Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 07:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: besynderlig respons/vedr pa grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

hej igen ,,du må lige have det hele med..

du glemte bare lige 2 dyre forstærkere i farten

matrix 2u1500 og psl vp serie nogle kabinetter,linjedrivere,filtere,ja faktisk halvdelen af anlægget,så næste gang du skal have rejst dit selvværd over for anden bruger,så gør det dog så du kan beholde din værdighed hva...

der er for 103.000 kr

og har ikke fortrudt det..

RENE-H

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 11 September 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

...og pludselig mistede jeg lysten til at følge denne tråd

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Det var nu ik for at håne dig jeg spurgte. Syntes bare når man ser billederne at det ligner en bunke skrammel der ikke burde koste så mange penge.

Men det undre mig meget, at du så vælger at køre et 100.000,- anlæg igennem nogle elendige behringer filtre....

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Sendt: 11 September 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Jeg bryder mig ikke om din tone rene-h! Man kan godt svare pænt på spørgsmålene, selv om man ikke er enig.

Forlader denne tråd. Dine højttaler sigter helt sikkert på  noget helt andet, end det jeg forbinder med seriøs hifi og musikgengivelse! Desuden kan jeg slet ikke se de diskanter du snakker om ... hvor har du placeret dem? God fornøjelse med dit PA-system. 

dali1288
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 02:06 | IP-adresse registreret  

Jeg tilsluttter mig helt og holdent Janils indlæg!!!!!!!!!
Til top Vis dali1288's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dali1288

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

18" basser så kan det da ikke gå helt galt
Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Nå men jeg lukker hermed tråden så der ikke er flere der bliver fornærmede

CLOSED....

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 September 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
...og pludselig mistede jeg lysten til at følge denne tråd

DET er du absolut ikke ene om.

Sikke dog ALLE folk hurtigt kommer til at se sådan ud = , så snart man mener deres Pa-grej, kastet ind i et rum, ikke har det fjerneste med HIFI at gøre
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 September 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Offcourse: Fedt, at du fik smidt billederne på. Jeg har selv siddet og rodet med Renés billeder, men jeg var sgu ikke ligeså snedig som dig.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 September 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

nocd skrev:
Man kan IKKE få forfinet myggelyd med PA osv osv ..... det er en
prioritering.......

Og hvad bygger du det på?

Jeg har hørt hifi forstærkere der på ingen måde magtede "myggelyde", og PA forstærkere der magtede mikrodynamik og detaljeret opløsning på et niveau de fleste highend konstruktioner kun kan drømme om.

Det er et spørgsmål om den enkelte konstruktion, ikke om grov generalisering.  

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 11 September 2008 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Det er et spørgsmål om den enkelte konstruktion, ikke om grov generalisering.  

Enig Kim - det er jo helheden af de valgte komponenter og konstruktionen omkring, samt samspillet med signal og forstærkning der tilsammen spiller ind i et specifikt rums akustiske virkelighed.

Først efter denne samlede ligning er gået mere eller mindre heldigt op, kan man udtale sig om resultatet. Dette gøres iøvrigt bedst ved at lytte til det skulle jeg mene.

Mvh. Offcourse

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
rene-h skrev:
hej Janils..vi kan slet ikke føre dialog på dette leje" at skrive:jeg kan slet ikke se grund til at bruge bullit..... jamen er det stadig helt overgået dig,at vi stadig har forskellig defination af hvordan lyd skal lyde godt..???? du skriver som du har den evige recept i baglommen hvorfor ???? obs:søg på P.audio neodynium bullit dyreste i serien pro..

obs:jeg kender alt til ,div såkaldte mærkevarer som DAS-RCF-MARTIN AUDIO LONDON osv...men i vis øre lyder de så godt  ?? nej vi kommer vist ikk videre,men lige så snart jeg får hjælp til at få fotos lagt ind her kan du da se min spille automat har søgt om hjælp til ,at benytte mailadresse jeg kan sende dem til ..mvh RENE-H

Nej smag er svær at diskutere. Jeg har ikke nogen evig recept, men taler ud fra min og andres erfaring - flere af dem har været forbi bullit tweeters fra JBL og tilsvarende - de går ikke tilbage igen! Da jeg og andre for flere år siden gjorde dem opmærksom på den egenlyd de havde, ville de ikke lytte. "De var OK og noget af det bedste". Da de så endelig tog sig sammen og lyttede til nogle gode bånd eller AMT'er, fandt de ud af hvad jeg mente. Sådan er det så svært, og her på hifi4all at fortælle om sin erfaring. Lyden har lidt svært ved at komme ud for alle de mange bogstaver! På en måde svarer det til at fortælle om en rigtig god bøf, når folk hellere vil spise pizza, fordi de er vant til det. På den anden side så er pizzaen jo også billigere!

Dem du nævner - RCF, MARTIN m.v. - forbinder jeg ikke umiddelbart med hifi, men de kommer jo også fra en helt anden verden. Jeg mener Pink Floyd bruger Martin?

Har funder en hjemmeside (Det er et thailandsk firma!), men kan ikke finde nogen bullit tweeters? Har den et typenummer?
http://www.paudiothailand.com/products.cfm?pass=2

Edit: Har fundet en der hedder PST-787 til ca. 100 Euro! (På en tysk hjemmeside - der var dog ikke nogen billeder eller data). Er det den vi snakker om? det er den korrekte enhed du skriver om der..men ville nu syndtes det kunne være rart ,med noget stof derv har relevans til ,hvorfor jeg er harinde..nemlig musikken /lyd og ikk en opgørelse over prissætning,,hva er det vi ude i ??? jeg skulle måske nok have ladet være at nævne pris..for den kan man alså ikk styre herinde..hvorfor ??? jeg skrev prisen på mit anlæg/og hvilke dele der er købt fordi ,alle skulle have mulighed for at,vide hvad der bliver brugt til min lyd..mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

tænk engang,at så mange mennesker ikke magter" at forholde sig til det,som burde være forrummets fornemmeste opgave:lyden og det folk mener om derses private opfattelse af samme ??istedet for at ,gå i panik og kræve listepriser på enheder osv som ingen relevans har til ,at føre dialog om lyd og hvilken "størrelse lyd er" og man i afmagt må ty til,at skrive folks indkøbte efekter ligner SKRAMMEL..og dermed så stikke halen melmen benene..det kan vel kun kaldes et lidt mærkværdigt folkefærd..

grunden til ,jeg nævner pris på mit grej er:at alle skulle have en mulighed for at,vide hvor vi henne og hvad der er brugt,har jeg også skrevet (prisen skulle jeg ej have skrevet)det magter folk ej at administrere)uden at føle sig ramt af mavepuster eller ??..under ligste ting folk har påpeget som :kan ikke se de bullit diskanter du snakker om ,,jeg har 4 STK til 1300 stk.... så om nogen skulle opgive at,have med forrummet at gøre ,var det vel mig ..men nu er dette her heldigvis ikke så alvorligt for mig at,det rammer mit selvværd og lukker ned inden nogen ,kommer på tværds mm meget havede jeg forstillet mig ,men ikke ikke så skrøbelige personligheder (ingen navne)ingen glemt

hygge med test/kurver/analyser/data og husk også det med lyden ikk..

og husk også:selvom der ikk er pianolak eller afrikansk træ på siderne ,,så kan det godt lyde ok.. mvh RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 11 September 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Da jeg var tolv år, synes jeg mine Dantax 300 Wattere med hvid bas + Las Vegas LV12 med orangeskum-kantophæng lød SINDSYGT godt på min Yamaha M/C 45 forstærker og for MIG var det absolut det bedste.

Var det så HIGH-END

Var det HIFI ?

Var det PA ?

Det nytter INTET at sige; JEG synes det er verdens bedste, for der ER noget der hedder PA - noget der hedder HIFI og noget der hedder HIGH END.

Linien går; ---------->>>     HIGH END........... HIFI..+...........PA

Og med PA-højttalerenheder kommer man efter min mening ikke længere end det røde +

Mht PA-forstærkere, er snakken en helt anden

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 11 September 2008 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Om det er hifi eller ej skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har hørt anlægget. Men, folk taler om at PA enheder og hifi enheder er langt fra hinanden og at bullit diskant og dome diskantet er to vidt forskellige verderner.

Når alt kommer til alt er basiskonstruktionen af enheder den samme. En membran, en svingspole og et magnetsystem. Der er ingen tvivl om at højttalersystmer lyder vidt forskelligt og at enheder lyde forskelligt. Men, medmindre der er tale om decideret dårlige konstruktioner med voldsomme opbrydninger eller andre resonansfænomener, så vil jeg mene at den grundlæggende lyd er den samme, men at der er forskelle på detaljeniveau.

Men lad nu være med at sammenligne en 10" PA enhed og en 10" hifi enhed. Den ene enhed er en mellemtone og den anden en bas. PA basenheder skal kunne spille højt længe og egentlig dybbas er ikke et krav. Derfor bør man egentlig sammenligne en 15" PA bas med en 8" hifi bas. PA bassen kan bare spille højere.

Der hvor man virkelig kan gøre noget er i elektronikken. Og her må jeg erklære mig enig i dem der ikke bryder sig om Behringer. Deres analoge produkter er virkeligt ikke særligt vellydende og slet ikke deres linedrivere. De er billigere, men prøv evt. at låne noget væsentligt bedre. Selv på en livescene er der tydeligt forskel på en god og en dårlig linedriver.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 11 September 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Altså det er fint at du synes det lyder godt, jeg kan bare ikke tro på at du kan konstruere noget der lyder perfekt, tænk hvor mange udviklingstimer der er gået i proffessionelt lavet højtalere, det ser ikke ud til at de samme timer er lagt i dit system.. However hvis du er tilfreds med det så fred være med det, jeg tror bare det er tunet meget ind til dig selv..
Og noget helt andet er at jeg ikke forstår du kan have det stående, når det ser sådan ud? Det ligner for mig bare noget der er kastet tilfældigt ind i et rum.. Men okay det er dit anlæg og ikke mit, jeg tror bare mine prioriteter er anderledes, lyden kommer ikke nødvændigvis før ALT andet, det må også gerne se bare nogenlunde ud..

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 11 September 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Om det er hifi eller ej skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke har hørt anlægget. Men, folk taler om at PA enheder og hifi enheder er langt fra hinanden og at bullit diskant og dome diskantet er to vidt forskellige verderner.

Når alt kommer til alt er basiskonstruktionen af enheder den samme. En membran, en svingspole og et magnetsystem. Der er ingen tvivl om at højttalersystmer lyder vidt forskelligt og at enheder lyde forskelligt. Men, medmindre der er tale om decideret dårlige konstruktioner med voldsomme opbrydninger eller andre resonansfænomener, så vil jeg mene at den grundlæggende lyd er den samme, men at der er forskelle på detaljeniveau.

Men lad nu være med at sammenligne en 10" PA enhed og en 10" hifi enhed. Den ene enhed er en mellemtone og den anden en bas. PA basenheder skal kunne spille højt længe og egentlig dybbas er ikke et krav. Derfor bør man egentlig sammenligne en 15" PA bas med en 8" hifi bas. PA bassen kan bare spille højere.

Der hvor man virkelig kan gøre noget er i elektronikken. Og her må jeg erklære mig enig i dem der ikke bryder sig om Behringer. Deres analoge produkter er virkeligt ikke særligt vellydende og slet ikke deres linedrivere. De er billigere, men prøv evt. at låne noget væsentligt bedre. Selv på en livescene er der tydeligt forskel på en god og en dårlig linedriver.

Jamen de er da næsten bygges ens............. Den ene har bare ultrablødt kantophæng og blødere spider - den anden er stift ophængt og med stivere spider.

Slaglængden er ikke ens - langt fra.

Skal man op i nærheden af 3 til 3,5 Khz til en diskant i HIFI, er man næsten tvunget til at mellemtonen ikke overstiger 6,5".
I PA bruger man gladeligt en 10", 12"eller 15".............. ikke fordi de er bedre, men pga lydtryk og så er man nok ikke SÅ sart mht opbrydninger osv

En bil og en trillebør er heller ikke HELT det samme, fordi der sidder et rundt hjul på begge

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Da jeg var tolv år, synes jeg mine Dantax 300 Wattere med hvid bas + Las Vegas LV12 med orangeskum-kantophæng lød SINDSYGT godt på min Yamaha M/C 45 forstærker og for MIG var det absolut det bedste.

Var det så HIGH-END

Var det HIFI ?

Var det PA ?

Det nytter INTET at sige; JEG synes det er verdens bedste, for der ER noget der hedder PA - noget der hedder HIFI og noget der hedder HIGH END.

Linien går; ---------->>>     HIGH END........... HIFI..+...........PA

Og med PA-højttalerenheder kommer man efter min mening ikke længere end det røde +

Mht PA-forstærkere, er snakken en helt anden

hej rart at se en med egen formel på hvad han mener er god lyd(hifi)hifi som af nogen er referencen for god lyd,,vi må have nogle fler som har andre udlægninger for ,hvordan vi tolker GOD lyd..mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

kære KJELDSEN..jeg har aldrig hørt behringer linjedrivere ???viste ikke de havede sådanne,,

jeg har to stage sound /xlr...linjedrivere og 2 stk behringer delefiltre som jeg er ganske tilfreds med (før dbx)og ingen hørbar gevindst..mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 September 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

til rune wild child..udvikling de enhedder jeg bruger har været igemmem ligeså meget udviklingsprocesser som andet pa..mht mine bundkasser ville den snedker som har lavet dem blive..rigtig fornærmet de er afstivet efter alle kunstens regler ..selv bag siden inde i kabinettet er fyldt med firkantrammer ,som skal stoppe stående bølger mm ,men korrekt andet i det øvrige system er valgt uden enheder og kasser er lavet til min musiksmag,,

men har da fået sejlet matrix efektforstærker fra england osv fordi jeg ikk ville impulskøbe..tja lige den væg hvor anlægget er smidt op kan ikk bruges til andet,og ser ikk så køn ud ..men lyd som til stadighed overvæler mig ,står højere

blå diodelys og sorte plader m krom bliver jeg ikk gladere af ,og musikken heller ej mvh RENE-H

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes