Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Forstærker til Dali Grand Coupé (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej alle

Så er tiden kommet hvor jeg vil til at have mig noget anlæg igen efter et længere ophold i udlandet.
Jeg har selvfølgelig gået og fantaseret om de forskellige komponenter jeg godt kunne tænke mig, og har netop investeret i et meget velholdt sæt Dali Grand Coupé.
Jeg har i forvejen en Vincent CD-S3, som jeg regner med at beholde som lydkilde.

Jeg er desværre endt i et mindre dilemma; hvilken forstærker skal jeg dog vælge? Jeg køber helst brugt, da jeg synes jeg får så dejligt meget for pengene på den måde.

Coupé'erne har jeg jo hørt kan være ret svære at drive og ret utaknemmelige med "forkert" udstyr, så jeg spørger nu jer med erfaring med disse højttalere om hjælp.
Kan i hjælpe mig med at finde en passende forstærker til mine Dali'er?

Jeg vil helst ikke over 7.000,- og jeg søger en musikalsk og ikke klinisk lyd. Kabler er diverse VdH.

Er der nogen, der kender f.eks. Audio Analogue Puccini Settana og dens lydegenskaber? Har set et eksemplar til 7100,-
Jeg har også haft et godt øje til Xindak's XA6950, men har ikke rigtigt nogen mulighed for at høre den selv.

På forhånd tak for svarene

Mvh Jannik

Til top Vis Jannik K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jannik K.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne forestille mig at noget Atoll ville gå godt i spænd med dine Coupéer. Det spiller herligt musikalsk og harmonisk, hældende til den varme side.

Jeg er klar over at Grand Coupé er en strømsluger, men mon ikke fx Atoll IN 100 har godt med muskler til at tackle dem.

Nyprisen for sådan en fætter er 7.000,-

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har vist egentlig kun hørt Coupé med Holfi spændt foran - Men det lød altså også godt.

Det vil være mit bud. Men det er der jo nok ikke noget nyt i

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

floe:
Det lyder spændende med Atoll, det vil jeg lige kigge lidt mere på. Det kunne jo være man kunne låne en med hjem fra Tape Connection.

Præsten:
Holfi lyder også meget spændende, men jeg kan ikke rigtigt se noget til salg nogen steder. Det kan være du har fundet noget?

Mvh Jannik

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Der er selvfølgelig lidt til salg her på siden: http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=& ;produkttype=&fritekst=holfi&lokalitet =

Denne Integra 2.5.1 burde kunne indfri forventningerne. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=86037 Og så kan den endda tage et multikanal-input. Den ville jeg måske nok springe på, det er vel nok Holfi's bedste integrerede.

Der er også en Integra 8, men om den lige er en tand for lille ved jeg ikke. Hvis det er muligt kan du jo give den et lyt. Ellers er der en Power 8-3, men det er en effektforstærker. En Integra 88 vil sikkert også være god, men jeg tror at 2.5.1'eren er bedre.

mvh Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Præsten skrev:

Hejsa,

Der er selvfølgelig lidt til salg her på siden: http://www.hifi4all.dk/ksb/soegresultat.asp?annoncetype=& ; ;produkttype=&fritekst=holfi&lokalitet =

Denne Integra 2.5.1 burde kunne indfri forventningerne. http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=86037 Og så kan den endda tage et multikanal-input. Den ville jeg måske nok springe på, det er vel nok Holfi's bedste integrerede.

Der er også en Integra 8, men om den lige er en tand for lille ved jeg ikke. Hvis det er muligt kan du jo give den et lyt. Ellers er der en Power 8-3, men det er en effektforstærker. En Integra 88 vil sikkert også være god, men jeg tror at 2.5.1'eren er bedre.

mvh Præsten

Whauw, tak for linket, Præsten. Jeg vil lige skrive til ham med den Holfi.
Synes ikke selv jeg fandt nogle Holfi integrerede på KSB sektionen, så er det jo godt der er andre, der kan finde ud af at bruge søgefunktionen

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

hejsa, som nævnt er holfi en klassisk match men mener at den først rigtig synger med en intergra 88 eller kraftigere forstærker sæt fra holfi. En anden mulighed kunne være primare i30, den er i stand til at afgive en pænt portion strøm, lyder let flydende og er klangligt på den varme side.

Har em ven som har haft grande cupe, han har prøvet audiolab og denon på dem, ingen af disse to mærker kan anbefales, hen endte med holfi.

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2008 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

hejsa, som nævnt er holfi en klassisk match men mener at den først rigtig synger med en intergra 88 eller kraftigere forstærker sæt fra holfi. En anden mulighed kunne være primare i30, den er i stand til at afgive en pænt portion strøm, lyder let flydende og er klangligt på den varme side.

Har em ven som har haft grande cupe, han har prøvet audiolab og denon på dem, ingen af disse to mærker kan anbefales, hen endte med holfi.

Hej Dan

Nu kender jeg ikke Holfi forstærkeren personligt, men umiddelbart ville jeg da tro at 2x100W @ 8 ohm ville være tilstrækkeligt?

Audiolab har jeg ikke hørt, men Denon er jeg ikke så begejstret for.
Hvis manden med Holfi'en vender tilbage vil jeg helt sikkert give den et lyt.

Coupé'erne skal spille i en stue på ca. 30-35m2.

Mvh Jannik

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Jannik det er ikke watt du skal se på men evnen til at afgive strøm,har selv leget en del med cupe'en da den kom på gaden i sin tid, var faktisk lige ved at købe dem selv.

Har hørt dem med holfi integra 8, pre8/power8, pre nb2/power nb3 og pre nb1/power nb1+bat. kasse(kan ikke huske hvad den hedder), hvis du ser på power 8 og power nb3 så er de begge på 2x100w men nb3 lyder bare meget kraftiger en power 8,den er ganske enkelt i stand til at afgive mere strøm hvilket bliver belønnet på en ht. som grande cupe.

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har selv haft et sæt coupeer og har hørt dem på flere forskellige forstærkere.

Rotel rc/rb 990 - duer ikke på trods af de mange watt. Direkte umusikalsk og der manglede bund.

JJ 828 - tjekkisk rørforstærker på 70 W. God, varm og detaljeret, men bassen lidt blød, der manglede lidt kant på transienterne. Resten var meget godt. Rigtigt fin gengivelse af de høje frekvenser, detaljer, detaljer og flere detaljer. Stort bredt lydbillede.

Exposure S 15. Ikke egnet, lidt som med rotelsættet. Dog med mere musik, men bunden manglede lidt.

Holfi Integra 8. God varm lyd, men ikke god til at spille højt, så vælter det lidt.

Pioneer M22 - Rigtig rigtig god, især med en Dali Detal pre. Men så bliver det også lidt dyrt. Men den M22 passer perfekt til coupe, egentligt ret utroligt når den kun har 30 w og coupeerne er ret tunge med sine 85 db følsomhed.

Mit råd til dig er at enten få fat i en M22 eller også medbringe dine coupeer, når du skal ud og kigge på forstærkere. Håber du kan bruge det til noget, det er en meget god højttaler, den coupe. Men den stiller store krav til resten af setuppet.

Venlig hilsen

Jack

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2008 kl. 01:31 | IP-adresse registreret  

kommere til at tænke på at jeg entlig også har hørt dem med en nad s300 og en marantz pm-17ki, de var ikke en god match.

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Juli 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Smid en gl. Thule IA150B eller IA350B på Coupe'erne; - så er den sag i orden . De er som bygget til den højttaler. Priserne er uforskammet langt nede for gl. brugt Thule-grej p.t. - dvs. du får meget for pengene, men tjek det er i ok. stand.

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

jack skrev:

Ja jeg har selv haft et sæt coupeer og har hørt dem på flere forskellige forstærkere.

Rotel rc/rb 990 - duer ikke på trods af de mange watt. Direkte umusikalsk og der manglede bund.

JJ 828 - tjekkisk rørforstærker på 70 W. God, varm og detaljeret, men bassen lidt blød, der manglede lidt kant på transienterne. Resten var meget godt. Rigtigt fin gengivelse af de høje frekvenser, detaljer, detaljer og flere detaljer. Stort bredt lydbillede.

Exposure S 15. Ikke egnet, lidt som med rotelsættet. Dog med mere musik, men bunden manglede lidt.

Holfi Integra 8. God varm lyd, men ikke god til at spille højt, så vælter det lidt.

Pioneer M22 - Rigtig rigtig god, især med en Dali Detal pre. Men så bliver det også lidt dyrt. Men den M22 passer perfekt til coupe, egentligt ret utroligt når den kun har 30 w og coupeerne er ret tunge med sine 85 db følsomhed.

Mit råd til dig er at enten få fat i en M22 eller også medbringe dine coupeer, når du skal ud og kigge på forstærkere. Håber du kan bruge det til noget, det er en meget god højttaler, den coupe. Men den stiller store krav til resten af setuppet.

Venlig hilsen

Jack

En M22 tror jeg bliver svær at finde. L.B. herinde fra bruger den vist sammen med hans Coupé'er og lyder til at være meget glad for den combo.
Jeg vil se hvad jeg kan finde. Tak for svaret.

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
kommere til at tænke på at jeg entlig også har hørt dem med en nad s300 og en marantz pm-17ki, de var ikke en god match.

Hm, så var det måske godt den S300 jeg havde lagt billet ind på blev solgt inden jeg nåede hjem til DK.

Jeg har idag lånt en Atoll IN-100SE med hjem fra Tape Connection og efter at have fusket mine kabler færdige (VdH Clearwater, kabelstrømpe, krympeflex osv.) har jeg nu lyttet i en time ca.
Det skal nævnes at jeg det sidste år udelukkende har hørt på logitech computerhøjttalere med tilhørende sub.
Mit første indtryk af forstærkeren er at den er meget fremme i skoene. Detaljer kommer fint frem med et godt drive bag og der er nerve i musikken.
Jeg har jo desværre ikke hørt Coupé'erne med andre forstærkere, men jeg synes nu de lavere frekvenser er alt for fraværende. Det er en lille højttaler, det ved jeg men jeg troede der ville være lidt mere punch end den jeg oplever med denne kombination.
Højttalerne er placeret ca. 2 meter fra hinanden i et 25 m2 stort rum.

Manden i Tape Connection sagde at de havde haft lidt problemer med forgængeren til den forstærker jeg har lånt, Atoll IN-100. Den kunne simpelthen ikke holde til at spille et sæt DLS R55 op i længere tid. Den slog fra pga. varme.

Jeg har hørt fra de flinke mennesker med hhv. Audio Analogue'en og Holfi'en. Førstnævnte har jeg ingen mulighed for at høre da han bor på Sjælland, mens ejeren af Holfi'en bor på fyn.
Er Holfi'en et "totalt safe bet" med disse højttalere? Jeg er nemlig ikke overbevist om at Atoll'en her er for mig.

Mvh Jannik

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret  

jannik,holfi er det sikre valg.du har en ht. som virkelig belønner hvid du vælger en kræftig forstærker,nad s 300 er entlig rimelig kræftig men i selskab med cupe'en mangler der luft og glans over lydbilled, det bliver en mere masiv og intet sigende gengivelse.Grande serien er udviklet til at spille sammen med dalist store forstærker sæt,så der skal altså en portent forstærker til.

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Selvom det har været en meget hektisk weekend har jeg fået presset et par timer ind til at lytte på de "små" Coupé'er med Atoll'en spændt for.
Mit indtryk er stadig at alle de nedre frekvenser er totalt fraværende, eller i hvert fald meget "nedtonede". Jeg har desværre ikke mine strømkabler, strømskinne og signalkabler (VdH D-501) hjemme, så jeg spiller på noget QED signalkabel-halløj og std. power-lakridser, men jeg tror ikke det fjerner bunden i lyden alene.

Atoll forstærkeren spiller meget musikalsk og utroligt åbent i forhold til hvad jeg ellers har hørt, men jeg synes den hælder meget til den lyse side. Er der nogen, der kan be-/afkræfte dette?
Desuden bliver den faktisk temmeligt varm.

Jeg har som skrevet tidligere snakket med en mand med en Holfi Int 2.5.1. Han skal dog lige hjem fra ferie før der sker mere på den front  Han skal jo have lov til at holde ferie i fred.
Men jeg er meget spændt på at høre Holfi'en.

Her et billede af mine hjemmefuskede VdH Clearwater kabler:

Fortsat god weekend

/Jannik

Jannik K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Ja, så valgte jeg simpelthen at gå en helt anden vej end de nævnte forstærkere. Blev tilbudt en Lyngdorf SDAI-2175 til en pris jeg kunne betale og nu står den her i stuen og spiller noget så skønt.
Sikke et kvalitetsløft fra Atoll'en. Perspektivet er nogenlunde den samme, men diskanten er ikke så "angribende" og "fremme i skoene" med Lyngdorf'en. Derudover er de nedre frekvenser dukket frem af skjulet. Super dejligt.

Jeg er meget overrasket over Coupé'erne.

Jeg takker for hjælpen til dem, der har brugt deres tid på at skrive her og hjælpe.

Mvh Jannik

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juli 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

tillykke med købet.Lyngdorf var måske ikke lige den forstærker der lige kom i tankerne med den beskrivelse du lage ud med, det er osse lige meget, det vigtigste er at du er glad for den lyd dit system afgiver.

Hvis pengene er til det med tiden og du ellers stadig er glad for lyngdorf,så anbefaler jeg at du køber en sda-2175 til bi-amping, ikke fordi jeg tror at sdai 2175 er for svag til st trække coupe'en, men ganske enkelt at dali'erne har det med at vokse med opgaven,så jeg tror at der er en stor forbedring for relativ små penge, især hvis du finfer er brugt.

klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Husk også at tjekke banan-bøsningerne bag på dine højttalere. Jeg kan ikke helt huske, om alle Grand modeller havde problemer, men konstruktionen er sådan at de loddeflige, som holder kablet fra bøsningerne og hen til filteret kan udvikle dårlig forbindelse til selve bananbøsningen. Hvis du har energi til det, skal du have bassen ud og kigge ind den vej for at se på bagsiden af bøsningerne. Der var vist en tråd herinde om at gøre denne forbindelse bedre, og hvis kontakten er blevet dårlig, kan du hente bedre lyd for ingen penge.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 August 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Der var vist en tråd herinde om at gøre denne forbindelse bedre, og hvis kontakten er blevet dårlig, kan du hente bedre lyd for ingen penge.

Det var der nemlig

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32824

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes