Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juni 2025 | 17:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Garage højtalere :-) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp;pn=-1393596556

jeg går ud fra at det er lydtryk i er ude efter, husk en voldsom pa forstærker der er stabil i 1 ohm feks crown

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp; amp;pn=-1393596556

jeg går ud fra at det er lydtryk i er ude efter, husk en voldsom pa forstærker der er stabil i 1 ohm feks crown

link til 15 "  http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp;pn=-1393596555

jeg har hørt 1 stk i en solid kasse delt ved 100 hz, det var fandme voldsomt skal jeg lige hilse og sige, og nul forvrængning

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp; amp;pn=-1393596556

Af alle de enheder man kan få, er de som du har fundet der, nok nogle af de sidste jeg ville købe. Jeg vil gå så lang som at sige der er spild af mdf at bygge kabinetter til dem.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

abj_eskimo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:

abj_eskimo skrev:
kappen skrev:

abj_eskimo skrev:
Kappen:

ang enheder, så er det jo nok det man kalder for forholdsvis billige enheder, men de burde være vel være istand til at flytte
noget luft?

Mener du vi er ude i at skulle investere i nye enheder (det er ikke noget problem, de andre kan godt blive afsat)..? evt hvilke
Lydtryk er afgørende faktor.. evt noget exodus tempest x??

Eller er vi ovre i helt andre størrelser, så som flere 18" PA enheder ala PD (precisioin device)..?

gx55:

Der bliver brugt en EP2500 til den, så den burde kunne levere en smule..
Jeg ved det ærligtalt ikke, jeg synes det lyder underligt, specielt hvis de også lyder forkert enkelvis. Det burde de
jo ikke, men jeg kan næsten ikke finde andet som jeg vil give skylden.. Så skulle det lige være pga. det er car-fi enheder
som er konstrueret til meget små kasser, men det er jo heller ikke til at sige når du ikke har flere data på dem..

Nej, det er godt nok træls.. tror måske det vil give noget at lave kabinettet om til basrefleks, men det er måske langt fra
tilstrækkeligt iforhold til jordskælvsbas..?

Kan du egentligt udmåle enheder? Hvis du har tid engang i næste uge kunne vi måske måle tsp data på en enkelt enhed og
se hvad de siger (og måske i samme ombæring kigge på en lille 2 vejs jeg er ved at koge sammen.. :-)?
Ja det kan jeg godt, hvad består din 2vejs af?

En 3" bredbånds enhed parret med en 6" SLS.. igen en lidt sjov kombination af enheder.. :-)
Til top Vis abj_eskimo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af abj_eskimo

Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp; amp; amp;pn=-1393596556

Én ting er Cerwin-Vega højttalere, men en helt anden er Xzound højttalere.. Cerwin-Vega kan da i det mindste spille nogenlunde musikalsk (i forhold til xzound enheder), men Xzound højttalere skal man holde sig fra (egen erfaring). De kan larme og lyder kun "godt" i en bil, hvor akustikken og forholdene i forvejen er ringe..

If it works, don't fix it

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
ramma skrev:

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp; amp; amp;pn=-1393596556

Af alle de enheder man kan få, er de som du har fundet der, nok nogle af de sidste jeg ville købe. Jeg vil gå så lang som at sige der er spild af mdf at bygge kabinetter til dem.

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
kappen skrev:
ramma skrev:

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp; amp; amp; amp;pn=-1393596556

har du set dem eller hørt dem ? sikkert ikke

Sønnen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbeltprofil, Heltny

Bruger siden: 16 April 2009
Lokalitet: Øerne
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Sønnen skrev:
Sønnen skrev:
JJAZ skrev:
Den tveder skal jo bare deles ved ca. 10kHz med et 1.-ordens filter og så igen ved ca. 3kHz med et 2.-ordens, så kan den tåle rigtig meget effekt og vil sandsynligvis lyde pænt.

Er det ikke temmeligt svært at lave 2 delefrekvenser eller 2 knæk med passiv deling ?

Vil enheden egentlig ikke "bare" se en "forkert" 12 db deling

I så fald, hvordan ville du gøre det ?

(Spørger da jeg er nysgerrig)

Er der en venlig sjæl der vil prøve at forklare ovenstående, da jeg synes det er yderst interessant

Ja, jeg kan sgu ikke.. Definitionen på en delefrekvens eller knækfrekvens er somregel hvor signalet har tabt -3dB, eller hvor signalet er halvejs i sit fasedrej. fx hvis et 2. ordens filter har en delefrekvens på 2kHz, så vil det også have en fasedrej på 90grader ved 2kHz. Man bliver nødt til at se på den samlede overføringsfunktion af hele kredsløbet for at kunne afgøre hvilken type filter man har med at gøre, en ting er ihvertfald helt sikkert! et filter kan ikke både være x og y orden på samme tid.

Mange tak Kappen.

Det var præcist sådan et svar jeg ledte efter.

Jeg mente nemlig også at de 2 kondensatorer som jo vil sidde efter hinanden, ville opføre sig som en og dermed stadig give en 12 db deling bare pænt skævt i forhold til "efter bogen"

Men tak for det
Til top Vis Sønnen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sønnen

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

ramma skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
kappen skrev:
ramma skrev:

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp; amp; amp; amp; amp;pn=-1393596556

Kan love dig for jeg har hørt oceaner af xzound-enheder i tidens løb, og ikke én er prisen værd.  Er lidt for mange gange blevet lokket ud og høre en Golf 2 med thansengrej, og hver gang må jeg høfligt sige: "Ja der er dælme meget.. lyd" og grine min røv i laser inde i mig selv

Selvbyggeren1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
ramma skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
kappen skrev:
ramma skrev:

du bliver nok nødt til at tage de 4 cerwinvega basser ud og putte noget mere voldsomt i kassen som feks http://thansen.dk/product.asp?c=2871092934&n=1200266498& amp; amp; amp; amp; amp; amp;pn=-1393596556

Kan love dig for jeg har hørt oceaner af xzound-enheder i tidens løb, og ikke én er prisen værd.  Er lidt for mange gange blevet lokket ud og høre en Golf 2 med thansengrej, og hver gang må jeg høfligt sige: "Ja der er dælme meget.. lyd" og grine min røv i laser inde i mig selv

Haha

Kan kun nikke voldsomt genkendene til det du siger der Bjarke! Xzound kan larme og intet andet.. Selvom der er mange mennesker derude som siger at Xzound lyder rigtig godt i deres bil, er jo nok fordi de aldrig har hørt et kvali-anlæg som f.eks Pioneer, JBL, Rainbow, Pheonix Gold osv.. Jeg begik selv den store fejl for år tilbage at gå ind i en thansen og blev rådgivet om auto-hifi. Der blev sagt flere gange at Xzound spillede ligesågodt, hvis ikke bedre, til en 4-del af prisen.. Og man havde jo sin tarvelige lærlingeløn og en bil at betale og byture, så det ene tog jo hurtigt det andet

Det første jeg gjorde lige efter et jeg havde hørt et kvalitetsanlæg i en kammerats bil for første gang, var at skynde mig hjem og flå l**tet ud af bilen og få et overtræk, og købte komplet Pioneer anlæg hehe. Har jeg aldrig fortrudt

Venligst,

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes