| Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
Hvordan skifter du så mellem om dine LSR og RSR skal køre sammen med LS og RS (5.1) eller om de skal køre i en monokanal (6.1)?
Mvh. Clive |
|
|
Jeg trykker på "Rear" knappen på min fjernbetjening . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå... men jeg havde jo fødselsdag i sidste weekend, og jeg har haft så travlt med at 'lege' at der ikke er blevet til til billeder... 
Men her kommer de:
Jeg har fået sat lister på mit podie, så dette er nu helt færdigt:

Så fik jeg en dB måler og har selv købt en remotec 6110 fjernbetjening:

Jeg må sige at jeg var overrasket over resultatet da jeg målte lydtrykket efter i hver højtaler. For det første var min subwoofer for høj (ikke en overraskelse ), men centeren var en tand for høj og alle bagkanalerne var ALT for lave. Jeg syntes ellers jeg har lagt meget energi i at justere alt ordentlig ind.
Resultatet er fremragende, selv subwooferen lyder bedre uden at jeg savner 'punch' fra den, jeg må ellers indrømme at jeg var skæptisk med at skrue den ned . Alt i alt er det en MEGET GOD investering, som jeg vil anbefale alle med surround at investere i.
Fjernbetjeningen er klart den bedste touch screen jeg til dato har prøvet, skærmen reagere relativt hurtigt af en touch screen at være, og med docking stationen kan man nemt tilpasse alle menuer som man vil have dem. Eneste kritikpunkt er at programmet virker noget amatøragtigt (og ustabilt) og at man skal have 10 apparater i hovedmenuen, selv om man har brug for mindre. Men totalt set er det en fed fjernbetjening, som jeg gerne vil anbefale til alle der er til touch screen fjernbetjeninger.
Endelig har jeg også fået et IR distributionssystem:

Modtageren (venstre hjørne) er placeret ovenpå min center subwoofer, og modtageren står på min DVD afspiller. Der er ubeskriveligt rart at man ikke længere skal pege betjeningen bagud, og ramme mellem stolene . Og som det kan ses har jeg fået bygget en lille kasse der skjuler kabelroddet bag DVD'en.
Nu mangler jeg blot:
- Hylde til fjernbetjening ved dør
- Holder til fjernbetjening på sæde 1
- Reol til minibar og popkorn
- Mappe med billeder
Og så er version 1 færdig... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke med fødselsdagen, det var da nogle gode gaver du fik. og som altid ser det godt ud, det du har fået lavet  __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Jeg trykker på "Rear" knappen på min fjernbetjening .
|
|
|
Ahh, havde forestillet mig noget med en switch box, men hvis man har en god surround receiver, som du har , har den jo også alle disse ekstra funktioner
Og forresten tillykke med fødselsdagen. Altid rart med nogle "brugbare" gaver
Har forresten også selv lige købt en LCD-touch screen IR fra Hifi Klubben. http://www.hifiklubben.com/dk/produkter/tilbehoer/fjernbetje ning/detail/SUNWAVE_SRC3000_fjernbetjening.htm?id=4965 Kanon god, og kan klart anbefales! Syntes dog bare der mangler nogle af disse ekstra funktioner, som den oprindelig IR fra f.eks. DVD-afspilleren, har. Savner du også disse, eller evt. nogle andre herinde, som også har en lign. IR?
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan endnu engang gentage mig selv i denne tråd. Det er rigtig flot arbejde
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Maj 2005 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
Syntes dog bare der mangler nogle af disse ekstra funktioner, som den oprindelig IR fra f.eks. DVD-afspilleren, har. Savner du også disse, eller evt. nogle andre herinde, som også har en lign. IR? |
|
|
Nej, hvis jeg savner noget er det min egen skyld.
Vha. et PC program kan jeg selv definere hvor mange knapper der skal være, hvor store de skal være og hvilken tekst (eller ikon) der skal være på hver knap. Og kender den ikke modellen og knappen, så fungere indlæringsfunktionen perfekt. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Nej, hvis jeg savner noget er det min egen skyld.
Vha. et PC program kan jeg selv definere hvor mange knapper der skal være, hvor store de skal være og hvilken tekst (eller ikon) der skal være på hver knap. Og kender den ikke modellen og knappen, så fungere indlæringsfunktionen perfekt.
|
|
|
Wow, tror jeg ikke min kan  , men jeg kan købe et kabel, så den kan opgraderes, eller dele mine funktioner med andre som har en IR magen til min. Hvor købte du din IR henne, og hvor meget gav du for den?
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er blevet en rigtig lækker hjemmebio du/i har fået lavet....
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clive skrev:
Wow, tror jeg ikke min kan , men jeg kan købe et kabel, så den kan opgraderes, eller dele mine funktioner med andre som har en IR magen til min. Hvor købte du din IR henne, og hvor meget gav du for den?
Mvh. Clive
|
|
|
Nej, det kan den desværre ikke (har selv kigget på den). Faktisk har jeg kun set to (betalelige) der kan, den anden var også en sunwave (kan ikke huske model nummeret), men den virkede ikke ordentligt.
Men denne feature har været et ultimatum fra min side, jeg har i øvrigt fundet ud af at jeg savnede en knap (forsøger at holde antallet på et minimum), og at layoutet ikke var så hensigtsmæssigt, så det har jeg lige lavet om .
Jeg kan faktisk også vælge mellem 6-8 forskellige layouts til knapperne (afrundede hjørner, buede kanter, skygger mm.). Det kan man hurtigt bruge lidt tid på .
Betjeningen er købt hos Brinck elektronik i københavn, men forhandles også hos www.koz.dk og man skal have dockingstationen for at kunne lege med de advancerede feautures.
Remoten koster omkring 1250,- og dockingstationen omkring 300,- men i betragning af at det er hele interfacet til 'alteret' så er det en god investering...
Hvis man medregner IR distributionssystemet og det fjernbetjente lys, har jeg faktisk ofret mere end 2500,- på at kunne styre anlægget og lyset . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Nej, det kan den desværre ikke (har selv kigget på den). Faktisk har jeg kun set to (betalelige) der kan, den anden var også en sunwave (kan ikke huske model nummeret), men den virkede ikke ordentligt.
Men denne feature har været et ultimatum fra min side, jeg har i øvrigt fundet ud af at jeg savnede en knap (forsøger at holde antallet på et minimum), og at layoutet ikke var så hensigtsmæssigt, så det har jeg lige lavet om .
Jeg kan faktisk også vælge mellem 6-8 forskellige layouts til knapperne (afrundede hjørner, buede kanter, skygger mm.). Det kan man hurtigt bruge lidt tid på .
Betjeningen er købt hos Brinck elektronik i københavn, men forhandles også hos www.koz.dk og man skal have dockingstationen for at kunne lege med de advancerede feautures.
Remoten koster omkring 1250,- og dockingstationen omkring 300,- men i betragning af at det er hele interfacet til 'alteret' så er det en god investering...
Hvis man medregner IR distributionssystemet og det fjernbetjente lys, har jeg faktisk ofret mere end 2500,- på at kunne styre anlægget og lyset . |
|
|
Det er faktisk meget, når man tænker på, at det "kun" er en IR. Men nu gav jeg også under det halve for min IR, så det er derfor klart, at den ikke er lige så advanceret som din. Men stadig en IR, som jeg kan leve med  Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
nipmads Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 08 Maj 2005 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
...
Jeg er målløs...
Har nu brugt siden kl 1830 på at læse det her helt igennem... og er nu så fyldt af input det er helt utroligt!
Kan ikke lægge nok vægt på det faktum at det ser simpelthen så godt ud det er helt vild, og det er jo kun det visuelle! Når man så tænker på at få smidt en DVD på... og det hele kører på fuld knald... ubeskriveligt.
Er økonomi studerende - så midlerne er ikke lige til det helt store, mit kontor/stue/spisestue (3i1) på 15 kvm... hehe, der er ikke det helt vilde. lidt er det blevet til. Men jeg håber da at kunne få noget der bare er 50% i orden i forhold til det du har præsteret!
Ser frem til at læse dine fremtidige indlæg!
-Mads __________________ Mit Surround Setup
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
nipmads skrev:
| Har nu brugt siden kl 1830 på at læse det her helt igennem... og er nu så fyldt af input det er helt utroligt! |
|
|
Jeg er fortsat meget imponeret over at nogen gider bruge så meget tid på at læse det hele igennem . Men jeg er da glad for at det er interresant, der er trods alt derfor der stadig er liv i tråden.
nipmads skrev:
| Kan ikke lægge nok vægt på det faktum at det ser simpelthen så godt ud det er helt vild, og det er jo kun det visuelle! Når man så tænker på at få smidt en DVD på... og det hele kører på fuld knald... ubeskriveligt. |
|
|
Ja, det er lidt et dilemma. Hvad jeg kan vise frem herinde er kun 10% (hvis det giover mening at sætte procenter på) af rummet. Resten kan kun opleves med en DVD på anlægget .
nipmads skrev:
| Er økonomi studerende - så midlerne er ikke lige til det helt store... |
|
|
For 1,5 år siden var jeg også studerende uden de store midler... Så der er håb forude . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa, nu nærmer I (du) Jer jo enden ( version 1 ) og så begynder den uendelige hårde tjans ( efter den lilles ankomst , som forventes hvornår? ) med at "langtidsafprøve" biffen , derefter småkorrigerer, forfine og overveje nye tiltag . Efterhånden skal man jo være temmelig skrap, for at finde noget, der kunne gøre den endnu federe, være til at betale, ikke bruger for meget tid at implanterer og gør en reel forskel !! ..............
Hvad med skraldespande? har du det til slikpapiret osv. ??
Forresten tillykke med fødselsdagen forleden og så må jeg også sige, at dit podie er blevet meget flot og gennemført elegant. __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er RET længe siden jeg har været nede i biffen, men var lige en tur dernede med svigerfamilien i mandags for at se noget 3d-scanning og hold da op hvor er det blevet fedt efterhånden.
Det er rigtigt hvad min kære mand skrev for et par indlæg siden. De billeder han lægger op er slet ikke retfærdige i forhold til det virkelige. Det skal bare opleves.
D.J. skrev:
|
( efter den lilles ankomst , som forventes hvornår? ) |
|
|
der er faktisk godt 2 mdr. endnu - tro det eller lad være, med det omfang jeg efterhånden har fået 
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| Halløjsa, nu nærmer I (du) Jer jo enden ( version 1 ).... Efterhånden skal man jo være temmelig skrap, for at finde noget, der kunne gøre den endnu federe... |
|
|
Tro det eller lad være, men "version 2" planen fylder allerede 3/4 A4 side . Men indholdet er indtil videre , lige nu gælder det glæden over at version 1 snart er færdig .
D.J. skrev:
Hvad med skraldespande? har du det til slikpapiret osv. ?? |
|
|
Jeg er ikke kendt for at være huslig, så en skraldespand der aldrig bliver tømt lyder ikke så fedt .
D.J. skrev:
Forresten tillykke med fødselsdagen forleden og så må jeg også sige, at dit podie er blevet meget flot og gennemført elegant. |
|
|
Takker . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
D.J. skrev:
| Halløjsa, nu nærmer I (du) Jer jo enden ( version 1 ).... Efterhånden skal man jo være temmelig skrap, for at finde noget, der kunne gøre den endnu federe... |
|
|
Tro det eller lad være, men "version 2" planen fylder allerede 3/4 A4 side . Overrasker mig ikke spor Men indholdet er indtil videre , lige nu gælder det glæden over at version 1 snart er færdig . lyder fornuftigt, en af ( mine ) "store problemer" er, at lige så snart, at jeg har fået lavet en eller anden forbedring, glemmer jeg at stoppe op og nyde den, fordi jeg allerede er i gang med at forsøge at udtænke den næste
D.J. skrev:
Hvad med skraldespande? har du det til slikpapiret osv. ?? |
|
|
Jeg er ikke kendt for at være huslig, så en skraldespand der aldrig bliver tømt lyder ikke så fedt . Hvad gør du så med al slikpapiret, chipsposerne og overskydende popcorn ? hvis du ikke husker at tømme skraldespandene, husker du så at tage papiret med dig hver gang? og er det ikke mere besværligt, i den sidste ende!?
D.J. skrev:
Forresten tillykke med fødselsdagen forleden og så må jeg også sige, at dit podie er blevet meget flot og gennemført elegant. |
|
|
Takker . |
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
............tro det eller lad være men jeg har en ret god fornemmelse af omfanget ( "vi" skal føde midt i juli - så min kæreste pruster og stønner også for tiden, samtidig bliver hun også ekstra hurtig træt, så jeg kan snige mig ned i bioén tidligere på aftenen ) |
|
|
Jamen så er det jo næsten samtidigt vi bliver til flere
her er det i slutningen af juli
..
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, juli bliver et stort måned for hifi og surround ér.................
Og Heldigvis bliver der lavet supergode tegnefilm idag med fremragende lyd/billled/handling/humor - så chanchen for at udnytte bioérne med de nye, burde være ok
Håber ikke at der skal for meget barbie på her ( vores bliver en pige - mener du nævnte noget om, at jeres bliver en dreng ? eller husker jeg forkert ? ) - så hvis bare de kunne få lavet noget 5.1 lydspor på byggemand bob olign.
pøj,pøj med den lille __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Maj 2005 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| Hvad gør du så med al slikpapiret, chipsposerne og overskydende popcorn ? hvis du ikke husker at tømme skraldespandene, husker du så at tage papiret med dig hver gang? og er det ikke mere besværligt, i den sidste ende!? |
|
|
Jeg tager det pænt med op hver gang, jeg er måske ikke huslig, men jeg smider sku ikke skrald på gulvet i min bio (eller resten af huset ).
D.J. skrev:
Og Heldigvis bliver der lavet supergode tegnefilm idag med fremragende lyd/billled/handling/humor - så chanchen for at udnytte bioérne med de nye, burde være ok |
|
|
Jeps, desværre bliver jeg ret hurtigt (læs: efter 7-8 gange) træt af dem...
D.J. skrev:
Håber ikke at der skal for meget barbie på her ( vores bliver en pige - mener du nævnte noget om, at jeres bliver en dreng ? eller husker jeg forkert ? ) - så hvis bare de kunne få lavet noget 5.1 lydspor på byggemand bob olign. |
|
|
Det er jeg sikker på jeg ikke har nævnt, vi vidste det først i mandags. Og det bliver nu en "Barbie".
D.J. skrev:
pøj,pøj med den lille  |
|
|
Jamen i lige måde . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |