Forfatter |
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 05 November 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Jeg går ud fra at man skal være i besiddelse af musik-cd'en for at kunne anvende programmet?! Jeg er i den situation at jeg har rippet alle mine cd'er i flac og har så efterfølgende bortgivet cd'erne til venner og bekendte. Findes der programmer der kan forbedre lydkvaliteten udfra flac-filer? |
|
|
Programmet kan også køre som "streaming" men det har jeg ikke rodet med endnu.
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 723
|
Sendt: 05 November 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
nicoleif skrev:
Jeg går ud fra at man skal være i besiddelse af musik-cd'en for at kunne anvende programmet?! Jeg er i den situation at jeg har rippet alle mine cd'er i flac og har så efterfølgende bortgivet cd'erne til venner og bekendte. Findes der programmer der kan forbedre lydkvaliteten udfra flac-filer? |
|
|
|
|
|
Jeg kan se at programmet kører i 3 trin: 1 - Extratc (rip) cd. 2 - Run SeeDeClip to repair the music. 3 - Transfer the repaired music files to CD.
Er det ikke muligt at afslutte før trin 3, dvs. at gemme musik-filen der er blevet repair'et?
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
callesoroe skrev:
[QUOTE=nicoleif]Jeg går ud fra at man skal være i besiddelse af musik-cd'en for at kunne anvende programmet?! Jeg er i den situation at jeg har rippet alle mine cd'er i flac og har så efterfølgende bortgivet cd'erne til venner og bekendte. Findes der programmer der kan forbedre lydkvaliteten udfra flac-filer? |
|
|
[/Extratc (rip) cd. 2 - Run SeeDeClip to repair the music. 3 - Transfer the repaired music files to CD.
Er det ikke muligt at afslutte før trin 3, dvs. at gemme musik-filen der er blevet repair'et?
|
|
|
Jo det kan du sagtens. Du laver jo en ny waw fil, som du kan brænde på en ny CD eller afspille fra computer/harddisk
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK super. Jeg bliver nødt til at prøve det senere. Specielt nogle af mine tidlige cd'er (læs midt 80'erne) har dårlig lyd og kunne godt trænge til en opstrammer!
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har programmet det med flac som input-format? Og kan det outputte i flac?
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
|
|
|
nicoleif skrev:
OK super. Jeg bliver nødt til at prøve det senere. Specielt nogle af mine tidlige cd'er (læs midt 80'erne) har dårlig lyd og kunne godt trænge til en opstrammer! |
|
|
Hmmm. Så tror jeg du bliver skuffet. CD'erne fra 80'erne er jo netop IKKE boostede i level, og hvis du analyserer dem med programmet, vil de sikkert også vise FÅ clip på pladen. Så der vil du ikke kunne hente ret meget.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
|
|
|
nicoleif skrev:
Hvordan har programmet det med flac som input-format? Og kan det outputte i flac? |
|
|
Nej programmet kan kun lave WAW filer
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 10 November 2008 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og nu sidder en nærig studerende tilbage uden nogen penge og spekulerer på om der er nogen gratis alternativer til
SeeDeClip?
Har prøvet demoen af SeeDeClip, og var yderst imponeret. Men var der nu et gratis et af slagsen derude, synes jeg også
det lige skulle have en chance :)
Mvh
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Og nu sidder en nærig studerende tilbage uden nogen penge og spekulerer på om der er nogen gratis alternativer til SeeDeClip?
Har prøvet demoen af SeeDeClip, og var yderst imponeret. Men var der nu et gratis et af slagsen derude, synes jeg også det lige skulle have en chance :)
Mvh |
|
|
Drik EEN øl mindre på Stamcafeen de næste 4 weekender, så har du råd..........
200 kr. for PRO versionen er altså billigt, når nu det virker så godt som det gør. Udvikleren fortjener at tjene en god skilling på produktet. Det er da dejligt at nogen virkelig har gjort noget mod denne forfærdelige loudness war...., når nu pladeselskaberne og producerne synes ALT bare skal lyde højt.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
rskriver skrev:
Og nu sidder en nærig studerende tilbage uden nogen penge og spekulerer på om
der er nogen gratis alternativer til SeeDeClip? Har prøvet demoen af SeeDeClip, og var yderst imponeret. Men var der nu et
gratis et af slagsen derude, synes jeg også det lige skulle have en chance :) Mvh |
|
|
Drik EEN øl mindre på Stamcafeen de næste 4 weekender, så har du råd..........
200 kr. for PRO versionen er altså billigt, når nu det virker så godt som det gør. Udvikleren fortjener at tjene en god
skilling på produktet. Det er da dejligt at nogen virkelig har gjort noget mod denne forfærdelige loudness war...., når nu
pladeselskaberne og producerne synes ALT bare skal lyde højt. |
|
|
Enig. Kanon program! Alene pga programmet overvejer jeg at sælge ud af noget af mit hifi, købe en squeezebox og dette
program  . Så de 200kr er somn nok givet rigtig godt ud i sidste ende alligevel
|
Til top |
|
|
herolden Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 11 November 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Har prøvet demoen af SeeDeClip, og var yderst imponeret. Men var der nu et gratis et af slagsen derude, synes jeg også det lige skulle have en chance :)
Mvh |
|
|
Adobe Audition skulle have en tilsvarende funktion, jeg har dog ikke testet den og så kan dette program ikke just siges at være gratis. Det smarte ved SeeDeClip er at det kan sættes op i en streaming løsning, således at man kan ændre parametre løbende og ikke omkonvertere hele sin musiksamling. Nogen der har haft mod og held til at få det til at fungere? Det virker utvivlsomt som den bedste måde at bruge dette program på da man så kan sætte den til output i 24 bit og derved bruge de ekstra bit (fra de 16 bit) til "reparationen".
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 25 November 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så nåede jeg til min "Gasolin Blackbox". Her har man faktisk gjort rigtig meget for at få de gamle skiver til at lyde godt. Man ødelægger bare det hele til sidst ved at skrue helt vildt op for Masteringen.
Efter en tur igennem SeeDeclip programmet, lyder Gasolin faktisk så godt som aldrig før. Jeg er altså helt vild med det her program!!! Udvikleren burde indstilles til en HI-FI nobel pris....
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 25 November 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker kanon godt. Jeg har aldrig "hørt" noget ligende... ja den kan vendes på mange måder.  Satte lige noget nymodens stags ind, som viste sig at have over 65.000 clippings  Grunden til at jeg valgte at teste med præcis disse numre var at jeg havde en stærk fornemmelse at det lå langt over standart clippingen. Og så kunne jeg jo selvfølgelig også høre det  Det endte med at det 29 sekunders klip lød langt bedre, ved højere volumen. Langt bedre dynamik og liv i lyd billedet. Imponerende!
__________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 06 Juli 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er kommet en ny version der understoetter FLAC, fungere skide godt, desvaere ser det ikke ud til at det understoetter FLAC til streaming, men det er ogsaa til at leve med naa det ikke tager laengere tid at koere programmet, igen til folk som ikke har proevet, det, saa PROEV DET!!!!!
__________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
Der er kommet en ny version der understoetter FLAC, fungere skide godt, desvaere ser det ikke
ud
til at det understoetter FLAC til streaming, men det er ogsaa til at leve med naa det ikke tager laengere tid at koere
programmet, igen til folk som ikke har proevet, det, saa PROEV DET!!!!!
|
|
|
Sådan!
Jeg skrev faktisk en mail til udvikleren, og spurgte om ikke det var muligt at integrere således at den kunne declippe direkte
i
flac formatet. Han svarede at han synes det var en mulig ide til videreudviklingen og at han ville undersøge om det var
muligt.
Det lader det så til at det var
NU køber jeg det!
Edit: det var tilbage i slutningen af februar jeg skrev den mail. Kunne forestille mig, han har fået en hel del henvendelser
ang. denne manglende feature
|
Til top |
|
|
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 01:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Visca Blaugrana skrev:
Der er kommet en ny version der understoetter FLAC, fungere skide godt, desvaere ser det ikke
ud
til at det understoetter FLAC til streaming, men det er ogsaa til at leve med naa det ikke tager laengere tid at koere
programmet, igen til folk som ikke har proevet, det, saa PROEV DET!!!!!
|
|
|
Sådan!
Jeg skrev faktisk en mail til udvikleren, og spurgte om ikke det var muligt at integrere således at den kunne declippe direkte
i
flac formatet. Han svarede at han synes det var en mulig ide til videreudviklingen og at han ville undersøge om det var
muligt.
Det lader det så til at det var
NU køber jeg det!
Edit: det var tilbage i slutningen af februar jeg skrev den mail. Kunne forestille mig, han har fået en hel del henvendelser
ang. denne manglende feature  |
|
|
Jeg ejer Seedeclip pro, og der dumpede en mail ind her til morges, om en 3.0 udgave, med blandt andet diverse flac funktioner. __________________ Dan R. Hansen
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juli 2009 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
Der er kommet en ny version der understoetter FLAC, fungere skide godt, desvaere ser det ikke ud til at det understoetter FLAC til streaming, men det er ogsaa til at leve med naa det ikke tager laengere tid at koere programmet, igen til folk som ikke har proevet, det, saa PROEV DET!!!!! |
|
|
Hej!
Hvordan har du fået det til at virke. Jeg kan ikke få programmet tila at behandle FLAC filer...?
|
Til top |
|
|
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Visca Blaugrana skrev:
Der er kommet en ny version der understoetter FLAC, fungere skide godt, desvaere ser det ikke ud til at det understoetter FLAC til streaming, men det er ogsaa til at leve med naa det ikke tager laengere tid at koere programmet, igen til folk som ikke har proevet, det, saa PROEV DET!!!!! |
|
|
Hej!
Hvordan har du fået det til at virke. Jeg kan ikke få programmet tila at behandle FLAC filer...?
|
|
|
du skal instalere FLAC foerst
http://www.cutestudio.net/data/products/audio/seedeclip/doc/ conversion/index.php
derefter skal du lave de 2 bat filer
Contents of wav2flac:
"c:\Program Files\FLAC\flac" -f %1 -o %2
Contents of flac2wav:
"c:\Program Files\FLAC\flac" -df %1 -o %2
(du kan lave en bat fil ved at aabne notepad, og kopire linien ind, og saa gemme den, hus at vaelge all files og saa kalde den "wav2flac.bat" og omvendt for den anden fil.
De skal saa gemmes i den mappe du har Seedeeclip instaleret __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Visca Blaugrana skrev:
callesoroe skrev:
Visca Blaugrana skrev:
|
|
Hej!
|
|
|
du skal instalere FLAC foerst
http://www.cutestudio.net/data/products/audio/seedeclip/doc/ conversion/index.php
derefter skal du lave de 2 bat filer
Contents of wav2flac:
"c:\Program Files\FLAC\flac" -f %1 -o %2
Contents of flac2wav:
"c:\Program Files\FLAC\flac" -df %1 -o %2
(du kan lave en bat fil ved at aabne notepad, og kopire linien ind, og saa gemme den, hus at vaelge all files og saa kalde den "wav2flac.bat" og omvendt for den anden fil.
De skal saa gemmes i den mappe du har Seedeeclip instaleret
|
|
|
Det virker simpelt hen bare ikke hos mig, men nu arbejder Graham Wilkinson fra SeeDeclip på en løsning.
|
Til top |
|
|
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, My Chemical Romance er skræmmende. Magen til makværk skal man lede længe efter.  Nummeret er "I'm Not Okay (I Promise)"
|
Til top |
|
|