Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DENON AVR-3808A??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
darknon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2004
Status: Offline
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Ja nu siger du manual. Det her er måske den dårligste manual jeg nogensinde har set. Den beskriver intet. Den fortæller at man kan slå dit og dat on og off, men ikke hvad det gør.

Det var en krig at finde firmware updaten. I manualen står der hvad man gør når man har startet updaten, men ikke hvor eller hvordan man starter den. Jeg fandt det efter at have bladret desperat rundt i menu'erne. Den befandt sig under en option menu som man skulle bladre nedad for at finde. Menu systemet og specielt manualen er noget rod.

Nu havde jeg før et spørgsmål omkring multi ch direct når jeg afspiller playstation, og fandt ud af at alt er som det skal være, og det lyder super nice.

Nu prøvede jeg en HD-DVD film igennem min xbox360 (transformers), og der skriver den dolby digital på display'et.. Er det nu rigtigt, burde der ikke stå dolby digital HD, eller noget af det der? Mine dvd film spiller jo dolby digital...

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad der skal stå på det display. I hifi klubben så jeg at der stod TrueHD på displayet da de viste Iron Man, og det var en denon.

Jeg kunne desværre ikke skruge helt op for transformers så jeg rigtigt kunne høre om det var ukomprimeret lyd eller bare dolby digital.

Til top Vis darknon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darknon

JCBDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

Jeg går ud fra at Xbox har optisk digital udgang som du har forbundet med din receiver? Ja, så får du almindelig Dolby Digital eller DTS, da optisk overførsel ikke understøtter HD lyd. Dvs. samme lydformat som på almindelige DVD film.
Du skal have en standalone blu-ray afspiller der understøtter bitstreamet HD lyd via HDMI før du oplever at der står TrueHD eller DTS HD i dit display. Som sagt dekoder din PS3 selv lyden, og derfor står der multi ch direct i dit display.

Til top Vis JCBDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCBDK

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

darknon skrev:

Ja nu siger du manual. Det her er måske den dårligste manual jeg nogensinde har set. Den beskriver intet. Den fortæller at man kan slå dit og dat on og off, men ikke hvad det gør.

Det var en krig at finde firmware updaten. I manualen står der hvad man gør når man har startet updaten, men ikke hvor eller hvordan man starter den. Jeg fandt det efter at have bladret desperat rundt i menu'erne. Den befandt sig under en option menu som man skulle bladre nedad for at finde. Menu systemet og specielt manualen er noget rod.

Nu havde jeg før et spørgsmål omkring multi ch direct når jeg afspiller playstation, og fandt ud af at alt er som det skal være, og det lyder super nice.

Nu prøvede jeg en HD-DVD film igennem min xbox360 (transformers), og der skriver den dolby digital på display'et.. Er det nu rigtigt, burde der ikke stå dolby digital HD, eller noget af det der? Mine dvd film spiller jo dolby digital...

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad der skal stå på det display. I hifi klubben så jeg at der stod TrueHD på displayet da de viste Iron Man, og det var en denon.

Jeg kunne desværre ikke skruge helt op for transformers så jeg rigtigt kunne høre om det var ukomprimeret lyd eller bare dolby digital.

Min er faring med menuerne er :Tag frem ofte og bladr igennem dem allesammen, så lærer du hvor de forskellige ting er

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

darknon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

JCBDK: Jeg bruger hdmi fra min xbox til recever og ikke optisk. Så jeg burde jo få ægte HD lyd ud af xboxen, med mindre at den slet ikke kan afspille det. Men det vil jo så sige at den xbox HD afspiller jeg har købt, ikke kan afspille filmene optimalt? right...

Det er sgu en jungle det der. Jeg vil bare gerne ha det optimale ud af min nye recever. Jeg vidste godt at det ikke ville komme uden problemer, og jeg prøver virkelig at følge med her.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

darknon skrev:

JCBDK: Jeg bruger hdmi fra min xbox til recever og ikke optisk. Så jeg burde jo få ægte HD lyd ud af xboxen, med mindre at den slet ikke kan afspille det. Men det vil jo så sige at den xbox HD afspiller jeg har købt, ikke kan afspille filmene optimalt? right...

Det er sgu en jungle det der. Jeg vil bare gerne ha det optimale ud af min nye recever. Jeg vidste godt at det ikke ville komme uden problemer, og jeg prøver virkelig at følge med her.

2 SPØRGSMÅL, har du bedt xbox om at outputte HD lyd?, har du valgt HD lydsporet på filmen? (ja det er ikke fordi jeg tror du er idiot,men det kan jo smutte for selv den bedste).

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

darknon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

jeps, alt det er tjekket flere gange... Jeg har fået at vide et andet sted fra, at xbox360 ikke kan spytte hd lyd ud.. Så længere er den vel ikke :(

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Præcis.

her er et snip fra et forum: (der er ikke HDlyd i Xbox er facit)

Enabling DTS 5.1 Audio Output For Xbox HD-DVDs

On May 15th, an HD-DVD player update became available for the Xbox 360 accessory. Unlike Xbox 360 software updates which automatically download and prompt for installation, you’ll only get a prompt for the HD-DVD player update when you try to play any HD-DVD. This was confusing to me, as I knew of the update, but didn’t know why the console hadn’t automatically downloaded it. After I popped in an HD-DVD, I was asked to install the update.

A reason I was excited about this update was because of important sound fixes and updates. For starters, Dolby Digital (DD) surround always sounded rather lackluster compared to my other DVD player. It turns out that there has been a bug which caused HD-DVD DD output to be stuck in “night mode”, which is essentially dynamic range compression. So, rather than full dynamic range transferred at 640Kbps, the bitrate (and sound quality) was lower. Thankfully, this update fixes the problem and enables the full 640Kbps bitrate by default, and provides an option to enable dynamic range compression (night mode).

My favorite feature of this update; however, is the ability to output all HD-DVD audio in DTS 5.1 at 1.5Mbps. Enabling this was also a bit counter-intuitive to me at first, but makes sense in the end. I thought navigating to the System tab from the Xbox 360 dashboard would allow me to set DTS from within the audio settings. Nope. It does make sense that the option is not here because these audio settings are for the main console, and the DTS feature is specifically for HD-DVD movies.

To enable DTS output, insert an HD-DVD movie, and from an XBox remote (like the one that came with the premium console package, or the HD-DVD player), press the ‘Display’ button. 

You will then see menu options specific to the HD-DVD player:

Choose the ‘Digital audio settings’ menu option to specify the audio output format from the HD-DVD player regardless of what audio format is on the disk.

You only have to set this once, i.e. it is a setting for the HD-DVD player, not any particular movie. Because of this, I would be a fan of moving the HD-DVD player settings into the system blade. Finding this feature was sort of like an Easter egg hunt. Once set, all HD-DVD movies will output audio in the DTS 5.1 format at 1.5Mbps bitrate. I can definitely hear the difference. While Dolby Digital is louder at lower volume levels on my system, DTS is more crisp.

I’d like to see DTS support for regular DVDs and for Xbox Live Video Marketplace. I wonder why this feature is specific to HD-DVDs? Anyone know?

(link)

Mvh. Offcourse

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2009 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

ang denons manaler synes jeg generelt de er dårlige. Man skal ikke sætte sig ned og læse den fra ende til anden, men de plejer som regel at være helt ok at slå op i hvis der er et eller andet info man lige mangler

darknon
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Februar 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Tak for alle jeres svar.. Ofcause: Tak for guiden :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes