Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 05:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Hvilken gulvhøjtaler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Hvad med lyden, nogen der kan berette om forskellen på den ? :)
Til top Vis Eyesonly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eyesonly

Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Det er jo 2 forskellige speakers.....450eren er jo en "opdateret" 400 på alle områder.

Da 400eren kom frem var det en rigtigt god speaker og er det sikkert endnu. Men 450eren spiller den altså over ende. Den har en anden afstivning, enheder og delefilter og så er den nyere.

Hvis man satte dem op mod hinanden i en direkte duel ville 450 helt sikkert. 400eren er indelukket i forhold til 450eren. De spiller begge to med en masse dynamik og kraft. De dybe toner er dog renere i 450 og diskanten mere åben. Mere detaljeret vil jeg og det kan høres ved en direkte sammneligning.

Men køber du 400eren ved du jo ikke hvad du går glip af og så har du jo en ok speaker.

Hygge hejsa.

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Øvbøv skrev:

Hejsa...

Det er jo 2 forskellige speakers.....450eren er jo en "opdateret" 400 på alle områder.

Da 400eren kom frem var det en rigtigt god speaker og er det sikkert endnu. Men 450eren spiller den altså over ende. Den har en anden afstivning, enheder og delefilter og så er den nyere.

Hvis man satte dem op mod hinanden i en direkte duel ville 450 helt sikkert. 400eren er indelukket i forhold til 450eren. De spiller begge to med en masse dynamik og kraft. De dybe toner er dog renere i 450 og diskanten mere åben. Mere detaljeret vil jeg og det kan høres ved en direkte sammneligning.

Men køber du 400eren ved du jo ikke hvad du går glip af og så har du jo en ok speaker.

Hygge hejsa.

Hey :) tak for svaret

ang. den xtz du snakkede om, jeg synes der er lidt langt fra jylland til sverrige men vil egentlig gerne høre den, så ved du om der er en dansk distributør på vej eller nogen der lige ligger inde med en der kan aflyttes?

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Folk plejer gerne at være venlige hvad det angår. Måske du kan oprette en tråd, hvor du efterspørger en der er frisk på at
donere et lyt? Der kommer sikkert en og melder sig

mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Øvbøv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2008
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Kender ingen i Danmark der har dem....

Og dem jeg kender der har XTZ-erne gider ikke vise dem :(

Og du har da ret i at der er langt for et lyt. Men du har jo 3 ugers prøvelytning hvor efter du kan sende dem tilbage...godt nok for egen regning. Men det er da en ide om ikke andet.

Hygge

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Det er da en mulighed :)

Må jeg lige fundere over lidt..

Men i hvert fald mange tak for jeres svar :) det går altsammen i den rigtige retning

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 08:36 | IP-adresse registreret  

Det er bare altid svært at komme frem til en konklusion ud fra andre folks erfaringer. Men det leder i hvert fald en på sporet

Hvis valget står mellem Dali 450 og XTZ så synes jeg det primært det er pengepungen der tager beslutningen. XTZ får
kanongod omtale overalt, at hvis du har overskud i budgettet til at købe sådan et sæt, så er det vel bare om at få dem
bestilt.

Ellers går Dali 450erne helt ned til 1000kr sættet, så det er et kanon sæt højttalere prisen taget i betragtning.

God jagt, og god weekend

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

msquared
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004
Sendt: 09 Januar 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Ang. spørgsmålet om manualer på 400 og 450 serien, hvis man går ind på http://www.dali-online.com og går ned i bunden hvor der står 'about dali' så kommer man ind på en side hvor man kan se de gamle manualer.

Jeg har selv haft et sæt 450'ere i 4½ år, og de får en klar anbefaling med herfra, grunden til at jeg skiftede dem ud var for at få en mindre højttaler som samtidig var lidt mere velopløst og detaljeret i toppen. Men hvis man ser på hvor meget man får for pengene i et sæt 450'ere (ca. 1500-2000 kr), tror jeg at man får svært ved at finde noget bedre.

Til top Vis msquared's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msquared

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2009 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

msquared skrev:

Ang. spørgsmålet om manualer på 400 og 450 serien, hvis man går ind på http://www.dali-online.com og går ned i bunden hvor der står 'about dali' så kommer man ind på en side hvor man kan se de gamle manualer.

Jeg har selv haft et sæt 450'ere i 4½ år, og de får en klar anbefaling med herfra, grunden til at jeg skiftede dem ud var for at få en mindre højttaler som samtidig var lidt mere velopløst og detaljeret i toppen. Men hvis man ser på hvor meget man får for pengene i et sæt 450'ere (ca. 1500-2000 kr), tror jeg at man får svært ved at finde noget bedre.

Mange tak for både link og input :)

Eyesonly
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Det er bare altid svært at komme frem til en konklusion ud fra andre folks erfaringer. Men det leder i hvert fald en på sporet

Hvis valget står mellem Dali 450 og XTZ så synes jeg det primært det er pengepungen der tager beslutningen. XTZ får
kanongod omtale overalt, at hvis du har overskud i budgettet til at købe sådan et sæt, så er det vel bare om at få dem
bestilt.

Ellers går Dali 450erne helt ned til 1000kr sættet, så det er et kanon sæt højttalere prisen taget i betragtning.

God jagt, og god weekend

Mvh

Hehe, du har så ret :)

og tak for input :)

zorroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Som sagt så kan jeg stå inde for at 450'erne lyder godt.
Købte dem selv uden at have hørt dem og blev positivt overrasket.

Ellers så er DLS r55 velspillende og flotte, jeg tror de kan høres i tape connection.

Til top Vis zorroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zorroe

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes