Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 06:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Selvbyggeri betaler sig ikke (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Nu vil jeg lige understrege at mine forstærkere er lavet som medbyg. Jeg har ikke selv konstrueret noget, men har blot samlet dem selv.

Jonas, min tillid til din objektivitet har lidt et alvorligt knæk. Du vil sammenligne pærer med æbler for at få ret:

1. Det er da muligt at den lille NAD lyder bedre, men jeg skal have noget effekt når jeg spiller højt. Mine højttalere har en følsomhed på 82 dB og er 4 ohm, og mine sub's er bygget til 2000 W. Det eneste en NAD 3020 ville lave i mit anlæg var at lukke røg ud. For mig er det ikke noget alternativ. Husk nu, at overskriften ikke lød :"Selvbyggeri betaler sig ikke for Jonas Bojer"

2. Hvorfor må du skrive brugtpriser for dit færdige grej? Står sammenligningen mellem brugt grej og selvbyg?

3. Og hvorfor skal vi selvbyggere pinedød angive et timeforbrug der skal medregnes? Så kan modeljernbaner jo heller ikke betale sig?

PS. Jeg tager lige mine 200 kr's PC højttalere med. Så må vi se om de er bedre end dine Linn. (Nu ved du hvordan jeg havde det da du skrev det med NAD'en. Også selv om det måske er sandt, synes jeg ikke den slags udtalelser er specielt respektfyldte. Du latterliggører mit projekt på forhånd, og antyder jo allerede en forud indtaget holdning til det grej der skal vurderes objektivt.)

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Skorpio
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Ja, Jonas er i hampen hvis han vil sammenligne at selvbyg ikke betaler sig og hans start reference er en modificeret brugt enhed....om igen!

Hvis jeg havde snydt en døv enke af en lydentusiast et sæt Quad ESL for 150kr, kunne jag da ikke bruge den til sammenligning med nye produkter i prisklassen 50-1000kr.....

Men omvendt, fornemmer jeg at Sven P er ved at blive mør ved tanken om at hans forstærkere skal op imod en tweeket 3020? Det syntes jeg er interessant...

Til top Vis Skorpio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skorpio

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa

For mig er sagen da enkelt. Hvis et selvbygger produkt ikke spiller bedre musik end f.eks. en gammel forstærker så hvorfor selvbygge ? Men det er jo blot et sjov lille ting for det er jo mange andre ting der skal ses på så måske jeg tager den med det kunne da være sjovt. Ellers var det nu en gammel LK100 jeg ville bruge.

Det handler for mig om at få så god lyd for mine penge derfor syntes jeg det er sjovt at teste ting og jeg glæder mig da til dette for Sven lyder til at have styr på nogle ting og måske det er en Svend forstærker jeg komme til at have stående for fremtiden ? hvem ved jeg er åben.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 Marts 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Nu vil jeg lige understrege at mine forstærkere er lavet som medbyg. Jeg har ikke selv konstrueret noget, men har blot samlet dem selv.

Jonas, min tillid til din objektivitet har lidt et alvorligt knæk. Du vil sammenligne pærer med æbler for at få ret:

1. Det er da muligt at den lille NAD lyder bedre, men jeg skal have noget effekt når jeg spiller højt. Mine højttalere har en følsomhed på 82 dB og er 4 ohm, og mine sub's er bygget til 2000 W. Det eneste en NAD 3020 ville lave i mit anlæg var at lukke røg ud. For mig er det ikke noget alternativ. Husk nu, at overskriften ikke lød :"Selvbyggeri betaler sig ikke for Jonas Bojer"

2. Hvorfor må du skrive brugtpriser for dit færdige grej? Står sammenligningen mellem brugt grej og selvbyg?

3. Og hvorfor skal vi selvbyggere pinedød angive et timeforbrug der skal medregnes? Så kan modeljernbaner jo heller ikke betale sig?

PS. Jeg tager lige mine 200 kr's PC højttalere med. Så må vi se om de er bedre end dine Linn. (Nu ved du hvordan jeg havde det da du skrev det med NAD'en. Også selv om det måske er sandt, synes jeg ikke den slags udtalelser er specielt respektfyldte. Du latterliggører mit projekt på forhånd, og antyder jo allerede en forud indtaget holdning til det grej der skal vurderes objektivt.)

Hvorfor jeg medtager de timer man bruger er fordi det er sådanne man regner tingene ud for at få en sammenhængende pris. Sådanne SKAL man regne hvis man skal have priser der er til at sammenligne. Det er ikke mig der har bestemt det men når det handler om at få MEST lyd for pengene så skal den tid altså medregnes.

Modelbyg nej hvis man gør alle ting op i penge kan mange ting ikke betale sig men modelbyggere gør det jo for fornøjelsens skyld og selvbygger du af samme grund er det OKI men jeg siger blot det ikke kan betale sig at selvbygge i forhold til penge/kvalitet og det er jo en HELT anden sag.

Lad os nu se hvordan den test går, det bliver hyggeligt og hvilket som helst kan jo ske.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har et spørgsmål: Hvilken timeløn skal jeg som selvbygger beregne mig?  Og hva' mæ weekendtillæg, overtid, feriepenge?
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret  

Ikke for at være lysseslukker, men Jonas har fuldstændigt ret i sine betragtninger. Selvbyggeri er noget man skal gøre fordi man synes det er sjovt, ikke for at spare penge.

Det er specielt indenfor højttalere hvor der er en del håbefulde optimister. Uden baggrund for at lave de beregninger der skal til, samt det rigtige måleudstyr, skal man være meget heldig for at få bare et rimeligt resultat. 

Igen, ikke for at være pessimist, men det er faktisk et let beviseligt faktum.

Karsten

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten

Ja, det skal du jo sige!

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

En LK 100 er en Linn effektforstærker fra 1980´erne. Har selv haft et sæt.

Idag koster den ikke alverden, fordi den lyder meget af 80`er lyd. 

Dengang kostede den da rimeligt meget, og ligger vel idag på 1.500,- kr brugt.

Når den "testes", som du ynder at udtrykke dig, er det ikke uinteressant hvilken forforstærker og interconnectors du bruger. De KAN være særlig Linn-venlige begge parter.

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hej.

For at yde SvendP's forstærker retfærdighed. Burde der testes på hans tungtdrevne højttalere.

Her vil svage forstærkere tabe pusten. Grunden til at svend byggede en kraftig DIY forstærker, var vel at der ikke var et prisbilligt alternativ med denne effekt(og lyd).

Nyt DIY system under opbygning...
Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Ikke for at være lysseslukker, men Jonas har fuldstændigt ret i sine betragtninger. Selvbyggeri er noget man skal gøre fordi man synes det er sjovt, ikke for at spare penge.

Det er specielt indenfor højttalere hvor der er en del håbefulde optimister. Uden baggrund for at lave de beregninger der skal til, samt det rigtige måleudstyr, skal man være meget heldig for at få bare et rimeligt resultat. 

Karsten

Man kan jo altid stille det op sort og hvidt. Nu kan måle udstyr i dag købes

for en brøkdel af hvad det tidligere kostede. Så kunne jeg sige at det er et

beviseligt faktum at det kan man. Men det er da rigtigt at vis man tror at man

lige med venstre hånd kan  lave noget der duer tager man fejl. Ps når mine

forsøg er afsluttet, og jeg har en færdig højtaler vil jeg da godt udfordre alle

højtalere under 40kilo, bare for at sætte et tal.Og det var kilokr.ikke vægten.

MVH 

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Karsten

Hvis alt skal regnes op i timeløn, er der ikke meget der kan betale sig.

F.eks. skulle man have en havemand til at ordne have, Buddreng til at ordne ens indkøb. Hvis man f.eks. skulle købe en forstærker til 5000 kr, skulle man ikke bruge mange timer på at undersøge markedet og lytte til forskellige modeller, hvis prisen var 300kr/time. Hvis man kunne beslutte sig hurtigere, ved at købe en dyrere forstærker ville dette være bedre .

Men verden ser jo ikke sådan ud.. Mange selvbyggere går i gang fordi der ikke er noget reelt alternativ. Mange har ikke 20.000 til et sæt højttalere. istedet bygger de et par til måske 6000 med samme ydelse. Hvis de ikke kunne bygge selv, måtte de nøjes med færdig højttalere til 6000kr..

Til top Vis LGrau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LGrau Besøg LGrau's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
...Igen, ikke for at være pessimist, men det
er faktisk et let beviseligt faktum.
Glimrende. Vi ser frem til
at du fremlægger beviserne.

/U.
Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Jonas, din logik dikterer, at det ikke kan betale sig at lave mad selv. Hvis jeg bruger en time på at handle ind, lave mad og vaske op, så har jeg "brugt" 150 kr. Plus råvarer for 50 kr. Så kunne jeg ligeså godt have spist på restaurant for 200 kr. 

Men det gør man jo netop ikke, fordi den tid man bruger ikke koster noget. 

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

thofte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Denne diskussion er meningsløs og burde stoppes.

Jeg kan kun opfordre potentielle selvbyggere til at gå igang. Det er en sjov og berigende beskæftigelse. Og mange, rigtig mange har haft fornøjelse af det. Især nu hvor nettet giver uendelige muligheder for inspiration og hjælp, hvis man går død. Og med selvbyggeriet følger udviklingsmuligheder fremover som er større end hvis man nøjes med at købe alt. Det er der omvendt ikke særlig mange udfordringer i, og der er, som det også fremgår i denne tråd, en stærk mulighed for, at man ender i lejrtænkning og uinspirerende mærkeloyalitet!

Jeg har tidligere talt om, at jeg ville checke Linn ud. Jeg er kommet i tanker om, at det behøver jeg ikke. Jeg hørte jo Eben højtalerne på hifiudstillingen; drevet af forskelligt Linnudstyr. jeg husker ikke hvad. Det lød ikke nødvendigvis så ringe; det gjorde noget rigtigt, synes jeg. Til gengæld var det uudholdeligt at høre på, fordi lyden var helt forfærdelig skarp. Vanvittigt betonet i øvre mellemtone. Det vil jeg ikke risikere at udsætte mine ører for igen.

ole thofte

Til top Vis thofte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thofte

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Så tror jeg da godt jeg vil ansætte dig i mit firma når jeg en dag får et.

For ikke at diskutionen og tråden skal ødelægget frem og tilbage med priser for jeg har jo før sagt at ting ikke skal gøre op i penge for så kan intet betale sig, skal vi så ikke stoppe her ? Jeg regner jo med vi skal mødes i denne eller næste uge.

Jonas Bojer

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Mit indlæg var bestemt ikke ment som en hån mod selvbyggere. Der er bare mange som slet ikke får indfriet sine forventninger, og står tilbage med et sæt højttalere som slet ikke står mål med den tid og de penge der er investeret i projektet.

Såfremt folk har teorien i orden, og adgang til test og målefaciliteter, kan det med lidt held godt lade sig gøre at bygge noget fornuftigt.

Sandsynligheden for at få et rimeligt resultat er naturligvis væsentligt større, hvis man køber et godt byggesæt, og samler selv.

Well, mit budskab er egentligt bare at man skal have realistiske forventninger og vide hvad det er man kaster sig ud i.

Karsten 

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted

LGrau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Svend P skrev:

Så tror jeg da godt jeg vil ansætte dig i mit firma når jeg en dag får et.

For ikke at diskutionen og tråden skal ødelægget frem og tilbage med priser for jeg har jo før sagt at ting ikke skal gøre op i penge for så kan intet betale sig, skal vi så ikke stoppe her ? Jeg regner jo med vi skal mødes i denne eller næste uge.

Jonas Bojer

Ok, du får nok alligevel ikke overbevist DIY'erne om at det ikke kan betale sig.

Glæder mig til at høre dommen.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 15 Marts 2004 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Mit indlæg var bestemt ikke ment som en hån mod selvbyggere. Der er bare mange som slet ikke får indfriet sine forventninger, og står tilbage med et sæt højttalere som slet ikke står mål med den tid og de penge der er investeret i projektet.

Lige netop det er det jeg gerne vil fortælle så ikke folk brænder deres penge forkert af.

Såfremt folk har teorien i orden, og adgang til test og målefaciliteter, kan det med lidt held godt lade sig gøre at bygge noget fornuftigt.

Måske

Sandsynligheden for at få et rimeligt resultat er naturligvis væsentligt større, hvis man køber et godt byggesæt, og samler selv.

Well, mit budskab er egentligt bare at man skal have realistiske forventninger og vide hvad det er man kaster sig ud i.

Karsten 

Oluf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige lyst til at kommentere Bojers tankegang lidt. Jonas
udgangspunkt var, at selvbyg ikke betaler sig. Denne påstand
byggede på et meget begrænset empirisk grundlag. Derudover
var det meget uklart, hvad han præcist mente. Er det i forhold
til nye produkter/brugte/i forhold til at forbedre et
færdigproduceret produkt - skal det forstås økonomisk eller
kvalitativt???....hmmmm.

Som jeg læser det og har læst mange af Jonas indlæg er det
mest ment som en provokation, som Jonas bruger til at komme
i kontakt med andre på. Om der også er et element af
arrogance og bedrevidenhed....tja, der er ihvertfald et element
af naivitet, som måske tager sig ud som arrogance.

Men når jeg ikke tror det hele handler om arrogance og forsøg
på smartness, er det
fordi Jonas jo trods alt viser en vis form for evne til dialog og en
vis evne til at moderere sine standpunkter, når lavinen
begynder at rulle.....Det er heller ikke fordi, der er noget galt
med at være provokerende eller tale midt imod det alment
accepterede (hvis det gør sig gældende i dette tilfælde?), det
kan kræve både mod og mandshjerte og skulle man måske
tilføje her....viden.

citerer lige fra JB:
"Jeg mener ikke at selvbyg dur i kvalitet i forhold til de penge
og tid man bruger."

og så konklusionen:

"Konklusionen er og bliver at hvis i skal have mest lyd for jeres
penge så skal i ikke selvbygge, i skal KUN selvbygge fordi i
syntes det er noget interssant tidspilde og er ligeglad med om i
får god lyd."

Og efter dette gensyn må jeg lige korrigere migselv. Det er dog
den mest, IKKE fantastiske, men fanatiske gang naive og
selvoppustede ævl...Desværre Jonas, jeg kan ikke have respekt
for en mand, der slynger om sig med vilde postulater, grebet ud
af din egen indskrænkede verden og ikke den virkelighed du
kunne undsøge lidt nærmere...og blive klogere på, hvis du var
nysgerrig. Med disse lysår af klippefast foragt for alt der kan
minde om videnskab, håber jeg ikke du er akademiker eller
overvejer at blive det. Så skal du da lige sluge ti dusin kameler
først!!!! Og så drop dit pis med at du kan (og kun du!!!!) bruge
ørerne - det kan alle komme og påstå.

MEN det er jo det du gør bedst. Komme og påstå en hel masse
løst funderet sniksnak. Gad vide om du forsøger at puste dit ego
op på denne måde.... ......dog skal du have, at du er lidt
nysgerrig når lavinen først ruller......og er villig til at stille op til
forskellige tests. Men det ændrer altså ikke ved din fatale
mangel på logisk tankegang og viden om verden!!!!!!!!!!

Men lad mig nu se lidt på Jonas argumenter: Du mener at
timelønnen ved diy skal regnes med i "regnestykket" men
allerede her glemmer du, at det ikke er sikkert at andre er enig
i den måde du stiller ligningen op på, og dermed de præmisser
som den bygger på - som ganske mange har påpeget.

Men ok lad os tage udgangspunkt i din præmis: vi kan hurtigt
blive enige om at for at forbedre noget kræver det viden/
erfaringer. Men en af de store fiduser - med mindre du er helt
banebrydende og sikkert starter eget firma på et tidspunkt er,
at
du trækker på allerede kendt viden/erfaringer, når du laver
diy......derfor springer du flere led af udviklingsudgifter over
plus kravet om fortjenetse. Men du har da en pointe i at det kan
være
svært/umuligt at hamle op med et stort firmas enorme budget
til udvikling og de flere hundrede ingeniører, der arbejder
fuldtids
på at finde bedre løsninger. Men omvendt er det jo mikke sådan
at har du penge og mange folk til at udvikle så er den hellige
lyd velforvaret. (for så ville der vel være meget andet end Linn,
der duer.....og det handler jo om at bruge ørerne...bare engang
imellem...).

Det er jo så forunderligt med den menneskelige
hjerne at den kan være meget uforudsigelig og undfange nye
ideer som andre ikke har tænkt på. Og så er det lige meget om
du er diy eller ingeniør i et stort firma. EN ting har de dog
tilfælles. En nysgerighed og lyst til at forbedre/forandre et
produkt eller lave noget helt nyt og banebrydende. Som andre
også har påpeget er din selvvalgte profet også startet på bar
bund engang, og han formåede at folde ørene og tankerne ud
og opbygge en lydfilosofi (eller hvad.......)

Du har ret i, at der kan gå mange timer (tabt) i jagten på bedre
lyd, men du er så halt tonedøv over for det faktum, at tiden
ikke
nødvendigvis er spildt. Du har udelukket en mulighed og er
kommet et lille skridt videre i din personlige erfaringsrække
frem mod bedre lyd fra dit anlæg. Du er gået fra passiv lytter til
aktiv lytter.....

Jeg hørte for nylig et argument fra en bekendt. Det kan ikke
betale sig at læse videre, for man tjener så mange penge som
faglært håndværker eller noget lign. at rent økonomisk er det
en dårlig forretning at læse og evt. stifte studiegæld. Det kan
der måske være en del sandhed i under visse omstændigheder,
men han glemmer helt at de to valg giver to helt forskellige liv,
og at der faktisk er noget der hedder udfordringer og identitet
her i livet.

Det er lidt analogt til det at være aktiv/passiv inden diy. Skal
man skal holde pillefingrene i lommerne og nøjes med de
færdige købeprodukter eller om det "kan betale sig" at justere
hist og her...........

Jeg citerer llige lidt fra Underwood HiFi (Walter Liederman), for
dem der orker at
læse engelsk (ja
han laver modifikationer og skal derfor tjene på det og er derfor
inhabil
og derfor tæller hans argumenter ikke..........)

"Why mods offer the best return for your dollar

In audio, standard
manufacturer markups to retail operate within 1:5 to 1:10
ratios. That's because the distributors, manufacturer's reps and
dealers all need to make a profit. Meanwhile, the manufacturers
require buffer margins for advertising, tradeshows, service
issues, shipping damages, rep commissions, bad debt and
review loans.

"If these parts make such a
difference, why didn't your manufacturers include them from the
very beginning?"

The explanation is a matter of
simple math. Take the cost differential of a standard $5 and
premium $25 op-amp. On the surface, $20 seems a paltry
surchage. But say a CD player used four of these. Multiple the
raw parts cost by at least 5 (4 parts @ $20 increase = $80 x 5 =
$400). This upgrade just raised the final retail by $400. What
marketing had specified should be a $600 CD player became a
$1,000 unit - because of four tiny little op-amps that the
engineer felt would noticeably improve the sound. And our
modifications include far more than just upgraded op-amps.."

http://www.underwoodhifi.com/. M.A.O. der er mange
andre faktorer end den bedste lyd, der spiller ind på det færdige
produkt i en virksomhed. Dette argument gør sig
gældende med større eller mindre sandhed alt efter hvor mange
led der skal tjene på det enkelte produkt. Hertil kunne føjes et
krav om rationel og logistisk praktisk produktion, så timetallet
bag det enkelte produkt kan holdes nede......

Endelig vil jeg lige komme med et totalt useriøst link til nogle
diy- cd-afspillere (useriøst fordi jeg ikke har lyttet til dem og det
gad jeg nok heller ikke for jeg kan jo ikke bruge de der, I
ved nok, til noget fornuftigt (måske virker mit link ikke
direkte, men prøv lige copy-paste (teksten er rigtig). De er
bestemt et kig
værd!!)

http://www.daisy-laser.nl/homeoptics/photogallery/
page_01.htm

vh Oluf
Til top Vis Oluf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oluf

S.B.P.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 15 Marts 2004 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

En lille sammenligning:

Når man skal høre musik er der (mindst) to muligheder;

Enten tager man ned til ens lokale pladepusher og køber noget musik til en given pris, eller også kan man komponere/spille sit eget. Sidstnævnte er mest besværligt, tidskrævende og sjældent i en lige så god kvalitet (hverken lyd- såvel som kvalitetsmæssigt) som førstnævnte. Alligevel findes der et utal af musikere som ofrer 1000-vis af timer på musikken til trods for de lige så godt kunne købe nogle plader med mere kompetente kunstnere. Og dette pga. selve oplevelsen som mange får ud af den proces som det er at komponere og spille musik (ditto hifi) - denne er langt mere dyrebar end en omregnet timeløn umiddelbart angiver...

Og ja begge fremgangsmåder kan kombineres ligesom mange også gør indenfor hifi

Til top Vis S.B.P.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af S.B.P.

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes