| Forfatter |
|
Eyesonly Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med lyden, nogen der kan berette om forskellen på den ? :)
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Det er jo 2 forskellige speakers.....450eren er jo en "opdateret" 400 på alle områder.
Da 400eren kom frem var det en rigtigt god speaker og er det sikkert endnu. Men 450eren spiller den altså over ende. Den har en anden afstivning, enheder og delefilter og så er den nyere.
Hvis man satte dem op mod hinanden i en direkte duel ville 450 helt sikkert. 400eren er indelukket i forhold til 450eren. De spiller begge to med en masse dynamik og kraft. De dybe toner er dog renere i 450 og diskanten mere åben. Mere detaljeret vil jeg og det kan høres ved en direkte sammneligning.
Men køber du 400eren ved du jo ikke hvad du går glip af og så har du jo en ok speaker.
Hygge hejsa. __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øvbøv skrev:
Hejsa...
Det er jo 2 forskellige speakers.....450eren er jo en "opdateret" 400 på alle områder.
Da 400eren kom frem var det en rigtigt god speaker og er det sikkert endnu. Men 450eren spiller den altså over ende. Den har en anden afstivning, enheder og delefilter og så er den nyere.
Hvis man satte dem op mod hinanden i en direkte duel ville 450 helt sikkert. 400eren er indelukket i forhold til 450eren. De spiller begge to med en masse dynamik og kraft. De dybe toner er dog renere i 450 og diskanten mere åben. Mere detaljeret vil jeg og det kan høres ved en direkte sammneligning.
Men køber du 400eren ved du jo ikke hvad du går glip af og så har du jo en ok speaker.
Hygge hejsa. |
|
|
Hey :) tak for svaret ang. den xtz du snakkede om, jeg synes der er lidt langt fra jylland til sverrige men vil egentlig gerne høre den, så ved du om der er en dansk distributør på vej eller nogen der lige ligger inde med en der kan aflyttes? __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folk plejer gerne at være venlige hvad det angår. Måske du kan oprette en tråd, hvor du efterspørger en der er frisk på at
donere et lyt? Der kommer sikkert en og melder sig
mvh
|
| Til top |
|
| |
Øvbøv Forum Bruger


Bruger siden: 20 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Kender ingen i Danmark der har dem....
Og dem jeg kender der har XTZ-erne gider ikke vise dem :(
Og du har da ret i at der er langt for et lyt. Men du har jo 3 ugers prøvelytning hvor efter du kan sende dem tilbage...godt nok for egen regning. Men det er da en ide om ikke andet.
Hygge __________________ Har ingen forstand, viden eller noget der minder om det....Men jeg har indrømmet det :-)
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Januar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da en mulighed :) Må jeg lige fundere over lidt.. Men i hvert fald mange tak for jeres svar :) det går altsammen i den rigtige retning
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare altid svært at komme frem til en konklusion ud fra andre folks erfaringer. Men det leder i hvert fald en på sporet
Hvis valget står mellem Dali 450 og XTZ så synes jeg det primært det er pengepungen der tager beslutningen. XTZ får
kanongod omtale overalt, at hvis du har overskud i budgettet til at købe sådan et sæt, så er det vel bare om at få dem
bestilt.
Ellers går Dali 450erne helt ned til 1000kr sættet, så det er et kanon sæt højttalere prisen taget i betragtning.
God jagt, og god weekend
Mvh
|
| Til top |
|
| |
msquared Forum Bruger


Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. spørgsmålet om manualer på 400 og 450 serien, hvis man går ind på http://www.dali-online.com og går ned i bunden hvor der står 'about dali' så kommer man ind på en side hvor man kan se de gamle manualer.
Jeg har selv haft et sæt 450'ere i 4½ år, og de får en klar anbefaling med herfra, grunden til at jeg skiftede dem ud var for at få en mindre højttaler som samtidig var lidt mere velopløst og detaljeret i toppen. Men hvis man ser på hvor meget man får for pengene i et sæt 450'ere (ca. 1500-2000 kr), tror jeg at man får svært ved at finde noget bedre.
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
msquared skrev:
Ang. spørgsmålet om manualer på 400 og 450 serien, hvis man går ind på http://www.dali-online.com og går ned i bunden hvor der står 'about dali' så kommer man ind på en side hvor man kan se de gamle manualer.
Jeg har selv haft et sæt 450'ere i 4½ år, og de får en klar anbefaling med herfra, grunden til at jeg skiftede dem ud var for at få en mindre højttaler som samtidig var lidt mere velopløst og detaljeret i toppen. Men hvis man ser på hvor meget man får for pengene i et sæt 450'ere (ca. 1500-2000 kr), tror jeg at man får svært ved at finde noget bedre. |
|
|
Mange tak for både link og input :)
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger


Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 09 Januar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Det er bare altid svært at komme frem til en konklusion ud fra andre folks erfaringer. Men det leder i hvert fald en på sporet
Hvis valget står mellem Dali 450 og XTZ så synes jeg det primært det er pengepungen der tager beslutningen. XTZ får
kanongod omtale overalt, at hvis du har overskud i budgettet til at købe sådan et sæt, så er det vel bare om at få dem
bestilt.
Ellers går Dali 450erne helt ned til 1000kr sættet, så det er et kanon sæt højttalere prisen taget i betragtning.
God jagt, og god weekend
Mvh |
|
|
Hehe, du har så ret :) og tak for input :)
|
| Til top |
|
| |
zorroe Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt så kan jeg stå inde for at 450'erne lyder godt.
Købte dem selv uden at have hørt dem og blev positivt overrasket.
Ellers så er DLS r55 velspillende og flotte, jeg tror de kan høres i tape connection.
__________________ nad 3020i
va haydn grand
dali 450
|
| Til top |
|
| |