Forfatter |
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 09 December 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have spillet med min SB12 den i noget tid nu, synes jeg at den er begyndt at arte sig bedre. Den virker stadig noget ulden, men det er ganske givet fordi den endnu ikke er indstillet korrekt. Når den er begyndt at føle sig hjemme, vil jeg give den en omgang med Room EQ Wizard. Jeg ved at i hvert fald Offcourse_dk26 har haft nytte af programmet, så det skal jeg også prøve. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
Sendt: 10 December 2008 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har den LMC-1 da noget subwoofer eq indbygget? eller du har måske noget grej der ikke lige står på listen?
Men ja, det gjorde også underværker for mig at sætte en eq på, bortset fra det irriterende brum jeg har fået med..
Men endnu en grund til at jeg gerne vil have en UMC-1 var da at få den irriterende behringer væk, og få det hele integreret og fjernbetjent. -ærgeligvis har det vist lange udsigter.
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej der er ingen sub eq i min LMC-1. De eneste justeringsmuligheder jeg har er på SB12'en, men der er jo også lidt at rode med. Jeg har i øvrigt allerede oplevet at bassen er blevet mere tør a.k.a. mindre rungende.
__________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har Emotiva fået et par nye produkter på hylden. Jeg tror jeg skal have mig en UPA-2 i sen julegave:
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Så har Emotiva fået et par nye produkter på hylden. Jeg tror jeg skal have mig en UPA-2 i sen julegave:

|
|
|
hvad er det her og hvor er det fra - men sagt på en anden måde jeg kender ikke navnet - så jeg har slevfølig heller ikke hørt det ... hmm forklar __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en 2-kanal (2*125 w) forstærker fra et amerikansk netfirma. Jeg har i forvejen en surround processor derfra, som jeg er meget glad for. Specifikt om UPA-2'en kan jeg sige at den er opstået ved at tage to kanaler fra deres større LPA-1 (6*125 w), som har fået rigtig fine anmeldelser. Spørg endelig hvis du har nogle konkrete spørgsmål.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal den muligvis kommende Emotivia så bruges til fronterne?
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert setup, det må jeg sige, og med noget udstyr som ikke enhver har , rart at se at alle ikke køber det samme kendte.
har du overvejet PJ? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er enig med ovenstående
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 06 Januar 2009 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Skal den muligvis kommende Emotivia så bruges til fronterne? |
|
|
Lige præcis. Jeg har fået fingrene i en Klipsch RC-62 center, som den ene af mine Trends TA-10'ere så kommer til at trække. Jeg har også haft kigget på en Emo XPA-3 (3*200 w) som er på tilbud til 500 $ lige nu, men den er 50 cm dyb. Det er absolut umuligt at få plads til det på min Ikea bænk. UPA-2'en er 34 cm, så det går lige.
Filmtossen skrev:
Lækkert setup, det må jeg sige, og med noget udstyr som ikke enhver har , rart at se at alle ikke køber det samme kendte.
har du overvejet PJ? |
|
|
Tak for de rosende ord. Jeg er også super tilfreds med det. PJ=projektor? Jeg har ikke overvejet det i det nuværende setup, men jeg er 100% sikker på at det kommer når vi flytter til noget større. Det kommer helt sikkert lige til at give det sidste. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle andre være interesserede i en LMC-1, ved jeg at der er en fyr i Tyskland, der har en til salg for 215€ + fragt. Send mig evt. en PM, hvis det har interesse.
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må der da snart komme nogle opdaterede billeder :) Lækkert setup ellers. Du skal ikke have en centerkanal så der kommer Klipch hele vejen rundt?
Mvh. Henrik
EDIT: Never mind det med de nye billeder, havde læst det således at du HAVDE fået din nye effektforstærker og ikke kun overvejede en  __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Så må der da snart komme nogle opdaterede billeder :) Lækkert setup ellers. Du skal ikke have en centerkanal så der kommer Klipch hele vejen rundt?
Mvh. Henrik
EDIT: Never mind det med de nye billeder, havde læst det således at du HAVDE fået din nye effektforstærker og ikke kun overvejede en  |
|
|
Det er lidt en rodebunke i øjeblikket, men der skal nok komme nye billeder. Effekten fra Emotiva er bestilt, så den kommer nok om nogle uger. Jeg har skam fået mig en Klipsch center - en RC-62. Men jeg har kun fire forstærkningskanaler, så den kan først blive sat til når min nye Emotiva kommer. Men så kommer det altså også til at se godt ud. Tak for rosen i øvrigt.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se engang hvad posten kom med:  Jeg vil ikke lytte ordentligt til den endnu, så den står bare og kører noget P3:  Umiddelbart vil jeg dog sige at toppen lyder lidt tynd, og at bassen er imponerende. Mere følger senere, når den har fået lidt timer under vesten.
|
Til top |
|
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
det ser godt nok lækkert ud med mere emo udstyr :D
|
Til top |
|
|
Dexa Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser lækkert ud :)
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2009 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dexa skrev:
Ser lækkert ud :) 
|
|
|
Tak skal du have. Der følger flere billeder når det hele bliver stillet ordentligt op. De skal ikke står oven på hinanden, men min kabel situation tvinger det til at være sådan i øjeblikket. Det ser lidt kluntet ud. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Audioholic Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op hvor er det fedt.
Fedt at se Klipsch grej og andet grej end bare det man kan rive ned fra hylden i Hifiklubben.
Er også helt vild med dine plakater og tv-bord.
Hvornår kan jeg flytte ind ?? __________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audioholic skrev:
Hold da op hvor er det fedt.
Fedt at se Klipsch grej og andet grej end bare det man kan rive ned fra hylden i Hifiklubben.
Er også helt vild med dine plakater og tv-bord.
Hvornår kan jeg flytte ind ?? |
|
|
Tak tak. Jeg er selv rigtig tilfreds med det. Jeg har fået fat på nogle Vienna højttalere, så det er ikke engang sikkert at Klipsch højttalerne overlever. Jeg skal lige konferere med min kæreste omkring din indflytning. Men umiddelbart bliver der næppe plads i vores 63kvm lejlighed.  Jeg skylder da vist også snart nogle billeder. Jeg har efterhånden en del stående, der ikke er blevet fotodokumenteret. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det på tide at komme med en opdatering. Jeg har erstattet mine Klipsch fronter med nogle Vienna Beethoven, ligesom min UPA-2 er kommet fint på plads. Først en størrelsessammenligning:  Et oversigtsbillede:  Udsigten fra sweet spot:  Viennaerne har en fantastisk finish. Finérarbejdet er rigtig flot:     UPA-2 på arbejde:  Jeg skal have fundet ud af hvad jeg skal stille op med mit rack. Det ser lidt tosset ud med rosentræs højttalere og (dårlig) ahorn efterligning på racket. Måske skal jeg have mig noget simpelt i sort, og så finde et andet sted til DVD'er. Hvad siger I?
|
Til top |
|
|