| Forfatter |
|
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at gå hen til højttaleren "uden noget musik på" og slå med hånden på enheden "som om det var en tromme"! Lydder det så som om det rasler fra enheden? Prøv at trykke på enheden forsigtigt, samtidigt med at du vrider lidt, så du på den måde kan høre om der er noget der går i mod gabet.
Nogle gange, har jeg oplevet at den litze tråd der sidder på bagsiden af enheden, kan efter der er blevet spillet højt! så vrider den sig "da der er bomuld inde i tråden" og den går imod membranen. Så du skal nok også lige finde en skrue-trækker frem.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og køb en sub! Så undgår du problemet i fremtiden.
|
| Til top |
|
| |
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
CPH-R skrev:
|
Du siger at du har en Marantz SR-4300! Køre du som surround, eller bruger du Dynaudioèrne som LARGE højttaler? For hvis du står i SMALL! så nægter jeg at tro på at Marantzèn har peber nok til at skade enhederne.
Håber at du får en ny enhed.
hilsen
Peter
|
|
|
Kan enhver forstærker ikke skade en højtaler, selv en Marantz??? Det er vel bare et spørgsmål om at skrue højt nok op???
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
cyclops skrev:
CPH-R skrev:
|
Du siger at du har en Marantz SR-4300! Køre du som surround, eller bruger du Dynaudioèrne som LARGE højttaler? For hvis du står i SMALL! så nægter jeg at tro på at Marantzèn har peber nok til at skade enhederne.
Håber at du får en ny enhed.
hilsen
Peter
|
|
|
Kan enhver forstærker ikke skade en højtaler, selv en Marantz??? Det er vel bare et spørgsmål om at skrue højt nok op???
|
|
|
Jo du har ret!!!... Men ofte kan man sige at hvis du har effekt og strøm nok, så er det bassen der går. Derimod hvis forstærkeren er for lille! så klipper den, og diskanten må lade livet. Og her taler vi om en basenhed, og så en der burde være lidt over middel.
Peter
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo goså være en Mandags model
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplevede præcis det samme med mine gamle Dynaudio - den ene enhed 'gik skævt' i svingspolegabet, men var ikke brændt af som sådan. Og der var spillet højt, men ikke sindsygt højt... Og ikke højere end jeg havde gjort mange gange før. Alderen på enhederne kan måske osse ha' haft betydning - må have været o. 15 år i hvert fald.
|
| Til top |
|
| |
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jo være kvaliteten af den bassen i den ene side har været lidt ringere end den anden, det er jo ikke sikkert forskellen er ret stor, så, hvis du havde spillet nogle få dB højere ville det måske være gal med begge.
Bare et bud
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke specielt underligt at det kun er den ene højttaler der er
ramt. Der kan sagtens være forskel på højre og venstre højttaler.
Komponenttolerancer i delefilteret og produktionstolerancer på
enhederne spiller ihvertfald en stor rolle. Desuden er der jo forskel
på højre og venstre kanal i musikken.
/U.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 Marts 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg ved ikke hvad det vil koste, men hvis din forhandler kan lide dig, kan du være heldig at det er dækket af noget garanti, eler evt. forsikring....
men jeg tror ikke en reparation er så dyr igen, når det nu kun er den ene højtaler... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey alle,
tak for jeres respons .. dejligt at høre fra jer ! :D
jeg har imidlertid lokaliseret "syndromet". Det er lidt svært at specifere verbalt, men jeg gør da lige et forsøg. Hvis jeg lige så stille trykker på det bløde "gummi" runder om selve membranen - ved ikke lige, hvad det hedder, men det er dét, der ligesom får bassen til at svinge ud og ind. Nå, men hvis jeg lige så stille trykker rundt i hele kanten på den, så kommer jeg til et sted, hvor det ligner, at ca. 1/3 af membranens periferin har "løsrevet" sig. Man kan tydelig se, at det er som om, at "limen" der holder den hårde membran fast på det bevægende "gummi", er forsvundet .. så membranen sidder faktisk løst ?
Siger det jer noget ? Jeg tager ned til min forhandler imorgen, og håber på det bedste.
Endnu en gang tak for jeres respons .. 
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det bare mig, eller tyder det ikke lidt på en "mandags-model" ?
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, kantophænget er gået løs? Hmm, kunne tyde på en fabriksfejl - eller mandagsmodel, som Ifgy siger. Selvom jeg personligt tror der bliver lavet flere bommerter fredag eftermiddag .
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifgy skrev:
|
hey alle,
tak for jeres respons .. dejligt at høre fra jer ! :D
jeg har imidlertid lokaliseret "syndromet". Det er lidt svært at specifere verbalt, men jeg gør da lige et forsøg. Hvis jeg lige så stille trykker på det bløde "gummi" runder om selve membranen - ved ikke lige, hvad det hedder, men det er dét, der ligesom får bassen til at svinge ud og ind. Nå, men hvis jeg lige så stille trykker rundt i hele kanten på den, så kommer jeg til et sted, hvor det ligner, at ca. 1/3 af membranens periferin har "løsrevet" sig. Man kan tydelig se, at det er som om, at "limen" der holder den hårde membran fast på det bevægende "gummi", er forsvundet .. så membranen sidder faktisk løst ?
Siger det jer noget ? Jeg tager ned til min forhandler imorgen, og håber på det bedste.
Endnu en gang tak for jeres respons .. 
|
|
|
Det var på sin måde meget godt!.. Det er kant ophænget der ikke har været limet godt nok! = GARANTI rep.
Peter
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
var nede med højttaleren hos min forhandler idag. Det var hans første "sprængte" Dynaudio, sagde han. Han kiggede på den, og ville sende den ind til Dynaudio, så de kunne konstatere fejlen. Ifølge ham, så var sandsynligheden for, at fejlen var selvforskyldt, p.g.a. at jeg har spillet for højt, meget stor. :(
Jeg håber bare, at Dynaudio indrømmer, hvad jeg inderligt håber, at det har været en fabrikationsfejl ..
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
så fik jeg respons fra min forhandler, ang. min "smadrede" enhed. Han havde sendt min enhed ind til Dynaudio, for at de kunne fastslå, om det var en fabrikationsfejl eller selvforskyldt .. det var selvforskyldt ! .. jeg må åbenbart lige slappe lidt af ! 
Anyhoo - min forhandler fik overtalt Dynaudio til ikke at kræve penge for den nye enhed, og han monterede den selv i kabinettet for mig. Det er fandme, hvad jeg kalder service !! Dejligt at se, at der stadig er nogle, der yder sådan en fremragende service-politik !! 
|
| Til top |
|
| |
The MBG Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil tro med næsten 100 % det er de små stringe som gir membranen liv, at en af dem måske er blivet bøjet og slå på selve membranen. få da jeg gik til højtalerbygning få et par år siden havde min lære lige købt et par rigtig dyre vifa højtaler enheder, hvor næsten bar men skulle spille så knalede det på membranen og det hva det. så prøv og ta bassen ud og så se hvor tet de er på membranen. det ku jo være det.
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
rolig nu .. læs og forstå: det hele er finno ! :D
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 02:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var du heldig Mads .. og ja - det var god service ! 
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 04:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin service, jo. Men med fare for at lyde kynisk, så kunne det jo tyde på at fabrikanten og forhandleren i det mindste et sted mente at de havde et medansvar for miséren.
|
| Til top |
|
| |
ifgy Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Marts 2004 kl. 04:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja, måske .. jeg "satser" på, at det bare er god service - så er alle parter glade og tilfredse ! :D
|
| Til top |
|
| |