| Forfatter |
|
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Jonas bojer skrev:
|
Dette leder mig hen på og i ikke kan lave sjove retro test ? altså teste 10 år gamle produkter for at sige lidt om hvordan de gør sig i dag ? for mange af jeres brugere er jo også tweakere eller folk som køber gammelt og brugt for at spare penge.
Hvad siger i det er da en ide ?
|
|
|
Ja, det er da en idé, men ikke på disse sider. Vi har leveret muligheden for at handle både brugt og på tilbud...
Du kan jo fx benytte din egen side til det.. ??
|
|
|
Næ du jeg vil heller lytte plader end teste noget jeg alligevel ikke har i sinde at købe. For tiden tester jeg forforstærkere da jeg mangler en til ren stereo måske du har en god ide du kom jo med mange gode ideer til musikalke højtalere jeg skulle ligge øre til ?
Højtaleren er nemlig stort set bestemt nu og det er lidt noget rod nu for den måske komne nye passer ikke til min center og surround kanaler, men skal lige lytte 2 højtalere mere og lige lytte JM-lab igen før jeg helt bestemmer mig.
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Næ du jeg vil heller lytte plader end teste noget jeg alligevel ikke har i sinde at købe. For tiden tester jeg forforstærkere da jeg mangler en til ren stereo måske du har en god ide du kom jo med mange gode ideer til musikalke højtalere jeg skulle ligge øre til ?
|
|
|
Desværre - det er ikke nemt, når man sidder på ørerne !
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
Jonas bojer skrev:
|
|
|
|
Desværre - det er ikke nemt, når man sidder på ørerne !
|
|
|
Men oki hvilken forforstærker har du bedst erfaringer med selv når du sidder på begge øre ? for har du testet og lyttet gode forforstærkere ? forforstærkere er skisme noget af det vigtigeste i kæden har jeg erfaret den har MEGET at sige, kan vende op og ned på alt derfor vil jeg gerne have hvis du kunne komme med nogle emner som trækker i den retning jeg interssere mig for ? 
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den forforstærker, jeg dummede mig mest ved at sælge var faktisk Proceed PRE. Der var så mange spændende ting på markedet dengang, men det var først bagefter, jeg opdagede, at det den gjorde for musikken, var der ikke rigtig andet, der kunne klare lige så godt til de samme penge. Finder jeg den en dag til en virkelig latterlig pris på et loppemarked på Sydfyn, så snupper jeg den !!!
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Jeg har ikke lyttet den men Redaktøren har jo lige lyttet Unidisken som ligger i samme prisklasse og hvordan de 2 er i forhold til hinanden ville jeg gerne vide for Linn "påstår" at cd-delen i den Unidisk er alle pengene værd alene og DVD delen og Sacd delen blot er en bonus man får med ? Men forståeligt nok kan / vil hifi4all ikke lave sådanne sammenligninger så derfor send den CD-afspiller ned til mig så skal jeg nok sammenligne for jer ;O)
|
|
|
Uden at have hørt den LINN så tro jeg næppe den har den sound som the cap har .
Du får musikken som man skal med denne maskine den spiller ikke så tilbage længet som nok 99.999% af alle de nye maskiner gør , The cap har power i musikken som du aldrig har hørt før .
Klart en maskine der skal stå her sammen med min wadia 861
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dige - som Redaktøren selv skriver, så er en anmeldelse super-subjektiv. hvis han lytter til dig og dit argument og lader sig påvirke så er den jo ikke subjektiv længere.
Du antyder at Redaktøren tilpasser sin holdning til eventuelle annoncører, men samtidig vil du selv gerne have at Redaktøren skruer ned for sin entusiasme overfor visse produkter.
Med andre ord vil du gerne have at Redaktøren tilpasser sin holdning til din opfattelse af visse produkter - sådan læser jeg det i hvertfald?
Det er efter min opfattelse to sider af samme sag.
Jeg læser selv mange musikanmeldelser og bruger dem meget når jeg skal vælge mellem det næsten uendelige udbud af nye musikudgivelser. Den måde jeg gør det på er at jeg først danner mig et indtryk af den enkelte anmelder - har han en smag der passer til min? Det gør jeg ved at lytte og vurdere det den enkelte anmelder har anmeldt - passer det med min opfattelse? Det tager tid 
Nogle anmeldere kan jeg sortere fra da de slet ikke matcher min smag. Andre er jeg mere usikre på og må selv vurdere fra gang til gang. Nogle stoler jeg næsten og kun næsten blindt på og tør godt købe det de anmelder positivt uden at lytte først. Til den sidste kategori hører Klaus Lynggaard fra Information, Kim Skotte fra Politiken, Ole Michelsen fra hedengangne Bogart (film) med flere...
Min pointe er at du selv må danne dig et indtryk af redaktørens anmeldelser, som forhåbentlig stadig bliver ved med at være super-subjektive - hvis de ikke forbliver det kan vi jo ikke selv danne os et indtryk af hans anmeldelser. Du kan så enten være uenig eller enig i det han skriver i sine anmeldelser, men det nytter jo ikke noget at forsøge at påvirke ham i din retning, det vil blot give en uærlig anmeldelse.
Altså: Brug Redaktørens anmeldelser hvis du stoler på hans vurdering - hvis ikke så lad være med at læse dem .
mvh
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dige jeg synes du glemmer at tage i betragtning at denne side drives af folk for fornøjelsens skyld, og ikke for pengene. Jeg ville give dig ret, hvis BB fik penge for at lave testen, men sådan forholder det sig jo ikke.
Desuden mener jeg at det er menneskeligt at give udtryk for sine meninger og holdninger, men man behøves ikke brokke sig over andre bare fordi man selv ville have gjort det på en anden måde..
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske skulle man bare være redaktør på et almindelig trykt magasin, så er der MEEEEGET længere fra læser til redaktion og de breve, der dukker op, kan man jo arkivere lodret, hvis man ikke kan li' dem.
Det kræver mod og mandshjerte at være online !!
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Redaktøren skrev:
|
Måske skulle man bare være redaktør på et almindelig trykt magasin, så er der MEEEEGET længere fra læser til redaktion og de breve, der dukker op, kan man jo arkivere lodret, hvis man ikke kan li' dem.
|
|
|
Jamen så risikerer du at blive en selv-fed lille sag der må sidde og klappe af sit eget arbejde . Her får du respons med det samme -    fra mig...
Kim F: Efter min mening så skal en seriøs anmelder give udtryk for sine egne meninger og holdninger - alt andet vil være uærligt. Ole Michelsen fra filmmagasinet Bogart var f.eks. ikke bleg for at sige sin uforbeholdne, negative mening om film han ikke kunne lide - på trods af at han fik kritik for at være direkte ødelæggene overfor den uheldige filminstruktør. Han tog efter min mening sit anmelder-job seriøst og det har jeg stor respekt for.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak - det er præcis derfor, vi vælger at gøre det på denne måde !
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når snakken nu går om anmeldere og Ole Mikkelsen fra Bogart, så synes jeg det mest interessante han sagde om sin anmelderrolle var: "Folk bruger kun mine anmeldelser til at fravælge film!"
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
|
Kim F: Efter min mening så skal en seriøs anmelder give udtryk for sine egne meninger og holdninger - alt andet vil være uærligt. Ole Michelsen fra filmmagasinet Bogart var f.eks. ikke bleg for at sige sin uforbeholdne, negative mening om film han ikke kunne lide - på trods af at han fik kritik for at være direkte ødelæggene overfor den uheldige filminstruktør. Han tog efter min mening sit anmelder-job seriøst og det har jeg stor respekt for.
mvh
|
|
|
Jamen.. Det er jo også det jeg mener..
Men jeg tror bare der spiller mere ind i virkelighedens verden. Hvem holder et hifi-magasin gående? Det gør annoncerne. Hvem er annoncørerne? Det er hifi-firmaerne. Og hvis de bliver haglet ned gang efter gang, tror jeg altså ikke de gider have besværet..
Jeg mener, herinde er det mere frit. Der er ikke nogen der er underlagt noget, og det er jo en meget rar ting.! 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
| Når snakken nu går om anmeldere og Ole Mikkelsen fra Bogart, så synes jeg det mest interessante han sagde om sin anmelderrolle var: "Folk bruger kun mine anmeldelser til at fravælge film!" |
|
|
Når Ole Bogart sagde noget negativt om en film, så betød det at, det var en film man skulle se.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
Svend P skrev:
| Når snakken nu går om anmeldere og Ole Mikkelsen fra Bogart, så synes jeg det mest interessante han sagde om sin anmelderrolle var: "Folk bruger kun mine anmeldelser til at fravælge film!" |
|
|
Når Ole Bogart sagde noget negativt om en film, så betød det at, det var en film man skulle se.
|
|
|
Nej, så betød det, at var en film man IKKE skulle se(på nær de franske fim, som han er meget glad for)! Han var efter min bedste overbevisning den bedste filmanmelder i dette land, som vi endnu har haft.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Hifi4all må da teste og skrive lige hvad de vil, jeg ved de sidder på begge øre når de lytter og tester, så det skal jeg bare huske at have med i mine betraktninger når jeg læser så er det fjong. Administratoren er sej ham skal men ikke bide sker med 
Hvis der kun skulle testes produkter fra Linn ville der jo ikke komme mange nyheder eftersom de på lige fod med andre ikke spytter produkter ud hver og hveranden dag. Uanset hvordan tingene bliver testet eller beskrevet er det jo ikke godt nok, så hvorfor spilde tid på at kommentere det? Brug da lidt af brokketiden på at lytte til nogle af tingene istedet for kun at gisne om ting du alligevel ikke har hørt. Foruddannede meninger kan man altid have - det har du jo selv skrevet til mig engang - remember? 
Egentlig er SA en udmærket højtaler faktisk efter min mening blandt de bedste.
Hvis SA er blandt de bedste, hvad er du så utilfreds med?
HUSK nu at hifi4all er gratis for os brugere så lad dem dog skrive hvad de vil når de tester. Nyd du kan møde lige sindede her inde.
Det er meningen at vi skal skrive lige nøjagtigt det VI synes om tingene, og ikke det andre synes. Er vi enige? 
Hvilke SA højtaler er der tale om ? |
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hvis SA er blandt de bedste, hvad er du så utilfreds med?
|
|
|
Ikke forstået ? jeg er da bestemt ikke utilfreds med noget ? og slet ikke at i tester SA, blot i husker at fortælle lidt om hvordan det spiller med forskellige typer musik og gerne noget om forskelle i musikken hvor stort og hvor lille kan rummet spilles hvor dybt og hvor højt går sangeren men dette er jo kun drømme tænkning fra min side 
Men helt klart jeret test bliver bedre og bedre efter min mening 
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
|
Jamen.. Det er jo også det jeg mener..
|
|
|
Hej Kim F. - jeg læste lige dit indlæg en gang til - jeg misforstod dig i første omgang - sorry .
mvh
|
| Til top |
|
| |
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Subjektivt!
Der er ingen der kan siges at være objektive, når man skal beskrive noget som ikke er direkte målbart.
Hvad angår kritikken ... så handler det vel om at vide, hvad der er referencerammen.
Efter min opfattelse bør alt måles op mod en absolut reference ... hvor tæt er det på det perfekte/bedste. Og herefter kan man så sammenligne indenfor prisklassen.
Herved opnår man at alle brugere både over og under prisklassen bliver klogere, istedet for at man sammenligner indenfor en bestemt prisklasse.
Dette vil også give nogle mindre "lalleglade" anmeldelser, idet der mere vil være tale om en kritisk stillingtagen til, hvor meget der mangler i forhold til det bedste.
Ud over det så synes jeg nu at anmeldelserne her på hifi4all generelt holder et ret pænt niveau.
SATMIT
|
| Til top |
|
| |