| Forfatter |
|
jonas hansen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 183
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
jonas hansen skrev:
|
Hej Pascal.
jeg kan da godt spille stereo med subwooferen slået til.... Det er nærmere det modsatte der er mit problem: hvis subwooferen er slået til i surround mode, er den også slået til i stereo mode og omvendt.
Min firmware version er også 2.10a. Med begrænset baskontrol mente jeg iøvrigt (ud over ovenstående) at jeg savner mulighed for selv at vælge delefrekvens til subben, samt at kontrollere fasen af denne.
Jonas
|
|
|
Lyder da godt nok lidt spøjst. Min sub spiller ikke, når jeg kører stereo setup. Der bliver ikke sendt noget signal til den, hvordan ser din opsætning helt præcist ud? Hvis du fx. bruger cd indput i stereo spiller din sub så? Min sub har en lille diode bag på, der registrerer når et signal bliver modtaget, og den lyser ikke op i stereo men kun i en af surround-formaterne.
|
|
|
Ja det lyder godt nok lidt sjovt. Det er ligemeget hvilke indgange jeg bruger fra mine signalkilder.
Nu har jeg den godt nok ikke lige sat til for tiden p.g.a. flytning, men mener bare at man slår subwoofer til under speaker setup. Afhængig af hvilke andre højttalere man har, vælger man small eller large. det grundliggende niveau på subwooferen indstiller man også der (så alle højttalere spiller lige højt). Ønskes et andet niveau på visse formater (eks mere sub på film end alm stereo) indstilles dette under source... det kunne da være at det er noget af det, der er gået galt for dig? men så burde din sub måske nok stadig vise et signal (min har ikke en sådanne funktion).
m.v.h. Jonas
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Til Pascal og Jonas...
Jeg tror uoverensstemmelsen ligger i at i hver især har forskellige delefrekvenser på det interne delefilter .. sikkert fordi at indstillingerne mht. højttalerstørrelse Small / Large ikke står ens.
Jeg har selv haft en 2.0 og har aldrig oplevet det med at den giver fuld knald på bassen.... og har aldrig hørt om det før ... er du helt sikker på at der ikke ligger en fejl til grund ?
|
|
|
Hej Dennis.
Ja jeg er helt sikker. Der er flere inde på andre fora, som beretter om samme problem.
m.v.h. Jonas
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
|
Til Pascal og Jonas...
Jeg tror uoverensstemmelsen ligger i at i hver især har forskellige delefrekvenser på det interne delefilter .. sikkert fordi at indstillingerne mht. højttalerstørrelse Small / Large ikke står ens.
Jeg har selv haft en 2.0 og har aldrig oplevet det med at den giver fuld knald på bassen.... og har aldrig hørt om det før ... er du helt sikker på at der ikke ligger en fejl til grund ?
|
|
|
Jeg oplevede det heller ikke på min 2.0´er, men jeg har hørt om nogle af dem som kunne lave nogle tricks, men dertil ville jeg netop have nævnt firmware-versionen, men i dette tilfælde er det vist forgæves... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Februar 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Knoxville skrev:
|
Til Pascal og Jonas...
|
|
|
Jeg oplevede det heller ikke på min 2.0´er, men jeg har hørt om nogle af dem som kunne lave nogle tricks, men dertil ville jeg netop have nævnt firmware-versionen, men i dette tilfælde er det vist forgæves...
|
|
|
ja. Jeg lader bare være med at skrue ned (til stor irritation for underboen ). Jeg tror at det er den løsning på problemet, der ligger ligefor.
m.v.h. Jonas
|
| Til top |
|
| |
havenissen Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2003 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak til alle
Jeg har nu købt en HK signature 2.0
Og glæder mig til at få den (kommer Torsdag)
Så det bliver sku en fed weekend 
|
| Til top |
|
| |
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
| Sendt: 24 Februar 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er altså næsten sikker på, at den slår subwooferen fra når du spiller i stereo med begge fronthøjtalere sat til large.
|
| Til top |
|
| |
CJOE Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun bekræfte PASCAL´s formodning. Når fronthøjttalerne sættes til 'large' et det ikke muligt at få signature 2.0 til sende signal til subben i stereo. Når fronterne er sat til 'large' sendes der kun signal til subben i DD/DTS-mode.
Omkring buggen med fuld skrald på subben, så kan jeg fremprovokere det på kommando. Sæt en skive på i DTS-mode og sæt volumen til 01,02 eller 03 og bed til at din sub ikke brænder af (skru ned for den inden I prøver). Det er åbenbart en generel fejl siden så mange døjer med det. Jeg har seneste version som er 2.10a så det er ikke derfor.
En anden bug i softwaren er ved manuel tildeling af navne på radiokanalerne. Det går den fuldstændig ned og man skal tage strømmen for at kunne komme videre.
Det er for dårligt at sådanne fejl ikke er rettet inden produktet kom på gaden. Min ryger til reperation NU !!
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht søgeproblemerne fra tidl, så bruger jeg altid google, når jeg vil søge uden for titel/bruger: "søgeord site:www.hifi4all.dk" Det er desuden muligt på denne måde at gå endnu længere tilbage, da google cacher alt.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeps, de fleste søge maskiner, f.eks. altavista kan indstilles til kun at søge på et bestemt site/server
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
syntes jeg så den herinde tilsalg for 4000kr brugt
|
| Til top |
|
| |
hedi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 08 Oktober 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Johnny jeg må desværre sige de andre imod.
Jeg har selv haft en HK signature 2,0 surround processor, magen til fejlbehæftede maskine skal med lede længe efter. Jeg har faktisk haft 2 og de begge havde fejl. Yderligere er den ikke særlig god betjeningsmæssigt i menyerne og opfører sig meget pudsigt en gang imellem. Til at starte med var jeg tilfreds med den, men med tiden blev den til en daglig gene. Yderligere er denne processor jo også noget forældet idet den kun understøtter DD og DTS 5,1. Den kan iøvrigt heller ikke selv finde ud af signalet som kommer fra din DVD afspiller og selv afkode den, du skal vælge om det er DD eller DTS signal som den får. Den blinker godt nok i displayet hvis der er noget galt, men det er nu ikke så imponerende. Men selv surround delen var ikke det vigtigste for mig, det var dens egenskaber i stereo som jeg var meget glad for. Men da nummer 2 gik i stykker fik jeg nok, og den skulle iøvrigt repareres for 2 gang hvilket man ikke lægrere kunne gøre i DK og den blev derfor sendt til HK i Tyskland. 
Iøvrigt brummede/summede begge HK som bar fanden fra strømforsyningen. 
Jeg fik heldigvis byttet den til en anden og har nu en Rotel RSP1068 til kr. 14.500. Ved lyttetest er Rotellen væsentligt bedre i stereo end HK og som surround processor kan den tage alt det sidste ny
e.
Men til prisen vil jeg anbefale dig, at købe en NAD T163v2 surround forforstærker som jeg også testede mod HK Signature 2,0 den var ogås langt bedre end HKen.
Og sidst men ikke mindst koster den kun 4999 er næsten lige sat ned fra 7000 i klubben.
Den er ikke nær så pæn som HK er måske lidt grim men den sparker røv både i stereo og surround. (det er som nat og dag)
NB. en af mine venner havde også en HK signature 2,0 han er af samme opfattelse som mig og har også skiftet til en Rotel.
Havde situationen været en anden (fik fuld refusion for min HK af forhandleren) ved køb at Rotellen isteddet for ville jeg nok have købt den NAD.
Rotellen og NADen er et langt bedre køb end HK Signature 2,0 du vil spare dig selv for mange ærgelser ved ikke at købe den HK. Tro mig 
MVH
Henrik D
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
CJOE skrev:
|
Jeg kan kun bekræfte PASCAL´s formodning. Når fronthøjttalerne sættes til 'large' et det ikke muligt at få signature 2.0 til sende signal til subben i stereo. Når fronterne er sat til 'large' sendes der kun signal til subben i DD/DTS-mode.
Omkring buggen med fuld skrald på subben, så kan jeg fremprovokere det på kommando. Sæt en skive på i DTS-mode og sæt volumen til 01,02 eller 03 og bed til at din sub ikke brænder af (skru ned for den inden I prøver). Det er åbenbart en generel fejl siden så mange døjer med det. Jeg har seneste version som er 2.10a så det er ikke derfor.
En anden bug i softwaren er ved manuel tildeling af navne på radiokanalerne. Det går den fuldstændig ned og man skal tage strømmen for at kunne komme videre.
Det er for dårligt at sådanne fejl ikke er rettet inden produktet kom på gaden. Min ryger til reperation NU !!
|
|
|
Det, der idag er det generelle problem for Signature-ejere er, at hele projektet blev syltet fra Harman´s side. Der blev arbejdet på en firmware-opdatering, men den nåede aldrig at komme ud inden farvel - den tilhørende DVD-afspiller nåede heller aldrig længere end prototype-stadiet! Efterfølgende rygtedes det at nogle af de fyrede projekt-arbejdere bag Signature-serien var startet op for sig selv og arbejdede videre med nye software-versioner, men det gik desværre også i vasken, så jeg tror ikke at du skal gøre dig ret store forhåbninger om at få rettet de bugs der er i 2.0´eren. Til prisen er det nok desværre noget man må leve med - heldigvis kan man så sige at det er bagateller, men naturligvis er det useriøst.
Jeg har haft kontakt med en af dem der var med til at lave softwaren, så det er rimeligt godt bekræftet! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv en og den er nu til rep. i tyskland og har i mellem tiden købt marantz billigste surround amp (sr4200) som er mindst lige så god.
har ikke oplevet det med subben.
på min spillede subben heller ikke i stereo
men hvis man kørte billedet igennem var det ligesom billede pulsede på den
og den støjede helt (susen bare den stod tændt) samt den "tabte" de digitale signaler, dvs hvis man spolede et kapitel frem på en dvd, så forsvandt lyden, man skulle så vælge indgangsvælgeren (fx video eller cd eller lign. hvor nu dvden var tilsluttet) så kom lyden tilbage.
Marantzen har INGEN af ovennævnte fejl, men nu er min 2.0er så også til rep. så spændende og se hvad de finder ud af.
__________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været mange underlige symptomer på de 2.0´ere - håber da at de finder løsningen på din. Du skriver at SR4200 er lige så god - målt hvorledes? 2.0´eren er jo kun en forsats!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subben spillede med her og jeg kan sgu ikk' lige skrive under på at den skulle stinke så meget som du siger tony ;-)
Syntes det er en ualmindelig god preamp til de 3500-4000 den ligger til på brugtmarked
__________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
| Der har været mange underlige symptomer på de 2.0´ere - håber da at de finder løsningen på din. Du skriver at SR4200 er lige så god - målt hvorledes? 2.0´eren er jo kun en forsats! |
|
|
bruger min SR4200 som forforstærker (den har 5.1 pre-out)
ej hvis de kan kurrere de fejl beholder jeg den også når jeg får den tilbage __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bliver spændende at høre, for du er langt fra den eneste med problemer på en 2.0´er!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 14 Oktober 2004 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg et problem med at når jeg har en dd kilde, så kan jeg højst skrue op til "53", hvor jeg derefter ikke kan banke den længere op og det er desværre ikke ret højt..
Er jeg den eneste der har dette problem? ;)
|
| Til top |
|
| |