| Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdens bedste højttaler findes ikke - der kan altid peges på en eller anden ting, og så er der den ligeså væsentlige faktor med personlig smag.
Der er mange om buddet - skulle det være ultimativt skulle man nok købe lidt af hvert for at få det bedste af de forskellige ting.
Og god damn, de Martin Logan Statement er da vold-grove. Er der overhovedet nogen herinde der har hørt dem? Man rendet jo ikke just ind i dem på hvert hjørne.. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 00:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder stadigvæk på at denne kombi er verdens bedste !
Her ses "BOOM-BLASTER SHOTGUN SIDE BY SIDE" - Subwooferen "THUNDER IN THE DEEP" ses ikke på dette billed.
(Billede slettet af moderator)
Hele herligheden kan købes i ovenstående finish til US$ 20.000,- Eksl. stander. - det er muligt at finde alle tekniske specifikationer på dette link.
www.hifiboomblaster.org
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Verdens bedste højttaler findes ikke - der kan altid peges på en eller anden ting, og så er der den ligeså væsentlige faktor med personlig smag.
|
|
|
ja, subjektiv hørelse, og mangfoldighed er herligt, leve vores forskellighed!!!
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alex E Nielsen skrev:
|
Jeg holder stadigvæk på at denne kombi er verdens bedste !
Her ses "BOOM-BLASTER SHOTGUN SIDE BY SIDE" - Subwooferen "THUNDER IN THE DEEP" ses ikke på dette billed.
(Billede slettet af moderator)
Hele herligheden kan købes i ovenstående finish til US$ 20.000,- Eksl. stander. - det er muligt at finde alle tekniske specifikationer på dette link.
www.hifiboomblaster.org
|
|
|
Hej Alex !
Du har sgu da slået overkroppen, meeeeen fordælen hvor er det bare godt ! LOL    KEEP UP THE GOOD WORK  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 805
|
| Sendt: 02 Maj 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdens bedste højttaler hvad er det?
Det nemeste er at sige hvad det ikke er. Det er ikke en basrefleks højttaler, for det system dur ikke, når målet er virkelighedstro musik. Den lyd der kommer fra porten, passer ikke med fasen i forhold til lyden fra fronten. Så selv om en højttaler er dyr, er den ikke god nok, hvis det er en basreflekshøjttaler. Så er der ikke meget tilbage, om noget. Men basrefleks er den nemme løsning.
Er der slet ikke noget der er rigtig godt?
Jo det er der heldigvis. Den højttaler der er god nok, ja særdeles god, er selvfølgelig en Duelund højttaler. Fordi de er konstrueret uden mange kompromier. En flad frekvensgang, flad imperidansgang, den rette fase, trykkammer, ingen skruer ved diskanten, filt på kabinetet osv.
Mine egne ombyggede KEF' er er utrolige, så det giver hagaslip, som de siger i Norge. Om det er de bedste er de nok ikke, da de kan forbedres på nogle måder, der måske har noget at sige. Matrix kabinet er nok bedre og kobberkondensatorer til diskanten er nok bedre end mine i aluminium. Flere enheder er nok også godt. Duelunds/Andrè s diskant er måske bedre osv.
At høre en kanon som på Telarc "Ein Straussfest, eller pistol skud, det kræver meget af en højttaler. Eller en dyb stortromme i baggrunden. At kunne tælle mange der synger i et kor. Fornemmelsen af at se ind i den musikalske begivenhed er der.
Jeg har lige fået mine højttaler hjem, og nyder det. De har fået nye basser, Scan Speak's fremragende model, (som de ville lade udgå), modificeret af Duelund med trådophæng, isopunkt, faseplug og en fordobling af magnetmassen. __________________ Mvh. Sven
|
| Til top |
|
| |
medum Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
dumbo skrev:
|
Jeg må sige jeg er enig med dig på det punkt Jonas. Når folk snakker om at musikken skal lyde som den lød i studiet, tænker jeg tit på om de hvordan de ved om det lød lige nøjagtigt sådan???
Hejsa Her vil jeg gerne tilføje noget. Jeg mener heller ikke man helt kan regne med at det man høre i studiet er det som kommer ned på pladen. Kablerne til optager udstyret og pladetrykkeren farver også. Højtalerne i studiet farver men dette gør ikke så meget da det er mere forskelle de lytter altså hvad sker der hvis vi tilføre dette i forhold til hvordan det lød før.
Det med de største forskelle lyder som noget man kan forholde sig til...
Ja det er simpelt. Nogle folk vil gerne lytte rum dette er oki så prøv at lytte forskelle i rum på forskellige plader hvilket anlæg/højtaler kan vise den største forskel i rummets størrelse på forskellige plader for så falder de anlæg i gennem som laver stor rum med vilje. Dette høres let hvis en plade med et lille måske ikke eksisterende rum spilles, her kommer der også stort rum på med disse anlæg.
|
|
|
|
|
|
Er der nogen der kan skrive noget, som er endnu mere vrøvl end det her? __________________ Learning by doing - by night
|
| Til top |
|
| |
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er mit bud.
Dejlig fast bund men en lidt skinger top. Ville pynte i ethvert rum:

|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
|
Her er mit bud.
Dejlig fast bund men en lidt skinger top. Ville pynte i ethvert rum:

|
|
|
det må være det man kalder en baghøjttaler med hul igennem.
|
| Til top |
|
| |
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 12 Juni 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
medum skrev:
Jonas bojer skrev:
dumbo skrev:
|
Jeg må sige jeg er enig med dig på det punkt Jonas. Når folk snakker om at musikken skal lyde som den lød i studiet, tænker jeg tit på om de hvordan de ved om det lød lige nøjagtigt sådan???
Hejsa Her vil jeg gerne tilføje noget. Jeg mener heller ikke man helt kan regne med at det man høre i studiet er det som kommer ned på pladen. Kablerne til optager udstyret og pladetrykkeren farver også. Højtalerne i studiet farver men dette gør ikke så meget da det er mere forskelle de lytter altså hvad sker der hvis vi tilføre dette i forhold til hvordan det lød før.
Det med de største forskelle lyder som noget man kan forholde sig til...
Ja det er simpelt. Nogle folk vil gerne lytte rum dette er oki så prøv at lytte forskelle i rum på forskellige plader hvilket anlæg/højtaler kan vise den største forskel i rummets størrelse på forskellige plader for så falder de anlæg i gennem som laver stor rum med vilje. Dette høres let hvis en plade med et lille måske ikke eksisterende rum spilles, her kommer der også stort rum på med disse anlæg.
|
|
|
|
|
|
Er der nogen der kan skrive noget, som er endnu mere vrøvl end det her?
|
|
|
Efter lang og moden overvejelse .... NEJ! __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medum og kimhvid:
Jonas bojer er ikke aktiv i dette forum mere, hvis det er ham i hentyder til. I kunne måske sende ham en mail, hvis i vil diskutere noget med ham.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 15 Juni 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er god brede i lydbilled her 
|
| Til top |
|
| |
jan. Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hvad er WAF-faktoren på denne model
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 Juni 2004 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan. skrev:
|

|
|
|
Det bliver en svær opgave, for disse WAF-former kan jo hurtig ændre sig 
|
| Til top |
|
| |
Mullefar Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
:-):-) skrev:
jan. skrev:
|

|
|
|
Det bliver en svær opgave, for disse WAF-former kan jo hurtig ændre sig 
|
|
|
SERIØS BASS-PORT
|
| Til top |
|
| |
Maximusoptimus Branchemedlem

AudioConcept
Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 630
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
det her er triangle magellan, til 200.000kr

|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifølge hifi & Elektronik (et af de sidste NR.6 98) der er det kun Mega line der får 13
Dynaudio Contour 3,0
Audiovector 6x
Audio tech X-EED (5999kr !!!)
dynaudio Confidence 3
de sidste 4 fik 11, kender dog ikke baggrunden for testene og om nogle af den er sub eller Reoler.
Og der er self. sket meget på 6år, og der self heller ikke sikkert at hifi & elektronik har de bedste testere. Men de ved da lidt.
Så uden at have lyttet til nogen af dem vil jeg også tro at Megalinen må være en af de bedste.
Edit; i det nummer er genelec´en også med og de siger til prisen er den fremragende (20K for et sæt i 98, og de er aktive) men at der manglede noget i forhold til bedre højtalere, men til studio brug var de rigtigt gode, største minus var metaldomen fra seas i følge Hifi og elektronik
3 10 taller og 3 9 taller __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, B&W Matrix 801 fik også et 13 tal, det samme gjorde ProAc 3,5.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 24 Juni 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Hmmm, B&W Matrix 801 fik også et 13 tal, det samme gjorde ProAc 3,5. |
|
|
Vil det så sige at de spiller lige godt mon .
Jeg kunne godt lide hifi & elektronik, men deres karakter mig her og der kunne jeg ikke irigtig bruge til noget sætligt.
JBL TI5000 og TI3000 fik begge et 11 tal for ydelse.???jeg kunne blive ved. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
m0tZ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 112
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm dyrk lige den her frækkert....ved ik lige om andre har nævnt den, men den er et godt bud på det reneste lyd der er lavet.
Har derved også læst et sted for lang tid siden at den er blevet kåret
som den der gengiver den bedste lyd i verden...men ved ik hvor meget
jeg tør ligge i det. men smart er den sgu
125kg's sneglehus
Ellers hvad med den her....surround i 1 højtaler til omkring 400.000
Kan anbefale at checke dens specs ud på pioneers hp...rimelig vild højtaler
|
| Til top |
|
| |
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 04 September 2004 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Det er som sagt umuligt at sige hvilke højtalere der er de bedste i verden og jeg taler derfor udfra hvad jeg har hørt og det er blandt højtalere som Sonusfaber Cremona, JmLab Utopia Be, ProAc, B&W N 802, Dali 4 og 5 og der er Vienna A Strauss i en klasse for sig ( har desværre ikke hørt Mahler men det kan vel knap blive bedre end Strauss)?

__________________ M.v.h.
Yanomami
|
| Til top |
|
| |