| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære Kim, nu var det jo ikke mig, der startede med at nævne Crown amps i en tråd om Sirius. 
Smag og behag kan være forskellig, men jeg garanterer for, at ALLE vil opleve det samme som vi gjorde hos Kubikken. Derfor min undren
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Nej tak, jeg har ikke lyst. I har vist dannet Jer et indtryk af Crown og jeg tror ikke på at nogen forstærker vil kunne rykke ved Gravityens plads som den hellige gral i kubikkens setup.
Men jeg har nu ikke noget imod at teste den op imod andet og har allerede gjort det et par gange. 
|
|
|
Jeg havde nok håbet at du ville være lidt mere åben for nye indtryk. Snak evt. med Zorglub om han blev manipluleret med, da han var forbi med sin Parasound. Det drejer sig ikke om, hvad vi synes. Du er der også, og kan danne dine egne indtryk. Pointen er, at jeg vil vædde en halv Toyota Yaris (min kæreste ejer den anden halvdel ) på at du oplever det samme som vi gjorde.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Kære Kim, nu var det jo ikke mig, der startede med at nævne Crown amps i en tråd om Sirius. 
|
|
|
Nu blev der både spurgt om alternativer til sirius + jeg synes det var relevant at fortælle hvad jeg selv var gået videre med da jeg skiftede min egen sirius ud, det står jo dig frit for at gøre det samme __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Mastervol skrev:
|
Nej tak, jeg har ikke lyst. I har vist dannet Jer et indtryk af Crown og jeg tror ikke på at nogen forstærker vil kunne rykke ved Gravityens plads som den hellige gral i kubikkens setup.
Men jeg har nu ikke noget imod at teste den op imod andet og har allerede gjort det et par gange. 
|
|
|
Jeg havde nok håbet at du ville være lidt mere åben for nye indtryk. Snak evt. med Zorglub om han blev manipluleret med, da han var forbi med sin Parasound. Det drejer sig ikke om, hvad vi synes. Du er der også, og kan danne dine egne indtryk. Pointen er, at jeg vil vædde en halv Toyota Yaris (min kæreste ejer den anden halvdel ) på at du oplever det samme som vi gjorde.
|
|
|
Nååå, jeg er nu ret åben for nye indtryk, tror det er første gang jeg siger fra overfor sådan et tilbud. 
Jeg har ikke kørekort, så jeg er ret ligeglad med din anddel af Toyotaen hehehe... Derudover ser jeg nu ikke hans setup som nogen reference, der skulle kunne afsløre ret meget mere end hvad jeg kan høre herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anyway, så må jeg lige irrettesætte mig selv her, vi skal videre med trådens emne!
|
| Til top |
|
| |
flechr8 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det vist et lille sidespring vi er ude på. Men hvis vi skal runde den af så har jeg som mange andre også hørt Kurt's Gravity, hvilket uden tvivl er en meget fin amp på mange aspekter. Hvad angår dynamik og kontrol tror jeg dog ikke den hamler på med den Krell FPB 600 jeg har stående. Men forstærkere af den kaliber er heller ikke hvad jeg leder efter. Det ville jo være utopisk overkill da det trodsalt bare er en lille 2 vejs monitor til nærfelts applikationer, jeg skal have pustet liv i. Næ så hellere nyde godt af fordelene ved en simpel konstruktion når jeg netop ikke har brug for uanede kræfter. Det var egnetlig derfor at jeg blev nysgerrig omkring de gamle sirius amps.
Crown forstærkere er lidt skeptisk over for.. Men jeg vil da prøve at få en på lån. Lyder som om der er mange positive oplevelser med dem.
Men uha hvor der egentlig mange klassikere at vælge imellem når jeg begynder at tænke over det. Det er bare lidt som at starte fra scratch da disse ATC'er er makant anderledes end alt hvad jeg tidligere har ejet. Alle erfaringer er bestemt velkomne.
Hvad med en DOXA amp?? Kunne sådan en gå i spænd med ATC??
__________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at Anders Fournais her fra siden bruger Crown Powertech 2.1 til at drive sine ATC. Har hørt det, det var faktisk ganske glimrende.
|
| Til top |
|
| |
flechr8 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 16 Juni 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med voksende risiko for at nogle nok vil mene at denne tråd efterhånden bør omdøbes, så faldt jeg lige over ATC scm19 og en Doxa sig.140.. Så må vi se om den er opgaven voksen. Nu skal der lyttes!
__________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
Jan JGP Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 44
|
| Sendt: 11 Juli 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg undres over de anmeldelser af DMX100eren! Jeg spiller selv på en DM100 - altså en generation ældre. Jeg synes den er alt andet end slap i bassen og har ingen problemer med lys og klinisk lyd. Og den er snildt stærk nok til et par JBL Ti3000 __________________ Blandede godter fra DK, UK, USA og Japan :-)
|
| Til top |
|
| |