| Forfatter |
|
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ideen er super god, ville bare ønske der ikke var så langt til sjælland.
I må have en rigtig god tur i biffen __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 11 Februar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn.....det ville jeg godt ha´ været med til. Jeg har endda en fornemmelse for at vi begge bor i nordsjælland.
Håber i hygger jer .
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet et sæt B&W 604 S3 i kælderen   
Og selv ingeniørkonen måtte indrømme at kunne høre forskel 
Det lyder simpelthen perfekt, desværre passer de ikke så godt til min C1000 (MEGET mærkeligt )
Billederne må komme i morgen... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Og selv ingeniørkonen måtte indrømme at kunne høre forskel 
|
|
|
Hov hov, ikke så fræk 
Men de ser nu meget flotte ud. En lille grøn plante på hver ville hjælpe på det hyggelige look 
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 15 Februar 2006 kl. 23:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Ingeniørkonen skrev:
...En lille grøn plante på hver ville hjælpe på det hyggelige look  |
|
|

|
|
|
Det er der heldigvis råd for, det eneste man skal gøre er at skrue godt op for det hele, så finder planten selv vej ned på gulvet 
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan det være at folk (gerne kvinder) automatisk opfatter en højtaler som afsætningsplads?
"Førerbunkeren" (sød som hun er) er også helt pjattet med at ville sætte planter på mine højtalere.
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniørkonen skrev:
|
En lille grøn plante på hver ville hjælpe på det hyggelige look 
|
|
|
Blasfemi!!!
Tillykke med de nye B&W! - Har du handlet brugt eller..?
- Og hvorledes skal resten af systemet nu passes ind? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha, du lever et farligt liv, Ingeniøren , og stakkels HT vis der bliver klasket sådan noget oven på,
|
| Til top |
|
| |
smølf Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. fed bio forresten. og tillykke med de nye HT.
ang. ting på HT. se det som et tweak, planter giver jo en mere organisk lyd 
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Tillykke med de nye B&W! - Har du handlet brugt eller..?
- Og hvorledes skal resten af systemet nu passes ind? |
|
|
Ja de er handlet brugt, det er "Wizards" tidligere højtalere. Spørgsmål nummer to kommer jeg tilbage til...
Først en af højtalerne:

Et lille nærbillede af den 'berømte' kevlar mellemtone:

Og et til af aluminiums 'basserne':

Og så lige i det store perspektiv:

Jeg har haft noget svært ved at integrere lyden fra mine C1000 centerhøjtalere, men til sidst fandt jeg en god løsning:

... Pjat til side, det har hele tiden været meningen at de ALLE skal skiftes. Men det kommer stille og roligt, der kommer også til at gå en del tid med "Ingeniørkonens køkkenprojekt" som netop er blevet started op (måske man skulle starte en ny tråd ).
Planen er at jeg skal have en LCR600 S3 center og 4 602 S3 som surround(rear) højtalere. Subben ved jeg ikke rigtigt endnu, men en ASW 675 (eller to) kunne være oplagt...
Lyden i 604 er fantastisk , specielt 3 ting skiller sig ud:
- Stemmerne - De lyder bare SÅ meget mere naturlige, og selv når de spiller højt lyder det som om de dårligt er belastede.
- Detaljerne - Det er imponerende som jeg kan høre nye ting i scener jeg har set til hudløshed. Nu kan selv stille scener virke imponerende.
- Bassen - Den er bare kanon hård og kontant, selv om det ikke var her jeg ledte efter forbedringer, så er fremgangen umuelig at overhøre.
Beklager at billederne først kommer nu, men sådan ville Tele2 have at det skulle være .
Glæder mig til de alle er skiftet . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er satme flot, mere er der i grunden ikke at sige!
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 17 Februar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Jeg har haft noget svært ved at integrere lyden fra mine C1000 centerhøjtalere, men til sidst fandt jeg en god løsning:
|
|
|

__________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Wizard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 351
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniøren
Det ser rigtig godt ud og som vi snakkede om da du hentede højttalerne, så skal B&W højttalere ikke have frontstof på, de gule kevlermembraner ser bare SÅ godt ud 
Det glæder mig at du er glad for dem og i mine øjne kunne de ikke have fået et bedre rum at stå i  __________________ /Wizard
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wizard skrev:
Det ser rigtig godt ud og som vi snakkede om da du hentede højttalerne, så skal B&W højttalere ikke have frontstof på, de gule kevlermembraner ser bare SÅ godt ud  |
|
|
Ja, er er sku også helt pjattet med dem. Og det ville være en skam at sætte frontstof på dem.
Wizard skrev:
|
Det glæder mig at du er glad for dem og i mine øjne kunne de ikke have fået et bedre rum at stå i  |
|
|
Det var faktisk også det rum jeg helst så dem stå i , og de skal nok få det godt her . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
| ...Subben ved jeg ikke rigtigt endnu, men en ASW 675 (eller to) kunne være oplagt... |
|
|
Jeg er begyndt at tænke lidt over subwoofer muligheder, men pt. er det kun tankespind...
- Beholde min SWA15, og evt. supplere med en mere - Tæt på at være droppet, syntes ikke bassen er stram og dyb nok.
- En eller to B&W ASW675 - Designet passer perfekt, men er lidt urolig for om der en volumen nok og om de kan spille dybt nok.
- En SVS PB12-Plus/2 - Den ser jo kanon ud, og folk skamroser den! Desværre kan den ikke købes/høres i landet, og så er der 'kun' plads til én...
- To stk. SVS PB10-ISD - Lidt det samme som overstående, her er de blot mindre men med plads til to.
Men der er jo tid nok til at spekulere, jeg skal jo først have fat i de 'almindelige' højtalere .
__________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg var i markedet for en ny sub ville jeg også overveje M&K, Infinity, Sunfire og Velodyne...
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.sonusfaber.com/pdf/Gr.pdf
Hej Ingeniør
Fantastisk bio Her er måske en ide til en sub. Den er lidt dyr, men jeg er ihvertfald meget glad for den.
vh. Henrik __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 22 Februar 2006 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er begyndt at tænke lidt over subwoofer muligheder, men pt. er det kun tankespind...
- Beholde min SWA15, og evt. supplere med en mere - Tæt på at være droppet, syntes ikke bassen er stram og dyb nok.
- En eller to B&W ASW675 - Designet passer perfekt, men er lidt urolig for om der en volumen nok og om de kan spille dybt nok.
- En SVS PB12-Plus/2 - Den ser jo kanon ud, og folk skamroser den! Desværre kan den ikke købes/høres i landet, og så er der 'kun' plads til én...
Jeg har jo B&W helevejen rundt ala det du ønsker og jeg kan kun sige SVS PB12Plus'en sparker røv sammen med DM604'eren...
4. To stk. SVS PB10-ISD - Lidt det samme som overstående, her er de blot mindre men med plads til to.
Jeg kontaktede LSound i sin tid og spurgte om det samme da jeg også overvejde 2 stk PB10'er her er hvad han svarede:
Hvordan er rommet ditt oppbygd? Valget havner også mye på grunn av rom form osv.
Når det gjelder trykkmessig vil 2xPB10-ISD yte det samme som 1xPB12-Plus, men med en sub har du lettere for å få det bedre til, med tanke på fasejustering osv. Hvis man klarer (noe som Radio Shack lydtrykksmåler og en AVIA kalibrerings DVD hjelper deg med) en bra kalibrering med 2xPB10-ISD (dette avhenger helst av et symmetrisk rom) så vil man få en noe jevnere bassrespons i rommet enn med en sub (dette avhenger av rommets form).
Mange velger 2xPB10-ISD fremfor PB12-Plus pga at man vil ha en litt mindre plassering fordelt på to stykker, eller folk velger PB12-Plus grunnet en plassering og den har mer utstyr på forsterker delen samt flere finish valg (også PEQ er viktig for noen).
PB12-Plus er totalt sett en bedre sub kontra en PB10-ISD, den har et mer påkostet basselement og har 525W forsterker. Dette reulterer i mer kontante anslag enn PB10-ISD.
Som sagt er 2PB10-ISD identisk med PB12-Plus, men det avhenger litt av plass osv.
Jeg valgte 1 PB12Plus i stedet (man kan jo altid købe en mere ) og har overhovede ikke fortrudt det og jeg mangler IKKE bas. Send evt. en mail til Jan Ove ved LSound vedhæft en skitse af din bio så vil han kunne rådgive dig bedre. Han giver super service og er altid frisk på at svare på spørgsmål.
Håber du kunne bruge det til noget  [/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2006 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
| Hvis jeg var i markedet for en ny sub ville jeg også overveje M&K, Infinity, Sunfire og Velodyne... |
|
|
Tak for inputtet, de fleste ser ret fede ud men desværre også ret dyre. Jeg tror jeg for mest for pengene med en SVS.
Kristian T skrev:
| ....Hvis man klarer (noe som Radio Shack lydtrykksmåler og en AVIA kalibrerings DVD hjelper deg med) en bra kalibrering med 2xPB10-ISD (dette avhenger helst av et symmetrisk rom) så vil man få en noe jevnere bassrespons i rommet enn med en sub (dette avhenger av rommets form)
....
Som sagt er 2PB10-ISD identisk med PB12-Plus, men det avhenger litt av plass osv.
....
Håber du kunne bruge det til noget 
|
|
|
Jo tak, det var yderst brugbart .
Baseret på ovenstående er jeg mest varm på 2 stks. PB10-ISD kombineret med en Behringer DSP1124P (PEQ). Først og fremmest fordi jeg gerne vil køre med to subwoofere for at få en mere ensarted lyd, og dernæst tror jeg faktisk at PB12-Plus er for stor til at komme ned af min kældertrappe (min SWA15 kunne kun lige komme ned).
Jeg vil sende LSound en mail en af dagene... (der er iøvrigt megen nyttig information om subwoofer kalibrering på deres side ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |