Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 03:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: besynderlig respons/vedr pa grej (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 September 2008 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

ML_CLS  kæreste menneske dog..hvor svært har du det egentlig ,med at fokusere ????

sagens kerne er mig bekendt stadig lyd..hvorfor gemmer du dig så sådan,bag en 12 åries kommentar ????? jeg aner alså lidt berøringsangst hos enkelte herinde !! er det virkeligt så farligt at bekende kulør over for noget anderledes og nyt ??? hvis et øvelokale kan få dig ud af fatningen..hva gør du så når du skal køre,bil eller bus ??mvh RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 12 September 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

jeg aner alså lidt berøringsangst hos enkelte herinde !!

Du må da gerne sætte lidt navne på
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
rene-h skrev:

???? OK live sammenhæng hvem ville dog bruge behringer i livesammenhæng  ??? lidt forvirret bliver man  mvh RENE

Live = PA anlæg og på scenen til bas, keyboard mm. Det er det Behringer er lavet til.

KÆRE KJELDSEN,,det var nu mere sjov..pga dem som føler sig hævet over alt og alle på viden ang pa..og så fordi jeg bruger bhringer..og det kunne ingen med respekt for sig selv bruge til pro"musik  sorry kender hele bheringers program..men tak for venligheden mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:

rene-h skrev:

jeg aner alså lidt berøringsangst hos enkelte herinde !!

Du må da gerne sætte lidt navne på
undskyld navne til hvad brug ????er vi nu igen et godt stykke væk fra musikken eller..mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

det de mest besynderlige "værktøjer folk kan finde,frem i sig selv for at holde fast i dialogen..men mest af alt et rimeligt godt eksempel,på hva folk kan finde relevant trods det sagen aldeles uvedkommende,

men et faktum at ,jeg oplever en berøringsangst,og overspringshandlinger ligesom i dyrenes verden du ved..mvh RENE-H

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 12 September 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

ML_CLS  kæreste menneske dog..hvor svært har du det egentlig ,med at fokusere ????

sagens kerne er mig bekendt stadig lyd..hvorfor gemmer du dig så sådan,bag en 12 åries kommentar ????? jeg aner alså lidt berøringsangst hos enkelte herinde !! er det virkeligt så farligt at bekende kulør over for noget anderledes og nyt ??? hvis et øvelokale kan få dig ud af fatningen..hva gør du så når du skal køre,bil eller bus ??mvh RENE-H

Slap dog af...

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

hold da op..håber du får sovet ud

go aften til dig

mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

jeg prøver lige igen..hvis der trods alt"

skulle være nogle fordomsfrie lyttelystne mennesker herinde..så er man velkommen til at,i værste fald at blive overrasket over øvelokalets sublime lyd fra et afsindigt rodet musik system med 5KW i anhængeren jeg bor i rødovre og MIK 112 har været et mandfolk og vist flaget,(forhåbentlig også holger4) mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
rene-h skrev:

Slap dog af...

nu det ikk mig der søger konfrontationer..og ber om NAVNE mvh RENE-H

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 September 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:

jeg prøver lige igen..hvis der trods alt"

skulle være nogle fordomsfrie lyttelystne mennesker herinde..så er man velkommen til at,i værste fald at blive overrasket over øvelokalets sublime lyd fra et afsindigt rodet musik system med 5KW i anhængeren jeg bor i rødovre og MIK 112 har været et mandfolk og vist flaget,(forhåbentlig også holger4) mvh RENE-H

Tak for roserne .

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

til info:kan resten af øvelokalets musikbox ses på side 4 i denne tråd...der åbent hver dag trods bandets no name..mvh RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 September 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

SÅ blev jeg en del klogere..efter at have læst lidt mere inde på holgers4 s tråd..først troede jeg det var mig,der dømte "HELTNY til at være sort/hvid i sin opfattelse af div dialoger,,men mine øjne kunne ane noget andet:HELTNY har desværre kun en virkelighed omkring ,,hvornår lydreproduktion kan have en chance for at lyde hæderligt..og jeg tror faktisk ligegyldigt hvor mange målinger og test der fremligger..vil de fremstå som uhendsigtsmæssige i HELTNY S verden ,,det synd for han fratager sig selv nogle evt gode oplevelser og viden..for viden kommer som udgangspunkt af nysgerrighed også for det man ikke kender til..go aften herfra RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 12 September 2008 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

rene-h skrev:
SÅ blev jeg en del klogere..efter at have læst lidt mere inde på holgers4 s tråd..først troede jeg det var mig,der dømte "HELTNY til at være sort/hvid i sin opfattelse af div dialoger,,men mine øjne kunne ane noget andet:HELTNY har desværre kun en virkelighed omkring ,,hvornår lydreproduktion kan have en chance for at lyde hæderligt..og jeg tror faktisk ligegyldigt hvor mange målinger og test der fremligger..vil de fremstå som uhendsigtsmæssige i HELTNY S verden ,,det synd for han fratager sig selv nogle evt gode oplevelser og viden..for viden kommer som udgangspunkt af nysgerrighed også for det man ikke kender til..go aften herfra RENE-H

Sikke lidt plads til T** der er på din sukkermad.

Jeg er ked af at skulle fortælle dig, at jeg HAR været på det stadie du er nu........... På trods af navnet HELTNY, så har jeg små 20-25 hifi-år på bagen.

Jeg er da ked af at PA anlæg der er kastet ind i et rum med en skovl, ikke lige er det der ophidser mig mest.

4 x 18" Har jeg haft

6 x 15" Har jeg haft

Bullitdiskanter Har jeg haft.

Stift ophængte mellemtoner Har jeg haft.

20 Forskellige købe HT Har jeg haft.

At blive blæst omkuld af 3000 Watt og 16 enheder Har jeg prøvet.

Hvorfor skal jeg blive rigtig glad og vildt imponeret af dit PA-"grej" ? Jeg ved jo stort set hvordan det lyder.

Alle med respekt for sig selv, bruger oseaner af tid på at optimere sit anlæg - og at rykke sin HT 4 cm frem eller tilbage kan gøre en stor forskel --------- Det nægter jeg at tro det gør med noget der er SKOVLET ind i et rum.

Kabler kan have uhyggeligt meget at sige................. Det ser PA-folk stort på........... Lad mig f.eks høre hvilke HT og signalkabler du bruger ?

At vinkle en HT 5-10 grader kan gøre en verden til forskel............ Men ikke med det jeg ser på disse billeder i denne tråd

Holgers HT har jeg fuld respekt for.......... Der er i det mindste brugt GODE diskanter og ret gode mellemtoner........... Og lyder efter sigende godt ved 5-6 meters afstand.

Holger HAR opfattet hvad det egentlig er jeg skriver - det har du så ikke, men lige mht det, så er det vist også ligefedt.

Sidste ord til dig fra mig.

P.S. Hvorfor er det lige du bliver småstikken på alle i denne tråd der ikke klapper af dig ?

Ahania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 September 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Du har godt nok en utrolig selvhøjtidlig måde at skrive på. Hvis du ikke kan tåle kritik burde du måske ikke ha vist dit PA anlæg frem på en hi-fi side..... Eller i det hele taget vise det frem.

Du kan jo ikke forvente, at alle bare falder bag over og syntes at det er det fedeste de nogen sinde har set.

Men vil da stadig gerne vide hvorfor du bruger Behringer filtre på dit system? Er det lyden fra dem du godt kan li? Slap pengene op? Eller er det en helt 3. faktor der spiller ind?

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 September 2008 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

René: Klart, at jeg kommer og besøger dig en dag og DRIKKER al din kaffe. Glæder mig til at høre, om du spiller mig baglæns ud af lokalet. Èn ting er i hvert fald nok sikkert - vores anlæg lyder vidt forskelligt, dermed ikke sagt, at dit nødvendigvis spiller bedre end mit ELLER omvendt, men i hvert fald forskelligt. Jeg håber, at flere har lyst til at troppe op og dele oplevelsen med mig.

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 12 September 2008 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Jeg har hørt et enkelt setup med ufattelig dynamik, opløsning, detaljerig og samtidig evne til at trykker tænderne ud af kraniet på en. En kombination af "alm", pa og diy.

Desværre kræver det et seperat rum, kun til det, og har kostet mere end vi andre giver for en del. så ligesom med alt andet, man kan få det man vil have, det koster bare... 

Nu har jeg hørt levende musik siden jeg blev født, bogstavelig talt, og jeg har aldrig hørt "ufattelig dynamik" jeg har ikke antydningen af tinitus, alle tænder i behold og mine reflekser er intakte. 

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 13 September 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Bjørn, du tager kommentaren ud af sammenhæng, nemlig som et svar til et indlæg postet over mit indlæg.

men jeg har måske formuleret mig uklart: ufattelig dynamik er eks når du ståpr 2 meter fra et tromme sæt og trommelsageren går agurk, eller endnu bedre hvis man evner selv at spille på et. prøv, det gør ikke spor ondt... eller du kan prøve at være i nærheden når der skydes kanoner af, ved ikke med mindre artelleri, men kunne forestille mig at det var samme underholdende oplevelse.

Behringer er da ganske ok til små PA ved mindre koncerter arrangementer, men jeg ville nok betænke mig væsentligt ved at bruge det over hele linjen. Deres delefiltre har jeg dog ikke leget med herhjemme.

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2008 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

hej alle dejlige mennesker,jeg vil da pænt svare af høfelighed..mht behringer de står hos mig fordi de indfrier mine forventninger til signal,lyd (andre prøvet feks DBX,mach)iøvrigt har jeg mig et musiksystem der er så godt,at det så nemt at høre,også når jeg spiller lavt (spiller for det meste lavt)men samtidig har jeg lyst til at skrue op, og er så heldig at jeg ikke skal eQ på det helt tosset.

og kære AHANIA ..det alså ikk lykkedes dig at,lægge ord i munden på mig for jeg har ej brug for at ,folk falder bagover,jeg havede været her ca 10 min så ville folk have fotos og det da ok (ligesom med holger4 billeder billeder,målinger,osv)og så må du også have overset at det blevet mine egne ord:spillemaskinen fra øvelokalet...hvor meget mere uhøjtidlighed kan man operere med ???

kære holger..jeg tror egentlig ikke vi kommer ud i den leg:vis er bedst,højst osv et så alvorligt mode kommer vi ikke i tror jeg..og så er det helt befriende,at være fri for den snak om målinger,hviælken mikrofon brugte du ved 1m/db wat...bla bla så ja jeg ser frem til vores lyttedag med stor glæde...og tænker ikk på hvem der kommer først over målstregen som vi alligevel ikk kender..jeg undlader at kommentere helt ny s 20 års ekspertise..

kan alle have syngene god wekend

mvh herfra RENE-H

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2008 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

hej igen ..ved nogen af hvor der føres et godt udvalg af HT kablet PLY det svensk ,og laves i mange varianter det sølvkabel m hvid bomulds foring og lyseblå isol. og iøvrigt kan anbefalde det evt eller andre gode HT kabler som folk har erfaring med..

må hellere finindstille når der sådan kommer fint besøg

mvh RENE-H

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Sendt: 13 September 2008 kl. 02:19 | IP-adresse registreret  

Noget af det nemmeste i verden er at sige; DET LYDER p***e GODT - OG JEG ER FULDT UD TILFREDS - OG SÅ KAN MÅLINGER VÆRE MÅLINGER OVS.

Op et vis sted med at Dali, B&W, SNELL, JM LAB, MARTEN, osv osv bruger flere år på at lave en HT............... De må være dumme, for det er da så nemt; Et par kasser, nogle enheder og så noget elektronisk filter......... Man er endda fri for at lodde.............. Nej nej, målinger ?? Hvad skal det til for ?? Lyder det godt, så lyder det godt - og det kan spille HØJT og imponere.

Gid jeg havde det så nemt

=== Det skulle kunne bruges alle vegne i hverdagen;

Ja ja, du har målt at jeg kørte for stærk, men nu giver jeg ikke noget for målinger, for det beviser intet og jeg VED at jeg kun kørte 21 km/t ===

=== Konen; Den hylde hænger skævt og jeg er ligeglad med om og hvad du har målt Jeg giver intet for målinger for de beviser intet Og jeg SIGER jo den hænger skævt ===

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes