Emne: Det nye B&O BeoVision 10 ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
| Det lyder mere som om du har travlt med, at forsvare prisen på B&O. |
|
|
Ikke helt. Jeg synes bare ikke det er interessant med enslydende indlæg af typen "ih hvor er det dyrt, og grimt tillige".
Hvad angår pris gælder det som altid: Ting koster det, folk vil betale! Og som skrevet ovenfor ser vi ingen indlæg
om hvor dyre Ortofons topmodeller, Magico M5 eller SME pladespillere er. For de er - sammenlignet med selv B&O -
virkeligt dyre. Men der er også dér nogen der gider at betale.
|
| Til top |
|
| |
WC Fields Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Flot ser det ud, men hvis dette her er B&O holdning til kvaliteten af deres produkter, så er det rystende.
|
|
|
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kommer til at tænke på:
"Rønnebærene er sure, sagde ræven, der ikke kunne nå dem......."
når man hører folk finde alle mujlige fejl ved B&O og sågar synes at deres produkter er grimme. Så kan sagligheden vist ligge på et meget lille sted. B&O laver da smukke og gode produkter. Det eneste jeg ikke kan lide er selve prisen.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er folk som vil betale vilde priser for deres pasion, egentlig et sjovt fænomen  . Normalt går de fleste efter så billigt som muligt, men lige så snart det er noget man interessere sig for, kan man hurtigt finde på alle mulige argumenter for at købe det. Jeg har det heldigvis kun i mild grad  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, jeg er en sucker for ergonomisk design med ydelse. MacBook Pro Woo-hooo!
Men det blev dog en Ford - der er grænser (også for banklån)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Men det blev dog en Ford - der er grænser (også for banklån)  |
|
|
Er MacBook ergonomisk design ??? Den er ny  , men fedt design de har på deres ting  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
WC Fields skrev:
Hans J skrev:
Flot ser det ud, men hvis dette her er B&O holdning til kvaliteten af deres produkter, så er det rystende.
|
|
|
Jeg ved ikke hvorfor, men jeg kommer til at tænke på:
"Rønnebærene er sure, sagde ræven, der ikke kunne nå dem......."
når man hører folk finde alle mujlige fejl ved B&O og sågar synes at deres produkter er grimme. Så kan sagligheden vist ligge på et meget lille sted. B&O laver da smukke og gode produkter. Det eneste jeg ikke kan lide er selve prisen. |
|
|
Hvad har det med rønnebær at gøre (du lyder som en venstrepolitiker  ). Det jeg er rystet over, er B&O´s holdning til fejl i deres produkt "lev med det, vi kan ikke finde ud af at rette det". __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min personlige mening
Toppede B&O med Beomaster 8000, Beogram 8000, Beocord 8000, SC80 reol & ej at forglemmer Beovox MS150 

__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
| Til top |
|
| |
canielsen Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
canielsen skrev:
|
Efter at have læst anmeldelsen og de mange forskellige meninger om dette tv, fik jeg et utroligt broget billede af, hvad dette tv egentligt kunne tilbyde. Så jeg kørte til det nærmeste b&O center, for at se TVét "in real life", da jeg var blevet temmelig nysgerrig.
Min egen vurdering: Udover at jeg ikke bryder mig om designet, så bryder jeg mig slet ikke om billedet. Farvetemperaturen er for lav, og at TVét skulle levere et billede der er langt bedre end mange af de billigere TV, er jeg overhovdet ikke enig i. Jeg blev faktisk lidt skuffet, da jeg fik dette tv demonstreret.
Lyden er da rigtignok en del bedre end man er vant til, i forhold til mange af de andre tv man ser i dag. Men hvor meget har det egentligt at sige i dag ?. Jeg har en ide om, at hvis man bruger så mange penge, for at få en film / tv oplevelse, så har man også et surround anlæg, som man bruger istedet for de indbyggede højttalere i TVét. Men det er jo min egen mening. |
|
|
Nej, farvetemperaturen er for høj. Der er ikke bare en højttaler. BeoVision 10 har også en surroundforstærker indbygget, så til folk der ønsker at have surround ud over et Tv, har BeoVision 10 jo netop værktøjet. Nu er en surroundforstærker jo ikke ligefrem det billigste derude.
Derudover er jeg slet, slet, slet ikke enig i, at billedkvaliteten er på niveau med middelpris-Tv derude. Med mindre du naturligvis sammenligner B&Os gengivelse af almindelige SD tv-signaler med et middel TVs gengivelse af HDTV.
|
|
|
Ja - så kan jeg jo kun konkludere, at vores mening om dette TV er meget forskellig.
At TVét har indbygget surrund forstærker, fik jeg ikke at vide noget om, da jeg fik TVét demonstreret i forretningen. Det er da et plus, og din infomation om at der er indbygget surround forstærker, fik mig til at kigge i brugsanvisningen, som kan findes på B&O´s hjemmeside, for at se om det kunne evt. erstatte min eksisterende surround forstærker. Jeg kan se, at der slet ikke er de / nok tilslutningsmuligheder, som jeg har brug for. Så udover at jeg ikke bryder mig om billede kvaliteten eller designet på produktet, så er de manglende tilslutninger endnu en ting der gør, at dette er et tv jeg ikke vil bruge penge på.
Iøvrigt ser det ud til, (ud fra de meget sparsomme specifikationer på B&O´s side), at der "kun" er tale om en 5.1 surround forstærker. Hvis man virkelig vil lave et produkt, som er "toppen", så burde man da lave det 7,1, som der kommer flere og flere systemer / film med.
På B&O´s side, med spcifikationer, er der ikke angivet noget om forstærkerens udgangseffekt. Der skal vist, så vidt jeg kan se, bruges aktive højttalere. Eller har jeg misforstået noget ?.
Som sagt, vi har hver vores mening om dette TV. Og det skal der være plads til.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
ML_CLS skrev:
jazzman skrev:
ML_CLS skrev:
jeg kan kan nemt finde 2 stk. 40" TeeVee's til den samme omkostning & som hver for sig er yder bedre og enda er kønnere end do. misfoster (lydsiden undtaget ..., vil da bruge stereo anlægget til klare det job |
|
|
Hvorfor købe en Mercedes E-klasse? Min Ford Mondeo er da lige så god. Altså lige bortset fra alle de punkter hvor den ikke er lige så god. |
|
|
Sådan en Ford er basis for den lille "jag" 
|
|
|
Nemlig. Og Mondeo´en kører også godt und alles. Mercedes koster det dobbelte, men er altså osse lige det bedre på mange punkter.
Min pointe er: det sidste ekstra kvalitet koster kassen. Der er mange der ikke kan få øje på hvad man får for pengene i B&O - eller Mercedes - eller en Ortofon MC Jubilee - men jeg tror ikke at bilfora er fyldt med indlæg i samme "det er vel nok dyrt" stil som vi ser her. |
|
|
- alt andet lige, så må et TV´s fornemste opgave altså være at vise levende billeder ? Og det bliver mega spændende at se hvor tæt B&O´s nye kommer på den overligger,som Pioneer har sat . . .
|
| Til top |
|
| |
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var god fornuft i at købe B&O produkter dengang den tekniske udvikling forgik i et moderat tempo. Det betød at merprisen i forhold til konkurrenterne kunne afskrives over lang tid. Brugt priserne var også højere. Men med den udvikling der "truer" i horisonten med OLED og 3D bliver afskrivningen MEGET voldsom på B&O´s nye produkter i fremtiden. Lang levetid er IKKE en fordel, apparaterne er jo dybt forældede efter få år ( med de værkstedspriser der hersker (kr. 500,-/1/2 t) skal der ikke gå meget galt før man må skrotte alligevel, B&O´s produkter kan også gå i stykker). Man må håbe at de kan overleve, men kundegrundlaget ser mig noget tyndt ud. Loewe produkterne er måske ikke designet helt efter dansk/Skandinavisk smag, men de er teknisk mindst lige så gode, holdbare og noget billigere.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hullevad skrev:
Lang levetid er IKKE en fordel, apparaterne er jo dybt forældede efter få år ( med de værkstedspriser
der hersker (kr. 500,-/1/2 t) skal der ikke gå meget galt før man må skrotte alligevel, B&O´s produkter kan også gå i stykker). |
|
|
Min Beosound Century, en forvokset ghettoblaster man kan holde ud at høre og se på, har lige fået repareret sin defekte
CD-loader for 600kr. Den har en forældet kassettebåndoptager, som gør det muligt for mig at afspille "Quiet Sun: Mainstream"
og andet sjældent engelsk avantgardejazz fra 70´erne nu da min Nakamichi LX3 er gået sønder (kender nogen til indmaden i den?).
hullevad skrev:
Loewe produkterne er måske ikke designet helt efter dansk/Skandinavisk smag, men de er teknisk mindst lige
så gode, holdbare og noget billigere. |
|
|
Ja, det er en reel konkurrent. De er også mere kreative med indbyggede HDD-recordere. Men det er også den eneste virkelige
konkurrent, ikke?
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Hans J skrev:
jazzman skrev:
Men det blev dog en Ford - der er grænser (også for banklån)  |
|
|
Er MacBook ergonomisk design ??? Den er ny , men fedt design de
har på deres ting . |
|
|
Det er ergonomi ikke at skulle reformatere hvert år for at bevare ydelsen!  |
|
|
hehe, det er bare en af de smarte features ved Windows  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derfor køber jeg B&O's produkter.
Det startede for mig i 1976 med købet af en BeoMaster 4400 receiver til en pris på 3.795 Kr. Næste køb var i 1984 hvor en Beocord 9000 kassette båndoptager til en pris af 8.500 Kr. kom ind i min stue.
Man kunne dengang i div. Hi-Fi blade læse alen lange test rapporter om sine indkøbte B&O produkter, og hos den lokale B&O radio forhandler kom man mindst en gang om ugen. Her havde de tid, og vi var en del unge der mødtes om aftenen, for at afprøve de forskellige højttaler butikken fik hjem, på vores BeoMaster 4400.
Det var en stor dag da passive BeoVox Penta rykkede ind i butikken. Hold da kæft hvor de bare spillede, og sådan et sæt måtte jeg eje. Vi skrev nu 1987 og to stk. BeoVox Penta til en pris på 9.440 Kr. for et sæt, rykkede ind i min stue.
Om torsdagen sad vi i flere timer bag Beocord 9000 kassette båndoptageren og optog musik fra Christian Flagstads radio program. Det blev til rigtigt meget god musik, og mange gode oplevelser når vi næsten hver lørdag holdt party i garagen .
På TV siden var mit først TV et BeoVision LX 2800 årgang 1987, som i 1998 blev afløst af et BeoVision Avant 32" VHS. I 2006 købte jeg mit første HD ready fladskærms TV BeoVision 7- 40" Mk II, som grundet den nu hurtige udvikling i Dec. 2007 blev afløst af BeoVision 7-40" Full HD Mk. III.
Gennem årene har en virus kaldet Beo-finitis sat sig i min krop, og netop fordi Bang & Olufsen er Dansk, har det været muligt at deltage i mange spændende arancemanger gennem årene, hvor jeg kan pleje min B&O interesse.
Senest var premiererne af BeoVision 10, i Fritz Hansen Show Room i København. En god oplevelse med god mad, champagne og sushi, samt en snak med mange spændende mennesker. Se billederne: http://forum.beoworld.org/forums/t/29548.aspx
Mvh. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
|
Derfor køber jeg B&O's produkter.
Det startede for mig i 1976 med købet af en BeoMaster 4400 receiver til en pris på 3.795 Kr. Næste køb var i 1984 hvor en Beocord 9000 kassette båndoptager til en pris af 8.500 Kr. kom ind i min stue.
Man kunne dengang i div. Hi-Fi blade læse alen lange test rapporter om sine indkøbte B&O produkter, og hos den lokale B&O radio forhandler kom man mindst en gang om ugen. Her havde de tid, og vi var en del unge der mødtes om aftenen, for at afprøve de forskellige højttaler butikken fik hjem, på vores BeoMaster 4400.
Det var en stor dag da passive BeoVox Penta rykkede ind i butikken. Hold da kæft hvor de bare spillede, og sådan et sæt måtte jeg eje. Vi skrev nu 1987 og to stk. BeoVox Penta til en pris på 9.440 Kr. for et sæt, rykkede ind i min stue.
Om torsdagen sad vi i flere timer bag Beocord 9000 kassette båndoptageren og optog musik fra Christian Flagstads radio program. Det blev til rigtigt meget god musik, og mange gode oplevelser når vi næsten hver lørdag holdt party i garagen .
På TV siden var mit først TV et BeoVision LX 2800 årgang 1987, som i 1998 blev afløst af et BeoVision Avant 32" VHS. I 2006 købte jeg mit første HD ready fladskærms TV BeoVision 7- 40" Mk II, som grundet den nu hurtige udvikling i Dec. 2007 blev afløst af BeoVision 7-40" Full HD Mk. III.
Gennem årene har en virus kaldet Beo-finitis sat sig i min krop, og netop fordi Bang & Olufsen er Dansk, har det været muligt at deltage i mange spændende arancemanger gennem årene, hvor jeg kan pleje min B&O interesse.
Senest var premiererne af BeoVision 10, i Fritz Hansen Show Room i København. En god oplevelse med god mad, champagne og sushi, samt en snak med mange spændende mennesker. Se billederne: http://forum.beoworld.org/forums/t/29548.aspx
Mvh. Peter Pan. |
|
|
Jeg kan godt forstå din passion for B&O, husker godt Beocord 8000 og 9000 med deres tydlige relæstyring, samt deres pladespillere fra den tid, det var kram  . Men jeg var lamslået, den dag hvor jeg arbejdede i en radioforretning som solgte B&O, der kom det nye B&O-TV med indbygget CD  , nej ikke DVD men CD (mener faktisk det var CDi). Husker ikke modellen, men hold da op hvor blev jeg skuffet. Det jeg forundres over er B&O´s holdning til fejl i deres produkt (jævnfør linket i mit første indlæg i tråden). Jeg synes B&O laver mange fede ting, men jeg kunne aldrig drømme om, at betale de vanvittige priser som det koster. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
| Jeg synes B&O laver mange fede ting, men jeg kunne aldrig drømme om, at betale de vanvittige priser som det koster. |
|
|
Nej, det er vi klar over. Men er det interessant at oplyse os om?
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
Hans J skrev:
| Jeg synes B&O laver mange fede ting, men jeg kunne aldrig drømme om, at betale de vanvittige priser som det koster. |
|
|
Nej, det er vi klar over. Men er det interessant at oplyse os om? |
|
|
Nøø, men vel lige så interessant som din oplysning om, at du sætter spørgsmålstegn ved det interessante  . Kunne nu godt finde på at købe et brugt system 5xxx eller 6xxx, da de er røvbillige nu  og jeg elsker designet. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J
BeoVision AV5 var et fuldt integreret, kompakte home entertainment system,
der består af en cd-i-afspiller, FM-radio og kraftfulde højtalere samt TV.
CDI -afspiller blev et dyrt bekendtskab for Bang & Olufsen.
Du kan læs lidt om problemerne i :
Bang & Olufsen – Fra funktionsorientering til procesorientering, fra 1998.
Her vil du også se at det tidligere har været på af bakke for Bang & Olufsen. ___________________________________________________
Min erfaring med køb af B&O produkter gennem tiden er at der selvfølgelig en sjælden gang kan opstå tekniske problemer.
Ved evt. ombytning af et nyere B&O produkt inden for garanti perioden, er det af stor betydning at din forhandler er på din side, og vil lægge vægt på overfor Bang & Olufsen i Struer, at ombytning er en nødvendighed.
Men jeg tror ikke det står bedre til med non B&O produkter. Forhandlerne vil ofte trække tiden ud med reperations forsøg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |

Sven tager en pause!
|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Men jeg tror ikke det står bedre til med non B&O produkter. Forhandlerne vil ofte trække tiden ud med reperations
forsøg. |
|
|
nemlig
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, jeg troede ellers jeg havde udtrykt det klart.
Jeg er sådan set ligeglad med hvad andre firmaer gør, det er B&O´s holdning til fejl i B&O-produkter jeg er rystet over.
At forhandlerne skal slås med producenten om ombytning er fuldstændig uacceptabelt.
Jeg forstår ikke I synes den politik er helt OK.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|