bassen ikke er så dyb eller detaljeret, at dette "tweak" kan høres (eller har nogen reel betydning for nydelsen). Men med de gode indspilninger er det altså "must" for at få mest muligt med, til en fornuftig pris selvfølgelig. Hjemme hos mig, i min betonredekasse!

11 ud af 10 hundedyre "tweaks" kan eftergøres 90% ved hjælp af langt billige materialer som hyggelig køkkenbords-DIY! Så hænger man da ikke på et gadehjørne med en nål i armen så længe. Hifi er sundt!   

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

11 ud af 10 hundedyre "tweaks" kan eftergøres 90% ved hjælp af langt billige materialer som hyggelig køkkenbords-DIY!

Ja, og de sidste 10% handler vel om hvordan det ser ud. Den lydmæssige virkning er ligeså lille.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Maj 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:

Man kan ikke nå at nærlæse tråden fra ende til anden, så lad mig præcisere:

Jeg har stillet mine højtalere op på korkslibeklodser, grundet et uroligt/medsyngende parketgulv. Det virker fint, omend bassen ikke er nær så agil, som med spikes under.

Mine HØJTTALERKABLER er OGSÅ stillet op på disse 10-kroners korkslibeklodser (2 stk pr. side), ved det at da jeg ville rette kablerne lidt pænt til, bemærkede at bassen blev en smule mere detaljeret/mindre mudret, når jeg løftede kablerne fra gulvet. Ganske tydeligt, omend der IKKE er tale om en STOR forbedring, selv siddende på hug med kablet i hænderne, lige ved siden af bare en højttaler. Jeg har middelmådige CD´ere (rent teknisk), hvor bassen ikke er så dyb eller detaljeret, at dette "tweak" kan høres (eller har nogen reel betydning for nydelsen). Men med de gode indspilninger er det altså "must" for at få mest muligt med, til en fornuftig pris selvfølgelig. Hjemme hos mig, i min betonredekasse!

11 ud af 10 hundedyre "tweaks" kan eftergøres 90% ved hjælp af langt billige materialer som hyggelig køkkenbords-DIY! Så hænger man da ikke på et gadehjørne med en nål i armen så længe. Hifi er sundt!   

Har du tænkt på om kabeltweaket kun virker, når kablet løftes manuelt, og dine arme derfor er udstrakte ? Altså om du opfatter bassen anderledes med udstrakte arme ? Der er meget der skal tages med, når man laver 'videnskabelige' eksperimenter.

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 04:29 | IP-adresse registreret  

Stanley; jep, det bliver lige knap så pænt!

Og ja; det giver kun marginale, men kærkomne forbedringer, nemt hørbart på de bedste plader. Det kunne da også lige passe, at et "tweak" til 4 x 10 kr skulle give een et helt nyt high-end anlæg?!

Spencer; det virker også hørt fra lyttepositionen, og så lange arme har jeg heller ikke!

Skal der laves "videnskabelige ekperimenter", så må andre gøre det. Jeg prøver bare nogle småting af, og noget af det kan jeg så anbefale. Men klart, at hvis jeg ikke har en doktorgrad udi de relevante fysiske love omkring mit forehavende, så er jeg en lurendrejer, klart da! Mest af alt, fordi der ikke umiddelbart kommer noget frem om det, når man søger via Google. Og det er laaangt nemmere at "google", end at undersøge tingene selv.

Note: Har man ingen problemer med bas og gyngende gulve, så giver dette "tweak" nok ikke noget overhovedet, og har man så alligevel indkøbt nogle korkslibeklodser til formålet; ja så har man 10hver10fald klodser nok til en komplet vandslibning af naboens bil!

Venligst. 

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

F.Christians skrev:
...

Som gammel mat-fys student kan jeg godt forstå, hvorfor det giver mening at afkoble højttalerkabinetterne (som jo producerer lyd - og altså 'bevægelse' - fra f.eks. et medspillende gulv.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor højttalerledning, som jo ikke producerer noget i egentlig forstand, skal afkobles fra gulvet? Findes der mon en (simpel) tekniske forklaring på det?

PQR

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Ja, da. Forklaringen er at nogle er meget interesseret i de vibrationer din tegnebog kan producere og vil gerne afkoble dig fra dine penge

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 Maj 2008 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

panos skrev:
Ja, da. Forklaringen er at nogle er meget interesseret i de vibrationer din tegnebog kan producere og vil gerne afkoble dig fra dine penge

Først afkobles hjernen, med den sunde fornuft (lillehjernen?), dernæst tegnebogen.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
På trods af mange indlæg, så er folk vist mere til at debattere deres fordomme. Synd at dette produkt ikke fik en mere fair chance

Jeg synes da det er at give det en fair chance, at give producenten/sælgeren en chance for at forklare bare minimalt om hvordan den virker. Man gør sig vel selv fortjent til den fair chance. Det er sgu lidt "nemt" at slynge et produkt på gaden, sige at man ikke kan forklare hvordan det virker, "det gør den bare", og så opfordre folk til at prøve den. Jeg kan altså ikke afprøve samtlige tweaks i verden, det må være rimeligt at producenten kan forklare bare overfladisk hvad det er for et tweak han forsøger at sælge. Ellers kan jeg virkelig ikke se hvorfor det er så odiøst at sige "uinteressant, næste!" Vi taler jo ikke om at produktet og dets virkning er så avanceret at vi som lægmænd ikke forstår det - den slags findes givetvis også. Vi taler om at producent/sælger direkte anfører i markedsføringen at de ikke ved hvorfor det virker. OM det virker eller ej, det er sådan set ikke dét jeg peger fingre ad, men det er da grotesk at man kan slippe afsted med direkte at markedsføre at man ikke ved hvordan ens egne produkter overhovedet kan have en effekt.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Scatcat skrev:

Sound and Magic har også denne. Om den virker skal jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har prøvet den.

(Demagnetizer)

Hvilken del af en CD er det lige der skulle blive magnetiseret?

EPI68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Scatcat skrev:

(Demagnetizer)

Den bliver ikke magnetiseret men af-magnetiseret.

Ved ikke om det virker, har ikke prøvet, men umiddelbart lydder det som en bøh-tosse forblænder.

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

EPI68 skrev:
AV Precision skrev:
Scatcat skrev:

(Demagnetizer)

Den bliver ikke magnetiseret men af-magnetiseret.

Ved ikke om det virker, har ikke prøvet, men umiddelbart lydder det som en bøh-tosse forblænder.

Det AV Precision mener er, at for at af-magnetisere noget skal det først have være magnetiseret, du kan f.eks. ikke tage en sko af før du har haft den på

Og til topic, så TROR jeg (har jo ikke selv prøvet produktet) at det faktisk har en effekt, om effekten er postitiv og om den overhovedet er hørbar er så bare spørgemålet. Så indtil jeg selv har hørt forskellen eller der kommer videskabelige beviser, så synes jeg bare at 3.500kr kunne bruges SÅ meget bedre

If it works, don't fix it

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes