| Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stor tak til Leif for at have lagt mange kræfter i det her arrangement. Især den gratis sodavand, som undertegnede nok
desværre kom til at gøre et pænt indhug i, var dejligt.
Der var masser af smil og sjov rundt omkring, og folk hyggede sig med at lytte, pille og kigge på diverse obskurt rørgrej.
Langt det meste var dog vintage, og det lod nogen gange til at vintage-delen var en af de bærende ting ved arrangementet.
En vis hype af de her produkter opstod vist nok også rundt omkring i hjørnerne.
Personligt kunne jeg godt tænke mig et kommende rørtræf der havde en bredere appel, og dermed også en større variation
af det udstyr der blev taget med. Rør og vintage hører jo ikke endegyldigt sammen. Det er naturligvis et spørgsmål om
hvem, der har lyst og tid til at tage noget grej med, så kunne man måske lave en lille udvælgelsesproces, så det endte op
med at der var ting for enhver smag.
Lydmæssigt kunne jeg rigtig godt lide de gamle Tannoy, og det spillede ret godt på The Final Amp og Audio Note kittet. Det
var efter min mening, med stor margin, den bedste lydmæssige oplevelse på træffet.
Jeg håber der kommer et nyt rørtræf i fremtiden, og det her var egentlig bare input til hvad jeg mener, kunne gøre træffet til
et bredere favnende forum for rørentusiaster (og måske endda kedelige transistor-fanboys som mig selv  ).
Mvh
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her billede er da fantastisk.
Det ligner Jesper holder et eller andet usynligt. Og Supos står og kigger, lettere interesseret:.. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
BoPtiljudrop Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er et rat: "og så lagde jeg mig lige ind i nødsporet og lukkede helt op for swinet wruuum wruum", ja det er helt vidunderligt  , undskyld Jesper
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Stor tak til Leif for at have lagt mange kræfter i det her arrangement. Især den gratis sodavand, som undertegnede nok
desværre kom til at gøre et pænt indhug i, var dejligt.
Der var masser af smil og sjov rundt omkring, og folk hyggede sig med at lytte, pille og kigge på diverse obskurt rørgrej.
Langt det meste var dog vintage, og det lod nogen gange til at vintage-delen var en af de bærende ting ved arrangementet.
En vis hype af de her produkter opstod vist nok også rundt omkring i hjørnerne.
Personligt kunne jeg godt tænke mig et kommende rørtræf der havde en bredere appel, og dermed også en større variation
af det udstyr der blev taget med. Rør og vintage hører jo ikke endegyldigt sammen. Det er naturligvis et spørgsmål om
hvem, der har lyst og tid til at tage noget grej med, så kunne man måske lave en lille udvælgelsesproces, så det endte op
med at der var ting for enhver smag.
Lydmæssigt kunne jeg rigtig godt lide de gamle Tannoy, og det spillede ret godt på The Final Amp og Audio Note kittet. Det
var efter min mening, med stor margin, den bedste lydmæssige oplevelse på træffet.
Jeg håber der kommer et nyt rørtræf i fremtiden, og det her var egentlig bare input til hvad jeg mener, kunne gøre træffet til
et bredere favnende forum for rørentusiaster (og måske endda kedelige transistor-fanboys som mig selv ).
Mvh |
|
|
Tak for det  Jammen så er det jo bare om at i får kridtet ørene og spidset skoende og ellers kommer i gang med organiseringen af næste års rørtræf
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper: Supos nu skal du se hvordan jeg, med mine bare næver, bøjer denne metalstang!
Supos: Hmm, Been there, done that! __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super godt træf med godt humør (lissom i Hald)...vintage eller ej...hot or not...jeg kan godt lide det hele og uhmm de der Tannoy kan jeg sagtens få plads til her. Forstærkeren har jeg jo .
Vedr. Jesper på billedet ...jeg tror han fortæller om sin sidste fisketur
For dem det ku interessere...se hvordan det gik med Sansui 1000A recieveren
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=64871&P N=1&TPN=10
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jesper: Supos nu skal du se hvordan jeg, med mine bare næver, bøjer denne metalstang!
Supos: Hmm, Been there, done that! |
|
|

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania skrev:
Super godt træf med godt humør (lissom i Hald)...vintage eller ej...hot or not...jeg kan godt lide det hele og uhmm de der Tannoy kan jeg sagtens få plads til her. Forstærkeren har jeg jo .
Vedr. Jesper på billedet ...jeg tror han fortæller om sin sidste fisketur
mvh |
|
|
"æhh, så sad krogen der - og æh fisken den ville lig'som ik' være stille - du ved..."
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
| Den kage fætter, hva indeholdt den? |
|
|
En afspilleforstærker jeg byggede for mange år siden - den er beskrevet her: http://stiftsbogtrykkeriet.dk/~mcs/Tandberg/index.html - billeder på side to 
Mastervol skrev:
| Langt det meste var dog vintage, og det lod nogen gange til at vintage-delen var en af de bærende ting ved arrangementet. |
|
|
Jeg stillede op med hele 5 forstærkere bygget indenfor de sidste 3 måneder. Hvor nyt skal udstyret da være? 
BoPtiljudrop skrev:
| Til
aller sidst nåede vi lige at høre Mikkels lille pl 86 forstærker på
Jespers Rogers. I mine øjne var det faktisk noget af det mest
interessante som vi nåede at høre, det lød spilleme godt! |
|
|
Tak for roserne! Jeg havde ikke regnet med det ville gå godt med en lille forstærker på de højttalere, men det spillede dejligt!
Citér:
| I aller
sidste øjeblik nåede vi også at høre kagedåse + mono Tandberg
spolemaskine, det virkede meget overbevisende. Kunne man lave det samme
på en stereomodel ville den sikkert markere sig som en temmeligt
kapabel spolemaskine, sejt! |
|
|
Så må jeg hellere få stereoversionen færdig til næste gang. Måske også med optagefunktion så man kan sammenligne før og efter bånd... Tak for en hyggelig dag og et glimrende arrangement! Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
gurup Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 02:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Bob!! Nu ikke for hård ved jesper !  Selvfølgelig viser han størrelsen på en sjællandsk fiskekrog !!  Øø undskyld !! måske tager jeg fejl , super at i havde en hyggelig dag!! (uden mig  )   ;   ; Med Venlig (Jydsk) Hilsen Gunnar
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Da jeg så fik den fri af alt storskraldpapiret og op i øjenhøjde, så jeg hvad det var jeg havde fundet: en Beogram 3000, altså en Thorens TD124 i en B&O kasse" PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
pqrannes Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 23 November 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1571
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
| ... Næste gang er jeg ikke optaget af noget så åndsvagt som et motionsløb, jeg ærgrede mig hele dagen.(og ømmer mig idag).

|
|
|
Hej Zakken, Din gode, dårlige undskyldning skal ikke have lov at forblive ukommenteret. Flot! PQR __________________ Masser af vintage grej.
www.vintagehifi.dk
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Langt det meste var dog vintage, og det lod nogen gange til at vintage-delen var en af de bærende ting ved
arrangementet. |
|
|
Jeg stillede op med hele 5 forstærkere bygget indenfor de sidste 3 måneder. Hvor nyt skal udstyret da
være?
Jojo, der var undtagelser. Men jeg kunne så tilgengæld ikke se nogen højttalere eller CD afspillere af nyere årgang.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
har du vintagefobi mastervol?  nu er der jo som bekendt ikke sket noget på højtalerfronten siden midten af halfjerdserne og skal man endelig lytte til cd kan det jo ligesågodt være 1st. generations cdafspillere fra den gang man lavede skuffen af støbejern og købte drevet hos fords truck division - alt siden hen på den front har jo været blot et ynkeligt forsøg på at tilsløre de fejl dette kiksede medie nu fra tegnebordet er født med. Havde der ikke kommet en fødselsdag i vejen og var min Leak kommet tilbage fra rep havde der været endnu mere vintage med til rørtræffet - mono enda - så du slap billigt mastervol
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
| Stor tak til Leif for at have lagt mange kræfter i det her arrangement. |
|
|
Ja selvom en ikke kunne være der, så er det sgu godt gået Leif . Bare kom med en dato, så er jeg klar .
|
| Til top |
|
| |
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
BoPtiljudrop skrev:
Hej Lou: UB 40 Live (1983) https://www.rillen.dk/index.asp?headGroupID=2&ProductNr= 853645 Man kan sige at det er fra før gruppen går "pop". I første optryk og alt det der er vinylen kanon kval.
Jeg fandt et sæt højttalerkabler, det må være dem jeg lånte af PQR, en hvid prøveledning med krokodillenæb, jeg gætter på tube mania.
Nåe ja, så fandt jeg også et par solide håndfulde elektronikskrot, sådan lidt fejet ind under en radiator...??? Jeg gætter på at det kommer fra en lang københavner
|
|
|
Sorry. ikke med vilje.
Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var sgu en herlig søndag vi havde, syntes jeg. Og hyggeligt at møde en masse glade rør-feaks. Tak til Leif for arrangementet og for hjælpen med at slæbe. Håber vi alle kan mødes en anden gang, til endnu et træf.
LouBP skrev:
Forresten vil jeg godt vide hvilken plade det var du, Bop, spillede, den første reggae plade? Og Hvilken plade det var ahania spillede for os. Den med de flotte dybe stemmer  |
|
|
Pladen hedder Stockfisch-Records: Vinyl Collection
og nummeret var Chris Jones - No Sanctuary Here.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Nu vil jeg lige tage mig sammen og samle lidt op på det her. Først og fremmest tak til jer alle. Har i bemærket at der faktisk var en utrolig spændende variation? Ahanias store flotte moderne setup, utroligt dejligt at du kunne skaffe det til Århus! Jeg er stadig ked af at vi ikke kunne yde det retfærdighed i de dårlige lokaler. Jeg kan godt forstå tube mania, personligt skulle jeg også nok få plads til sådan et sæt Tannoy, om så sofaen, bogreolerne, stuebirken og det hele måtte vige! Det var en stor fornøjelse endeligt at kunne opleve sådan et par ægte klassikere! En god variation af kinesiske "go buy it" forstærkere, hvor man fik indtryk af, hvad menneskepenge kan købe, det er i mine øjne ikke så lidt. Specielt deres finish og udseendet er da helt i top, man skal ikke skamme sig over at have sådan en stående fremme, at de så også kan spille musik, det er da fantastisk - kina ind i EU (så vi kan slippe for al den straftold...") Og så havde vi PQR's fantastiske vintage udstyr. For det første var der meget sjælne ting, det er en ære at kunne opleve en fungerende Shell, bøj jer i støvet! Og ikke mindst har PQR en meget spændende filosofi omkring musikken og lyden, hvor jeg fornemmer at det netop er musikkens præmisser der står i centrum. "Papkasser" eller ej, jeg kan godt høre at de kan noget særligt, og jeg kan godt forestille mig, at opstillet rigtigt så er de et meget spændende bekendtskab. Så havde vi en hoben DIY udstyr, alt fra det mest prangende med kobberindkabslede nørde-folie-i-olie caps og det fulde udtræk, over rørbamsen der tror den er skabt til at vise farvebilleder men også kan punktsvejse hvis det kniber, til en kagedåse med en fuglerede af elektronik inde under. Jeg er bare ked af at vi ikke nåede at samle disse ting på en eller anden måde, for at høre mere af det og for at sammenligne på tingene. Og så havde vi en sammenligning af billige kinesiske møgforstærkere, der faktisk meget tydeligt viste forskellige modifikationers betydning for lydoplevelsen - og så var der naturligvis også lige en sammenligning med originalen! Alt i alt syntes jeg virkelig at jeg fik noget med hjem, noget at tænke over, inspiration og ikke mindst nogle gode oplevelser! Edit: Så klap dog i sure gamle mand: Så at man kan komme her bagefter og pege fingre efter det der var "dårligt" i stedet for at se på det gode aspekter, det forstår jeg slet ikke! Det her var et godt bud på, at der overhovedet er grobund for en tilbagevendende begivenhed, men de herrer er da velkomne till at stille noget udstyr til rådighed, som kan tilfredstille deres preferencer, eller tromme nogle folk op som kan Jeg skal nok være der og nyde muligheden for at opleve den slags udstyr.End edit  Der skal også være en stor tak til Århus Kunstakademi, som jo reelt reddede træffet, Hej Palle
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
har du vintagefobi mastervol? nu er der jo som bekendt ikke sket noget på højtalerfronten siden midten
af halfjerdserne og skal man endelig lytte til cd kan det jo ligesågodt være 1st. generations cdafspillere fra den gang man
lavede skuffen af støbejern og købte drevet hos fords truck division - alt siden hen på den front har jo været blot et ynkeligt
forsøg på at tilsløre de fejl dette kiksede medie nu fra tegnebordet er født med. Havde der ikke kommet en fødselsdag i vejen
og var min Leak kommet tilbage fra rep havde der været endnu mere vintage med til rørtræffet - mono enda - så du slap billigt
mastervol
|
|
|
Når der er så meget vintage samlet på et sted, så må jeg sige jeg føler mig lidt beklemt.
Om der er sket nogen udvikling siden 70'erne? Det tror jeg nok der er, men det hører vist til i en helt anden tråd.
|
| Til top |
|
| |
angute Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 145
|
| Sendt: 16 Juni 2009 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dette træf var jeg forhindret pga. konens vagtplan, til næste træf vil jeg også være forhindret pga.:næste gang må vi ha' Jealvox i stedet for de der bagladere!
For jeg har nok kun bagladere til den tid og jeg kunne godt tænke mig at høre bagladere med rør, før jeg vil bruge penge til sådan et.
|
| Til top |
|
| |