Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Harman Kardon AVR 430 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ribergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Har købt min H/K 430 hos audiovision. De er også pålidelige og har et rigtig godt serviceniveai.

Ang. selve 430'eren så spiller den kanon godt. Der er ingen slinger i valsen og den er nem at sætte op. Min Ezset køre nogenlunde. Man skal dog lige prøve den et par gange før man finde ud af hvad den egentlig kan. Hvad jeg har fundet ud af undersøger den hvor mange mhz hver højtaler kører på fra sidepositionen... og så bearbejder den receiveren ud fra disse tal. Af hvad jeg selv har fundet ud af.

Opdatering af receiveren er også ganske let. Det var dog svært at opsporer et R-232 stik idet de fleste jo er forlængerledninger til gamle mus. Derfor måtte jeg ha fat i en nedstryger før jeg kunne få ledningen til at virke.

Alt ialt et kanon anlæg der er værd at købe. Og i og med at den kan opdateres via ens pc så er det sikkert en receiver der kan holde i mange år.

Til top Vis ribergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ribergaard

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

har selv købt en AVR330 og har selv bare sat det op efter mine øre, har ikke prøvet EZset. Det med drop out har jeg kun været ude for en gang, og det var vist pga et hak i en skive, ellers funker den bare. Dejlig vellyd

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Som den stolte ejer af en AVR430 kan jeg kun medgive de folk der her i tråden beskriver den som en overordentlig vellydende reciever. Frem for alt synes jeg den altid har tilstrækeligt overskud, så den ligesom mange andre recievere i denne prisklasse, aldrig kommer til at lyde anstrengt eller klemt. Designet, der jo er en smagssag, finder jeg også rigtig frækt, ligesom den medfølgende fjernbetjening er super lækker og yderst brugbar. Den er derfor også gået hen og blevet min fortrukne universialfjernbetjening i mit setup.

AVR430 (og de større modeller) adskiller sig også fra de midre modeller ved at have en flot aluminiumsfront. De mindre modeller har bare billigt gråt plastic.

Når det er sagt er der dog et par punkter der trækker ned og som man umiddelbart nok ikke vil opdage ved forhandleren.

EZset funktionen fungere ikke og sådan er det bare. Det er dog ikke noget større problem, da indstillingen af recieveren kun skal foretages én gang og du ved forholdsvis lethed kan gøre dette på gehør. Vil du ha´en god auto setup funktion, så køb yamaha.

Det nævnte problem vedrørende audio dropout synes jeg straks er merre irriterende, da man stifter bekendskab med det konstant. Det er selvfølge forskelligt hvor meget man lader sig genere af det, men jeg synes nu det er en børnesygdom der burde være blive løst forlængst.

Angående opdateringsfunktionen virker den sikkert okay. Det er dog bare ikke holdbart, at den nyeste version af software der ligger på H/K's hjemmeside er version 5.02 når den der ligger på min ca. 3 mdr. gamle AVR430 er 5.03. Taget det i betragtning kan det være nok så smart med en opdateringsfunktion, men hvis ikke man kan få fat på den nyeste version holder det jo bare ikke. Videre bør man også holde i baghovedet, at serien står til snarlig udskiftning, så det er nok mere end tvivlsomt om H/K vil poste flere penge i udviklingen af nyt software.

De mest graverende fejl er dog mærkeligt nok ikke blevet nævnt noget sted i tråden. Det er nok 2 sider af samme sag, men den første er, at har du et 6.1 eller 7.1 setup vil du opleve ufattelig fustration. Det skyldes, at hvis du afspiller et 6.1 matriale, som ex. Dolby Digetal EX, så bliver der rigtignok sendt lyd til samtlige højttalere, men sætter du så derefter noget 5.1 matriale på, ja så skal du manuelt sætte den op til igen, at sende lyd hele vejen rundt. Man kan ikke sætte den op, så den som standard, ved et 5.1 signal, bare sender et PL IIx signal ud til bag-surroundhøjttalerene. Dette er noget man selv skal gøre hver gang, hvilket er utrolig ødelæggende for flowet og brugervenligheden og endvidere gør at du hele tiden mindes på audio dropout'en.

Den anden ting som også er ødelæggende for flowet er, at H/K tilsyneladende er vældig glad for deres eget udviklede surround processeseringssystem, Logic 7. Bruger du én signalkilde til at afspille alt dit matriale, både DD, DTS, 2-kanals osv, vil du opleve, at når du går fra ex. DD til noget 2-kanals (som skal afspilles som surround) så vælger H/K'en automatisk deres eget Logic 7 som standard. Hvis man hellere (og tro mig det vil man) ha' matrialet afspillet i ex. PL IIx, PL eller NEO6, så skal du igen til manuelt at lave indstillingen!!!

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er mærkeligt, at H/K har sat en MP3 decoder í. Hvad skal man bruge sådan en til i sin reciever?
Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Jehg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en AVR630 i godt et år, og den har kørt uden problemer, jeg har ikke oplevet den selv slukker og fjernbetjeningen har virket 100%. Absolut en reciever jeg kan anbefale, jeg har ikke lyttet til andre før jeg købte, så om der er noget der lyder bedre til samme pris ved jeg ikke, men der er der da sikkert, alle ved hvordan god lyd lyder, de er bare ikke altid enige.

Jehg

Til top Vis Jehg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jehg

JensHi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Angående forhandlere, så købte jeg min 630'er hos Hjemmebiografen. Der kan man også få en ordentlig demo af hvordan den spiller.

Jeg ved at de får det direkte fra Harman DK. Så der burde ikke være problemer med reklamation. Men det har jeg dog heldigvis ikke haft brug for

Mht til til fejl, så er det eneste jeg vil klage over, det som ZeroCool skriver at den ikke slår automatisk over i 7.1 ved afspillelse af 5.1 music/dvd. Men det store irritationsmoment synes jeg nu ikke det er.

Den ville jeg klart anbefale. Jeg nyder desuden godt af multiroom funktionen.

Til top Vis JensHi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensHi

ribergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 04:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu fået fat i en ny opdateret model af multifjernbetjeningen til AVR430. Og nu virker Ezset som det skal. Fik fortalt at microfonen i den gamle model ikke var kraftig nok og man derfor har haft bygget en ny model. Nu justere fjernbetjeningen selv anlægget og det kører som smurt. Prøv at kontakte H/K for eventuelle spørgsmål.

Ribergaard

Til top Vis ribergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ribergaard

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

nu har jeg lyttet noget mere til min, end da jeg skrev det andet indlæg, og min AVR330 lider ikke af audiodropout og EZset funktionen virker også i min.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Martyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
kbdk skrev:

Hvad mener du med parallelt importede varer??????

De er ikke importeret via den danske distributør/importør. Det betyder at skal den sendes til reperation så vil H/K i Danmark ikke have noget med det at gøre.

Har du et konkret eksempel på dette ?

Hvis det skulle være tilfældet at en producent ikke ønsker at behandle en reklamation pga. at produktet oprindeligt stammer fra en leverance til et andet land, er dette en tvist imellem butikken og producenten, og kommer aldrig forbrugeren til skade.

Til top Vis Martyr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martyr

JensHi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Sendt: 13 Juni 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

- med mindre parallel-importøren skal sende sende sine varer til det givne land for at få det repareret... så kommer kunden til at lide under bl.a. en længere ventetid..
Til top Vis JensHi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JensHi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes