Emne: besynderlig respons/vedr pa grej ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
AHANIA kære menneske..lige mine ord !! JA du evner sådan et sek s tid lige at,rakke lidt ned på det du har lært..man nok ikk skal syndtes om,,det så smukt og begavet..bare du kan holde det hele ud så fred være..og ham du ligger i halen på hvergang du pipper,kan ikke nås med almenelig logik..som andre også har bemærket læser han lidt ud over øjenbrynet og spytter så en blaning af ord og kaffekrums ud i æteren..også smukt
så lidt til jer begge ,D ...biddere
få dog optikkeren og audiologen til at ,lave tværfagligt arb på jer..nu i betaler så dyrt
for med sådanne voldsomme problemmer,kan i ikke være så langt i forløbet..??
håber sygesikringen betaler trods alt.. nej det skrev jeg ikk vel..sorry jeg har egentligt ikk mere til DIG (den tavse m opkast en sjælden gang)og heller ej til din artsfælle ,som er på kogepunktet (bruger virkelig krudt på mig)
men trods alt god aften herfra
og få jer et positivt ...fremover
RENE-H 13-1/2 år   __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
må gud være med jer og jeres BIIIIP indvendninger,og behov ..
enegyldigt hej til jer to BIIIP..
ha en positiv aften RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da inponerende, så sur du bliver over bemærkninger til dit setup...
Der er jo ingen grund til at skrive laaaange indlæg, når du alligevel bare flipper ud.
Men vil da gerne spørge igen, hvis du kan svare pænt.
Hvorfor bruger du Behringer filtre til så "dyre" enheder? Kan ik se hvor de høre hjemme i et "PA i den tunge ende"
Hvad køre du igennem dine DI? Hvilket mærke er de? Får de phantompower eller batteri? Og hvad gør de lige godt i dit setup? __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Den dom er stadig fældet - og jeg holder ved den uanset hvor mange kapaciteter der har hørt dem........ Også dem der mener det er HIGH END 
Min dom går på udfasninger og ulinearitet, hvad der helt sikkert er............ Bare ikke på de 5-6 meter som Holger sidder fra dem (og så er det vel fint)
Men måle indenfor hifi"normen" (+/- 3 db fra eks 50 Hz til 20.000 Hz) gør de med sikkerhed ikke.
Udfasninger, afstemninger, linearitet osv osv............. Det er det man kan diskutere til hudløshed, hvorimod en måling viser det med det samme.
Hvordan er frekvensgangen 15, 30 eller 45 Gr ud til siden ? Det har en DEL at sige mht reflektioner.
Og jeg kan godt skrive en gang mere; At der er folk der har hørt dem og beskriver dem som HIGH END........... Er slet ikke nok til mig, for vi hører alle forskelligt......... Og en enkelt blandt lytterne synes jeg ikke har nogen kapacitet til at vurdere lyd.... overhovedet. 
Jeg vil tro at stort set alle folk vil ha andre ting på bordet, end at andre synes det er godt.... Når de skal ud at købe. Det ER vel sjældent at folk køber fordi andre synes det lyder godt.
Nu handler det ikke om køb mht Holgers HT, men fremviser man verdens bedste HT, så må man fremvise noget mere eller godtage at ikke alle hopper på vognen.
Ville nogle stille spørgsmål, hvis jeg lavede et indlæg med disse HT
 Og jeg synes det var det bedste jeg overhovedet havde hørt ?
ER jeg til Piezodiskantlyd..... Jamen så KUNNE det jo være at det VAR det bedste til mig.... (Det er jeg nu ikke), men hvad er det lige de kapaciteter der har lyttet til Holgers HT egentlig er til af lyd ? Er det langt fra mit ideal, så er det intet værd mht vurdering af de HT 
Målinger siger ikke alt, men det er sjældent at noget der har flotte målinger, lyder skidt........... og sjældent at noget der måler fælt, lyder rigtig godt.
Målinger vil jo også vise lidt, hvad det er for en frekvensgang de lyttende folk foretrækker........... 
(En person sagde engang til mig, at den bedste diskantlyd han havde hørt, var et piezodiskantelement hvor hornet var pillet af..... Det troede jeg "selvfølgelig" ikke på og prøvede..... Nu tror jeg SLET ikke på det)    
|
|
|
Undskyld at jeg ryger i pennalhuset! Men kære "Heltny", - du fatter IKKE een meter eller mm. af hvad glæden ved "retro-gengivet" musikoplevelse er! Du flipper rund i din udfasninger, faser og impulser og målegejl og KAN ALDRIG ALDRIG nogensinde komme til at nyde musik i dit hjem, fordi du IKKE lytter til MUSIKKEN, og derfor ikke kan nyde den uanset setup...Sorry
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal ikk bekymre dig om mine behringer,,sådan pludseligt efter al det opkast og negative B.... det kunne du have spurt om for mange sider siden,,da du var ved at ..vælte over dine egne negative bedømmelser over alt..hva der havede med mit system at gøre..så jeg satser på at køre dialog med folk der evner at se ud over egen næsetip..og husk jeg ikk er sur ,,men 13 år og glad..find du dig en anden ,som krydser din vej..ligeledes din fætter georgløs..bay bay
der masser af emner herinde ,men det ved DU jo godt ..positiv dag til dig galop galop..RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ham NY det må være sært at leve i to virkeligheder..en tvangsneurose er da tæt på .
NU IGEN..holger eller andre har da for F..... da ikk forventet at folk skal hoppe på vorgnen
hvad er det for et puds,din pandelap spiller dig konstant,,når du kommenterer..?????
det jo konstant du prøver (heldigvis)at tvinge ord i munden på andre,,hvem har lært dig den uvane...nu der alså en fin rød tråd,i det jeg skriver efterhånden ,,da en del undrer sig over hvorfor det nødvendigt for dig..??
hvis det svigtende selvværd,,så det oprigtigt synd for dig (og på trods af du skider på min mening) så mener jeg det..positiv dag til dig
RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
heltny skrev:
Den dom er stadig fældet - og jeg holder ved den uanset hvor mange kapaciteter der har hørt dem........ Også dem der mener det er HIGH END 
Min dom går på udfasninger og ulinearitet, hvad der helt sikkert er............ Bare ikke på de 5-6 meter som Holger sidder fra dem (og så er det vel fint)
Men måle indenfor hifi"normen" (+/- 3 db fra eks 50 Hz til 20.000 Hz) gør de med sikkerhed ikke.
Udfasninger, afstemninger, linearitet osv osv............. Det er det man kan diskutere til hudløshed, hvorimod en måling viser det med det samme.
Hvordan er frekvensgangen 15, 30 eller 45 Gr ud til siden ? Det har en DEL at sige mht reflektioner.
Og jeg kan godt skrive en gang mere; At der er folk der har hørt dem og beskriver dem som HIGH END........... Er slet ikke nok til mig, for vi hører alle forskelligt......... Og en enkelt blandt lytterne synes jeg ikke har nogen kapacitet til at vurdere lyd.... overhovedet. 
Jeg vil tro at stort set alle folk vil ha andre ting på bordet, end at andre synes det er godt.... Når de skal ud at købe. Det ER vel sjældent at folk køber fordi andre synes det lyder godt.
Nu handler det ikke om køb mht Holgers HT, men fremviser man verdens bedste HT, så må man fremvise noget mere eller godtage at ikke alle hopper på vognen.
Ville nogle stille spørgsmål, hvis jeg lavede et indlæg med disse HT
 Og jeg synes det var det bedste jeg overhovedet havde hørt ?
ER jeg til Piezodiskantlyd..... Jamen så KUNNE det jo være at det VAR det bedste til mig.... (Det er jeg nu ikke), men hvad er det lige de kapaciteter der har lyttet til Holgers HT egentlig er til af lyd ? Er det langt fra mit ideal, så er det intet værd mht vurdering af de HT 
Målinger siger ikke alt, men det er sjældent at noget der har flotte målinger, lyder skidt........... og sjældent at noget der måler fælt, lyder rigtig godt.
Målinger vil jo også vise lidt, hvad det er for en frekvensgang de lyttende folk foretrækker........... 
(En person sagde engang til mig, at den bedste diskantlyd han havde hørt, var et piezodiskantelement hvor hornet var pillet af..... Det troede jeg "selvfølgelig" ikke på og prøvede..... Nu tror jeg SLET ikke på det)    
|
|
|
Undskyld at jeg ryger i pennalhuset! Men kære "Heltny", - du fatter IKKE een meter eller mm. af hvad glæden ved "retro-gengivet" musikoplevelse er! Du flipper rund i din udfasninger, faser og impulser og målegejl og KAN ALDRIG ALDRIG nogensinde komme til at nyde musik i dit hjem, fordi du IKKE lytter til MUSIKKEN, og derfor ikke kan nyde den uanset setup...Sorry
|
|
|
Det er faktisk lige præcis det jeg gør....... Roder man med hifi hver eneste dag + at har stået i hififorretning i 5-6 år og hørt, guided osv - også hver dag, så ved man eller lærer hvad hifi er. At jeg nævner udfasninger osv er jo "yderpunkterne", noget der er rimeligt relevant mht til den placering enhederne har...... og når man mener det er verdens bedste HT.......... Er DU ikke mere kritisk, når du kigger på HT til 60.000,- end når du kigger på HT til 2000,- ? Og nogle gange skal man gå lidt i dybden, før folk forstår hvad man mener --- Her gik jeg åbentbart så dybt, at folk ikke kan bunde Men du har ret MIK112...... Jeg stiller ikke bare et sæt HT ind i stuen og bare spiller musikken for musikkens skyld........ Jeg stiller heller ikke et sæt mere ovenpå eller ved siden af og supplerer med diskanter, for musikkens skyld - sådan lige. Det må meget gerne lyde både ordentligt og rigtigt  Mht kun at lytte til teknik og ikke musik, der er jeg ovre det punkt - men ved hvad du mener, da jeg HAR været der. Mht Rene-h så tyder setuppet på at han hverken lytter til musik eller teknik....... bare en masse lyd fra alle hjørner i rummet. (Husk at der også kan komme musik ud af en Clock-radio) SJÆLDENT ser man en Guitar med de 4-5 øverste strenge til højre eller venstre og så de 2 nederste i midten. (lydbilledet) Med tiden bliver man mere kritisk....... ikke så meget mht teknikken, men mht musikken  Men jeg kan stadig spille en elendig indspilning med f.eks Volbeat og nyde teksterne..... men skal jeg rigtig nyde musikken og de gode indspildninger, så skal det lyde rigtigt og ordentligt.
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
du skal ikk bekymre dig om mine behringer,,sådan pludseligt efter al det opkast og negative B.... det kunne du have spurt om for mange sider siden,,da du var ved at ..vælte over dine egne negative bedømmelser over alt..hva der havede med mit system at gøre..så jeg satser på at køre dialog med folk der evner at se ud over egen næsetip..og husk jeg ikk er sur ,,men 13 år og glad..find du dig en anden ,som krydser din vej..ligeledes din fætter georgløs..bay bay
der masser af emner herinde ,men det ved DU jo godt ..positiv dag til dig galop galop..RENE-H
|
|
|
Jeg spurgte dig faktisk på side 5 og senere på side 9, men du vil ikke rigtig svare på det.
Og jeg er bestemt ikke negativ, det må du hæfte på dig selv, med alle de personlige hetz du skriver tilbage...
Jeg undre mig bare over at se behringer og DI i setuppet, så du kan da i det mindste svare på spørgsmålene. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej igen så håber jeg ikk det til mere gene,med de hetz...jeg fylder 14 her til morgen og har forhåbentlig været igemmen en naturlig modning..som danner mig,,til gode sunde dialoger herinde..men kan ikk love at være modtaglig for al lærdom,,medmindre det har min interesse (vel meget naturligt)
så vi har alle noget at glæde os til..og hvor er det skønt at man ,her på sitet har den rummelighed at,der er plads til lidt humor også,,så det hele ikk går op i dyb lytning fra siden ved 45 grader (nok ikk noget galt i det)
jeg har bare ikk lige det behov,med al respekt for at,gå sådanne frem god aften til alle RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
hej igen så håber jeg ikk det til mere gene,med de hetz...jeg fylder 14 her til morgen og har forhåbentlig været igemmen en naturlig modning..som danner mig,,til gode sunde dialoger herinde..men kan ikk love at være modtaglig for al lærdom,,medmindre det har min interesse (vel meget naturligt)
så vi har alle noget at glæde os til..og hvor er det skønt at man ,her på sitet har den rummelighed at,der er plads til lidt humor også,,så det hele ikk går op i dyb lytning fra siden ved 45 grader (nok ikk noget galt i det)
jeg har bare ikk lige det behov,med al respekt for at,gå sådanne frem god aften til alle RENE-H |
|
|
Tror ikke du skal LYTTE der..... Det er nok mere reflektionerne til rummet..... Altså rummet der lytter med  og smider lyden videre til dig  Men PA må simpelthen være vejen frem (og det mener jeg) for der skeles slet ikke til alle de fase, udstrålings og frekvensgangsproblemer som der mht hifi under normale forhold, volder alle de problemer - som de jo altså gør.   Det MÅ være noget nemmere at arbejde med PA-grej i stuen
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er jo total umulig at have en dialog med..... Hvad er det lige jeg har gjort galt??? __________________ 70ér sound
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kære venner,kan vi her blive enige om ,man som minimum som tråden glider frem ,har sin personlige ret og valg mht om man står til regnskab for at svare,på et givent spørsmål..nøjargtig som man har et valg om at træde op ude hos folk til lytning..
jeg har iøvrigt svaret på det famøse spørsmål om hvorfor jeg bruger ekstreme gode bheringer:fordi de opfylder mine behov/indfrier mine forventninger som med alt det andet i mit system..og skulle du stadig undrer dig over hvorfor det falder i min smag:sådan er jeg indrettet nærmere kan jeg ikk få det frem pt..obs:mht om der reflexioner og skæve mållinger..så vil jeg vælge og svare:jeg er stadig tilfreds da jeg ikke bliver lyttetræt eller føler lyden unaturlig mm jeg nyder den..uden at vide om det på papir er til 3tal eller 11..så kan det da ikke blive mere optimalt for MIG,,
nu har jeg faktisk indfriet de efterlysninger som jeg stødt på:så sig det dog som det er:du bare glad for det du har..gode vibrationer herfra RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
JEG må erkende at ,det som MIK112 skriver kort og godt..faktisk er dækkende for rigtig mange indlæg..
og vil lige tilføje:syndtes det må være trist .at vælger man højtalere til 60,000 kr og bare må have det lidt bedre..så har man enten været meget uheldig eller ved ikk hvad man egentlig "jagter" eller om man har 6000 cd er og ikk kan få en af dem til at,lyde lige i øret ville da heller ej være så optimalt..så det da noget nemmere at kunne forenes med sin sound..men vi har selvfølgelig vidt forskellige forventninger (hvis vi kender dem)
der er faktisk lidt logik i,at en højtaler ikke bliver 100% ok for nogen mennesker,,tænk på dem som her udviklet den..de har jo også "kun"forsøgt at opnå det ultimative (hvis det findtes) igen tro... men igen det jo et andet sæt ører der overtager højtaleren fra ingcinørene..så har vi baladen om hvorvidt de lyder natutro..et selvsving der ej kan stoppes i værste fald..mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

|
| Sendt: 26 September 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rene-h skrev:
|
nu har jeg faktisk indfriet de efterlysninger som jeg stødt på:så sig det dog som det er:du bare glad for det du har..gode vibrationer herfra RENE-H
|
|
|
Tak for svaret, men vil da også gerne høre lidt om dine DI? __________________ 70ér sound
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja du vil selvfølgelig høre lidt om mine DI..der skam ikk så meget at ,fortælle andet ind jeg nytårsaftensdag,måtte have tilsluttet min cd afs X229es sony du ved bilka grej,, og så fandt jeg en udlejningsbutik for lyd til store events..og manden var så enorm flink at sælge mig to stk,DI-BOX fra udlejningsafd
de hedder efter mærkatten :STAGE sound og i alu hus med grundlift/input :xlr
link out :xlr
output balanceret xlrbatteri LED/
9 volt eller phantom power (som jeg benytter)
og er sat til fra:cd afs tiltil di-box-til delefiltrer
og det fungere ok ..så det egentlig det..aldrig haft knas med sus /andet støj mm
så hvis du vil vide noget om mine kablers forhold og farve og hvorfor jeg valgt disse,må du enekig spørge,,
ps:bruger supre-ply overalt næsten ..
fordi de lyder godt,i mine øre..det var faktisk ikk så svært enda ..
mht:tilfældighedder og skovlning..
så har jeg altid fået loddet mine kabler,hos kt radio..(ikke så tilfældig enda)det både mine signal/og spoeacon ht kabler og mine signalkabler fra cd til dibox skulle jo være phono/xlr og købte et signalkabel til 1200 kr
(ikke i bilka) og fik dem loddet forsvarligt
alle mine ht kabler har et kvadrat,der ikk så gerne vil sidde ordenligt i et sølle speacon stik,derfor fået loddet hos fagfolk,
ligeledes fra amp er som har powwercon og igen ikk "sluger så enorme kabler (her til lysnet) så det ikk alt der har været tilfældigheder..iøvrigt har jeg ikk 4 melmentoner som sider side om side..
da jeg ikk har haft 4 stk køre m 2 stk 8"p.audio neodynium pro og de sidder med over to meters afstand..men måske nogen har set mine reflex porte som melmemtoner ??
mvh RENE-H __________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen her der mener at akustiske spredelinser foran enheder er en god ide i forbindelse med hifi?  (Det er de her tingester med en masse lameller, som jeg tænker på.)
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
dali1288 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Nogen her der mener at akustiske spredelinser foran enheder er en god ide i forbindelse med hifi? 
(Det er de her tingester med en masse lameller, som jeg tænker på.)
|
|
|
Hvis du mener mht hifi, så er det nok ikke meget værd. Men er det mht PA, så er det supergodt....... faktisk nok noget af det bedste man kan få
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
heltny skrev:
Spencer skrev:
Nogen her der mener at akustiske spredelinser foran enheder er en god ide i forbindelse med hifi? 
|
|
|
Hvis du mener mht hifi, så er det nok ikke meget værd.
Men er det mht PA, så er det supergodt....... faktisk nok noget af det bedste man kan få 
|
|
|
Spredeliner blev også brugt seriøst før i tiden. Der var en Kenwood højttaler med spredelinser. Det var temmelig stor højttaler i den dyre ende, og spillede efter sigende bedst med spredelinsen. Et dansk hifi blad var noget skeptiske, men måtte indrømme højttaleren var temmelig god, og absolut bedst med spredelinserne.
|
| Til top |
|
| |

Cujo m.fl.
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
heltny skrev:
Spencer skrev:
|
|
|
Hvis du mener mht hifi, så er det nok ikke meget værd.
Men er det mht PA, så er det supergodt....... faktisk nok noget af det bedste man kan få 
|
|
|
Spredeliner blev også brugt seriøst før i tiden. Der var en Kenwood højttaler med spredelinser. Det var temmelig stor højttaler i den dyre ende, og spillede efter sigende bedst med spredelinsen. Et dansk hifi blad var noget skeptiske, men måtte indrømme højttaleren var temmelig god, og absolut bedst med spredelinserne. |
|
|
Mon ikke det er en éner
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|