| Forfatter |
|
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 26 September 2009 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hva med at finde en brugt Ikon sub?......sådan en har jeg til at suplerer mit stereo set-up med når det bliver nødvendigt,og jeg er ganske tilfreds må jeg sige. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 26 September 2009 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
2800kr er billigt ja  Hvad med ikon subben? argh, carcass var hurtigere end mig..
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 26 September 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor meget vil du bruge på subben  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 26 September 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det ikke en ide at starte med at lytte til de ikon du vil/har købt i din stue inden du beslutter dig for en sub, det kan jo være at du finder suben unødvendig og i så fald var det måske mere relevant at smide pengene efter en bedere forstærker. Efter min mening laver Denon nogle rigtig fine AV forstærkere, men de er altså ikke fantastiske når de skal spille 2 kanals lyd.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har ikke fået købt endnu (der går lige nogle dage endnu) 
Men jeg kigger meget rundt, og er vel ret tændt på de Dali Ikon 2 
Jeg har dog også set et nyt sæt Dali Lektor 3 og Basis 100 sub til 5500 minus hvad man nu kan prutte. Desværre (måske) kom jeg lige for sent til at kunne købe et sæt Dali Concept 2 og Sub SWA-12 for 3000 kr. 
Jeg har vel kigget mest på Dali, kan jeg se  Kigget på Dali Concept og Ikon 2 og Lektor 3.
mvh.
Søren
|
| Til top |
|
| |
Crisse Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Logitech Z-5500
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SørenS skrev:
|
Hej
Jeg har ikke fået købt endnu (der går lige nogle dage endnu) 
Men jeg kigger meget rundt, og er vel ret tændt på de Dali Ikon 2 
Jeg har dog også set et nyt sæt Dali Lektor 3 og Basis 100 sub til 5500 minus hvad man nu kan prutte. Desværre (måske) kom jeg lige for sent til at kunne købe et sæt Dali Concept 2 og Sub SWA-12 for 3000 kr. 
Jeg har vel kigget mest på Dali, kan jeg se  Kigget på Dali Concept og Ikon 2 og Lektor 3.
|
|
|
Imo var du heldig at du kom for sent Jeg synes slet ikke at Concept kan følge med Ikon !
Lektor har jeg ikke lyttet på, men What Hifi har givet 5 til de fleste Lektor-modeller. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Christian Jense Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med sådan noget som Dynaudio eller Monitor audio? Jeg var selv inde ved tape connection i kbh og høre Dynaudio Excite 12 og Monitor Audio
silver RX1, og må sige at det er to vidt forskellige højttalere, men begge spiller fantastisk godt, isæt størrelsen taget i betragtning. Excite 12erne
virkede sådan lidt mørke i lyden, hvor Silver RX1 virkede mere lyse i lyden, så alt efter hvilken lyd man er til, så syntes jeg klart at de er værd at
kigge på.
__________________ www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=83620&KW
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Christian Jense skrev:
Hvad med sådan noget som Dynaudio eller Monitor audio? Jeg var selv inde ved tape connection i kbh og høre Dynaudio Excite 12 og Monitor Audio silver RX1, og må sige at det er to vidt forskellige højttalere, men begge spiller fantastisk godt, isæt størrelsen taget i betragtning. Excite 12erne virkede sådan lidt mørke i lyden, hvor Silver RX1 virkede mere lyse i lyden, så alt efter hvilken lyd man er til, så syntes jeg klart at de er værd at kigge på. |
|
|
DYNAUDIO RULES!!!!!!  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så er der lidt nyt. Jeg har fået solgt mine Bose acoustimass 15.
Så nu er jeg klar til den reelle indkøbsrunde 
Det er bare svært at overbevise konen om at højttalere IKKE skal/kan være så små som Bose sattelitter og så stadigvæk lyde af noget.
Jeg kan godt lide at spille lidt højt en gang i mellem, så det skal tages med i betragtning.
Er der nogen der kan fortælle lidt om DALI IKON W2 højttalere ? Kan jeg spille højt med dem + en sub. hvis det behøves ? Ellers kigger jeg på et sæt Dali Lektor 3 og Basis 100 sub ?
Jeg tror også jeg må en tur i HIFI-klubben i Odense og høre på dem. Jeg har bare sådan en ide om at det man hører inde i HIFI-klubben IKKE lyder på samme måde hjemme hos mig selv, pga. deres bedre udstyr og opsætning osv......
Hvad siger i til de der : Dali Ikon W2 (evt. + SUB) Dali Lektor 3 + Basis 100 SUB
MVH. Søren
1000 TAK for jeres hjælp 
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad siger i til de der : Dali Ikon W2 (evt. + SUB) Dali Lektor 3 + Basis 100 SUB
MVH. Søren
1000 TAK for jeres hjælp 
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de absolut skulle være Dali, ville jeg altså spare 1000kr mere sammen og så købe et sæt Ikon 2. Jeg har lyttet lidt til de W2 og de gør det fremragende som baghøjttalere, men kommer altså lidt til kort når der bliver givet gas i stereo, efter min mening. Jeg har ikke hørt Lektor 3, så den vil jeg helst ikke udtale mig om. Men daf et smut i klubben og lyt til dem og så lad det være den afgørende faktor. Det er i hvert fald mit forslag
__________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville vælge Ikon 2 løsningen
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager i HIFI-klubben i morgen (mandag) og prøver at høre på :
Dali Ikon 2 Dali Ikon W2 Dali Lektor 3 (med og uden sub) B&W 685 B&W CM1
Så kan det jo være jeg bare køber højttalerne i butikken  Jeg ved også de har demo-modeller af nogle højttalerne til salg.
Der er kun 1 ting der er irriterende ved køb af sådan nogle højttalere... Det er at man skal diskutere størrelse af højttalerne med konen  Og når man kommer fra Bose sattelitter, så er alt andet STORT....!
Mvh. Søren
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SørenS
Her finder du højttalerne som konerne akseptere. Lad hende se dette udvalg.
Her oversigt over priser på Bang & Olufsens højttaler serie.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
SJOVT at du lige skulle finde dem frem 
For konen HAR faktisk sagt at hun da godt kunne acceptere et sæt Beolab 8000..... Jeg har set dem ned til 10.000 for et sæt brugte i DBA.
Og så fatter jeg jo ikke en skid. Altså de har da et pænt design, men jeg ved ikke hvordan lyden er i sådan et sæt Beolab 8000. Kan man fyre den af og spille højt og lyder de godt osv. osv..? Kan jeg sætte dem til min forstærker som er en Denon AVR 1804..?
Sjovt, at når det lige er sådan nogle, så kan hun godt acceptere en gulvhøjttaler ? Jeg ville jo tro at det var "enten - eller" 
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
SørenS skrev:
|
Hej Peter Pan
SJOVT at du lige skulle finde dem frem 
For konen HAR faktisk sagt at hun da godt kunne acceptere et sæt Beolab 8000..... Jeg har set dem ned til 10.000 for et sæt brugte i DBA.
Og så fatter jeg jo ikke en skid. Altså de har da et pænt design, men jeg ved ikke hvordan lyden er i sådan et sæt Beolab 8000. Kan man fyre den af og spille højt og lyder de godt osv. osv..? Kan jeg sætte dem til min forstærker som er en Denon AVR 1804..?
Sjovt, at når det lige er sådan nogle, så kan hun godt acceptere en gulvhøjttaler ? Jeg ville jo tro at det var "enten - eller" 
|
|
|
Hvis jeg ikke husker forkert så har beolab 8000 en phono(rca) indgang, så hvis der er pre out på din denon, så burde det ikke være noget problem. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvordan er lyden så i sådan nogle dyre Beolab 8000 ?
Kan man spille højt på dem ?? (kan jeg godt lide når jeg er alene hjemme)
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Oktober 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....Udtaler mig lige om noget jeg ikke ved en skid om  ........men der er hvist noget med at de der alu-kabinetter godt kan være en anelse irreterende at høre på. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |