Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 16:25   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Ebay-anlæg (kun nyt og billigt) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Hej rskriver.
Jeg hørte YAQIN-MC10L på vintage-træffet (i et meget lille rum og med en variant af BBC 3/5a-højttalerne (små skotøjsæsker, som er fremragende på bl.a. stemmer) - men dér rørte forstærkeren mig ikke. Den er virkeligt godt bygget, men jeg (og det er jo subjektivt) havde ikke nogen wow-oplevelse... Nuvel, jeg har iøvrigt købt meng X3'eren, så én el-34 forstærker må være nok p.t. 
Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 August 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Er spændt på hvad du synes om den lille sag :) Husk at fortælle når den ankommer
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Finanskrise og sommervarme er sløj coctail for hifi-nuts - specielt for gør-det-selv-folket og rørfanatikere... Så der må tænkes langsigtet.

Jeg vil bygge et ebay-anlæg op. Kriterierne er at tingene skal være nye, billige og give en (subjektivt) god lydkvalitet. Lytterummet er et godt dæmpet kælderlokale på 16 m2 (tæpper + tingeltangel).

Haves:
pc (lydkilde)
dac
højttalerstandere

Så det er forstærker, kabler, højttalere og evt. dac, der er på tale.

Første indkøb (jeg har en lille forkærlighed for rør, som i bedste fald kan være sublime på stemmer):

Meng X3: En EL34-forstærker med angivet 2x24W. Pris incl fragt, men uden told: 191 USD (og 2 måneders leveringstid), svarende til kr. 1.000.

Spændende om den er pengene værd... Nærmere følger, når slowboat'en fra Kina ankommer

Sådan én tror jeg sgu jeg køber til mine små Eltax Monitor 3.. bare for sjov! :D

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Oh well, kan se de 191 dollars måske er lidt lavt sat?

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 August 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Halløj

Ved ikke om du er OBS på det, men told og moms kommer med 99% sandsnlighed oveni den samlede pris....du skal lægge ca. 35% til.....bare hvis du ikke havde det med i dine beregninger

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Halløj

Ved ikke om du er OBS på det, men told og moms kommer med 99% sandsnlighed oveni den samlede pris....du skal lægge ca. 35% til.....bare hvis du ikke havde det med i dine beregninger

Det havde jeg, men mange tak for du opmærksom på det :)

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 August 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke. De 191 USD er god nok - det er via auktion (men auktionslinkene bortfalder, når auktionen er ovre. Mit link er til de faste "buy it now" priser, dvs. mere langtidsholdbare links.

Det er korrekt at tolden udgør ca. 40% derudover, hvis pakken standses i tolden. Jeg har dog erfaring for at visse pakkefirmaers pakker tilsyneladende lettere glider gennem nåleøjet (dhl eksempelvis)... Så måske kan man være heldig

Søg på "el34" på www.ebay.co.uk, vælg kun condition "new" og sæt prisloft til 200 usd, så finder du nemt en auktion med ovennævnte...

Nedenstående link er billig (89 pund + 30 pund i forsendelse), og gælder 2 timer fra nu:

http://cgi.ebay.co.uk/MENG-X3-EL34-x2pcs-Vaccum-Tube-Integra ted-Amplifier-NEW_W0QQitemZ260459699187QQcmdZViewItemQQptZUK _AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers?hash=item3ca49b 9bf3&_trksid=p3286.c0.m14

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 10 August 2009 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

...Og her er de endelige højttalere (nu mangler jeg bare pengene):

Heco Victa 300. Pris for sættet: 148 euro + 15 euro i forsendelse fra tyskland. Det er en tysk højttaler, men nok produceret i Kina.

Link:
http://cgi.ebay.de/HECO-Victa-300-rosenholz-Kompakt-Lautspre cher-Paar_W0QQitemZ290338026184QQcmdZViewItemQQptZDE_Lautspr echer_Martin?hash=item43997eb2c8&_trksid=p3286.c0.m14

Siankovic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 11 August 2009 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:

Jeg har dog erfaring for at visse pakkefirmaers pakker tilsyneladende lettere glider gennem nåleøjet (dhl eksempelvis)... Så måske kan man være heldig

Du kan intet sende med DHL express eller global fra ikke EU land uden at det bliver fortoldet - det gør de nemlig selv (De lægger ud og opkræver ved levering plus et gebyr) - ud fra den værdi afsender angiver, som også er erstatningsværdien hvis den bliver væk og det sker også for DHL. Hvis du har oplevet noget slippe gennem "nåleøjet" så har det ikke været DHL - i hvert fald ikke inden for de sidste par år hvor jeg har modtaget pakker fra østen.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 August 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hej Siankovic
Muligvis husker jeg forkert mht dhl - men har modtaget pakker i det forgangne år udenfor eu, uden moms/told. Vi håber på det bedste

PeterFRH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 11 August 2009 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Så skal du selv ned og betale Alt andet vil da være snyd og konkurrenceforvridning.

Men jeg er udmærket klar over, at moral ikke eksisterer når det er ens egen tegnebog der skal betale. Moral er noget andre skal være udstyret med.

Peter

Til top Vis PeterFRH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PeterFRH

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 11 August 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

159 pund...... plus fragt. Forbløffende flot kabinet på billederne.

http://cgi.ebay.co.uk/YAQIN-MC-10L-EL34-Class-A-Integrated-T ube-Amplifier-GB_W0QQitemZ260460244396QQcmdZViewItemQQptZUK_ AudioTVElectronics_HomeAudioHiFi_Amplifiers?hash=item3ca4a3e dac&_trksid=p3286.c0.m14

Til top Vis golfdane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af golfdane

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

Og den her er sgu' da også nuttet (99 pund):

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 August 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Hej Golfdane
fordelen ved begge de 2 el34'ere du viser, er at det er push-pull konstruktioner - og altså kan levere anslået 2x30 gedigne rørwatt. Yaqin'en har jeg hørt uden wov - og Mengyue'en har jeg selv haft - desværre var kanalbalancen vist noget skæv, så jeg ku' ikke vurdere den ordentligt - men jeg har en forkærlighed for de små el84'ere fra Mengyue, som leverer nærvær i spandevis

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:
Hej Golfdane
fordelen ved begge de 2 el34'ere du viser, er at det er push-pull konstruktioner - og altså kan levere anslået 2x30 gedigne rørwatt. Yaqin'en har jeg hørt uden wov - og Mengyue'en har jeg selv haft - desværre var kanalbalancen vist noget skæv, så jeg ku' ikke vurdere den ordentligt - men jeg har en forkærlighed for de små el84'ere fra Mengyue, som leverer nærvær i spandevis

Det der forbløffer mest, er at Yaqin'en er sindsyg flot (på billederne). Mon ikke den kan tweakes på samme måde som den Dynaco klon der er omtalt andetsteds på H4A (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=73054& PN=1)? Selvfølgelig er WBT klon stikkene ikke guldbelagt kobber, men generelt ser det da ret fornuftigt ud (men ikke meget info om indmad)?

Tror dog at den vil være lidt for lille til at drive mine Martin Logan Ascent's

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 August 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

... og et "Kimber-like" kabel-bud:

http://cgi.ebay.co.uk/Audiophile-High-End-8TC-Speaker-Cable- New-2-5m-x2-bb_W0QQitemZ220459545404QQcmdZViewItemQQptZUK_Co mputing_CablesConnectors_RL?hash=item335469b33c&_trksid= p3286.c0.m14

51 pund incl. worldwide-shipping for 2 x 2,5 m

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 11 August 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

... audio!! usb kabel:

http://cgi.ebay.co.uk/Mhdt-Labs-audio-grade-USB-cable-1-8-M- 6-ft_W0QQitemZ120456043776QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomai n_0?hash=item1c0bbd5d00&_trksid=p3286.c0.m14.

Pris 56 USD incl forsendelse

Mhdt Labs audio grade USB cable

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 02 September 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Nå, i ventetiden har jeg (som nogen bekendt), fusket et sæt højttalere sammen (hjemmebyg). Jeg er rigtigt glade for dem. Følsomheden er lav, så jeg er spændt på om rørslæden kan få dem til at sige et kvæk.

...Men faktisk kan alle højttalerkomponenterne (dog ikke kabinettet, som kræver et besøg i den lokale tømmerhandel for udskæring) købes via ebay.

< http-equiv="Content-" content="text/; charset=utf-8">< name="ProgId" content="Word.">< name="Generator" content="Microsoft Word 9">< name="Originator" content="Microsoft Word 9"><link rel="File-List" href="file:///C:/DOCUME%7E1/jso/LOKALE%7E1/Temp/msoclip1/02/clip_filelist.xml" target="_blank">< style>

Tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76605&K W=Juspur

Monacor SPH-4TB

http://cgi.ebay.de/Monacor-SPH-4TB-High-End-Tief-Mitteltoene r-100-mm_W0QQitemZ310165645749QQcmdZViewItemQQptZLautspreche r_Selbstbau?hash=item48375029b5&_trksid=p3286.c0.m14

27 euro/stykket + 14 euro transport = 68 euro

Peerless NDT-53 (811435)

http://cgi.ebay.de/2-St-Peerless-NDT-53-Hochtoener-Kalotte-G ewebe_W0QQitemZ150360709793QQcmdZViewItemQQptZLautsprecher_S elbstbau?hash=item2302325aa1&_trksid=p3286.c0.m14

53 euro//2 stk + 14 euro transport = 67 euro

Kondensator 1,5 uF

http://cgi.ebay.de/Jantzen-Audio-Z-Standard-Cap-1-5-uF-400V_ W0QQitemZ250474949782QQcmdZViewItemQQptZLautsprecher_Selbstb au?hash=item3a51786c96&_trksid=p3286.c0.m14

Jantzen, 1,6 euro/stk + 3 euro transport = 6,2 euro

Basrefleksrør BR-50HP

http://cgi.ebay.de/Bassreflex-Rohr-50mm-x-145mm_W0QQitemZ370 252982325QQcmdZViewItemQQptZLautsprecher_Selbstbau?hash=item 5634cc2835&_trksid=p4634.c0.m14.l1262

Monacor, 1,6 euro/stk + 3 euro transport = 6,2 euro

Højttalerterminaler:

http://cgi.ebay.de/Lautsprecheranschlussfeld-Terminal-One_W0 QQitemZ370092211037QQcmdZViewItemQQptZLautsprecher_Selbstbau ?hash=item562b36fb5d&_trksid=p4634.c0.m14.l1262

13,5 euro/stk + 5,5 euro transport = 32,5 euro

1,0 mH Visaton luftspole

http://cgi.ebay.de/Visaton-Luftspule-SP-1-0-mH-1-0-mm-Neuwar e_W0QQitemZ310152797774QQcmdZViewItemQQptZLautsprecher_Selbs tbau?hash=item48368c1e4e&_trksid=p3286.c0.m14

6,8 euro/stk + 6,5 euro transport = 20 euro

Sonofil dæmpemateriale

http://cgi.ebay.de/Intertechnik-Sonofil-Daemmvlies-2-Beutel_ W0QQitemZ370238354477QQcmdZViewItemQQptZLautsprecher_Selbstb au?hash=item5633ecf42d&_trksid=p4634.c0.m14.l1262

6,6 euro + 6,5 transport = 13 euro.

I alt 213 euro excl kabinet i 12 mm mdf (ydermål 16 x 20 x 25,5 cm). Kabinetpris, udskåret, ca. 300 kr. Totalt: ca 1900 kr, de er meget vellydende

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Naa, nu slap meng x3'eren endelig gennem tolden 

... og leveret paa jobbet, saa overarbejde var ikke en option laengere - hjemad saa hurtigt benene kunne gaa, ned i musikrummet i kaelderen og aabne pakke.

Byggekvaliteten er ok, uden at vaere prangende, knapperne gaar ok, men lidt slaebemodstand... paent design (altid en smagssag, men ... jeg synes det er saa diskret som en roerforstaerker nu kan vaere).

Baggrundsinfo:
Lytterummet i kaelderen er kvadratisk, 4 x 4 m, og godt daempet af diverse opmagasinering. Lydkilden er denne pc (uden dansk tastatur, som de kvikke allerede har gaettet), Spotify er musikkilde. Lyden gaar via USB ned i en DacMagic og endelig ind i Meng'en. Kabler er af egen, hjemmestrikket avl + signalkabler fra god ven (tak, Ole). Hoejttalerne er en lille 2-vejs BR paa 5 liter af egen konstruktion (Monacor SPH-4TB + Peerless 811435 diskant, spole paa 1 mH, kondesator paa 1,5 uF). Hoejttaleren spiller 1 meter fra bagvaeg, og 60 cm fra sidevaeg, lidt varmt, med stemmerne lidt tilbage, virkeligt pracist rumdefinition og et godt dyk i frekvensgangen 1-4 kHz og er musikalsk engagerende. Meng'en sammenlignes med Audio 60-effekttinnet, som jeg ellers har spillet direkte ind i via DacMagic'en...

Naah, hvordan lyder det saa? Hoejttalerne har en foelsomhed paa 84 dB, saa jeg var spaendt paa om Meng'en kunne spille rummet op, med de anslaaede 2x 15W der er tiil raadighed. Det skal lige siges, at forstaerkeren nu kun har spillet lidt over en times tid, men:

Dette er fandeme godt. Forstaerkeren kan akkurat spille rummet op med et godt lydtryk, uden den store forvraengning. Tonalt ligger den meget taet paa Audio-60 effekttrinnet - men Meng'en har flere detaljer, uden at det virker paatraengende - sproedt - er vist det rette ord. God udklingning og godt rum. Bassen er fin, med det forbehold at hoejttalerne ikke gaar saerligt dybt - jeg tvivler paa at de gengiver meget under 60 Hz. Men det man kan hoere, lyder godt. Kontrabas har en god pondus og fylde, uden at det plumrer til. Grace Jones "Hurricane"-cd blev gengivet dynamisk og med smaek for skillingerne. Mile Davis "Kind Of Blue" uden at trompeten hverken blev skinger eller morfar-agtig.

Den spiller simpelthen musik, den her forstaerker. Jeg proevede at slaebe den op i stuen, 35 m2, og det kan den knapt og taet ved spille op, selvom stuehoejttalernes folsomhed er paa 90 dB. I kaelderen og med stuehoejttalerne er der nu fuld smaek paa, og ingen effektmangel. Desvaerre vil fruen have stuehoejttalerne op, saaeh...

Hvad saa nu? Ja, jeg har nu et Audio 60 effekt-trin med flere muller i kaelderen, samt en roerforstaerker med samme klang, men oeget (og behagelig detaljering), men med liiige knap med effekt. Jeg saetter nubegge dele til salg, og lever gladeligt med det resterende, indtil jeg faar fat paa en ny el34-sag i push-pull konfiguration.

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

... og i mellemtiden (laes: naeste uge) vil der vaere en battle mellem DacMagic'en og en Valab NOS USB-dac i samme prisklasse, frisk fra Kina. Hvor store er forskellene? I mellemtiden en billedteaser:

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes