| Forfatter |
|
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Og Ingeniør og kone - et tillykke med den nye lille ( håber alt gik godt ) pige.
|
|
|
Mange tak og i lige måde. (Alt gik helt perfekt )
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke med den lille "ingeniør"
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 05 August 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den lille  endnu en kommende fan af hifi  __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 16 August 2005 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hej
Jeg har kigget med i lang tid og nu er det vidst på tide at jeg får sagt tillykke med både det ene og det andet
Jeg kan huske at du i sin tid skrev at du havde fået dig en ir blaster og jeg tror også at jeg kan se den på billederne, men jeg kan ikke længere finde stedet hvor du beskriver den (og søge funktionen på sitet er langt fra optimal). Kan du fortælle mig hvor du har købt den henne og hvad sådan en fætter står i?
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 23 August 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
-st3nz- Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 26 August 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu siddet og set det igenem, og syntes det er et utrolig smukt, og gennemført arbejde!
Er blevet meget inspireret.
Hvad har den ca. stået dig i, alt i alt - bare sådan ca:)
|
| Til top |
|
| |
Don Räß Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 28 August 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak - kigger lidt på deres udvalg :)
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beol Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 29 August 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
-st3nz- skrev:
|
|
|
En løs hovedregning siger 80k  |
|
|
 Det er dyrt legetøj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 11 September 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja,
jeg synes Ingeniøren og kone med børn har fået kanon meget og godt ud af de penge + forhåbentlig en masse glæde/oplevelser de næste mange år - det er jo "bare" prisen for en´ brugt bil ( og hvor mange køber vi ikke af dem, i løbet af livet - og de holder sgu typisk markant kortere tid - selv, hvis vi ikke smadrer dem )
Alt taget i betragtning, synes jeg faktisk at det er en forbavsende "lav" pris ( og det er det, der er kunsten - "alle" kan få en fed bio med penge nok - stor herfra, da jeg synes Ingeniøren med Co. har "fanget" det helt rigtige, prioteret yderst fornuftigt og også lyttet til sine egne ønsker, drømme, vurderet relevante/urelevante kompromier - kabelbakke løsningen feks. ) for en komplet biograf med alt hvad der hører til .
ps. farven ( lilla/lyserød ) var valgt bevidst, da jeg er sikker på, at det er den fortrukne farve pt. hos Ingeniøren og familie lige nu   
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
mONSKA Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert projekt. 100% gennemført.
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tager totalt hatten af for den gennemførte stil.....fornemt
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
| Sendt: 13 September 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lækkert ...lækkert!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
-st3nz- skrev:
|
|
|
En løs hovedregning siger 80k 
|
|
|
Det bliver hurtigt tilmange penge! Men når man tænker på hvor meget folk bruger på at lave køkken, badeværelse, udestue el.lign. så er det jo ikke så slemt. Og så er størstedelen af de penge investeret i udstyr du kan tage med hvis i bestemmer jer for at flytte en dag, det kan man trods alt ikke med sit nye badeværelse  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
vander Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 14 September 2005 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ligeledes STOR respekt herfra  . Har lige et sp. : Har selv Denon AVR 2803 og har planer om at udbygge med en dobbelt center ! Kunne så evt (som dig) bruge en Cambridge P500 til at trække disse (billig). Hvordan lydmæssigt ! hænger Denon / Cambridge sammen ? Her tænker jeg også på evt senere opgradering af front højt. med Nad C272 effektforstærker. & nbsp; Dit setup / bio er yderst inspirerende
|
| Til top |
|
| |
lau16 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 335
|
| Sendt: 21 Oktober 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
SKAL have hus med kælder. Vil have sådan et rum, det er sgu lækkert    Tillykke med stage 1. __________________ MARANTZ SR5500
NAKAMICHI PA5EII
H/K SIGNATURE 1.3
PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
|
| Til top |
|
| |
no-limit Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 826
|
| Sendt: 15 November 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne her tråd er lang
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniør!
Et lille spørgsmål mht. stolene. Jeg har fire stole, som skal stå på et podie og gulvtæppe skal henover. Kan man lave podiet smalt, fra væg til så stolene står fast dér og man faktisk har benene på gulvet? Vipper stolene for meget til det? Er sædehøjden lav nok til det? Hvad er den laveste højde du vil formode et podie kan være til disse stole?
På genkig!

__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 17 November 2005 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
|
Hej Ingeniør!
Et lille spørgsmål mht. stolene. Jeg har fire stole, som skal stå på et podie og gulvtæppe skal henover. Kan man lave podiet smalt, fra væg til så stolene står fast dér og man faktisk har benene på gulvet? Vipper stolene for meget til det? Er sædehøjden lav nok til det? Hvad er den laveste højde du vil formode et podie kan være til disse stole?
På genkig!

|
|
|
Jeg har anskaffet mig samme super fede stole og selv bygget et podie til dem, da jeg ikke havde lyst til at bolte dem fast i parketgulvet i stuen. Mit podie er lavet til to stole og skal der være fire stole kan man bare fordoble bredden. Mit podie måler (højde*bredde*dybde): 9*122*80 cm. Det er bygget opkring en ramme af tykke lægter og på lægterne er MDF plader skruet fast, hullerne er spartlet ud, der er slebet med sandpapir, grundet med hvid grunder, slebet igen, grundet igen - derefter påført sort maling som også duer til stolenes metalfod men også til selve MDF-pladerne (og boltene, som jo er "metal-blanke", dvs. de er også malet sorte). Kanterne er afrundet og resultatet er rigtig godt 
Den øverste plade som stolene er boltet fast i er 22mm. Bundpladen er 12mm og sidepladerne er også 12 mm. Det er meget solidt og jeg vil gætte på at det vejer ca. 30-40 kg.
Det passer netop med at når man læner sig helt tilbage (med vippefunktionen), så er ryggens overkant ud foran podiets bagkant. Det ser godt ud. Desuden passer det med at jeg har sat stolene fast på top-pladen således at man kan sidde med 90-grader bøjede knæ. Dvs. det er behageligt uanset om man vil strække benene fuldt ud eller bøje dem. Husk at tænke over sådan nogle ting. Jeg satte mig i en god lænestol og vurderede højden og kom frem til at 9 cm. højde på mit podie ikke gjorde noget. Vil lige understege at man ikke sidder med fødderne på selve podiet, men at de rører parketgulvet - hvilket i mit tilfælde jo er meningen.
HVIS jeg skulle lave et podie mere, så ville jeg anskaffe mig 1 stk. 44 mm MDF plade og bolte stolene fast til den alene, uden at bygge rammen/skelet. Boltene/møtrikker kunne med fordel nedsænkes.
Jeg var dog på daværende ikke klar over at man kunne få så tykke MDF plader for trælasten som jeg handlede i havde kun 240cm+122cm. lange mdf plader og de tykkeste var 22 mm. Jeg har dog læst at man kan bestille de specielle 44 mm. hjem.
Bare klø på!  __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |