| Forfatter |
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt om eAR
Professional Audio Mastering Equipment After a very long evaluation process the mastering engineer Lehnert Kjeldsen from Master Touch in Copenhagen, Denmark, has approved and choosen the eAR® Pre One Extreme preamplifier and the eAR® Two Extreme power amplifier from Acoustic Reality to the new CD-, SACD-, DVD-Audio Mastering facility of Master Touch in Copenhagen, Denmark. In recent years Lehnert Kjeldsen has become the busiest mastering man in Denmark. He has mastered many Grammy award winning albums. Master Touch in Denmark is among the best equipped studios in Europe. In addition to that, Lehnert Kjeldsen has the sharpest ears and this is just what the artists want! Thank you to Lehnert Kjeldsen for helping us to further improve the sound performance of our products. (BTW: The eAR® Two Extreme stereo power amplifier replaced a pair of EURO 40000 single-ended tube mono-block power amplifiers.)
Godt nok fra deres egen hjemmeside, men interessant alligevel!
Kan måske ligefrem sige mere end en test!
|
| Til top |
|
| |
Henrik5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
evoc skrev:
En OT afstikker: Begge Power amp'ene i øvrigt ret ud af kassen uden tilspilning.
|
|
|
Så er det jo man kan tvivle på om det overhovedet er værd at komme med nogen udtalelse om hvorledes disse produkter lyder. Min erfaring siger mig at fabriksnye apparater generelt lyder dårligt, man kan højst ane et potentiale, men det kan ændre sig drastisk således at en kold, uengagerende, umusikalsk, buldrende og øretrættende forstærker i løbet af af kortere eller længere tid (op til flere uger) kan ændre karakter til det modsatte. Netop dette problem har gjort at jeg tidliegere alt for ofte har fortrudt indkøb af nye appareter og returneret samme til forhandleren indenfor få uger. Nu er jeg det klogere. Lån et tilspillet apparat. Derudover kan man ikke på få dage finde matchende kabler og htere.
Se evt. denne test som nævner en laaang tilspilningstid og en mulig forklaring på samme.
http://www.enjoythemusic.com/superioraudio/equipment/1103/pa rasoundjc1.htm
__________________ Henrik
|
| Til top |
|
| |
evoc Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik5 skrev:
|
Lån et tilspillet apparat. Derudover kan man ikke på få dage finde matchende kabler og htere. |
|
|
Hej Henrik5.
Efter en laang arbejdsdag pis.... dit indlæg mig ærligt talt lidt af, i hvert fald til at begynde med. Hvis du læste mit indlæg, så har du måske bemærket, at jeg netop selv gjorde opmærksom på den velkendte problematik som du nu også er blevet opmærksom på: At nyt grej ikke nødvendigvis lyder optimalt, før end der er gået nogen tid. Jeg har i øvrigt ikke påstået at man kan finde de rette kabler eller højtalere på få dage. Til gengæld har jeg konkretiseret højtalere, cd-afspillere og pre amp således at folk med et kendskab til disse har en vis mulighed for at forholde sig kritisk til indholdet i mit indlæg. Jeg giver heller ikke udtryk for, at min bedømmelse yder apparaterne nogen større retfærdighed, eller at der skulle være tale om nogen særlig objektivitet i min bedømmelse, som selvfølgelig er helt og holdent min egen, og dermed stærkt subjektiv.
De erfaringer du giver udtryk for kommer formentlig ikke bag på ret mange, og dine ræsonnementer på mit indlæg kommer derved nemt til at virke lettere malplacerede og banale (i hvert fald på mig).
Jeg kan i øvrigt nævne at jeg har nem adgang til de konkrete Embla power-two amps, og derfor også har lejlighed til i ny og næ at lytte til dem på kendt udstyr (jmlab/Ikemi/Embla pre). Hvis du er interesseret så vil jeg da gerne vende tilbage ved en senere lejlighed?
Det er i øvrigt en fin forstærker du har linket til og en interessant artikkel. Har du haft lejlighed til at høre forstærkeren?
mvh Evoc
|
| Til top |
|
| |
evoc Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke særligt gode billeder, og har ikke umiddelbart mulighed for at uploade. Hvis i ønsker det, så kan jeg maile et billede direkte til jer.
mvh Evoc
|
| Til top |
|
| |
Henrik5 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
evoc skrev:
|
..................
Jeg kan i øvrigt nævne at jeg har nem adgang til de konkrete Embla power-two amps, og derfor også har lejlighed til i ny og næ at lytte til dem på kendt udstyr (jmlab/Ikemi/Embla pre). Hvis du er interesseret så vil jeg da gerne vende tilbage ved en senere lejlighed?
Det er i øvrigt en fin forstærker du har linket til og en interessant artikkel. Har du haft lejlighed til at høre forstærkeren?
mvh Evoc
|
|
|
Hej Evoc,
Det var ikke min mening at p.... nogen af men ved genlæsning af mit eget indlæg kan jeg da godt se der var lidt besserwisser over det, beklager.
Jeg har selv IcePower i form af eAR Pre Two og Enigma, men spiller lige så gerne med mit ældre rør- og transistorudstyr. Jeg er midt i en hifi udvælgelsesprocedure (igen, igen) Mit forskellige udstyr lyder som nat og dag alt efter hvad det bliver parret med (og om der er strømvoodoo i skidtet igen!)og på nuværende tidspunkt tør jeg faktisk ikke kommentere hvorledes de enkelte komponenter spiller, endnu. Efter en periode på et par uger skifter jeg, hvis jeg har tid, en komponent/kabel ud. På et tidspunkt ryger der et par apparater i den blå avis.
Jeg mener ikke der bliver gjort nok ud af at diskutere tilspilning/matchning. Mange skribenter i dette og andre forums udtaler sig generelt i øst og vest, uden at have været nogle af stederne i mere end alt for kort tid. Men faktisk er det alligevel interessant at læse indlæg i et forum, samt de mere seriøse anmeldelser, for på et tidspunkt begynder der at danne sig et mønster, som man kan bruge til noget. Jeg vil selv prøve at være mere positivt bidragende fremover men lige nu er jeg for frustreret til at komme med noget fornuftigt.
Nej, jeg har ikke selv hørt den Halo og ville nok lige overveje om jeg havde tålmodighed til så lang tilspilningstid. Som tilspillet brugtkøb ville den dog være interessant....
Mvh
Henrik
__________________ Henrik
|
| Til top |
|
| |
Peter-AR Udelukket fra forum

Branche medlem
Bruger siden: 08 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaaa,
Nu introducerer vi eAR One SMPS mono-blokke, samt eAR One Extreme mono-blokke.
De erstatter eAR One MKII og eAR Two MKII, som nu har været på markedet i over 1,5 år, og... det går stærkt inden for denne teknologi.
De nye eAR One SMPS mono-blokke har 500 Watt RMS i 4 ohm og 250 Watt RMS i 8 ohm, med WBT højttaler stik, balanceret XLR og single-ended RCA phono inputs. Højttaler udgangene er kontslutningssikret.
Prisen er 7400 dkr. pr. stk. med dansk moms eller 14800 dkr. pr. sæt eller EURO 1998.
Det er vel denne model, som bør sammenlignes med andet i prisklassen; det som nu denne tråd drejer sig om.
Jeg kan oplyse at indholdet af eAR One SMPS er 100% identisk med Jeff Rowland 201 mono-blokkene til 50000 dkr. pr. sæt, en test kan læses her på siden.
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
Eriek Branchemedlem

Jebra Audio
Bruger siden: 07 August 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Hvor ligger de nye monblokke kvalitetsmæssigt. Svare de til Enigma + eller Ear two eller hvad?
Hvad gør den nye teknologi (strømforsyningen) ved lyden.
mvh.Eriek
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pas nu på Peter.
Det er et offentligt debatforum. Ikke en reklamesøjle.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vilmann,
Det skal jeg nok, håber ikke jeg fornærmer dig.
Hej Eriek,
Selve icepower kredsløbet er det samme, som blev brugt i eAR One, eAR Two m.m., men kredsløbet er på samme board med strømforsyningen, samt jeg modificerer kredsløbet for bedre lyd (erfaringer hentet fra tidligere).
Ellers har eAR One SMPS en switch mode power supply og hele forstærkeren kan 99% sammenlignes med JR 201 mono-blokkene, der blev anmeldt her på Hifi4all, der stort set kun det mekaniske og prisen til forskel.
Hvis du spørger om lyden, så har eAR Enigma en dejlig mellemtone, imens eAR One SMPS har en meget strammere bas.
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Is skriver : Helt fundamentalt, så burde test-folk være helt uafhængige af alt - og det er hifi4all.dk ikke, så længe der er reklamer på hjemmesiden.
Dette er en utopi!! uafhengighed FINDES IKKE! kan ikke lade sig gøre!.... face it!!! så drop den der afhængig / uafhengig snak!!... vi lever i den virklige verden!! og her er INGEN! uafhengige!! ( ikke engang DIG selv!! )
mvh. __________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 26 Februar 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
imens eAR One SMPS har en meget strammere bas.
Mvh, Peter |
|
|
Du sniger hele tiden uden om. Jeg har spurgt i en anden omkring din højtaler og luftighed og nu spørger jeg her.
Strammere bas ? hvad menes der her ? er det strammere bas på alle numre også de numre som har løs og fyldig bas ? for så er det jo en farvning og nok ikke noget med HIFI at gøre 
Der findes jo plader med løs melodarisk bas således hvis det lyttes på et "alt" for stramt anlæg der ikke svinger så forsvinder der melodi i bassen og er anlægget for løst så mudre det hele sammen. Andre plader er med bas så man næsten får en knydt næve i ansigtet og andre buldre i maven der er jo forskellene på pladerne som er sjove og ikke at have "stram" bas på alle plader, det er min mening.
Dynaudio våd papkasse bas så forstår du hvad jeg mener.
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt gået, Jonas. Du kan lave et problem ud af ALT! Det eneste, det drejer sig om for dig, er at være polemisk.
Du ved jo udmærket godt, hvad manden mener med strammere bas!
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1998
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os prøve at holde os til tråden.
Hvis der er er nogen, der har gode input - også omkring Embla Audio - så lad os endelig høre om det.
Ignorér Jonas Bojers evindelige forsøg på at blande sig i alt!
__________________ mvh
AKSA
"Life is too short for over-expensive hi-fi pretending to be high-end"
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 01:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter-AR skrev:
|
KLIP
blot bliver lyden mere luftig, hvad jeg særdeles godt kan lide.
Bedste hilsner, Peter | | |
Hejsa LUFTIG det vil jeg gerne have forklaret. Er det alle plader som bliver mere luftige ? altså forstået således at den "samme" luftige tildens komemr på plander noget som du jo skriver særdeles godt kan lide ? Hvis dette er rigtigt så er det jo INGET med HIFI at gøre når man med vilje tilføre "luft" på alle pladerne blot fordi man kan lide det ?
Æv troede lige jeg skulle lytte dine højtalere men jeg er jo til forskelle og mere luft på alle mine plader dur ikke, jeg vil jo have mere luft til de luftige plader og mindre luft på de lukkede og "klausfobiske" plader. citat Jonas
Jeg tror at Jonas spørgsmål bliver stillet, fordi han ikke fik svar i anden tråd.
se ovenstående. Og det kunne være rart om man kunne få svar fra Peter.
og ikke bare den sædvanlige gang reklammegas.(Peters bånd)
MVH
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen grunden til at Jonas ikke får svar, er fordi det er et dumt spørgsmål.
Svarer til at jeg beskriver en Linn Klimax som mere luftig end en Denon surround reciever. Enhver vil acceptere det som værende rigtigt og entydigt bedre. Men ikke Jonas. Hvorfor er det gamle produkt pludselig referencen? Hvorfor er det ikke tilladt at forbedre sine produkter, uden at få sine motiver stillet til spørgsmål? Hvorfor er det nødvendigvis dårligt at alle plader lyder godt? Er det hifi-S/M at noget skal lyde dårligt?
|
| Til top |
|
| |
bole Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 111
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi S/M - LOL! Den var go' 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
miju skrev:
|
Is skriver : Helt fundamentalt, så burde test-folk være helt uafhængige af alt - og det er hifi4all.dk ikke, så længe der er reklamer på hjemmesiden.
Dette er en utopi!! uafhengighed FINDES IKKE! kan ikke lade sig gøre!.... face it!!! så drop den der afhængig / uafhengig snak!!... vi lever i den virklige verden!! og her er INGEN! uafhengige!! ( ikke engang DIG selv!! )
mvh.
|
|
|
Arghh  Nu føler jeg godt nok er der er nogen der går over stregen her. Uafhængige test og meninger eksisterer skam, især herinde. Producenterne har ingen indflyldelse på hvad der bliver skrevet, mening og konklusion!
Jeg har selv skrevet mange artikler og udført at hav af test for it-blade. Andre gange bliver jeg bedt om at evaluere et produkt inden det smides på marked. Og jeg er da altid i dybt indgreb med producenterne, for at få oplysninger, min egen mening og opfattelse af tingene, har ingen andre end mig selv indflydelse på, og de får det heller aldrig.
I blade annonceres der også, men fordi at producent A indrykker mange annoncer, så har det aldrig nogen som helst indflydelse på en test og at producent X (som ikke annoncere nogen steder) Aldrig.
Det samme tør jeg godt lægge hoved på blokken og sige er tilfældet med hifi4all.dk. Det er ULØNNET arbejdskraft og helt uafhængige personer med interesse og drive for a/v produkter. Længere er den sådan set ikke.
Jeg syntes derfor at du skulle give - gælder også andre - redaktøren en uforbeholden undskyldning. Hvis du er mand nok til at indrømme det.
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forskelle, forskelle og forskelle
Når Jonas skriver, så kender man spørgsmålet. Forskelle kan let blive til noget vrøvl, men Jonas har jo en pointe, hvis en komponent, det kunne være et kabel, tilføjer f.eks. en mere fremhævet diskant.
Hvad er det så udtryk for, at kablet filtrerer eller farver lyden eller rent faktisk laver en bedre transmission af lyden?
Det man naturligvis skal undgå er komponenter, som gør det samme ved alt musik, fordi så kan det let opfattes som billig farvning af lyden, men det behøver ikke at være tilfældet.
Det kan jo f.eks. at en forstærker er i stand til at levere en dybere og stramme bas end andre forstærkere i spidsbelastninger, og så må det jo være en reelt kvalitetsforbedring, selvom det sker på lyden ved alle afspilninger.
|
| Til top |
|
| |

Branche medlem
|
| Sendt: 29 Februar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig sige det på den måde:
De nye 500 W rms mono-blocks er udmærket til Home Theatre, absolut, men der er altså mega forskel fra en forstærker, som benytter sig af Switch Mode power supply til en der benytter sig af ægte analog power supply.
For slet ikke at glemme (dette er mindst lige så vigtigt), når vi tweaker ICEpower, så lydder de så meget bedre, at de helt umuligt kan sammenlignes med forstærkere der benytter sig af standard ICEpower, og dette er sand, kom selv og sammenlign!
Hvis vi blot benyttede de rå moduler, så kunne vi også sælge forstærkerne billigere, der er altså en helt klar sammenhæng imellem pris og kvalitet. Alligevel er de nye mono-blokke med SMPS 99% ens med eks. JR201, der dog er prissat til lidt over 3 gange så meget. Årsagen til denne forskel er fordi vi ikke bruger forhandlere!!!
Mvh,
Peter
|
| Til top |
|
| |