| Forfatter |
|
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne snildt være 2 x 10 " vi ser på
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61524858
Ham her har et par dali 909 til salg, og mine ligner dem på en prik !
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska skrev:
Hva for en center vil du anbefale ?
Og så i vil mene det godt kan betale sig at få den ene højtaler lavet ?
|
|
|
En Dali sc 7 var måske at anbefale.
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska skrev:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61524858
Ham her har et par dali 909 til salg, og mine ligner dem på en prik !
|
|
|
Det ER et par 909ere, ingen tvivl om det.
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska skrev:
Hva for en center vil du anbefale ?
Og så i vil mene det godt kan betale sig at få den ene højtaler lavet ?
|
|
|
Jeg er nu altså ret sikker på det er en 909, men kan naturligvis tage fejl..  Og det er med temmelig stor sikkerhed ikke en 8" der sidder i. Sad lige og lavede nogle overslagsmålinger på billedet, hvor min refference var bredden på et DVD etui der ligger lidt i baggrunden. Det gav mig en diameter på ca. 11", og med den unøjagtighed der opstår ved sådanne målinger, så er det nok mere sandsynlig at det er 10" end 8"  Så 909 er stadig mit bud. Ang. center, så ville jeg kigge efter en sc-7, også Dali. Den har lidt mere fylde at gøre med, og var i øvrigt også den center man solgte sammen med første udgave af Blå serien. Det kommer an på hvad det koster med en nye enhed, men som udgangspunkt er det nogle ganske fornuftige højttallere, så længe du ikke forventer audiofil afspilning af dine medier. __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså anlægget skal bruges til både musik, film og ps3. Jeg går nok langtfra ligeså meget op i lyd som folk her inde gør + det er nok 1000 gange bedre end det sony surround anlæg jeg har nu til 2000kr :)
Men vil da kigge efter sådan en sc-7, kan se de går fra 500 til 800kr alt efter stand
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska skrev:
| Altså anlægget skal bruges til både musik, film og ps3. Jeg går nok langtfra ligeså meget op i lyd som folk her inde gør + det er nok 1000 gange bedre end det sony surround anlæg jeg har nu til 2000kr :)
|
|
|
Så er det bare at gå amok, du vil elske det  Jeg er helt sikker på du vil synes det er det fedeste når du åbner op for dit ynglings nummer og giver den en spand havre  Så kan du senere begynde at udvikle en smag for det, og det lover jeg dig du gør  Den c1000 vil i starten virke rigtig fint, men som du bruger anlægget mere og mere, vil du nok opleve at det er den største hæmsko for surround oplevelsen. Men prøv den og se hvad du siger til den. Du kan altid sælge den igen. __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska skrev:
Altså anlægget skal bruges til både musik, film og ps3. Jeg går nok langtfra ligeså meget op i lyd som folk her inde gør + det er nok 1000 gange bedre end det sony surround anlæg jeg har nu til 2000kr :)
Men vil da kigge efter sådan en sc-7, kan se de går fra 500 til 800kr alt efter stand
|
|
|
Jeg ville sige max 500 i pæn stand
|
| Til top |
|
| |
Eyesonly Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
Leska skrev:
|
|
|
Jeg ville sige max 500 i pæn stand
|
|
|
Enig, selvom det er en fin center, så har den nogle år på bagen, så 500kr er et max for den højttaler, med mindre du får nogle lækre kabler eller noget med naturligvis  __________________ Min SD hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger mange tak for hjælpen alle sammen. Jeg tror jeg venter med en ny center til jeg hører det andet i action først. Må indrømme jeg glæder mig lidt til jeg får sat det sammen ( hvis jeg kan finde ud af det, synes det næsten er uoverskueligt når jeg kigger bag på subben og forstærkeren ) selvom det er under sørgelige omstændigheder, jeg har fået anlægget. Smutter som sagt i hifiklubben mandag, så jeg kan få hjælp til kabler og se om de har et par vægbeslag til bag højtalerene
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska skrev:
| Jeg siger mange tak for hjælpen alle sammen. Jeg tror jeg venter med en ny center til jeg hører det andet i action først. Må indrømme jeg glæder mig lidt til jeg får sat det sammen ( hvis jeg kan finde ud af det, synes det næsten er uoverskueligt når jeg kigger bag på subben og forstærkeren ) selvom det er under sørgelige omstændigheder, jeg har fået anlægget. Smutter som sagt i hifiklubben mandag, så jeg kan få hjælp til kabler og se om de har et par vægbeslag til bag højtalerene
|
|
|
Du vender bare tilbage hvis du er i tvivl om noget med hensyn til opsætning af dit setup, så hjælper vi meget gerne
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
polmann skrev:
| Jeg synes nu bare det ligner en 8" der sidder i? |
|
|
Det kan man vidst ikke se på de billeder... med mindre du har et sindsygt øjemål
|
|
|
Nu sammenlignede jeg bare størrelsesforholdet mellem bas og mellemtonen, der lignede det på mine gamle 850'ere. Men det kan da godt være være at jeg tager fejl.
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
tonykart007 skrev:
polmann skrev:
|
|
Det kan man vidst ikke se på de billeder... med mindre du har et sindsygt øjemål
|
|
|
Nu sammenlignede jeg bare størrelsesforholdet mellem bas og mellemtonen, der lignede det på mine gamle 850'ere. Men det kan da godt være være at jeg tager fejl.
|
|
|
Billeder er taknemmelige
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
polmann skrev:
tonykart007 skrev:
polmann skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Billeder er taknemmelige
|
|
|
Ja det er de oftest
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige et sidste spørgsmål. Vil det være noget problem at tilslutte min ps3/tv til denon forstærkeren ? Når den ikke har HDMI. Ville jo helst gerne have surround når jeg sidder og spiller ps3 spil eller andet.
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg umiddelbart ikke. Det vidst bare det rigtige kabel.
|
| Til top |
|
| |
Leska Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom jeg i hifhi klubben og fik råd angående kabeller osv. Kører med et digital kabel fra mit tv til forstærker og hdmi fra ps3 til TV, så jeg har lyd på begge igennem det ene digital kabel. Hifi gutten jeg snakkede med, sagde dog jeg skulle bruge 2 digital kabeller, en fra ps3 til forstærker og en fra tv til forstærker, men det lader til at jeg kan få lyd på begge, bare ved at bruge et digital kabel, så håber da de vil tage det ene kabel tilbage.
Nå men så til problemerne, jeg kan ikke få subben til at virke. Har brugt et coax ( tror jeg det hed ) fra sub til forstærker, men kan ikke få lyd fra den, og synes jeg skal skrue LANGT op for forstærkeren for at få noget lyd ud af højtalerne. Synes jeg har prøvet efter bedste evne at indstille forstærkeren, men gav bare ikke få det til at virke ordenligt.
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Leska skrev:
Så kom jeg i hifhi klubben og fik råd angående kabeller osv. Kører med et digital kabel fra mit tv til forstærker og hdmi fra ps3 til TV, så jeg har lyd på begge igennem det ene digital kabel. Hifi gutten jeg snakkede med, sagde dog jeg skulle bruge 2 digital kabeller, en fra ps3 til forstærker og en fra tv til forstærker, men det lader til at jeg kan få lyd på begge, bare ved at bruge et digital kabel, så håber da de vil tage det ene kabel tilbage.
Nå men så til problemerne, jeg kan ikke få subben til at virke. Har brugt et coax ( tror jeg det hed ) fra sub til forstærker, men kan ikke få lyd fra den, og synes jeg skal skrue LANGT op for forstærkeren for at få noget lyd ud af højtalerne. Synes jeg har prøvet efter bedste evne at indstille forstærkeren, men gav bare ikke få det til at virke ordenligt.
|
|
|
Er du sikker på at det er et coax kabel du har brugt til din sub? Hvad er det for en sub? Normalt skal du bare bruge en almindeligt skærmet phonokabel til en sub. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, fik lige kigget på første side  og fik svar på mit spørgsmpl  .
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |

Forever!
|
| Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret