Forfatter |
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 07:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan huske en gang at jeg blev fortalt at "Man skal indspille med dolby og afspille uden" What.... Not... 
Det er rigtigt at det kan være svært hvis det skal være optimalt, at et bånd optaget på en fremmed maskine skal afspilles på ens egen... Der vil altid være forskel. Vi legede en hel del med det i sin tid (læs i slut 70'erne, start 80'erne) På min maskine kan der justeres på BIAS og det gør en stor forskel. Derudover, er det lækkert med ekstra tonehoved i, så man kan aflytte så at sige med det samme mens man indspiller og på den måde justere BIAS optimalt, til hvert enkelt båndtype/fabrikat.
Min morfar gik i sin tid en del op i musik (sådan da...) og havde en NIKKO maskine, tror modellen hed "1000", med auto justering. Det virkede faktisk ret godt. Den kørte lige et minut ca. og den havde kalibreret bånd/maskine... Tror han har maskinen endnu, dog bruger han den ikke mere, han er ikke helt ung længere.
Syntes aldrig jeg har haft problemer med dolby C på min maskine. Ikke noget mudren eller pumpen i lyden.
__________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
Sendt: 16 Oktober 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
#R-L-B og Gråskæg
tak for tips/link
#R-L-B jo det skal ikke undre mig at der stadig bliver lavet lidt crombånd et sted i verden men spøgsmålet er om man kan finde ud af hvor
Jeg arbejder et sted hvor der bliver smidt ufatteligt mange normalbånd ud hvor de kun har kørt en gang. så det lyder logisk med kontorforsyninger.
men crombånd er optimalt. mine 15 år gamle crom lyder stadig som nye.
Som en sjov ting har jeg faktisk ferro bånd fra 67 som lyder fint. utroligt men det var nok ikke bange for at bruge rigligt belægning den gang da båndformatet var nyt.
#KBAndersen
"Kan huske en gang at jeg blev fortalt at "Man skal indspille med dolby og afspille uden" What.... Not...  "
Lyder virkeligt som en and  så får man jo nettop en underlig top
"Syntes aldrig jeg har haft problemer med dolby C på min maskine. Ikke noget mudren eller pumpen i lyden."
Du misforstår  det er imellem maskiner problemet opstår.
Jeg får skam også en rigtig flot optagelse på min denon med dolby c. der godt nok ikke er 3 hovedet men den har nu biasjustering.
Jeg vil bare ikke sidde med en anden maskine om år og ikke kunne få en fornuftig gengivelse med nogle ellers fede bånd
Det har jeg som sagt prøvet og så stort problem er lidt båndsus ikke for mig.
men det er nok en smagssag
bare min mening __________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for pokker, jeg er med! Især da vi ikke snakker HiFi lyd, for min Philips er nok ikke toppen af poppen, men sjovt skal det nok blive. __________________
Guide til billedupload
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sveske skrev:
Ja for pokker, jeg er med! Især da vi ikke snakker HiFi lyd, for min Philips er nok ikke toppen af poppen, men sjovt skal det nok blive.  |
|
|
Jeg synes ellers at de har problemer nok i forvejen med Dolby debatten. Nu begynder du vel ikke at snakke om DNL som Philips har kørt med. 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har overhovedet ingen problemer med dolby debatten -  Vi optager uden - af den simple grund at det bliver noget rod med så mange forskellige maskiners dolby fortolkning. Så det er fuld fart frem og dejligt mix bånd i vente
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, punket af r-l-b må jeg hellere også være med på denne storslåede ide. Min dobble decked teac, som daværende kæreste (nu hustru) købte til mig hos Topsound på Østerbrogade i Kbh er slet ikke slidt op endnu. Så kan den blive fundet frem. Jeg har adgang til en del NOS Basf ferro ekstra 60 (?) cassettebånd som jeg gerne donerer til projektet. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
Well, punket af r-l-b må jeg hellere også være med på denne storslåede ide. Min dobble decked teac, som daværende kæreste (nu hustru) købte til mig hos Topsound på Østerbrogade i Kbh er slet ikke slidt op endnu. Så kan den blive fundet frem.
Jeg har adgang til en del NOS Basf ferro ekstra 60 (?) cassettebånd som jeg gerne donerer til projektet.
PQR
|
|
|
Lige læst artiklen på din side.. Det må bare være skønt med sådan et fantastisk rum, som du der har fået indrettet på loftet. Havde man bare muilghed for det..... __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
Lige læst artiklen på din side.. Det må bare være skønt med sådan et fantastisk rum, som du der har fået indrettet på loftet. Havde man bare muilghed for det..... |
|
|
Jeg indser langsom hvor fantastiske min 45 dedikerede vintage-hfi-kvadratmeter er. Jeg var heldig at bo til leje (tjenestebolig) i et hus med et uudnyttet loftrum som jeg for en 10-15.000 kr. lavede om til et (lidt) råt hifirum. Her tilbringer jeg selvsagt en del tid. Og der er altid en plade på grammofonen. Og plads til besøg (jf just afholdte vintagehifi-eftermiddag). PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det projekt lyder som en sjov ide. Jeg vil da også gerne bidrage med et stykke musik.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
pqrannes skrev:
KBAndersen skrev:
Lige læst artiklen på din side.. Det må bare være skønt med sådan et fantastisk rum, som du der har fået indrettet på loftet. Havde man bare muilghed for det.....
|
|
|
Jeg indser langsom hvor fantastiske min 45 dedikerede vintage-hfi-kvadratmeter er. Jeg var heldig at bo til leje (tjenestebolig) i et hus med et uudnyttet loftrum som jeg for en 10-15.000 kr. lavede om til et (lidt) råt hifirum. Her tilbringer jeg selvsagt en del tid. Og der er altid en plade på grammofonen.
Og plads til besøg (jf just afholdte vintagehifi-eftermiddag).
PQR
|
|
|
Hvor fedt... Jeg kom gerne forbi med en stak gamle vinyler under armen....  __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu kører stafetten - jeg har optaget første nummer og sender båndet videre i dag - række følgen kan ses her - nødvendige instrukser kan ses i pakken:
Start:
1 / r-l-b
2. / 747DK
3. / LouBP
4. / Anderz
5. / Zakken
6. / Gorm
7. / Tante Berg
8. / Alpape
9. / Aragon
10. / Gråskæg
11. / Sveske
12. / Ahania
13. / PQR
retur til:
/ r-l-b
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Køre vi nogen bestemt stil, er der noget vi helst vil undgå, genremæssigt? |
|
|
Jeg synes ikke at det gør noget hvis stilearterne er blandet, større inspiration  __________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
KBAndersen skrev:
... Og plads til besøg (jf just afholdte vintagehifi-eftermiddag).
PQR
|
|
|
Hvor fedt... Jeg kom gerne forbi med en stak gamle vinyler under armen....  [/QUOTE] Jep, velkommen forbi Viborg-kanten med en stak vinyler. PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi kører rock/pop/jazz/R&B - fra stafetten er udelukket musik med danske sangtekster og klassisk musik- det vil sige igen Kim Larsen, Shubidua eller Wagner Det er op til den enkelte at finde noget som passer til det foregående nummer på båndet eller noget som står i kontrast på en måde som gøre det lytteværdigt som fx. stilhed før stormen - hovedsagen er at vi alle sammen ender med et fedt bånd vi kan høre i juledagene indtil vi kan komme ud og bytte den musik vi har fået i gave som vi ikke kan lide
|
Til top |
|
|
alpape Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 571
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK med mig.
Skal der så "postes" her i denne tråd, hvad de forskellige har optaget, eller skal det være en overraskelse ?
Hygge __________________ Where the devil is Greendale ?
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
alpape skrev:
OK med mig.
Skal der så "postes" her i denne tråd, hvad de forskellige har optaget, eller skal det være en overraskelse ?
Hygge
|
|
|
Så vidt jeg har forstået skrives det ned på en vedlagt seddel, lige som det vidst skal skrive hvilket udstyr der er brugt __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
korrekt - der følger al slag bureaukratisk papirarbejde med som skal udfyldes samt adresse labels m.m. - så indtil båndet er færdig og alle har fået deres kopi så er det hys hys
Det jeg gerne vil have der bliver postt her i tråden - ud over alm. hygge snak om musik og kassetebånd - er når i har sendt båndet videre til den næste - så skriv det lige her i tråden så vi kan følge med
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor mange numre blev vi enige om hver deltager skulle/måtte indspille.
Jeg vil mene 2 numre med forskellige kunstnere pr. deltager, ca. passer med et 90 minutteres bånd, når der er 13 på listen.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Gorm
I det stafet-medfølgende materiale står 1 til 2 numre af der maks må tage 6½ minut til sammen med pauser i mellem på "tæl til 5" - ( en og to og .... fem )
|
Til top |
|
|