Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 19:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ingeniørens biokælder - Nu er det SLUT! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 86
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Jeg har forsat mange planer med min kælder-bio, men det må vente til foråret 2006 hvor jeg starter på version 2 (planerne er pt. hemmeligstemplet). Lige nu handler det om at nyde at jeg er nået så langt, samt at forberede mig på at blive far igen (og så ved jeg godt hvad der sker med tiden...).

Det var det... Tak for denne gang!

Det er vist os der takker...for den fine gennemgang og den løbende historie. Resultatet er imponerende godt  og så kan man jo bare ønske god fornøjelse med brugen af den -biograf.

*Glæder mig allerede til version 2 historien*

MV.Christian

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Respekt..!! Det er sgu blevet flot, imponerende arbejde der er lagt i..
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

En inspirationskilde ud over det sædvanelige

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Lækkert

Sikken inspiration det har givet herinde.

Lækkert at du har brugt tid på alle os undervejs, selvom du har haft nok at se til.

Vi høre jo nok mere når det bliver tid for udskiftninger.

Men nu må du bare nyde det .

Sammen med alle gæsterne,  der kommer rendende for lige at se en god film sammen med jer.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Jeg har forsat mange planer med min kælder-bio, men det må vente til foråret 2006 hvor jeg starter på version 2 (planerne er pt. hemmeligstemplet). Lige nu handler det om at nyde at jeg er nået så langt, samt at forberede mig på at blive far igen (og så ved jeg godt hvad der sker med tiden...).

hov hov.. siden du har så mange planer, og det ligefrem er hemmeligstemplet må du da komme med et lille hint. (man er jo altid lidt nysgerrig) Snakker vi om at grave kælderen ud? et andet større rum? læderbiostole?, en ekstrem projektor, en sub mere, en kumme med skumfiduser, eller en trip-trap stol på podiet til junior.

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Tillykke med din "færdige" bio.

Hmmmm.................. lang vej for ET´ rum

Måske en melding om det bliver byggemand Bob eller barbie tegnfilm, I skal tvangs indlægges med og en hilsen til den kære Ingeniørkone - det er ikke meget af prust og støn, vi har hørt fra hende på det sidste

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

TILLYKKE med det færdige resultat!!!

Jeg har været med på side linien næsten hele vejen, og jeg kan garantere at jeg har fået mange gode ideer fra dit projekt som jeg tager brug i mit når jeg går igang om nogle få måneder.

ps. tak fordi vi måtte følge med

Mvh. BenFi

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Fuldt ud fantastisk 
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det flotte resultat, og for underholdning de sidste mange måneder 

for dine mange detaljer.

Husk nu at nyde din bio inden du får omsat dine næste ideer til handling. At du allerede er i fuldt gang med ver. 2 inde i hovedet (sikkert længe før ver. 1 var færdig), er vist meget typisk for et kreativt hovede.

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Bravo!!....ganske enkelt så gennemført, det er smukt!
Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Måske en melding om det bliver byggemand Bob eller barbie tegnfilm, I skal tvangs indlægges med og en hilsen til den kære Ingeniørkone - det er ikke meget af prust og støn, vi har hørt fra hende på det sidste

Det bliver med 100% sikkerhed en barbie mere .

Tro mig jeg pruster og stønner hele tiden (6 uger igen nu) men er nok bare for træt til at deltage i ret meget... desværre

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Fantastisk

DU har gennem hele projektet været utrolig inspirerende og villig til at være behjælpelig med alskens råd og dåd. Din entusiasme som du heldigvis deler med din hustru har hjulpet os andre i sving med hjemmebio og dedikeret musikrum, har jeg set. Dejligt at I kan være to om det, dele den interesse og omsiggribende hobby.

Flot gået begge to - I må sidde tilbage med en uhyre tilfreds fornemmelse ved afslutningen af dette kæmpeprojekt 

Tak for de fine ord, men det er nu helt og holden min mands fortjeneste. Det er hans entusiasme der har båret hele projektet. Jeg har ikke gjort meget andet end at være tålmodig og ryste lidt på hovedet ind imellem.

Men det er da fedt nu hvor det er færdigt.

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:

Men nu må du bare nyde det .

Sammen med alle gæsterne,  der kommer rendende for lige at se en god film sammen med jer.

Første hold gæster har faktisk været på besøg i dag. Måske nok ikke lige det rette publikum til sådan en indvielse da det var datteres legekammeraret fra vuggestue og filmen stod på "Peter Plys - Forår i hundredemeterskoven", men lækkert er det helt klart

kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Ja så skal det nok give uro i vuggestuen .

Tænk på hvor meget de små kære nu vil plage deres forældre om en rigtig

hjemmebio

De lærer jo tidligt hvordan det skal være. fy-fy

Men det skal nok blive et velbesøgt hus i har. Bare vent til børnene bliver større så kommer kammeraterne løbende  . Jeg tror virkelig de vil have glæde af den bio.

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Hold da helt k*ft..... Sikke en overflod af tilbagemeldinger, jeg er hel overvældet . Det er rart at folk giver en lille tilbagemelding efter (formodentlig) at have fulgt med i lang tid .

Det er lidt uoverskueligt at takke for alle de pæne ord enkeltvis, så ingen nævnt ingen glemt...

mbm1 skrev:
Har selv gået med tankerne om et bio projekt i min kælder, men spekulerer på hvor tit man kommer til at bruge den. Bruger du din tit?

Det svinger meget, i perioder kan der gå et par uger imellem og andre gange er det 2-3 gange om ugen. Endelig er der også de dage hvor man er alene hjemme, her kan jeg godt lige tage 3-4 film i en køre...

Men jeg vil ikke råde nogen til at starte sådan et projekt hvis det kun er med resultatet i sigte, medmindre man kan gå og hygge sig med processen (fordi det er en hobby) så kommer man nok aldrig igennem.

Og jo, det er meget billigere hvis man så alle filmene i biografen i stedet... Det er bare ikke det min hobby går ud på .

F.Christians skrev:
Uden at skulle läse 48 sider tilbage; er der lysdämpning på vägspots´ene? Kan man se TV? Dokumentarfilm om snart sagt hvad som helst, må jo väre en ren fryd at opleve (Er det planetariet eller hvad ), og naturfilm da ligeså!

DVD-koncerter har vel fået forrang overfor almindelige 2 kanal CD´ere?

Lyset er forsynet med en fjernbetjent lysdæmper, og jeg kan ikke se TV dernede det har jeg simpelthen ikke prioriteret.

Tjaa... Desværre kan min musik interrese ligge på et meget lille sted, jeg ejer simpelthen ikke en koncert DVD og jeg har ikke købt en CD de sidste 8-10 år. En skrattende FM radio er nok til mig når det kommer til musik...

Meier skrev:
Det er sku sjældent et jeg ser projekter der bliver helt færdige ;-) De fleste har  LIGE et eller  andet de kan gøres bedre.......

Det må være en arbejdsskade . Selvfølgelig kommer der løbende nye ideer, og så er det et spørgsmål og at vurdere om det skal med lige nu, eller om man skal udskyde det til næste version. Min oprindelige plan for version 1 fyldte ½ A4 side inden start, men sluttede med at fylde 2 hele sider...

Fordelen ved at arbejde med versioner, er at man når nogle milepæle hvor man får alle de små irreternede hængepartier af vejen, ellers kommer man bare i en situation hvor de aldrig bliver lavet fordi de drukner i de store projekter. Sidst men ikke mindst er der også en stor tilfredstillelse med at være HELT færdig, også selv om planerne ligger klar til næste version...

Men HELT ENDEGYLDIG færdig bliver jeg ikke for jeg sælger huset og flytter på plejehjem .

-jan- skrev:
hov hov.. siden du har så mange planer, og det ligefrem er hemmeligstemplet må du da komme med et lille hint. (man er jo altid lidt nysgerrig) Snakker vi om at grave kælderen ud? et andet større rum? læderbiostole?, en ekstrem projektor, en sub mere, en kumme med skumfiduser, eller en trip-trap stol på podiet til junior.

Hvis jeg giver et hint nu, så vil det blive kommenteret og man kunne nemt starte en disskution der ville fjerne fokus fra at version 1 er færdig. Så på dette punkt er jeg urokkelig .

Jeg vil dog ikke afvise at de bliver offentliggjort før jeg går i gang (f.eks. om et par måneder), men lige nu er det ikke tid...

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Stort

Biorummet er blevet rigtig flot, men jeg er næsten mere imponeret over den tid du har brugt her på forummet, både med din egen tråd og med kommentarer og råd i andres tråde. Alle med interesse i hjemmebio kan hente inspiration i dit projekt, tak fordi du ville dele det med os

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

NitroBlast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Nuttet "lille" bio-rum du har samlet dig dér - ser vildt godt ud...

WATT er et udtryk for kvantitet - ikke kvalitet ;o)
Til top Vis NitroBlast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NitroBlast Besøg NitroBlast's Websted

ralle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

hej

Det er sku et suverænt godt arbejde, du har fået lavet der. det hele er bare så perfekt. jeg er helt vild med dit slik skab, det er så flot, og så gennemført.

Tak for mange gode indlæg og billeder- Ingeniøren

Hilsen

Rasmus

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle

winter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2003
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

FLOT FLOT FLOT.MAN KUNNE JO NEMT FLYTTE FAST IND I DIN HJEMME BIO,COLA SILK,FILM.SAMT DINE FEDE STOLE.

ENDNU ENGANG FLOT.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Sendt: 23 Juni 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

<< Forrige Side af 86 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes