Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 19:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så blev der handlet projektor (Z2) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Er lige hjemvendt efter en god tur til Århus :-) Lyd & Billed-messe kombineret med en tur i Tape Connection. Fik en god snak med dem, og valget faldt på en Sanyo PLV-Z2. Dejligt med noget nyt legetøj....

Så skal der handles HTPC, og bygges lærred i den kommende fremtid....

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Held og lykke

Modtager selv i næste uge min Z2'er og forhåbentlig mit lærred. så skal der "rodes"!

Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

sådan en vil jeg også have...
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Nwilan Glirt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det nye legetøj.  Hvad måtte du betale for Z2'eren?

/Nwilan

Til top Vis Nwilan Glirt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nwilan Glirt

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Den kostede 16.999 ,- 

Av... -men sådan er det jo.....

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hehe, så blev projektoren lige sluttet til... Stillet oven på et par papkasser, sammen med min pioneer DV-444 og et komposit-kabel, og direkte op på væggen.... Det giver jo det FEDE billede....

Nå, men den virker da...

Fynni
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Tillykke, men den er set 1000,- billigere hos en dansk forhandler hvis du er interesseret ! Linket skulle være her på at finde blandt tidligere indlæg !
Til top Vis Fynni's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fynni

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er godt klar over at man kan få den til 15.995,- nogle steder på nettet, men jeg var stadig i tvivl da jeg handlede, og havde mange spørgsmål... Så man kan godt sige at jeg har givet 1000,- for god service.... Jeg kan da i det mindste ringe til TC, hvis jeg har spørgsmål, eller har problemer... Ved ikke hvor meget ekspertise en internetbutik har? Så jeg er sådan set godt tilfreds....
-og hvis det ikke er en internetbutik, så matcher TC jo prisen...

-og dette var ikke en reklame.... -eller var det?

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hej C K N

Har du sammenlignet Z2'eren med pana500 live? og hvis ja, hvad gør Z2eren 3000 kr. mere værd? Jeg skal også til snart at investere i en af de to, men jeg havde egentligt besluttet mig for at tage det nærrige valg.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Hej CKN

Tillykke med Z2eren, den vil helt sikkert bringe mange gode underholdende timer. Jeg overvejer at købe en Infocus SP 5700.......nogle her der har erfaringer med den?

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Februar 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun sammenlignet de to hver for sig.... De leverer begge et rigtigt godt billede, der er måske lidt mindre tendens til hønsenet på PT-500, men det er meget svært at se på begge når man først kommer lidt på afstand...
Jeg valgte Z2 pga. lensshift, da mine forhold i stuen gør at jeg ikke kan hænge lærredet i loftet, men skal have det midt ned på væggen. Her er lensshhift genialt, fordi du kan flytte billedet uden kvalitetstab.... Så det er nok lidt efter folks behov og smag, der gør valget. Jeg har ikke fortrudt mit køb... -det bliver bedre og bedre for hver time der går...  I mit tilfælde tror jeg at de 2000 kr ekstra, er givet godt ud...

ZOHARD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Februar 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Oligru skrev:

Hej C K N

Har du sammenlignet Z2'eren med pana500 live? og hvis ja, hvad gør Z2eren 3000 kr. mere værd? Jeg skal også til snart at investere i en af de to, men jeg havde egentligt besluttet mig for at tage det nærrige valg.

Oliver

jeg har lige set dem mod hinandén idag... z2 gør det lidt bedere lys mæsigt og kontrast mæssigt... og derudover har den lens shift, det er rigtig godt fordi du har så stor flyt barhed på billed

vh zohard

Til top Vis ZOHARD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZOHARD

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2004 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Så er det endelig kommet liv i Z2'ern, og jeg må sige at jeg er vildt imponeret. Vel og mærke også taget i betragtning af at jeg slet ikke har fortaget nogen justereringer endnu...
Havde den til at køre sammen med min HTPC i går eftermiddag. Endelig efter at have ventet på DVI-kabel i næsten 4 uger...

Så weekenden skal bruges på kalibrering af projektor, få sat powerstrip op, så jeg kan køre 1:1 pixelmapping, og så skal jeg jeg have Zoomplayer til at køre med FDDSHOW.

-og så er det ret morsomt at sidde og surfe på 98" widescreen...

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

CKN-> Tillykke!   - hvis du smider et 1280x720 DVI signal over til Z2, så laver den selv 1:1 mapping. Det er en de smarte ting ved DVI, hvor det er lidt mere besværligt med RGBsHV.

Ayla har også lige fået Z2 op at køre igår, så i kan måske få noget ud af at dele jeres tweaks.

woody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 27 Marts 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

C K N skrev:

Så er det endelig kommet liv i Z2'ern, og jeg må sige at jeg er vildt imponeret. Vel og mærke også taget i betragtning af at jeg slet ikke har fortaget nogen justereringer endnu...
Havde den til at køre sammen med min HTPC i går eftermiddag. Endelig efter at have ventet på DVI-kabel i næsten 4 uger...

Hvor har du købt kablet og virker det?

Anders

Til top Vis woody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af woody

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Marts 2004 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Til top Vis C K N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C K N Besøg C K N's Websted

DeNiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 01:47 | IP-adresse registreret  

Ku´ jeg la´ vær´.. nææ... Fik endeligt også købt min første "beamer".. Valget faldt dog på panny 500en.. Til 12.500,- dKr (næ, siger ikke hvordan) Men den skal altså også fast center-monteres.

En negativ ting om 500´eren, "hønsenettet".. Det er sgu´ ikke kønt ! Eller også har jeg ikke fundet "anti-hønsenet = ON" i menuen ?! Ellers ved jeg bare ikke bedre ?

En til ? ok.. Hvis der er nogen der tror den ikke larmer.. hehe.. right.. Er man bare lidt lydfølsom, kan den _ikke_ køres i andet en eco-mode - ever.

En til ?! Godt så.. : Hver gang man skal sætte linse-proppen på, skubber man til hele pive-tøjet... Det bliver lidt noget rod, når den sidder højt placeret, og der ikke er auto/mekanisk focus...

En til... hmm... man bliver afhængig !! Goddammit.. Da jeg fik den ind af døren, smækkede jeg som det første s-video fra en gaaamel DVD-afspiller i, og foretog derefter den ækleste ultravoldsomme keystone, og alligevel.. wow :D .. meen jeg har altså nørde-genet, og jeg _er_ kritisk overfor billedkvalitet, så meget snart får den rgb, dvi og korrekt placering - det lover jeg 

Til top Vis DeNiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DeNiro

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 04:04 | IP-adresse registreret  

Hej. Den står formentlig til normal mode i menuen,det plejer en fabriksny at gøre, derfor larmer den, så gå ind i menuen og sæt den til laveste mode, også på blæseren. Se evt hvordan i manualen. Når du kommer til at køre component, så får du et væsentlig bedre billede. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2004 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kan i hvert fald sige at det var en kæmpe(!) forskel at gå fra S-video, til DVI...

Men ligesom DeNiro så bliver man hurtigt afhængig!

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

DeNiro skrev:

En negativ ting om 500´eren, "hønsenettet".. Det er sgu´ ikke kønt ! Eller også har jeg ikke fundet "anti-hønsenet = ON" i menuen ?! Ellers ved jeg bare ikke bedre ?

Hvor langt sidder du fra billedet og hvor stort er det?

Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes