Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 07:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Tip til unik 16/44 afspiller. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Dine tuninger og vinkler virker på højtalere med total dårlig sprædning!! og i utunede / uoptimale  lytterum!..

Og alt det der pjat har vi før været inde på!!... GAB!!!

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Dine tuninger og vinkler virker på højtalere med total dårlig sprædning!! og i utunede / uoptimale  lytterum!..

Og alt det der pjat har vi før været inde på!!... GAB!!!

Hmm stop lige op og tænk. Jeg tilbyder GRATIS at kommer over og tune, det koster jer altså intet og højtaleren kan altid stilles tilbage. I har intet at miste men alt at vinde og jeg kan blive totalt til grin.

Mit spørgsmål er HOVRFOR i aldrig tager imod dette tilbud og jeg lover jeg intet skriver om mødet hvis det er det i ønsker.

Kom med nogle datoer for hvornår i har tid og jeg tropper gerne op i sverige eller bornholm

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Hej Jonas

Jeg har fundet et nyt billede til din profil:

The Passion of the Christ Movie Stills: James Caviezel, Maia Morgenstern, Monica Bellucci, Mel Gibson

- jeg tror du af og til lider for vores synder

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej Jonas

The Passion of the Christ Movie Stills: James Caviezel, Maia Morgenstern, Monica Bellucci, Mel Gibson

tror ikke på den mand jeg er Viking find et billede af Thor

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
[

Hvis jeg tuner hans anlæg vil hans CD12 Gennem prygle den denon jeg er bange for han ikke har sat anlæget op således at alle CD12's egenskaber komemr til udtryk.

Jeg kan fortælle at når en CD12 kommer på skal højtaleren flyttes MEGET iforhold til andre CDafspillere.

Ngle få eksempler jeg lige kan huske i hovdet.

Ikemi 5cm + 7° vinkel

Elektrokompaniet 12cm ingen vinkel forskel.

genki 7 cm og + 7° vinkel

Hvis man ikke tuner mellem testene vinder det dårligeste produkt ind på den dyreste.

Det her vil jeg meget gerne have en forklaring på.
Hvad er det der sker og hvorfor skal stuen møbleres om, når der skiftes CD spiller?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Hej Jonas

Hov ! Hov ! Svend P. - jeg er sikker på at Jesus ikke vil blandes ind i denne debat, han har rigeligt med at være afkoblet med spikes

PS. Jesus spiller på Mark Levinson og køre Harley-Davidson

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

miju skrev:
Hvis du virklig ikke kan høre at denne maskine ikke er mere værd og at der er maskiner fra omkring 10 - 15000 kr. der giver den bølle bank!! så er det DIG!! der har en ufattelig dårlig hørelse eller er total lukket for enhver fornuft! grundet ensidig forblinding og hjernavask af Linn!!..

Og så er all fornuft spildt på dig!! og alt håb ude!!.. du må jo bare leve i din egen lille ( noget bekostelige ) illusion!!...

Men dine udtalelser her inde må så af alle ses i lyset af dette og derfor næppe tillægges den store vægt eller betydning samt troværdighed!...

mvh.

Hej Miju!
Det er en fysisk umulighed at det skulle skulle kunne høres over et par Espekker.
Jeg har set dem skilt ad og du tror det ikke, men diskanten koster ikke en femmer - og det er ikke overdrevet. Magneten er i diameter mllem 3 og 4 cm. Tykkelsen er som 3-4 femkroner. Hele bestykningen vil jeg tro kan fås for en 50ér. Ingen ville for få år siden have turdet dette, men i audiomagasinerne er de holdt op med, at skille HTér ad.
Diskantdomen tror jeg du kan finde i ghettoblastere og tv apparater.
Resten tror jeg end ikke Jamo og Dantax ville finde brug for. Og det vildeste af det hele er, at sådan lyder det også.
Men hvis man får barberet dynamikken ud af musikken, må man give Jonas ret i, at så kan du lidt nemmere iagttage visse elementer i musikken.

I en anden tråd, hvor klubben var en tur ude hos et medlem, da byttede jeg kablerne ud ét for ét. HT kablerne der sad på da vi koom, var Linn. Du aner iikke hvad der skete da de røg ud. En prop sprang af og det hele begyndte at spille forlæns. Så hvis Jonas siger at CD12 spiller såådan og sådan, så er det sikkert ganske rigtigt.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Det her vil jeg meget gerne have en forklaring på.
Hvad er det der sker og hvorfor skal stuen møbleres om, når der skiftes CD spiller?

Kurt der skal ikke møbleres om der skal flyttes på højtaleren fordi den totale spille måde ændres for anlægget ved skift af cdafspiller derfor er den optimale højtaler placering i rummet også anderledes.

en dag hvor du gerne vil "prøve" at lytte musik vil jeg gerne demo det for dig.

Har lige bestilt de plader jeg sidst fik skrevet ned

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Men hvis man får barberet dynamikken ud af musikken, må man give Jonas ret i, at så kan du lidt nemmere iagttage visse elementer i musikken.

Dynamik ? det er da noget du slet ikke har Det larmer jo hele tiden det er altså ikke dynamik. For at få lidt fremdrift skal man skrue op og det må man ikke for så lyder det grimt. Næ du kom blot og hør noget Anouk det er stilhed før storm og guitar der falder ud af højtaleren. Og dunket i Dali højtaleren er jo ens på alle numre Bååååt som eben men på en anden måde Dunk Dunk ens ens ens. LOL jeg more mig

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
Ja de lød noget forskellige det er der ikke tvivl om. Men i 2 lytter ikke musik og du siger jo selv at musik ikke er noget du vil have med i dine betraktninger da musik er noget der farves frem. Men andre steder hvor jeg har haft min CD12 med er tingene MEGET mere velopløst og man høre mange flere ting end hjemme ved dig Den maskine opløser ingenting, så hvis den virker mere velopløst end andre, så er konkurrencen for tynd. Dette kan måske så betyde at dit kantede anlæg ødelægger tingene og derfor skal der stå en meget firkantet cd-afspiller forrest i kæden for at der høre noget ryk. Derfor forsvinder finessen hjemme ved dig og alt er livløst og kedeligt, lyden er jo som min gamle laserdiskafspiller kantet og grov uden finesse og liv.

1) Undre du dig aldrig over at alt musik med tromme hjemme ved dig altid er ude af takt ?Nej

2) Undre du dig ikke over at du ikke kan spille noget musik Uden rum på eller med meget lidt altså en kompakt stemning som i en lille kælder med Jazz musik ? Sker ofte

3) Undre du dig ikke over at alle forsangere aldrig står foran musikken men altid i mellem eller bag musikken ? Nej det sker kun når man klasker spikes på og det vil jeg ikke, idet al nuancering dermed ryger.

4) Undre du dig ikke over når du lytter forskel på flygler at kroppen er meget ens på lyden og i den hæftige diskant at tingene glider sammen så den forskel melodien de enkelte flygler spiller med er udvisket. ? Sikke noget sludder

5) Undre du dig ikke over det kun er en håndfuld af plader som fungere hjemme ved dig akkurat som nogle HIGHend folk kun har en håndfuld plader de lytter ? Hvor har du det fra? Jeg har masser af lækre skiver.
Men det er rigtigt, at jeg er ligeglad med om Dido og andre komprimerede skeder lyder behageligt. Det interesserer mig ikke og det vil være foorkert, at købe/trime set-up efter musik, der er mikset til at gøre sig på en gang bilstereo. Det skal lyde som så hos mig, og gør det ikke det, så er der noget galt. At du alene lytter til den slags afspejles også godt og grundigt i dine valg. Længere er den jo ikke. Det der måske kan undre er så forståelsen af den kontext det hele indgår i. Du vil jo noget helt andet og det må man da gerne. Men hvorfor i himlens navn skulle det være rigtigt?
Linn har i alle de år jeg har kendt det, aldrig lavet så meget som ét eneste produkt, der kan indgå i andre sammenhænge, de er ganske enkelt lavet forkert. Lyt engang til deres indspilninger på linn records. De må være komplet skøre derovre. Jeg tiltror dem ikke at lave et vellydende RCA/phonostik, jeg tror ærligt og oprigtigt ikke de kan.

Jeg siger det igen prøv nu at tage noget af dit grej med rundt det vil du lære meget af. Har slæbt kabler med masser af gange!

Og prøv nu at lyt lidt musik en gang i mellem. Den må jeg nok have endnu engang.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
en dag hvor du gerne vil "prøve" at lytte musik vil jeg gerne demo det for dig.

Nej tak!
Det var en forklaring jeg bad om.
Andre må virkelig gerne byde også.
Åbenbart kan jeg godt finde ud af at vælge skiver med kanonoptagelser .
Det kræver faktisk en del, at du ved det.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:

Dynamik ? det er da noget du slet ikke har Det larmer jo hele tiden det er altså ikke dynamik. For at få lidt fremdrift skal man skrue op og det må man ikke for så lyder det grimt. Næ du kom blot og hør noget Anouk det er stilhed før storm og guitar der falder ud af højtaleren. Og dunket i Dali højtaleren er jo ens på alle numre Bååååt som eben men på en anden måde Dunk Dunk ens ens ens. LOL jeg more mig

Nå!
Jeg har ikke spikes under HTén, men jeg troede du vidste hvad den slags gør.

Nu er denne tråd desværre gået hen og blevet spoleret.
Den begyndte ellers ret godt, og jeg tror der kune være "more to come"
Jeg gider ikke svare mere på, om noget er musikalsk eller om der er dunk i noget.
Dem der interesserer sig for 3560 er velkomne med tips og spørgsmål.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Giver Kurt K ret! her!!...

ærligt talt!! hvis ikke i er inde for at finde ud af ting om denne pragtfulde maskine! eller ikke tror på den og det vi skriver! så hop da endlig videre og spar os for jeres nedgøringer!

Jeg lader mig nogle gange selv rive helt med af denne afsporing!!..  ØV!!..

mvh.

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Jonas bojer][QUOTE=Svend P]

Hej Jonas

[/QUOTE Jonas]

tror ikke på den mand jeg er Viking find et billede af Thor

Tjaaa.. Jonas!! det siger jo en del!!  du er jo heller ik blevet klogere end de var for 2000 år. siden!! 

Jesus spiller helt sikkert også på DCD3560!!!!!... 

( tror vist nok at Thor spiller på en DCD3520?? han er jo af lidt ældre dato!! )

( Looke var jo lidt af en sær snog!! så måsle HAN! har en Linn cd12 stående et og andet sted i skabet!!)

Alla spiller ik på en skid!! han er stok døv af alle de selvmords bomber der er røget af i hans navn!!!

Budda er så selvfed at han laver musikken i sin egen hjerne og ik behøver noget anlæg!!

Satan??? tjaaaaa... har ik lige snakket mad han for nydligt!..  ( lidt for varmt i hans lytterum  for min smag!!)  men gætter nok kvalificeret på Linn!!... ( hvad ellers kan være så passende OFF!!!)

NÅ!! men ok!! nok!! off track for nu!!... som sagt!! ( ku ik lige dy mig!!  )

MVH.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Hææææj,

Til tider interessant debat ;o)

Jeg skal have udskiftet min gamle Arcam Alpha 8 cd-afspiller da den nærmest er ved at falde fra hinanden.

Efter at have læst tråden her er jeg da blavet lidt lun på sådan en 3560'er, specielt hvis den kan erhverves for 2-3000,- .

Inden jeg kaster mig ud i det (hvis det da er til at finde sådan en - jack snuppede vist den fra Vanløse på dba.dk  -  i hvertfald er den solgt nu), har jeg et par spørgsmål:

- Er det stadig til at få reservedele til sådan en gammel sag og er hifiklubben villig til at servicere?

- Kan man stadig få de omtalte op-amps der skal til for at lave det miju kalder den "forsigtige" opgradering?

- Skal man være fingernem for at lave den "forsigtige" opgradering? Jeg kan finde ud af at lodde, men skal man afmontere en million-million ledninger for at lave opgraderingen?

- Kurt, du fortalte at der kan komme DC på udgangen, hvis man fjerner højpasfilteret (tror jeg nok ), men du skrev også at det ikke var noget problem, blot man er lidt forsigtig. Består forsigtigheden i at tænde udstyret i en bestemt rækkefølge? (Jeg gætter bare - jeg ved ikke en dyt om sådan noget ).

Håber i har nogle svar - på forhånd tak

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 03 Marts 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

Hææææj,

Til tider interessant debat ;o)

Jeg skal have udskiftet min gamle Arcam Alpha 8 cd-afspiller da den nærmest er ved at falde fra hinanden.

Efter at have læst tråden her er jeg da blavet lidt lun på sådan en 3560'er, specielt hvis den kan erhverves for 2-3000,- .

Inden jeg kaster mig ud i det (hvis det da er til at finde sådan en - jack snuppede vist den fra Vanløse på dba.dk  -  i hvertfald er den solgt nu), har jeg et par spørgsmål:

- Er det stadig til at få reservedele til sådan en gammel sag og er hifiklubben villig til at servicere? Yep

- Kan man stadig få de omtalte op-amps der skal til for at lave det miju kalder den "forsigtige" opgradering? Yep

- Skal man være fingernem for at lave den "forsigtige" opgradering? Jeg kan finde ud af at lodde, men skal man afmontere en million-million ledninger for at lave opgraderingen? Nope!

- Kurt, du fortalte at der kan komme DC på udgangen, hvis man fjerner højpasfilteret (tror jeg nok ), men du skrev også at det ikke var noget problem, blot man er lidt forsigtig. Består forsigtigheden i at tænde udstyret i en bestemt rækkefølge? (Jeg gætter bare - jeg ved ikke en dyt om sådan noget ). Yep!

Håber i har nogle svar - på forhånd tak

mvh

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Hæ hæ  - tak Hr. Von Kubik, det var da til at forstå...

Og dog: Vil det sige at man først tænder for cd-afspilleren, tæller til 10 og dernæst tænder for det andet udstyr?

Jeg skal selvfølgelig lige først have fat i en før det bliver helt aktuelt, men min Elvira (som en med-debatør så poetisk udtrykte det i en anden tråd ) skal også kunne betjene skidtet uden at der er fare for at brænde leligheden og fars super-herlige vinyler af .

mvh

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

jack
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2004 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Jamen, jeg har sådan haft samme spørgsmål som Zaka. Jeg har specielt haft nogle tanker omkring at bypasse det filter. Dog er der jo indbygget en sikring i selve spillen, så der er ingen risiko for ild eller smeltede dingenoter eller noget. Er det ikke korrekt. ???

siger Jack, der lige nu leger med sin næsten nye Mørck tonearm

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 04 Marts 2004 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Sorry det var nu ikke for at ødelægge tråden men når i sammenligner på så tyndt grundlag og at jeg har en helt anden holdning så vil jeg jo skrive det er jo sjovt

Rådgiv i blot videre om den gamle tøs

feedback
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Det er fint at du giver din mening til kende.  At Kurt og hans tro væbner ikke kan tåle at blive modsagt er jo meget betegnende. Der er måske tale om frygt for at tabe ansigt. Når man nu så gerne vil fremstå som den store hifi-ekspert. Hvis de var så store profeter så ville de da ikke reagerer med at svine dig og dit Linn udstyr  i en grad, som det overhovedet ikke fortjener. Hvis de var sikker i deres sag, så ville din kritik jo bare prelle af på dem. Problemet er bare, at de fremhæver deres påstande som den ultimative sandhed krydret med en smuk teknisk sang. Det kan lokke andre novicer til sekten. Men jeg savner lidt ydmyghed fra disse hifi-præster for der er altså langt til, at de er oppe på Duelund niveau rent erfarings-og vidensmæssigt. Men igen: Vær kun tro mod dine egne øre.

Til top Vis feedback's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af feedback

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes