Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 12:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lyngdorf i Jyllands Posten (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hej alle med kommentatorer.

Det er uhyggelig let at udtale at dette eller hint ikke kan spille musik og rigtigt er det sikkert at det endnu vil kræve lidt tid i udviklingslaboratorierne (damn, hvor et langt ord), ligesom rom heller ikke blev brygget på en dag så bliver digitalteknikken ikke klar natten over. Problemet her er nok at det var den gængse opfattelse at digitalteknikken var perfekt så hvorfor ligge søvnløs om natten for at udvikle noget der var bedre, perfekt er sgu et seriøst stort ord.

Springet fra analog til digital kan vel sammenlignes med skridtet fra rør til transistorer, man havde så nogenlunde fået styr på hvad rør kunne, så kom der noget der var så meget smartere, en lille dims der uden kraftig forspænding og uden linietransformatorer kunne tilbyde den helt perfekte musikalske oplevelse.

Der var bare lige det problem at de ikke kunne spille musik, der gik vel rundt regnet 30 år før nogle kunne falde i svime over en transistorforstærker, problemerne med transistorforstærkeren den gang minder lidt om problemerne med digitalteknikken i dag, historien gentager sig og det vil den til enhver tid gøre, først opfinder man så udvikler man og så modner man. Opfindelse og udvikling foregår skjult for kunderne (os) men modningen er vi en stor del af, vi køber disse ufærdige produkter og holder der ved modnings processen i gang.

Det er endnu ikke sket at en ny teknik fra første færd har været færdig, så kan man som Jonas og mange af os andre holde fast ved gammel gennemprøvet teknik (her sker dog stadig modning) og lade de andre "idioter" om at brænde sig på den nye teknik. Det er dog det der tvinger udviklingen fremad, at der er nogle der tør at være de første, og så kan vi andre så hoppe på vognen når vi kan se en fordel af det.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Nu varer det vist ikke længe, før forum administrator på HIFI Klubbens Cyvertainment kommer med et indlæg om, at vi ellere må flytte debatten over i hans forum. Og så går der en uge, og så lukker han os alle sammen ude af dette forum... Han er nemlig meget "smart"!
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

waal skrev:
tp acoustics skrev:

hmmm så vit jeg ved er LC's Forstærkere ikke DIGTALE men En PMV forstærker og ikke DIGItal ( man føder den stadig med et Analogt signal og derfor ikke DIGITAL!!! Forstår ikke hvorfor folk kalder dem digitale....

--MvH Thomas

Man føder da heller ikke digitale båndmaskiner med digitale musiksignaler !

Om du føder et pulsmoduleret forstærkertrin med et analogt eller digitalt signal er underordnet for forstærkerens funktion. det er et spørgsmål om det interface der sidder foran.

Hvis du har AD konvertering i indgangen, digital signalbehandling i midten og DAkonvertering i Rø... hvad har du så ?

Så har man en snurrerundtforstærker. Du har ret det er lidt tvetydigt..

Waal

Om det er digital forstærker eller ej afhænger vel af om den arbejder med tidsdiskrete samples..

Det gør PWM ikke. 

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

thomas_ls
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Men kan jo tale mege teori og teknik, men man kan også tage sine ører på og glemme alle fordomme. Nogle gange hører man jo det, man vil høre!

Glem fordommene og lyt til nogle af de digitale forstærkere, som jo rent faktisk har været lang tid undervejs - de spiller fantastisk til prisen.

De kan noget, som analoge forstærkere til samme pris slet ikke kan.

Til top Vis thomas_ls's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thomas_ls

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Thomas_ls

Jeg tror du måske har fat i noget her.

TIL PRISEN

CD'en har da helt givet givet en bedre lyd til 1000 kr., mens der gik mange år før den gav forbedringer i high-end niveauet (nogen mener stadig at de gamle sorte er bedre).

Mit bud er således også at de digitale forstærkere snart vil få deres gennembrud i surround, aktive højttalere af forskellig art. Det er billigt at lave, det kræver ikke meget plads og vejer lidt. Lige til at sende i en kasse fra Østen!

Men når man tager high-end hifi, så tror jeg personligt at der er et stykke vej. Hører ikke til skeptikerne ... der afviser ideen, men vil bare se tiden an. Jeg tog fejl med CD'en som jeg synes lød af .... da den kom frem. 

SATMIT

Til top Vis SATMIT's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SATMIT

tonka
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 05 Maj 2003
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kan se er selv Linn med på vognen

http://www.linn.co.uk/spec_sound/products2.cfm?productID=143

Men måske tager jeg helt fejl.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Digitalteknikken (lad os bare kalde den det, i mangel af bedre) findes skam allerede i mange produkter. Sony, Sharp, Panasonic, Philips, Marantz og Denon bruger alle afarter af klasse D teknikken. Sony bruger idag deres eget system (brugte før tripath), Sharp har også deres eget, Panasonic bruger Equibit fra Texas Instruments (oprindeligt udviklet til Tact), Philips benytter deres eget og Marantz benytter Philips. Denon ved jeg ikke helt, men mener det er Tripath.

Ovenstående er en god blanding af "all in one" systemer og high end systemer.
Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

tonka skrev:

Så vidt jeg kan se er selv Linn med på vognen

http://www.linn.co.uk/spec_sound/products2.cfm?productID=143

Men måske tager jeg helt fejl.

Ved ikke om den er møntet på mig. Men jeg gentager gerne jeg er helt ligeglad med hvad der er i mine kasser blot de spiller musik og jeg tror da gerne at digitale forstærkere kan være vejen frem. eneste jeg siger er at Tact ikke DUR længere er den ikke.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 06 Februar 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Jeg tror de fleste der køber en eller anden form for anlæg mener at det de har købt spiller musik, derfor har jeg så svært ved at se hvorfor der er nogle der har så ondt et vis sted over hvad andre har købt, som de er glade for.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Duelund
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 06:42 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev

Citat fra artiklen : En anden kan være, at det har været svært at få uddannet forhandlerleddet i flere lande til at forstå principperne i den digitale forstærker

LOL jeg kan ikke holde med at grine hvad er der at lære omkring principperne i denne forstærker man bruger vel blot lyttelapperne og gør man de finder man udaf at der TACT ikke kan spille musik og så er principperne i l**tet sku helt uden betydning. Man skal sku læse meget før øjnene falder ud.

Man bruger vel "ørelapperne" og dem alene, hvis man ønsker blot at overlade initiativer til producenterne og selv ingen har. Hurra for den store laden stå til må vist være dit bedste bud.

Der er masser der vil det anderledes, og de interesserer sig for indholdet teknisk som musisk.

mvh  Steen Duelund

Til top Vis Duelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Duelund

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Duelund skrev:
Jonas bojer skrev

Citat fra artiklen : En anden kan være, at det har været svært at få uddannet forhandlerleddet i flere lande til at forstå principperne i den digitale forstærker

LOL jeg kan ikke holde med at grine hvad er der at lære omkring principperne i denne forstærker man bruger vel blot lyttelapperne og gør man de finder man udaf at der TACT ikke kan spille musik og så er principperne i l**tet sku helt uden betydning. Man skal sku læse meget før øjnene falder ud.

Man bruger vel "ørelapperne" og dem alene, hvis man ønsker blot at overlade initiativer til producenterne og selv ingen har. Hurra for den store laden stå til må vist være dit bedste bud.

Der er masser der vil det anderledes, og de interesserer sig for indholdet teknisk som musisk.

mvh  Steen Duelund

Gaaab Steen musik skal ikke forklares gennem tekniske ting onkring apparterne, det skal lyttes så man forstår musikken så er det altså helt ligegyldigt for mig hvad der er i kasserne. Men gud og fred være med dem der gerne vil lodde selv i kasserne og finde udaf hvad de forskellige ting gør men det gider jeg ikke spilde min tid på så hellere lytte musik.

Du siger at du er glad for musik men hvorfor spiller de ting jeg har hørt af dine så ikke musik ? Det er så dynamik forladt man falder i søvn du kæler for de tilførte fimsede detaljer i diskanten og når man har hørt 4 CD-plader behøver man ikke høre mere alt er jo ens. Jeg tror sku du gør mere op i LYDE og lytte lyd effekter end lytte musik, for så var jeg sikker på at du viste hvad musik det er, og hvad der sker af flere ting i musikken en blot LYDE. Forstårelese for helheden får man ikke altid bedst vil at lytte enkelte parameter og det er her du falder igennem.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Jonas

Du siger at du er glad for musik men hvorfor spiller de ting jeg har hørt af dine så ikke musik ? Det er så dynamik forladt man falder i søvn

[/QUOTE]

Jonas definer lige dynamik for mig?

Mvh.

Frederik Carøe

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

lasse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Det der med at noget spiller musik er vist elastik i metermål. Jeg mener, Jonas siger at Duelund's anlæg ikke spiller musik, jeg der var til demoen kunne sagtens høre musikken og blev revet med, så jeg ville sige at det spillede noget der af min hjerne blev opfattet som musik. Med musik-ideologien er alt blevet sort og hvidt, begrebet er blevet alt for personfikseret, jeg siger musik, Jonas siger lyde, vi kan ikke diskutere det, vi har hver vores opfattelse fordi begrebet flyder. Jonas kan ikke bevise at jeg ikke kan høre musik fra Duelunds anlæg, jeg der imod, har lige så svært ved at bevise at han kan (burde kunne). Jeg vil grundlæggende sig at mange af os lytter til musik (eller sagt på en anden måde at vi har anlæg der kan overbevise vores hjerner om at vi lytter til musik), der er givetvis nogle der stadig tror at High-end skal lyde kedeligt, at det ligesom er en del af High-end begrebet, mange af os ved at "virkeligheden" langt fra altid er behagelig, det må vores anlæg afspejle. Lyde kan da være meget sjovt en kort periode, men hvis lydene vedbliver at være lyde, bliver det kedeligt og uinteressant.

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Tak Lasse!

Det bedste argument jeg har hørt er: "Alle anlæg spiller da musik. Nogle lyder bare bedre end andre"

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Du siger at du er glad for musik men hvorfor spiller de ting jeg har hørt af dine så ikke musik ? Det er så dynamik forladt man falder i søvn du kæler for de tilførte fimsede detaljer i diskanten og når man har hørt 4 CD-plader behøver man ikke høre mere alt er jo ens. Jeg tror sku du gør mere op i LYDE og lytte lyd effekter end lytte musik, for så var jeg sikker på at du viste hvad musik det er, og hvad der sker af flere ting i musikken en blot LYDE. Forstårelese for helheden får man ikke altid bedst vil at lytte enkelte parameter og det er her du falder igennem.

Hej Jonas!
Fimsede detaljer i diskanten???
På en Duelund speaker??
Sig mig engang, blev du køresyg forleden eller hvad??
Så din kæreste fuldstændig ud da du kom hjem, som da du forlod hende (nybollet)
Er der en Rotweiler der har gjort i kagedåsen?

Eller hvad er der galt?

Duens HTér og komplette set-up af rariteter fra andre planeter, har ikke den lyd du her beskriver, meget tværtom.
Hans gear er snarere mørkt i klangen.

Du må have barberet dig med en ukrudtsbrænder den dag, det gør én lidt prikken.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Sendt: 07 Februar 2004 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror ikke, Jonas har hørt et Duelundsystem.

Han prøver at påtvinge andre en fejlopfattelse, som vel i bund og grund skyldes manglende indsigt fra hans side.

Hvis jeg tager fejl, rettes jeg gerne.

Mvh.

Frederik Carøe

Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

waal
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Jonas bojer skrev:

Hej Jonas!
Fimsede detaljer i diskanten???
På en Duelund speaker??
Sig mig engang, blev du køresyg forleden eller hvad??
Så din kæreste fuldstændig ud da du kom hjem, som da du forlod hende (nybollet)
Er der en Rotweiler der har gjort i kagedåsen?

Eller hvad er der galt?

Duens HTér og komplette set-up af rariteter fra andre planeter, har ikke den lyd du her beskriver, meget tværtom.
Hans gear er snarere mørkt i klangen.

Du må have barberet dig med en ukrudtsbrænder den dag, det gør én lidt prikken.

Det der pixilette-billede med solbrillerne, er det kæresten eller rotweileren ?

Waal

Til top Vis waal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af waal

Madzen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

Så.. ro på..
Til top Vis Madzen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madzen

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 08 Februar 2004 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

Waal skrev

Det der pixilette-billede med solbrillerne, er det kæresten eller rotweileren ?

Waal

Er det her bedre    God søndag til jer alle

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum