Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 23:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Dali... Kun i hifiklubben... eller..? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

For at tage dit Ipod eksempel op... hvis priserne ligger så tæt op af hinanden, så er det nok fordi: 1. at forhandlerne retter sig efter importørens vejledende udsalgspris (et i sig selv ulovligt koncept, hvis jeg husker ret), eller 2. at avancen er meget tæt på smertegrænsen, og at de skal hente pengene på andre produkter.. eks. ekstra hukommelseskort, tilbehør til Ipod e.l. Og din sammenligning holder ikke... du har i det mindste et VALG, mht forhandler. Du kan vælge den med bedste pris, den med bedste service, den med den pæneste pige bag skranken osv osv. At du vælger deres egen butik er så dit valg. Jeg er tvunget til at handle med en sælger jeg måske ikke kan lide, i en butik der betaler en sky-høj husleje - hvis det altså var det produkt jeg ville have.

Og hvordan kan du vide at jeg giver en god, lav pris for mine Dali'er ? siden du ikke har givet nogle eksempler på hvad dækningsgraden er på sådan et par. (jeg går ud fra at du ved det, siden du kommer med sådan et argument). Når jeg ikke har et sammenligningsgrundlag - er det desværre umuligt at vide om prisen er god eller ringe.. venligst uddyb dette!

Du siger "jer som forbrugere".. men har nævnt at du selv studerer. Det lyder for mig som om du stadig arbejder for HK, eller er på vej tilbage dertil...

Om HK og Dali har fælles interesser skal jeg lade være usagt - men at jeg på 2 forskellige tidspunkter, med 2 forskellige sælgere derinde, bliver anbefalet at købe et anlæg.. med Dali højtalere til (uden at jeg på det tidspunkt har fremsagt egne ønsker og behov, men blot angivet mit indkøbsbudget) KUNNE få en paranoid x-files fan som mig, til at tro at sælgeren har en interesse i at sælge dette produkt frem for B&W... I andre brancher vil sådan en adfærd fra en sælger klart indikere at han enten har større avance ved ét produkt frem for et andet, eller får større personlig provision for det.

Cabal

Til top Vis Cabal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cabal

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

1. jeg undskylder at jeg taler "ned" til jer. VI som forbrugere...
2. Hvad er en god lav pris? - og hvorfor mener du avancen burde være lige 0% før VI som forbruger kan være tilfredse. Mener du det kan hænge sammen??

citat: ifølge dig er alle andre koncepter end lige HK´s = dårligt købmandsskab

ja, for det er unægtelig bevist pr. regnskab fra sidste år. Husk nu på, det er en forretning - intet andet!

Med uendelige mange sure opstør fra folk der, tilsyneladende er blevet snydt i "hoved og ende", og som bør blot vælge at ignorere HK (hvor HK ikke kan tillade sig at ignorere kunderne - fordi det er dem de lever af) gider jeg ikke bruge mere tid på denne tråd. Lad os holde os til hver vores mening - der er mange her med potentiel markedsføring/logistik evne.

Dali har ikke set mulighederne i dansk marked. Det kommer måske en dag. øhh

Det er søndag - solen skinner... yeeeehaaa

Til top Vis dohh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dohh

Moebius
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

"Før i tiden var det guld værd! Så dette er blot et gammelt trick fra "the old days!" og tricket er ikke forkert. Der er jo ansat folk med min. cand.merk. udd. i markedsføringsafdeling - såå man gasser ikke bare befolkningen. Det har heller aldrig været mentaliteten"

Det er godt nok et af de dårligste argumenter jeg længe har hørt . Graden af uddannelse hos reklamefolkene afgører hvad der er rigtigt? *lol*...det betyder da bare at de er bedre til at "snyde" forbrugeren end en dårlig reklamemand ville være, men hvad er det for en skod argument? Det du skriver siger absolut INGENTING om kvaliteten af de omtalte produkter, men blot at HK er "bedre" til at sælge varen. Juhu...tillykke med det, de er gode købmænd, men hvad gavner det mig som forbruger? Dit argument kører hele tiden på at HK er dygtigere end andre i branchen til at sælge og få overskud.

Kan du ikke forstå at hver gang HK tjener en ekstra krone så er der en forbruger der betaler den?!!! Det er i min interesse som forbruger at forhandleren har så LAV en avance så muligt, hvorved jeg betaler så LIDT så muligt for varen! Med mindre man er auktionær i HK (ved ikke om det er et aktieselskab) så er det ikke i min interesse at de har et kanonoverskud, da det er mig der betaler for det som forbruger!

"Dali har, som mange andre, valgt en eneforhandler (altså ikke lig monopol) for at beskytte deres egne interesser og for at opretholde et marked samt fast afkast. sikkerhed... "

Igen...jeg kan kun opfordre dig til at slå op i en økonomibog. Eneforhandler er lig med monopol. Hvis jeg som forbruger kun kan købe en vare ET sted er der monopol, længere er den ikke for #¤%&//(!"# !!!!!!! Du skriver selv "beskytte deres egne interesser", hvilket i 99.9% er det modsatte af mine (som forbruger!).

Og at HK ikke har gjort noget ved at TP sælger Denon skyldes at de importerer fra Tyskland, dvs. uden om DK. Jeg kan garantere dig at du som forhandler IKKE kan købe Denon i DK uden om HK, da det er HK der importerer og har MONOPOL på Denon i DK.

For sidste gang:

HK er uden tvivl dygtige til at drive en forretning, men jo bedre det går for dem (jo mere profit de har) jo mere betaler jeg med alt sandsynlighed for varen! Ja, der er stordriftsfordele, men fraværet af konkurrence er ALTID et onde, specielt når vi taler (i det store perspektiv that is...) ligegyldige produkter som hifi og lign.

Morten

Til top Vis Moebius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Moebius

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

hold nu op.. jeg mener jo netop at markedsføringsmaterialet er vurderet og "godkendt" af et team med markedsføringsreglementet i baghånden. Hvis du så meget som mener at det er i strid mod markedsføringsloven - det HK gør - så be my guest og klag!
Igen hvor præcis er DU blevet "snydt"... har ikke endnu ikke set et konkret eksempel. - men folk vælter rundt i håbet om at markedet kunne have set klart bedre ud hvis HK ikke havde eksisteret.

citat: Kan du ikke forstå at hver gang HK tjener en ekstra krone så er der en forbruger der betaler den?!!! ja selvfølgelig - det er det al handel går ud på. 
Det er jo ikke en gavebod?

Alternativet ville i dag have været at HK ikke eksisterede længere. Eller i så fald kun meget få butikker. Så er der jo selvfølgelig nogle der kunne få sin vilje og spare et par hundrede kroner på et par dali´er.
Jeg vil da opfordre folk til at skrive et par breve til forbrugerklagenævnet.. der er tilsyneladende en masse der bør tages fat på?

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:

?? Hvorfor tror du så liiiige præcis Dali IKKE har valgt den løsning??

(for at tjene flere penge? - tror det ikke.. Men for at spare penge på alt det bøvl (=administration/sikkerhed/økonomi) der ligger bag!! Når der nu er mindst én der inddirekte påstår at have læst økonomi, er det vigtigste for et firma at værne om sin egenkapital, samt at kunne stilles sikkerhed ved salg til forretninger. Det er jo ikke en bolchebutik det her!)

Dali vil ikke være interesseret - ligesom B&W - at sælge til små privatforhandlere.. Derfor kommer alternativet aldrig!

Eftersom Hi-Fi Klubben er nordens største special kæde indenfor Hifi.. er det oplagt for Dali at afsætte produkter til denne. Grundet størrelsesomfanget af varemængden HFK aftager, er det billige at administrere vareleverencer / shipping for both partners.
Samtidig holder HFK på at kunne levere til bedste pris - hvilket udenlandske priser måtte kunne fortælle. Her er der selvfølgelig tale om større fragtomkostninger... meeeeen.. alt tæller med. Selv en lille butik herhjemme måtte få lov til at punge ud for købet af én container! (hvilket aldrig ville komme på tale, fordi han ikke kan opbevare varerne - samt ikke har råd!)
Dali vil aldrig sælge direkte fra fabrikken - igen større administration = højere pris.

Dali vil aldrig gå ind og forhandle med kæder som Fona, Merlin, Elgiganten osv.. fordi... ja gæt selv hvorfor.

Så er der kun KT Radio og deslige tilbage.. som nok kunne være værdige forhandlere, men som igen er for små. Hvilket nok kunne sætte gang i udspilningerne mellem dem og HFK på pris, hvilket tvinger HFK til at dunke DALI i hovedet for lavere priser, hvilket igen vil betyde mindre fortjeneste for DALI.

Hvilket til sidst får DALI til at overveje situationen og behovet på det danske marked, som markedsmæssigt er en lille del af deres samlede indtægt.
Ergo, de holder sig til HFK. - som til gengæld leverer til en fornuftig pris, hvor alle kan være med, og hvor begge partnere sikrer sig en eksistens ind i de næste par år.

RABAT!RABAT!RABAT! = EKSISTENS?EKSISTENS?EKSISTENS? =KVALITET?KVALITET?KVALITET? = SERVICE?SERVICE?SERVICE?

Do I need to say more?

teach you a lesson

(for at tjene flere penge? - tror det ikke.. Men for at spare penge på alt det bøvl (=administration/sikkerhed/økonomi) der ligger bag!!

erm... Tjene penge / spare penge.. det går vel ud på det samme i sidste ende hehe

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

hihi..joo.. der er i hvert fald mange firmaer der nedjusterer (sparer penge) ved at fyre medarbejderne, fremfor at fokusere på at tjene penge (=bibeholde medarbejderne). Det er et spørgsmål om tid. Har man "råd" til langsigtede strategier eller ikke. Det er de færreste der tør tage skridtet og køre en langsigtet og uklar strategi i disse dage. Den Københavnske Metro måske.. hahahaha

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Februar 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Der er ingen der har sagt de er blevet snydt.. kan ik helt forstå hvordan du er kommet frem til det.. der er blevet sagt at HK tager flere penge for deres vare end de er værd (min mening) ud fra et kvalitets spørgsmål, men da man ikke kan få dem andre steder må man købe dem i HK.. men man kan jo ikke sige de tager overpris for deres mærker da de helt selv bestemmer hvad prisen skal være..mere enkelt kan det vist ikke siges.. og det beskriver os meget godt at det ER et monopol lignende koncept de har..  som der er blevet gjort opmærksom på kan man godt få denon andre steder, men det er pga paralel import hvilket HK ikke kan gøre noget ved !!

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:

1. jeg undskylder at jeg taler "ned" til jer. VI som forbrugere...
2. Hvad er en god lav pris? - og hvorfor mener du avancen burde være lige 0% før VI som forbruger kan være tilfredse. Mener du det kan hænge sammen??

citat: ifølge dig er alle andre koncepter end lige HK´s = dårligt købmandsskab

ja, for det er unægtelig bevist pr. regnskab fra sidste år. Husk nu på, det er en forretning - intet andet!

Med uendelige mange sure opstør fra folk der, tilsyneladende er blevet snydt i "hoved og ende", og som bør blot vælge at ignorere HK (hvor HK ikke kan tillade sig at ignorere kunderne - fordi det er dem de lever af) gider jeg ikke bruge mere tid på denne tråd. Lad os holde os til hver vores mening - der er mange her med potentiel markedsføring/logistik evne.

Dali har ikke set mulighederne i dansk marked. Det kommer måske en dag. øhh

Det er søndag - solen skinner... yeeeehaaa

Jeg mener bestemt ikke at avancen skal være lig 0%. I mange brancher ser man en typisk avance på 100%.. eks. tøj & sko. Tag indkøbsprisen og gang med 2,5 så har du salgsprisen. Jeg mener at når du kommer med en udtalelse som skråsikkert antyder at "Vi får den bedste pris ved denne forretningsmodel", så underbyg den udtalelse! Jeg ønsker alle danske virksomheder alt muligt godt.. tag ikke fejl af det.

Jeg er selv aldrig blevet snydt af HK.. jeg har ikke lagt over 5000 kroner derinde gennem de sidste 3-4 år. Jeg lod mig skræmme af den åbenlyse begejstring for Dali'erne fra sælgers side... en begejstring som jeg nu forstår. Desværre fik de aldrig lov til at vise deres værd i en lyttetest, som egentlig er den vigtigste faktor her.. nemlig: "svarer lyden til det man ønsker, og svarer den til prisen". og så op i r*** med avance.

Og for at vende tilbage til en tidligere påstand om at "Dali og HK ikke har en kæft med hinanden at gøre.".. Er fælles ejer ikke en slags tilknytning til hinanden?? AudioNord og Peter Lyngdorff har selvfølgelig en vis interesse i at se pengene blive indenfor koncernen. Det er fuldt forståeligt - men vær i det mindste åben omkring det, i stedet for at påstå at der ingen tilknytning er mellem firmaerne.

mvh
Søren

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Til Dohh

Kan du forklare hvorfor  eks. Denon er MARKANT billigere i Tyskland end i Danmark?

PS. Hvorfor findes der kun et monopoltilsyn?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

At man kun kan købe Dali hos HK er strengt taget ikke monopol. Det ville være monopol hvis man kun kunne købe højttalere i hifi-klubben.

Sammenlign med mælk. Der er flere spillere på markedet, men da Arla (især tidligere) har stor markeds andel har de en monopollignende situation.

Det samme gør sig gældende med højttalere. Der findes mange lignende produkter ala Dali, derfor kan man ikke tale om monopol. Hvis Dali er for dyr i forhold til konkurrenterne vil kunderne købe Kef, infinity og JBL i stedet. Kundeloyalitet er en helt anden ting, her vil nogle kunder accepterer en højere pris fordi der står Dali (et godt eksempel er B&O).

Den virkelige verden er desværre meget kompleks, og ingen økonomiske modeller eller markedsføringsteori kan forklare markedet, dette er vist mange gange. Derfor er der heller ingen sandheder. At Dali og HK har så tæt et parløb, holder naturligvis kun sålænge det er gavnligt for begge parter, dvs. den pris der kan sælges til, for at få et godt intægtsgrundlag er den rigtige pris, men ikke nødvendigvis den laveste pris på kort sigt.

Endelig er Dali og HK naturligvis til for kundernes skyld, de kan jo ikke tjene penge uden dem

Hilsen
Brian (ex. HK og cand. merc. i økonomistyring som har læst mange år uden at have lært de vises sten omkring prissættelse)

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Til Dohh

Kan du forklare hvorfor  eks. Denon er MARKANT billigere i Tyskland end i Danmark?

PS. Hvorfor findes der kun et monopoltilsyn?

Sikkert af samme grund som cambridge er billigere i DK end i tyskland -> De kære markedskræfter, eller dårlige forhandlere, eller skjult dagsorden hos Denon, eller opskruede priser hos HK fordi de kan. Mulighederne er mange, og det er kun kunderne, forhandlerne, og producenterne der kan gøre noget ved det (og her er kunderne nok de små)

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Citér:
der er blevet sagt at HK tager flere penge for deres vare end de er værd (min mening) ud fra et kvalitets spørgsmål, men da man ikke kan få dem andre steder må man købe dem i HK..

Heh, så køb da et andet mærke et andet sted, der er prisen værd. Hvis dette ikke kan lade sig gøre, så må HKs udbud jo nødvendigvis være prisen værd i forhold til ydelsen, når man ser på det øvrige marked.

Anyway, noget jeg godt kan lide ved HK i Aalborg er, at jeg hver gang jeg har været der inde føler, at jeg får god service. Uanset om jeg bare kikker og lytter, konkret ser på noget til mig selv, eller prøver at finde noget, der er egnet til det budget mine forældre vil bruge (for at forhindre at de køber i elgiganten el.).

Da klart at de taler positivt om deres egne produkter. Alt andet ville jo være ringe salgsteknik. Men man må jo nødvendigvis forstå, at det er en forretning, og de skal tjene penge for at eksistere, OG få overskud. Hvis du mener de tjener for meget på deres produkter, ja, så køb et tilsvarende (tilsvarende != samme mærke) produkt til en mere favorabel pris et andet sted... som jeg startede med at skrive også.

Edit:
Citér:

Blandt mange andre faktorer, er der jo moms og lønninger.

maverick
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Til Dohh,

Først siger du:
Nej netop ikke.. Det sikrer dig en lavere pris. (altså at man kan købe dem i HK red.)

Så siger du:
Vi kan hurtigt blive enige om, at hvis Dali forlod HK og blev solgt andre steder ville det være muligt at finde dem til lavere priser

Giver det nogen mening... NEJ.

Desuden er det jo simpel markedsøkonomi at konkurrence skaber lavere priser...

Der udover kan jeg fortælle at HK har en avance på 60% på B&W, hvilket de sikkert også har på Dali. Det er jo MARKANT højere end resten af radiobranchen.

Jeg ved at bla B&W og NAD overvejer seriøst at forlade HK når deres kontrakter udløber. De mener ikke de omsætter nok. Jeg har det fra pålidlige og fortrolige kilder. (kommenteres ikke yderligere. Vi finder jo ud af om det passer hi hi)

Det er jo en kendt tak tik fra HK side at når de tager ny produkter ind sænker de prisen kraftigt, men over en periode stiger prisen kraftig (jvf. Cambridge) i takt med at der kommer nye modeller (jvf. Denon og B&W).

Alle de ansatte og tidligere ansatte jeg kender fra HK siger at det går elendigt for HK og at de umuligt vil overleve i mange år endnu. En af grundene til at de gik over til franchise var jo også for at rede skindet.

Selvfølgelig har Dali stadig nogle helt specielle relationer til HK og derfor har de jo en meget speciel ordning. Om de så er økonomisk direkte forbundet eller ej. For indirekte er de jo. 

Ex HK og Audioscan ansat.

Til top Vis maverick's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af maverick

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Hmm. Måske. Men NAD er vist også en del af koncernen.... :-/

Cabal

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Til Dohh,

Først siger du:
Nej netop ikke.. Det sikrer dig en lavere pris. (altså at man kan købe dem i HK red.)

Så siger du:
Vi kan hurtigt blive enige om, at hvis Dali forlod HK og blev solgt andre steder ville det være muligt at finde dem til lavere priser

Giver det nogen mening... NEJ.

- ikke hvis man kun kigger ned i jorden.. tag derimod at kigge mere langtsigtet.

Kjeldsen er inde på det rigtige, og siden han har ekspertisen...nej vent -  jeg er sikker på han ikke har tid/lyst til at forklare det hele for jer en gang til.

citat: Der udover kan jeg fortælle at HK har en avance på 60% på B&W, hvilket de sikkert også har på Dali. Det er jo MARKANT højere end resten af radiobranchen.

Som så også går af H til....

citat: En af grundene til at de gik over til franchise var jo også for at rede skindet.

JA! og så kan man tænke lidt over det... der er nemlig mange fordele ved det. Ikke mindst at skabe entusiasme blandt medarbejderne. Men det var desværre efter min og ikke mindst din tid i HK...

citat: Alle de ansatte og tidligere ansatte jeg kender fra HK siger at det går elendigt for HK og at de umuligt vil overleve i mange år endnu.

Jeg er ked af at skulle skrive det én gang til - men der er nogle tal (+) der desværre modviser dette! Så medmindre dine "kontakter" i HK formår at "sænke" skibet, tror jeg sgu de overlever.

@maverick, med den holdning er du enten blevet fyret eller skulle have været det. Og dine "kontakter" burde finde andre veje - før ledelsen får øjnene op for at der huserer ualmindelige dårlige medarbejde i firmaet... hvis det ikke bare er varm luft.

rygter kan man jo altid grine over.

Benyt dog aldrig sætningen; at et firma er TIL for forbrugerne. Det er forbrugerne der er TIL for firmaet. Ellers vil man praktisk talt være i stand til at fremsætte nogle krav til firmaet. (ud over de alm. vedr. markedsføring).

Det er også den eneste grund til at man som firma ikke må skabe et behov hos forbrugeren!! (dette strider direkte imod markedsføringsloven) hvilket mange er blevet stemplet i..

Som et eksempel er alt statslig virksomhed til for os - hvilket vi betaler for - og som vi derfor kan forlange noget af (politisk set). Men at Dali og HK skulle være til for os... hahaha nej det er os der er til for DEM.

Så hvis situationen ser skidt ud i jeres øjne - så køb noget heelt heelt andet! og noget meeeeget billigere...eller gør som i plejer, at støtte udenlandske forhandlere, så den onde cirkel bliver meget meget større. Er det ikke en herlig kompliceret verden vi lever i...

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

For at slå det fast: NAD er ikke en del af koncernen.

Jeg har arbejdet i hifi-klubben, ElGiganten, SuperRadio og har kendskab generelt til fredgaard ((F-group i dag) og lidt til expert . Når man ser lavere avancer hos de fleste af HK konkurrenter så er det pga. PC, mobiltelefoner, CD'er, Parabol, Plasma, LCD-TV (5-12%), ser man bort fra disse produkter så er der brunevarer tilbage (højttaler, forstærker, TV mv.) på disse produkter er der typisk 40% avance i gennemsnit, heraf ligge højttalere typisk på 50 - 70%, elektronik på 30-35% og TV på 25-40%.

Naturligvis vil konkurrence nedsætte prisen, men spørgsmålet er hvor meget. Min erfaring er, at de store elektroniksupermarkeder typisk er max. 5% billigere end små forretninger, men har tilgengæld en masse skrammel til få penge, der får dem til at virke billigere.

dohh
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

yes.. kjeldsen.. you got it.
Uhyggeligt at man absolut SKAL skære tingene ud i pap og blotlægge firmaer med intern information (der ellers IKKE vedrører os som forbrugere!! = Vi har ikke krav på at vide noget som helst!!), før nogle forstår. Hvis de ikke bare driver gæk med én og nægter?? I så fald vil jeg ikke spilde mere tid på denne tråd..

SUK

jeg vil også lige gentage at det ikke er min mening at fremstå som abassadør for HK, bedrevidende eller arrogant... Jeg synes bare man skal åbne øjnene op for markedets sammensætning, og hvorfor vi som forbruger skal til at lære at "klappe" hesten i en tid hvor det uheldigvis går skidt. (vi er til for firmaerne = vi sætter standarden) Vi er samtidig skylderen i det efterhånden overfyldte marked af ubrugelig og billige skrammel der præger butikkerne. Vi er skyldnere i spillet om kunden baseret på laveste pris, fordi vi som forbruger kun vil have lave priser. Men jeg kan godt se at det er svært når man ugen igennem bliver bombaderet med forbruger-programmer om hvor "snydt" man bliver overalt! Der hvor man "snydes" allermest er medierne! Men dette er en helt anden historie som jeg bestemt ikke vil starte.. for så er det mig der bliver arrig.

Morten Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2003
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

dohh skrev:
Det er også den eneste grund til at man som firma ikke må skabe et behov hos forbrugeren!! (dette strider direkte imod markedsføringsloven) hvilket mange er blevet stemplet i..

Hvis vi antog. at man i det hele taget kunne skabe et behov, så vil jeg meget kraftigt betvivle, at dette ville være forbudt.

Da der imidlertid aldrig er tale om at skabe et behov, men derimod at imødekomme latente behov, uanset hvilken sammenhænge, og nye produkter vi snakker om, vil det aldrig blive tilfældet.

Find bare en person der nogensinde har skabt et behov.... der er aldrig tale om at skabe et behov, men om at opfylde latente behov.. eller fortælle folk at de har et behov... du vil måske sige at, det er at skabe et behov, hvis folk ikke ved det i forvejen... men sådan fungere det ikke.

Spørg en hvilken som helst markedsførings-underviser eller bedre om dette. HH-elever burde også vide dette, hvis de har markedsføring på Niv B eller bedre.

EDIT: men det har jo egenligt ikke så meget med sagen at gøre.. ville dog lige kommentere dette, da det hverken er lad-sig-gørligt eller tilfældet lovgivningsmæssigt.

Cabal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Well, med risiko for at det er gamle informationer jeg har (eller at der er sket ændringer i 2003) står NAD electronics Ltd registreret som datterselskab af Audionord. (jvf. Erhvervs og Selskabstyrelsen)... men som sagt, det kan være gamle informationer, og det er lidt udenfor tråden... men det er hele denne diskussion jo.

Jeg bad dig kun klarlægge info fordi dine påstande ellers kun ville være... påstande. Siden du så kommer med decideret fejl-information mht. firmastrukturen blandt HK, Dali samt moder/søsterselskaber, syntes jeg at jeg ville bidrage lidt. Desuden har du ikke blotlagt nogen form for intern information.. tværtimod vil jeg tillade mig at sige..

hilsen
Cabal

Edit: Men den er langt nok ude nok.. jeg har sagt dét jeg ville... så lad os begrave stridsøksen.. dog forbeholder jeg mig ret til at komme med en undskyldning hvis jeg tager fejl mht ejerforholdene...

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil naturligvis ikke komme med følsom intern viden fra nogle af de selskaber jeg har arbejdet hos, at der er andre der gør det må være deres sag.

Omkring NAD har HK tidligere haft aktiemajoriteten hos NAD, dette har de ikke længere, om de stadig har en aktiepost er jeg ikke klar over, og har jeg heller ikke udtalt mig om.

Og tråden har taget lidt af en drejning, da spm gik på om man kunne købe Dali andre steder. Ikke i DK, men man kan jo købe i Tyskland eller Norge (kursen er gunstig).

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes